Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/04/2012 in all areas

  1. @ola-f: Najsłabsze urządzenia jakimi jeszcze możesz sobie zawracać głowę to iPad 1 i iPhone 3GS. Samo Apple ma już dosyć iPada 1 nie wydając wersji iOS 6 dla niego. Mały problem stanowi samo odfiltrowanie urządzeń bo nie ma opcji zaznaczenia tylko kilku interesujących modeli, trzeba to robić wymagając konkretnych ficzerów. 3G odcina się architekturą armv7, natomiast 3GS i iPada 1 można odciąć wymagając w manifeście frontowej kamery. Zostaje iPhone 4, 4S, 5, iPad 2 i 3 i jakieś iPody. iPhone 4 jest jeszcze trochę kłopotliwy bo ma względnie mały stosunek wypełniania do rozdzielczości, ale jest i tak lepiej niż z iPadem 1. Jeśli chcesz puszczać gry, które nie zarysowują ekranu kilka razy to wystarczy, tylko pilnuj pamięci bo z tym też nie jest rewelacyjnie. @Idaho: problem rozwiązuje się właściwie w dwóch etapach. Pierwszy to projektowanie samego pola rozgrywki tak by dobrze wyglądało przy proporcjach 4:3 i 16:9. Słowo "wyglądało" ma tu kluczowe znaczenie, bo często nie da się zrobić całego obszaru interaktywnym w tak różnych proporcjach. Możesz więc skupić akcję w środku w proporcji 4:3 i po bokach dodać tło/ozdoby/whatever. Oczywiście renderując z kamery 3D nie ma tego problemu. Drugi etap to GUI. Zdecydowanie najlepiej jest podzielić je na kilka grup zakotwiczonych w różnych punktach ekranu (prawy-dół, środek-góra, etc.). Można też dodatkowo skalować w zależności od rozmiaru ekranu - w wersji 3.5 doszło Screen.dpi, co w połączeniu z rozdzielczością pozwala bezpośrednio obliczyć rozmiar ekranu i wziąć poprawkę na wielkość wyświetlanych elementów GUI. W sumie nic strasznego, ale dobrze myśleć nad tym od początku. edit: Zostaje jeszcze kwestia rozdzielczości tekstur na ekranach np. 480x320 vs. 2048x1536, ale to jest dość indywidualna kwestia. Czasem nie trzeba nic robić, a gra wygląda dobrze w każdej rozdziałce, innym razem warto zastanowić się nad ładowanie tekstur wyższej rozdzielczości dla lepszych ekranów (urządzenia z mniejszą rozdziałką mają też zwykle mniej pamięci, więc uniwersalne tekstury w najwyższej rozdzielczości mogą być problematyczne).
    3 points
  2. Cześć, Materiały nie są tajemnicą , na blogu Marcina możesz zobaczyć szkielet z płyty PCV , szkielet ( pomijając ramę ze sklejki ) oraz większość pokrycia jest wykonana właśnie z płyt PCV ( grubości 5,3,2 i 1mm) , dodatkowo zostały użyte niewielkie fragmenty blachy ołowianej . Koła wykonane w prosty sposób - wystarczyło wytoczyć jedno , nakleić kostki bieżnika i zaformować w silikonie , a pozostałe osiem to żywiczne odlewy .
    1 point
  3. @mallow No i git :) powodzenia. Jeszcze nie testowałem nie-progresywnego integratora, znaczy bawiłem się i działa tak jak w wszystkich unbiasach, czyli powoli :) Niby ma ułatwić tworzenie odszumionych renderów, ale nie jestem pewien czy progresywny renderer z chorą liczbą sampli nie wyrenderuje szybciej bez szumu :D Znaczy ja jestem w userbase progresywnego, uwielbiam ten leciutki szum i łatwość pracy z nim, więc moje sample zazwyczaj znajdują się w przedziale 500-1k w zależności od wagi shaderów w scenie. No i nie-prog jest trudniejszy w optymalizacji i trzeba użerać się z AA :/ Tak tylko daje znać by uważać i samemu przetestować. ToS raczej był renderowany na progresywnym, znaczy tak myślę, szum i tak musieliby dodać do renderów, ponieważ łączyli go z materiałem zdjęciowym, ale nie wiem jak to przebiegało dokładnie, a nie mam teraz jak się dokopać. @Papa Pio i reszta Mam niestety ciężkie pióro i jeśli czegoś nie zrozumieliście to mogę wytłumaczyć.
    1 point
  4. To ja coś napiszę, bo próbowałem go już kilka razy i opinię mam. Po pierwsze jest trochę niezrozumiały, niby wszystko wiadomo, ale potem się okazuje, że nie wiadomo. ma na przykład u góry takie inkonki, które po wciśnięciu zmieniają działanie drugiego przycisku. czyli trzeba założyć, że "być może teraz przy malowaniu będę używał maskowania, więc sobie przełącze, żeby potem łatwo użyć (pod warunkiem, że nie będę potrzebował czegoś innego najpierw)" Głupie rozwiązanie. Paleta warstw, to jakieś prostokąty, maski to też prostokąty na tej samej "palecie". Ciężko skumać o co chodzi. Z resztą interface jest tak retro i tak głupio zrobiony, że trzeba być na prawdę hardkorem, żeby się jakoś twórczo w tym środowisko poczuć. Ale to jeszcze nic, bo można by się było przyzwyczaić, ale jest coś, co w zasadzie skreśla dla mnie ten soft: paskudny brush tracking, z aliasingiem i shodkowym powiększaniem pędzla przy nacisku. Nie da się czegoś ładnie czystko naszkicować, z gdy to spróbujemy zrobić, to będzie czuć ducha ms painta. Zaletą będą pędzle z dziwacznymi mechanizmami zostawiania śladu i spore ich bogactwo, na przykład takie, które symulują wzrost jakiejś rośliny w trakcie pociągnięcia pędzlem. Ale w sumie, ani to nie ma uniwersalności photoshopa/gimpa, ani nie naśladuje dobrze "analogowych" technik jak artrage. Nawet najprostszy mypaint (całkiem za darmo) wciąga ten soft noskiem i nawet nie kichnie. Miałem sporo życzliwości w testach, jak go sobie próbowałem, ale jakoś sie nie polubiliśmy.
    1 point
  5. Padlo slowo klucz, rysunek. To nie jest rysunek kochana, to jest juz malowanie i tu tkwi problem, bo rysowac niewatpliwie potrafisz, z malowaniem jest juz gorzej. Kojot podlinkowal obrazek z tutka Omena, dobrze bylo by gdybys przecwiczyla go w calosci. Bo Wilkolak nadal jest niesamowicie plaski. Zalecal bym pocwiczyc najpierw jak przedstawic obiekty w photohopie tak by przedstawialy iluzje przestzrennosci. Proste bryly, kule, szesciany, stozki etc. Bo tak naprawde tutaj tkwi problem, w podstawach. Polecam takze uzywac zaznaczen, malowac w sylwetkach, gradienty miekkie pedzle o wielkim rozmiarze. Wszystko to jest pokazane na ctrl+paint. P.S To swiatlo krawedziowe na jego prawym ramieniu w wielu miejscach nie ma prawa bytu, bo przeciez jest osloniete od kssiezyca cielksiem wilkolaka. EDIT: znalazlem chwilke i zrobilem ci over wilka, nie sugerowal bym sie tu poprawnoscia anatomiczna bo to trzeba by robic z jakas refka, anatomii zarowno ludzkiej i wilczej, ale chodizlo mi glownie o "uwypuklenie" tych plaskosci.
    0 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy