Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/21/2012 in all areas

  1. 1 point
  2. 0 points
    Ok, Jak importujesz mesh do autopo (File => Import => Import for Autopo) otworzą się w sumie 3 okna: 1 okno: Intermediate resolution - wymierasz jak gesty ma być model pośredni (defaultowo 180 x 1000 - w większości przypadków to starczy) Approximate polycount - ile mniej-więcej faceów powinien mieć Twój docelowy model Additional Smoothing - smooth na Twojej docelowej siatce który będzie wykorzystany podczas snapwoania przez program. 2 jest ok !! Czasem się zdarza, że masz dużo ostrych krawędzi w modelu i po smoothie, krawędzie są za bardzo wygładzone, wtedy trzeba zmniejszyć tę wartość. 2 okno: To właśnie to o co pytasz, czyli malowanie maski. Malujesz obszary które mają być gęstsze (gęstość siatki). Przydaje sie np jak masz palce albo drobne elementy. Jest tam też Density Modulator gdzie ustalasz ile razy gęstsza ma być siatka. 3 okno: Rysowanie strokeów. Czyli ustalamy jak ma iść edgeflow. W kazdym z okienek masz opisane do czego służą i jak używać tych narzędzi. Proponuje też użyć najnowszej bety: http://3d-coat.com/forum/index.php?showtopic=8887&st=0 Sporo bugów naprawiono od ostatniego oficjalnego releasa. To narzedzie działa tylko przy rzeźbieniu.
  3. 0 points
    Widze ze kolejny specjalista ze swojej prywatnej ambony sie odzywa. Niemal kazde zdanie jest bzdura. Po pierwsze przy tym porownaniu zapomnialo ci sie wspomniec ze jest jeszcze jedna subtelna roznica pomiedzy Drimagine a VFS - ze w tej drugiej koszt rocznego kursu animacji to circa 53 tysiace dolarow od osoby. Ale to tak na marginesie w zasadzie. "Prestiż VFS i światowa renoma przyciąga najlepszych z najlepszych" Bzdura - zdazaja sie postaci wyjatkowe zdarzaja sie przecietniaki. Obejrzyj sobie reele na youtube - nie KAZDY powala na ziemie genialnoscia. Tu masz przyklad pierwszy z brzegu Nie wiem jak dla ciebie ale mnie nie zmiazdzyl jakos a znajdziesz calkiem sporo jeszcze slabszych reeli. Przyjma tez przecietniaka jesli jest w stanie zaplacic za kurs. " W związku z tym z ludźmi, którzy maja dobrą bazę klasyczną, tj. malarstwo, rysunek bądź są już dobrzy w 3D można zrobić coś konkretnego." Bzdura - przyklad niech stanowi nasz rodaczka pracujaca obecnie w Ubisofcie, Magdalena Dadela. Kiedys na pytanie "jak i kiedy zaczęła się twoja przygoda z grafiką?" odpowiedziala "hehe to zabawna historia i wszyscy sie ze mnie nabijaja... no coz po prostu obejrzalam Gdzie jest Nemo i jak doszlam do zolwi to stwierdzilam, ze mam moje studia doktoranckie [robilam doktorat z anglistyki na UJ] w nosie Potem tylko trzeba bylo wpasc na to jak sie nauczyc tego co zobaczylam na ekranie...". Nie miala praktycznie zadnego doswiadczenia w grafice - dzis jest jedna z bardziej znanych artystek zwiazanych z gameartem. W wymaganiach na kurs animacji 3d jest powiedziane, ze powinienes miec "jakies doswiadczenie w 3D" ale jesli nie masz to rowniez mozesz zostac warunkowo przyjety na podstawie innych swoich prac chocby w Photoshopie. Nie oszukujmy sie - to jest ponad 50 tysiecy dolcow od lebka - nie beda az tak przebierac. "Drimagine to projekt, który trwa bardzo krótko, więc tylko dyplom ukończenia szkolenia nie jest w stanie przyciągnąć rzeszy chętnych liczonych w setkach. Zawęża to możliwość wyboru odpowiednich kandydatów. " Czlowieku, to jest nieduza szkola - maja tam okreslona ilosc miejsc. Na prawde nie potrzeba SETEK kandydatow zeby wybrac kogos sensownego. Jakos nie mieli problemu z kandydatami a z kazdym rokiem zaloze sie ze bedzie coraz lepiej jesli szkola sie rozrosnie. Co proponujesz - zeby zaczac od razu z poziomu najlepszych na swiecie? Twoj "zarzut" jest zwyczajnie bez sensu. Cos w stylu "ci zaczynaja i sa mali a tamci sa juz od lat i sa duzi". No i? "Ponadto jeden rok nie uczyni nikogo specjalistą bez odpowiedniej wstępnej bazy artystycznej na wysokim poziomie." Juz pisalem - powiedz to Magdzie Dadeli. Poza tym cholera - rok nie uczyni z nikogo wysokiej klasy specjalisty - czy bedzie to VFS czy Drimagine. Specjalisci ksztalca sie latami nabywajac wiedze przy kolejnych projektach. Nie mow mi ze tego nie rozumiesz. "Dlatego szkolenie powinno zostać przekształcone w 3-letnie studia licencjackie + 1-roczne studia magisterskie" O, panie specjalisto - koniecznie napisz to do VFS! Co oni tam wiedza - ty im powiesz jak powinna wygladac sprawa z czasem nauki. Nalezy dodac ze VFS ma nawet krotsze kursy - polroczne a nawet 4 miesieczne. Animacja postaci jest kursem polrocznym - po prostu zawezaja specjalizacje. "Studia animacji powinny się zacząć..." Twoj opis co powinien zawierac kurs oczywiscie opierasz na latach nauczania animacji w placowkach szkoleniowych na calym swiecie? Nie? Aaaaa, to twoje widzi mi sie..? No tak - popatrz a oni mieli inne widzimisie i je realizuja. Nie pozostanie ci chyba nic innego jak swa rozlegla wiedze w zakresie ksztalcenia animatorow ukuc we wlasna szkole. Powodzenia. Z tego co slyszalem nie ma jedynej slusznej drogi wyznaczajacej standard programowy w tego typu szkolach, ale ty wiesz z pewnoscia lepiej. Najlepiej. "Mam nadzieję, że szkolenie obejmuje programowanie do skryptowania Mayi." No ba! Z pewnoscia jest to pierwszy i niezbedny aspekt Mayi - bez Mela sie nie obejdzie! W ogole NIC sie bez skryptow nie da zrobic - a przeciez maja "az" rok wiec z pewnoscia powinni skorygowac swoj program wypelniajac czas programowaniem. Twoj geniusz mnie powala. "Ponadto nie rozumiem faktu, że na stronie Drimagine i showreelach pojawiają się postaci z Wall-e, Incredibles, Up. Rozumiem, że szkoła posiada prawa autorskie do tych postaci i filmów?" Okreslenie "fan art" jest ci obce zapewne. Pewnie tez nigdy nie widziales milionow batmanow, zergow, venomow i innych znanych postaci wymodelowanych przez ludzi dla zabawy i w celach nauki fachu. No coz... "W każdej zagranicznej, szanującej się szkole animacji, student oddający pracę zawierającą postać niewymyśloną przez niego, zostałby usunięty ze szkoły." Slyszalem ze w VFS nie usuwaja za to ze szkoly jesli obetniesz sobie maly palec i obiecasz ze juz NIGDY tego nie zrobisz. A powazniej - stary, zyjesz w jakims swoim urojonym swiecie. Nikt nie usunalby z zadnej szkoly ucznia za to ze sobie wymodelowal kaczora Donalda. "Plagiaryzm jest poważną obrazą akademicką." Do jakich jeszcze idiotyzmow sie uciekniesz? Co cie tak boli to Drimagine? Nie przyjeli cie czy co? Pleciesz bzdury i dodatkowo uzywasz tego natchnionego tonu z serii "ja to wam, maluczcy, powiem jak jest na prawde". Dodatkowo trace czas odpisujac na twoje idiotyzmy zamiast konczyc zlecenie. Niektorych jednak postow po prostu nie potrafie zostawic bez odpowiedzi. Sue me :P
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy