Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/20/2018 in Posts

  1. 1 point
    @triget w blenderze zawsze odpowiadała mi jego ergonomia, zarówno w starych wersjach przed 2.49 jak i 2.5; 2.7. Wersja 2.8 pod wieloma względami jest rewolucyjna. Podejście do UI; modelowania; prędkość Eevee, zarządzanie przestrzenią pracy - w 2.8 komfort jest jeszcze większy niż poprzednio- osobiście jestem zachwycony mimo, że mam świadomość drobnych niedoskonałości interfejsu. Trzeba się trochę przestawić; nauczyć skrótów klawiaturowych (zresztą w 2.8 jest wiele zmian w tym zakresie nawet dla starych użytkowników; kilka moich ulubionych w stylu shift+spacja albo ctrl+tabulator wyleciało; oczywiście można to ustawić pod siebie ) - czasem jak ktoś to powiedział przypomina to grę jazzu na klawiaturze :), ale daje to dużego kopa w tempie pracy. Jak każdy program nie jest on pozbawiony wad (Sculpt jest o niebo lepszy niż niegdyś, ale to nie Zbrush). Wydanie wersji 2.8 wiążę się trochę ze zrobieniem kroku w tył w stosunku do możliwości 2.7 (pewnie spora część addonów w 2.8 przestanie działać itd. itd. i dopiero z czasem ktoś je przepisze). Przez pewien czas, niektóre funkcje będą lepiej działały w 2.7. Do tego trzeba się przyzwyczaić - praca niektórych ludzi idzie w gwizdek na rzecz ogólnych zmian w blenderze - tak było z OpenVDB - gość już miał gotowy kod, ale okazało się, że i tak będą zmiany w modyfikatorach, więc narobił się na próżno w dużej mierze i jego mesher poszedł z dymem. Rozwój blendera z racji open source jest dość specyficzny (np. na dobry "micro"displacement trzeba było się naczekać, chyba ze 2 lata?), ale w ostatnim czasie widać wyraźny kierunek Tona i Fundacji w stronę profesjonalnych użytkowników (np. http://www.tangent-animation.ca/). Cycles jest dojrzałym i w zasadzie kompletnym silnikiem. W ostatnim czasie poprawiła się obsługa alembica, jest łatwiej pod wieloma względami niż parę lat temu, natomiast czasem trzeba robić "obejścia" - ale nawet jak nie samemu to społeczność jest na tyle duża, że zawsze coś ktoś wykombinuje. 2.8 wprowadza dużo zmian nawet dla starych rekinów, więc to dobry czas, żeby się uczyć blendera, ponieważ wiele osób będzie szukało rozwiązań i aktywność na forach itd. ludzi będzie większa. Przykład: w 2.8 wywalono background images; "set origin" też wygląda inaczej; zmiana zarządzania warstwami (collections) itp. itd. Na koniec, mimo że blender jest dość sprawnym programem (w podstawowej wersji zajmuje jakieś 350 MB) to ja korzystam z niego jednak na linuxie, żeby wyciągnąć max wydajności (konkretnie Open Suse Tumbleweed). Zaczynają pojawiać się coraz ciekawsze addony do blendera jak np. flip fluid; Tesselator; X-Muscle System, dużo innych darmowych i płatnych. I najważniejsze :), od samego początku czeka Cię trudna decyzja, czy do zaznaczania wybierasz PPM (moja opcja) czy LPM :) (Andrew Price i inni klikacze myszkowi :) )
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy