Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/20/2012 in all areas

  1. 1 point
  2. 0 points
    przed wszystkim green powinien być jednolity. to podstawa: im więcej czasu poświęcisz na przygotowanie planu zdjęciowego tym mniej roboty później z kluczowaniem postaci i rotomaskami. gładkie tło powzoli ci praktycznie ładnie i szybko je wyeliminować kilkoma kliknięciami. markery/trackery to zależy: od rozmiarów planu zdjęciowego od defocusa, od kąta padania kamery, od ruchu kamery etc. Ciężko to dzielić ale może jakoś to mi się uda posegregować. Dla nas trakcery to po prostu czasami kawałek taśmy albo nawet daleko rzucona ścierka czy inne syfki ;) duże plastikowe checkery - tam gdzie set jest wielgachny i w kamerze wyjdą jako kilka pikselków w obrazie (z reguły przy dużych produkcjach i ogromnych setach greenowych) średnie czyli np: kontrastowa taśma - u nas z reguły pomarańczowa taśma naklejana w formie krzyża czy prostokąta na green małe - kontrastowe punkty które umieszczasz na bliskim planie (często są to czarne kamyczki lub małe kawałeczki taśmy monterskiej) najczęściej używane przy półzbliżeniach i zbliżeniach a napewno przy małej głębi ostrości. przyklejane - na greenie perspektywiczne - rozstawia się często tyczki z przyczepionymi trackerami. dzięki temu wiesz jak zmienia się perspektywa podczas jazdy kamery i program może to jakoś odwzorować. bez tego będzie dość ciężko przy jazdach czy kranie. Taki oto nasz prosty set greenowy z "Grunwaldu": Są tutaj trackery na greenie w tle, są i tyczki stojące dla perspektywy, a jak widzisz jest jazda kamery w przód i w tył. Zasadniczo ważne jest aby punkt był na tyle wyraźny w kamerze, żeby było go widać potem na klatce przy obróbce i na tyle mały, żeby łatwo go można było potem usunąć. tutaj nie ma złotego środka - praktyka i testy ;) Trackery to tylko dane dla programu trackującego. Trackerem może byćcały twój pokój, kamienica czy ulica. Jest tam masa kontrastowych punktów, które wystarczą Ci za 100 profesjonalnych filmowych trackerów ;) Scenariuszy compositingu jest multum. Każdy projekt zasadniczo wymaga innego podejścia. Czasami trzeba rozwijać green'a a czasami wystarczy tylko kawałek zielonej tkaniny rozpiętej na dwóch statywach. Czasami trzeba robić mapy odbić i oświetlenia a czasami robi się to "na oko". Wszystko zależy od scenariusza filmu i od tego co potem się z tym będzie robić. Pozdrawiam
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy