Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/21/2006 in Articles

  1. 16 points
    Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie). Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku. Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl. Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu. Migracja ze starego serwisu Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). Struktura forum Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). Newsy Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało, Galeria To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia... W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał. Pytania i odpowiedzi Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze. Archiwum Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz. Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!
  2. 9 points
    Paweł Jaruga, artysta-grafik 3D, Polska W ciągu mojej 10-letniej kariery jako grafika 3D i cyfrowego rzeźbiarza nie było lepszych możliwości i większej swobody w tworzeniu niż są teraz. Przy dostępie do potężnych narzędzi sprzętowych i programowych profesjonaliści mogą dziś w pełni realizować swoje wizje bez limitów ze strony technologii. Na początku mojej przygody miałem wrażenie, że moje wyobrażenia były często ograniczane do prostych i łatwych do uzyskania efektów. Dekadę później i po sukcesywnych inwestycjach w technologię moja praca – od modelowania i teksturowania po cieniowanie i rendering – stała się szybsza i łatwiejsza i to przy tworzeniu coraz bardziej szczegółowych modeli. W przeszłości, gdy procesory i karty graficzne nie miały takiej mocy, jak dziś, byłem ograniczony, co do liczby trójkątów, twarzy i tekstur, jakie mogłem projektować. Brak mocy obliczeniowej był szczególnie dotkliwy, gdy pracowałem z domu przy użyciu pojedynczej stacji roboczej – wszystko trwało bardzo długo, zwłaszcza gdy przygotowywałem animacje. Duże przyspieszenie w mojej pracy obserwuję nawet przy porównaniu obecnego sprzętu do tego, co miałem jeszcze 3 lata temu. Na co dzień używam Zbrush i kilku narzędzi renderujących na bazie GPU, jak np. AMD Radeon ProRender, a mój sprzęt to m.in. AMD Radeon Pro WX 9100 (dostarczony mi przez AMD) i 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 4,0 GHz i 64 GB RAM. Mój sprzęt sprzed kilku lat pozwalał mi tworzyć modele złożone z 20-50 milionów trójkątów i to było dużo, jak na freelancera. Obecnie moja stacja pozwala mi obsłużyć ponad 200 milionów trójkątów, więc szczegółowe modele złożone z 70-120 milionów to dla mnie dziś nic specjalnego. Do teksturowania używam Substance Painter i 3D Coat, a mój sprzęt ma przynajmniej 8 GB pamięci wideo. To naprawdę minimum, żeby móc teksturować postaci z gry przy 4096-bitowym zestawie tekstur (4096x4096 pikseli). To kolejny spory skok w porównaniu z początkiem mojej kariery, gdy moim limitem było 1024x1024 per postać. Ten technologiczny postęp nie tylko pozwolił nam tworzyć bardziej realistyczne i żywe postaci, ale także umożliwił rendering w czasie rzeczywistym, co oznacza, że widzę od razu wszelkie wprowadzane zmiany, a to przyspiesza dodatkowo pracę. Mam ponadto możliwość produkowania foto-realistycznych obrazów, które pomagają tworzyć bardzo szczegółowy i wiarygodny świat 3D. Można też łatwo oświetlać sceny i modele przy użyciu pojedynczych obrazków HDRI oraz wykorzystywać skany fotogrametryczne, czyli trójwymiarowe skany prawdziwych przedmiotów i postaci bazujące na zestawach zdjęć robionych wokół obiektu, w tym także wysokiej rozdzielczości tekstur. Ogólnie to bardzo pomaga czynić proces twórczy większą zabawą, skoro nie trzeba się męczyć ze sprzętem. Przystępność rozwiązań sprzętowych i programowych nadal się poprawia, dzięki czemu graficy 3D mogą kontynuować swoją twórczą przygodę i skupiać się na rozwijaniu swoich umiejętności i potencjału przy wykorzystaniu najlepszych programów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wydajność i opłacalność zależy ściśle od potrzeb. Moje wymagania są różne w zależności od tego, czy zarabiam pieniądze na renderingu, czy też na modelowaniu i teksturowaniu postaci do gier, do czego muszę mieć możliwość pracy na wielu zestawach tekstur 4K na raz. Te wymagania są też zupełnie inne, gdy tworzę proste modele do gier mobilnych lub nisko-budżetowych, do czego nie potrzebuje aż tak wielu tekstur. Jakkolwiek potrzebuję dużo pamięci wideo, to znalezienie odpowiedniego balansu może być trudne, więc staram się zawsze kupować najlepszą kartę graficzną, na jaką mnie stać, aby moja praca była jak najszybsza. Twórcy 3D pochodzą z różnych środowisk, zarówno technicznych, jak i artystycznych. By być grafikiem 3D potrzebujesz od razu trochę umiejętności kreatywnych, choć kreatywność można też rozwijać w ciągu swojej kariery. Natomiast umiejętności technicznych wystarczy się po prostu nauczyć (aczkolwiek jest trudniej, jeśli nie znasz się w ogóle na komputerach). Mam przez to na myśli, że współczesne narzędzia programowe są znacznie bardziej dostępne i przyjazne dla użytkownika, a do tego wsparte potężnym sprzętem, który przyspiesza prace i wydajność. Dla przykładu: obecnie nie trzeba rozpoczynać modelowania od bazowej siatki, a formy i kształty można tworzyć bez wiedzy matematycznej czy technicznej. Dlatego cokolwiek przyjdzie Ci do głowy, to możesz to praktycznie zmaterializować na modelu 3D. Jakkolwiek posiadanie pewnych umiejętności technicznych i obycia artystycznego może ułatwić Ci początek kariery jako grafika 3D, to cierpliwość jest nadal kluczowa, ponieważ będziesz pracować wiele godzin dziennie szlifując swoje projekty. Niedawno nauczyłem od podstaw dwie osoby, z których żadna nie miała większego doświadczenia ze specjalistycznym oprogramowaniem komputerowym, a teraz obie pracują z sukcesami jako profesjonalni graficy 3D. Obie są jednak niezwykle cierpliwe, wytrwałe i chętne do nauki i rozwoju. Jako Polak jestem bardzo podekscytowany widząc rozwój tej branży w moim kraju. Mamy tutaj znakomitych artystów 3D i deweloperów, a przy współczesnej technologii możemy sobie pozwolić na tę samą swobodę twórczą, jak profesjonaliści z zachodniej Europy i Ameryki, gdzie powstają największe produkcje. Nasza rodzima branża gier komputerowych się rozwija, a wśród najbardziej znanych studiów są Flying Wild Hog, The Astronauts, 11 Bit Studios, CI Games, Techland, People Can Fly i CD PROJEKT RED, a tak wyczekiwany Cyberpunk 2077 jest już w drodze, by zadebiutować w przyszłym roku. Firmy te jednak nie tylko przyciągają pracowników z całego świata, ale także inwestorów, których kuszą możliwości inwestycyjne naszej branży. Choć mocny sprzęt jest obecnie wykorzystywany do tego, aby zapewniać najlepsze możliwości za pośrednictwem ekranu naprzeciwko użytkownika – np. za sprawą ekranów 8K czy też zgodnych z AMD Radeon FreeSync, to następnym etapem będzie VR i AR. Profesjonalne aplikacje do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości się rozwijają, a artyści 3D coraz częściej używają zestawów takich, jak Oculus czy HTC Vive do tworzenia. Sądzę, że to będzie kolejny etap w tej przygodzie i to niezwykle ekscytujący dla twórców w Europie i na świecie. Informacja o artykule: Artykuł powstał przy współpracy Pawła z firmą AMD. Paweł jest użytkownikiem Max3D.pl od wielu lat i znany jest tutaj pod pseudonimem @Levus. Artykuł nie jest artykułem sponsorowanym Max3D.pl (został nam udostępniony). Jeśli macie pomysły na inne artykuły, sami chcielibyście coś napisać i zamieścić u nas - dajcie znać.
  3. 3 points
    Na kanale SPA Studios (studio, które jest odpowiedzialne za film Klaus o którym pisaliśmy już wielokrotnie) pojawił się film na którym Marcin Jakubowski (Production Designer) pokazuje jak stworzyć tło w stylu znanym właśnie z tego filmu. Ciekawy materiał z komentarzem Marcina.
  4. 3 points
    Eloi Andaluz Fullà na swoim kanale YouTube podsumował tegoroczny SIGGRAPH 2019, który zakończył się kilka dni temu. Jeśli macie chwilę to warto zobaczyć. Można zobaczyć jak wygląda konferencja, ale oprócz tego Eloi w dosyć przystępny i skondensowany sposób wyłapał pewne trendy panujące w tym roku na tym wydarzeniu. Sporo newsów od 3ds max, Bifrosta po Blendera. Warto wspomnieć, że konferencja SIGGRAPH 2019 miała miejsce w Los Angeles i trwała od 28 lipca do 1 sierpnia.
  5. 2 points
    Wiem, że Wiedźmin jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie coś napiszemy. Chciałbym przypomnieć o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczególnie w okresie świątecznym). Jeśli dopiero kupiliście abonament Netflixa lub zapomnieliście o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzucić na nią okiem! Przyznam szczerze, że mnie osobiście dopiero teraz udało się nadrobić zaległości bo chciałem to zrobić razem z rodziną i ... piszę ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widziałem już dawno (a jako rodzic jestem dosyć na bieżąco😎). Oczywiście to opinia moja, ale i pozostałej części rodziny, która ze mną to oglądało przy czym córka naprawdę nie odeszła od telewizora tak ją wciągnęła historia (a nie zdarza się to często w warunkach domowych). Przepiękna animacja, stylizacja, postacie, cały czas jest na czym zawiesić oko. Zdaje sobie sprawę, że to zasługa większej ilości osób, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski 👏 (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobiście również kojarzący się z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac można było oglądać na Max3d.pl). Być może uda nam się Was namówić na AMA? Pogodamy może o tym w Nowym Roku 😉 Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i trochę przedwcześniej życzę wszystkim Wesołych Świąt! 🎅 PS. Postaramy się zorganizować AMA z Szymonem i Marcinem w Nowym Roku. PS2. Jeszcze jako bonus mały making of z produkcji z YT
  6. 1 point
    Dołącz do nas i spotkaj się z innymi profesjonalistami rynku gier i animacji. Ruszyła rejestracja www.autodeskday.pl Jeśli Twoja codzienność to produkcja wideo, tworzenie grafiki użytkowej, środowisk wirtualnej rzeczywistość, scenerii i postaci gier komputerowych – weź udział w konferencji Autodesk M&E Day. Spotkanie skierowane jest dla producentów gier i filmów, twórców animacji i efektów specjalnych, producentów reklam, studiów produkcyjnych oraz wszystkich pasjonatów z obszaru mediów i rozrywki. Agenda konferencji obejmuje prezentacje ekspertów Autodesk, jak również klientów – Dash Dot Creations, Juice oraz Platige Image – którzy podzielą się doświadczeniami w tworzeniu grafik 3D i animacji w procesie produkcji i postprodukcji. Na uczestników czeka także wystawa nowoczesnych rozwiązań sprzętowych dla branży oraz networking. „Polski sektor mediów i rozrywki charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu. Według raportu firmy doradczej PwC w 2022 roku będzie wart ponad 13 mld dolarów. Ważne miejsce w tym zestawieniu odgrywa m.in. branża gier komputerowych, która z tzw. sektorów kreatywnych rozwija się najprężniej. Autodesk stara się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom przemysłu rozrywkowego w postaci dostarczania innowacyjnych narzędzi do tworzenia gier, animacji czy niezwykłych światów wirtualnej rzeczywistości. Marcowa konferencja będzie okazją do zapoznania się z naszą najnowszą propozycją oraz doświadczeniem i sukcesami naszych gości” – mówi Grażyna Kołodziejek, Autodesk Country Marketing Manager. Autodesk Media&Entertainment Day - dlaczego warto? • Nowości branżowych rozwiązań Autodesk, w tym 3ds Max®, Maya®, MotionBuilder® i Arnold. • Trendy w tworzeniu animacji. • Najlepsze praktyki i doświadczenia prezentowane przez klientów (Dash Dot Creations, Juice, Platige Image). • Praktyczne warsztaty tips & tricks. • Wystawa nowych rozwiązań dla rynku i networking. • Międzynarodowi eksperci. Informacje o konferencji Autodesk Media&Entertainment Day – gry, filmy, reklama Warszawa, 26 marca, 2020 Hotel Indigo w Warszawie Rejestracja oraz program konferencji: www.autodeskday.pl Patroni instytucjonalni: Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji Sponsorzy: Dell, HTC, WACOM Partnerzy Autodesk: PCC Polska, Procad
  7. 1 point
    W serwisie ART OF VFX pojawił się obszerny artykuł (wywiad) na temat tworzenia efektów specjalnych w Wiedźminie (od Netflixa). Julian Parry dosyć szczegółowo opowiada o pracy przy tym projekcie. Julian odpowiedzialny był całościowo za efekty specjalne. Przypominamy, że jednym z vendorów pracujących przy produkcji była firma Platige Image. Z wywiadu możemy się dowiedzieć, że w sumie była to jedyna firma spoza Londynu. Supervisorem jeśli chodzi o efekty specjalne od strony Platige Image był Mateusz Tokarz. Będziemy chcieli zorganizować dla Was AMA z Polakami pracującymi przy Wiedźminie. Być może się uda. Ale zachęcamy do przeczytania artykułu: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/
  8. 1 point
    W internecie pojawił się zwiastun ciekawego polskiego projektu gry pt. "Uragun". To projekt gry - strzelanki typu "top-down". Gracz będzie mógł zasiąść za sterami wielkiego "mecha" i powalczyć z botami złej sztucznej inteligencji na ulicach m.in. Warszawy, Nowego Yorku, Londynu, Berlina, Beijing czy Moskwy. Gra tworzona jest przez Kool2Play Studio. Gra zostanie na początku udostępniona w serwisie Steam (Early Access) na początku 2020 roku. Warto obejrzeć zwiastun i jeśli projekt wam się podoba dodać grę do "wishlist" na platformie Steam. Więcej o projekcie: Podstrona projektu na platformie STEAM Oficjalna strona Osoby odpowiedzialne za projekt i zwiastun: DEVELOPER: Kool2Play Project Manager: Marta Lower Script: Jacek Wesołowski Storyboard: Agnieszka Jastrzębska TRAILER: Radikal Studio Producer: Kuba Sobek Animator: Tomasz Wikliński Editor: Adam Kubrakiewicz Artist: Łukasz Poller Motion Designer: Kuba Sobek Music and Sound Designer: Antoni Sadowski (Zombie Commando) Voiceovers: Debbie Irwin, William Malcolm, Dominic Chambers
  9. 1 point
    Od 15 listopada 2019 roku na platformie Netflix będzie można obejrzeć film animowany "Klaus". Warto dodać, że po filmach dokumentanych i serialach będzie to pierwsza produkcja sygnowana marką Netflix. Warto tutaj wspomnieć o polskich akcentach (i to nie byle jakich!). Dyrektorami artystycznymi tej produkcji byli byli Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski. Od 8 listopada film będzie można zobaczyć w wybranych kinach, ale niestety nie mamy na ten moment listy kin w Polsce w którym będzie on pokazywany. Jak tylko ją dostaniemy, wrzucimy ją tutaj. Zwiastun filmu
  10. 1 point
    SHAKE (shakeshake.org) to nowa inicjatywa, która zawiera to, co najistotniejsze w wydarzeniach dedykowanych sztuce cyfrowej. Zaproszeni przez nas goście reprezentują różne nurty artystyczne przez co spektrum zagadnień przedstawianych podczas SHAKE, jest nieograniczone. Naszym celem jest połączenie całej społeczności artystycznej, wymiana doświadczeń i wartościowych uwag na temat sztuki cyfrowej i wszystkich zagadnień z nią związanych. Łączymy twórców z branży graficznej 2D, 3D, VFX i DTP. Dzięki SHAKE poruszamy sprawy związane z pracą zawodową - pokazujemy, jak pracują najlepsi profesjonaliści w kraju oraz poznajemy ich sposoby na tworzenie projektów na najwyższym poziomie. Rozmawiamy o tym, jakich błędów nie popełniać i czego unikać w pracy przy najbardziej wymagających zleceniach. Dzięki wymianie doświadczeń, a także budowaniu sieci kontaktów po prostu poszerzamy horyzonty. Wszystko po to, żeby praca "w sztuce" była jeszcze przyjemniejsza, jeszcze bardziej inspirująca, a także efektywna. SHAKE! Poczuj się częścią SHAKE'a! Zmieszaj się z nami 5-6 października 2019 r. w Krakowskim Parku Technologicznym (ul. Podole 60, Kraków). LINE UP: Marek Madej Sylwia Bomba Tomasz Strzałkowski Bartek Kalinowski Forin Alek Sajnach Michał Lisowski Więcej: http://www.shakeshake.org/
  11. 1 point
    Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami. Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji: Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000 Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone. Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów. Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa) 3ds max Indie Maya Indie Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00
konferencja autodesk 2020


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy