Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/01/2021 in Posts

  1. W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha. Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę. Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną. Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych. W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli. W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką. Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts. Zobacz cały news
    1 point
  2. Pracuję głównie przy wizualizacjach architektonicznych (własne zlecenia oraz dla budynków które projektuję w pracowni na etacie) i trochę zacząłem stosować proceduralne rozwiązania, głównie dla materiałów. Wydawało by się, że przy liczbie udostępnianych przez dostawców materiałów tekstur i zdjęć, nie ma to specjalnie sensu ale okazało się niejednokrotnie, że o wiele lepszy i dokładniejszy efekt uzyskałem właśnie samemu robiąc proceduralne mapy - np. cegłę. W Blenderze działa to fajnie, bo z założenia shadery ustawia się poprzez node'y. Na przykładzie cegły poszedłem dalej - modelowałem duże osiedle powtarzalnych domków, wszystkie miały mieć elewację z cegły ale w różnych kolorach. I tak zamiast tworzyć kilka różnych materiałów oraz "dodatkowe" indywidualne instancje tych samych domów tylko po to, żeby móc nałożyć inny materiał, udało mi się stworzyć jeden materiał w taki sposób, że dla każdego budynku kolor sterowałem indywidualnym parametrem, odcienie cegły zmieniały się automatycznie, chyba nawet zadbałem o to, żeby kolor zaprawy był grafitowy lub biały w zależności od jasności cegły:). Nagminnie stosuję też ulubioną funkcję "random" modyfikującą mapowanie UV, dzięki czemu mogę łatwiej zrobić dobrze wyglądające deski z niepowtarzalnym układem włókien.
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy