Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/21/2006 in News

  1. Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie). Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku. Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl. Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu. Migracja ze starego serwisu Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). Struktura forum Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). Newsy Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało, Galeria To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia... W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał. Pytania i odpowiedzi Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze. Archiwum Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz. Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!
    16 points
  2. Zacznę od małego podsumowania. Można powiedzieć, że rok temu wskrzesiliśmy Max3D.pl do życia na nowo. Zakupiliśmy nowy silnik, kupiliśmy skórkę (błąd), coś tam staraliśmy się jeszcze pozmieniać. Kilka rzeczy nam się udało, ale też kilka rzeczy nie ma co owijać w bawełnę - nie udało się. I więcej było tych drugich. Troszkę byliśmy ograniczeni przez zasoby, które mamy jak i brak pewnym modyfikacji systemu. Wszystkie te wady wymieniliście w osobnym wątku na forum jakiś czas temu. Podjęliśmy z @KLICEK rękawicę po raz drugi. Nareszcie coś więcej mogę na ten temat napisać - jakie są nasze plany, co udało się poprawić. Zacznę może od tego co widać. Nowy wygląd (jasna i ciemna skórka) Odchudziliśmy serwis, usunęliśmy skórkę którą zakupiliśmy jakiś czas temu. Skorzystaliśmy z nowej skórki IPS, która zmodyfikowaliśmy. Różnica? W szybkości jest niesamowita! Ale też naprawdę uprościliśmy stronę główną i na razie będziemy się trzymać tego kierunku. Stawiamy na ten moment na kilka rzeczy: Galeria (grafiki) i W.I.P-y - czekamy i liczymy na Was. W dalszej części rozwinę temat mocniej Newsy - no cóż, niestety sam osobiście nie mam czasu na pisanie newsów "technologicznych" codziennie, być może za jakiś czas znajdziemy kogoś kto nam w tym pomoże. Na dzień dzisiejszy stawiamy na treści własne - promocję waszych rzeczy. Skupimy się na informacjach związanych naszym polskim podwórkiem (aczkolwiek na pewno będą też wyjątki od tego). Dzisiaj myślę, że nie ma sensu przepisywać newsów z zachodnich serwisów, bo zapewne jak tylko pojawi się wersja jakiegoś softu - przeczytanie o tym na Facebooku lub w zachodniej prasie (co nie zmienia faktu, że fajnie czasami o czymś takim podyskutować - newsy społeczności zostają i te połączone z forum sprawdzają się dobrze). Tutaj mały apel - jeśli zrobiliście coś fajnego, czy to sami, po godzinach, czy to firmowo, chcecie się podzielić making ofem, animacją - śmiało. Zakładajcie wątki, piszcie wiadomości. Tutaj małe przykłady jak to może działać: Statek Piracki - Cinematic, Podcasty z polskimi artystami Praca - chcemy rozwinąć ten dział mocniej. Na razie będziemy zachęcać firmy do zamieszczania ogłoszeń. Tutaj osobiście wiem od wielu osób, że Max3D.pl pomógł wielu osobom w zatrudnieniu, zdobyciu pierwszej pracy. Być może w przyszłości uda nam się dodatkowo ten temat zmonetyzować. Forum - dyskusje. No cóż. Nie ukrywam, że o te coraz trudniej i zdajemy sobie sprawę, że forum schodzi na dalszy plan. Zostało ono mocno uproszczone, większość działów zniknęła. Natomiast główne działy zostają. Tutaj bez wątpienia najaktywniejszym działem jest Hardware oraz Dyskusje ogólne. Te kilka działów pozostaje do Waszej dyspozycji, silnik naprawdę do tego jest świetny, ale tak jak napisałem. Wiemy jak jest Galeria - albumy, profile i W.I.P Tutaj zmieniło się najwięcej. Wysłuchaliśmy Was i poprawiliśmy błędy z którymi wystartowaliśmy w 2019 roku. Wiem, że przy poprzedniej wersji było sporo zamieszania. Jak to teraz działa i co się zmieniło Zachęcamy Was do wrzucania prac do tzw. albumów (galerii). W 2019 roku gdy uruchomiliśmy galerię wprowadziliśmy osobne kategorie, można było wrzucać prace pojedynczo lub w albumach (no i te rzeczy było zupełnie różne od siebie). Sam widok galerii był też wtedy problematyczny, wy nie wiedzieliście co i jak wrzucać. Okazało się też, że przez wrzucenie czegoś do galerii najczęściej mieliście na myśli wrzucenie kilku ujęć jednego tematu, pracy (album). Był też problem z nawigacją - rozwiązany Galeria znajduje się pod adresem: https://max3d.pl/galeria/ Jest to taka "ściana", wyświetlająca ostatnio wrzucone albumy. I nie jest jak ostatnio, jeśli wrzuciliście album np. z pięcioma pracami - na tej stronie zobaczycie pierwszą pracę, po kliknięciu jednak można przeglądać wszystkie 5 prac nawigując po galerii strzałkami. A więc w tej chwili nawet jeśli chcecie wrzucić jedną pracę - tworzycie dla niej osobny album. Dzięki temu jest to później uporządkowane, nam łatwiej promować takie rzeczy no i dostajecie nowy wygląd profili. Profile Wrzucając prace w albumach dodatkowo tworzycie swój nowy profil na Max3D.pl, który może wyglądać tak Lub tak: Dział W.I.P - czyli Teczki 2D/3D, prace nieukończone, speedy... Nie rezygnujemy z teczek. Te nadal są również promowane na stronie głównej, wątki z teczkami dostały nowe statystki po prawej, łatwiej nawigować po grafikach wrzuconych do nich. Nadal cieszą się popularnością i wiele osób z nich korzysta. Niech tak zostanie. A więc w serwisie macie dwie możliwości zamieszczania swoich prac. Albumy i teczki. Zachęcamy do wrzucania do albumów ukończonych prac, a w teczkach eksperymentowania, dyskutowania. Inne zmiany Zachęcamy do przeklikania sobie ustawień profilu, serwisu, obserwowania twórców, których prace Wam się podobają. Wyzwania Wiemy, że nadal nie jest idealnie, ale w porównaniu z wersją z 2019 - różnica jest olbrzymia i mam nadzieję, że to odczujecie. Największym wyzwaniem będzie odzyskanie części ruchu, który mieliśmy kiedyś oraz monetyzacja. Monetyzacja Na ten moment wyświetlamy reklamy Google i zachęcamy do odblokowania AdBlocka dla Max3D.pl. Reklamy nie będą Wam przeszkadzać. Nie ukrywamy jednak, że dzisiaj z tych reklam nie da się nawet opłacić serwera. Mamy nadzieję jednak na znalezienie innych modeli zdobycia środków na rozwój (liczymy na zdobycie partnerów). Przeszły nam przez myśl opcje wyłączenia reklam za drobną opłatę, ale to na razie odkładamy na przyszłość i liczymy na odzyskanie pewnej części ruchu. Liczymy tak jak pisałem też wcześniej na dział z pracą. Czekamy na Waszą aktywność! Ojciec prowadzący od roku 1999
    13 points
  3. Paweł Jaruga, artysta-grafik 3D, Polska W ciągu mojej 10-letniej kariery jako grafika 3D i cyfrowego rzeźbiarza nie było lepszych możliwości i większej swobody w tworzeniu niż są teraz. Przy dostępie do potężnych narzędzi sprzętowych i programowych profesjonaliści mogą dziś w pełni realizować swoje wizje bez limitów ze strony technologii. Na początku mojej przygody miałem wrażenie, że moje wyobrażenia były często ograniczane do prostych i łatwych do uzyskania efektów. Dekadę później i po sukcesywnych inwestycjach w technologię moja praca – od modelowania i teksturowania po cieniowanie i rendering – stała się szybsza i łatwiejsza i to przy tworzeniu coraz bardziej szczegółowych modeli. W przeszłości, gdy procesory i karty graficzne nie miały takiej mocy, jak dziś, byłem ograniczony, co do liczby trójkątów, twarzy i tekstur, jakie mogłem projektować. Brak mocy obliczeniowej był szczególnie dotkliwy, gdy pracowałem z domu przy użyciu pojedynczej stacji roboczej – wszystko trwało bardzo długo, zwłaszcza gdy przygotowywałem animacje. Duże przyspieszenie w mojej pracy obserwuję nawet przy porównaniu obecnego sprzętu do tego, co miałem jeszcze 3 lata temu. Na co dzień używam Zbrush i kilku narzędzi renderujących na bazie GPU, jak np. AMD Radeon ProRender, a mój sprzęt to m.in. AMD Radeon Pro WX 9100 (dostarczony mi przez AMD) i 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 4,0 GHz i 64 GB RAM. Mój sprzęt sprzed kilku lat pozwalał mi tworzyć modele złożone z 20-50 milionów trójkątów i to było dużo, jak na freelancera. Obecnie moja stacja pozwala mi obsłużyć ponad 200 milionów trójkątów, więc szczegółowe modele złożone z 70-120 milionów to dla mnie dziś nic specjalnego. Do teksturowania używam Substance Painter i 3D Coat, a mój sprzęt ma przynajmniej 8 GB pamięci wideo. To naprawdę minimum, żeby móc teksturować postaci z gry przy 4096-bitowym zestawie tekstur (4096x4096 pikseli). To kolejny spory skok w porównaniu z początkiem mojej kariery, gdy moim limitem było 1024x1024 per postać. Ten technologiczny postęp nie tylko pozwolił nam tworzyć bardziej realistyczne i żywe postaci, ale także umożliwił rendering w czasie rzeczywistym, co oznacza, że widzę od razu wszelkie wprowadzane zmiany, a to przyspiesza dodatkowo pracę. Mam ponadto możliwość produkowania foto-realistycznych obrazów, które pomagają tworzyć bardzo szczegółowy i wiarygodny świat 3D. Można też łatwo oświetlać sceny i modele przy użyciu pojedynczych obrazków HDRI oraz wykorzystywać skany fotogrametryczne, czyli trójwymiarowe skany prawdziwych przedmiotów i postaci bazujące na zestawach zdjęć robionych wokół obiektu, w tym także wysokiej rozdzielczości tekstur. Ogólnie to bardzo pomaga czynić proces twórczy większą zabawą, skoro nie trzeba się męczyć ze sprzętem. Przystępność rozwiązań sprzętowych i programowych nadal się poprawia, dzięki czemu graficy 3D mogą kontynuować swoją twórczą przygodę i skupiać się na rozwijaniu swoich umiejętności i potencjału przy wykorzystaniu najlepszych programów. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że wydajność i opłacalność zależy ściśle od potrzeb. Moje wymagania są różne w zależności od tego, czy zarabiam pieniądze na renderingu, czy też na modelowaniu i teksturowaniu postaci do gier, do czego muszę mieć możliwość pracy na wielu zestawach tekstur 4K na raz. Te wymagania są też zupełnie inne, gdy tworzę proste modele do gier mobilnych lub nisko-budżetowych, do czego nie potrzebuje aż tak wielu tekstur. Jakkolwiek potrzebuję dużo pamięci wideo, to znalezienie odpowiedniego balansu może być trudne, więc staram się zawsze kupować najlepszą kartę graficzną, na jaką mnie stać, aby moja praca była jak najszybsza. Twórcy 3D pochodzą z różnych środowisk, zarówno technicznych, jak i artystycznych. By być grafikiem 3D potrzebujesz od razu trochę umiejętności kreatywnych, choć kreatywność można też rozwijać w ciągu swojej kariery. Natomiast umiejętności technicznych wystarczy się po prostu nauczyć (aczkolwiek jest trudniej, jeśli nie znasz się w ogóle na komputerach). Mam przez to na myśli, że współczesne narzędzia programowe są znacznie bardziej dostępne i przyjazne dla użytkownika, a do tego wsparte potężnym sprzętem, który przyspiesza prace i wydajność. Dla przykładu: obecnie nie trzeba rozpoczynać modelowania od bazowej siatki, a formy i kształty można tworzyć bez wiedzy matematycznej czy technicznej. Dlatego cokolwiek przyjdzie Ci do głowy, to możesz to praktycznie zmaterializować na modelu 3D. Jakkolwiek posiadanie pewnych umiejętności technicznych i obycia artystycznego może ułatwić Ci początek kariery jako grafika 3D, to cierpliwość jest nadal kluczowa, ponieważ będziesz pracować wiele godzin dziennie szlifując swoje projekty. Niedawno nauczyłem od podstaw dwie osoby, z których żadna nie miała większego doświadczenia ze specjalistycznym oprogramowaniem komputerowym, a teraz obie pracują z sukcesami jako profesjonalni graficy 3D. Obie są jednak niezwykle cierpliwe, wytrwałe i chętne do nauki i rozwoju. Jako Polak jestem bardzo podekscytowany widząc rozwój tej branży w moim kraju. Mamy tutaj znakomitych artystów 3D i deweloperów, a przy współczesnej technologii możemy sobie pozwolić na tę samą swobodę twórczą, jak profesjonaliści z zachodniej Europy i Ameryki, gdzie powstają największe produkcje. Nasza rodzima branża gier komputerowych się rozwija, a wśród najbardziej znanych studiów są Flying Wild Hog, The Astronauts, 11 Bit Studios, CI Games, Techland, People Can Fly i CD PROJEKT RED, a tak wyczekiwany Cyberpunk 2077 jest już w drodze, by zadebiutować w przyszłym roku. Firmy te jednak nie tylko przyciągają pracowników z całego świata, ale także inwestorów, których kuszą możliwości inwestycyjne naszej branży. Choć mocny sprzęt jest obecnie wykorzystywany do tego, aby zapewniać najlepsze możliwości za pośrednictwem ekranu naprzeciwko użytkownika – np. za sprawą ekranów 8K czy też zgodnych z AMD Radeon FreeSync, to następnym etapem będzie VR i AR. Profesjonalne aplikacje do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości się rozwijają, a artyści 3D coraz częściej używają zestawów takich, jak Oculus czy HTC Vive do tworzenia. Sądzę, że to będzie kolejny etap w tej przygodzie i to niezwykle ekscytujący dla twórców w Europie i na świecie. Informacja o artykule: Artykuł powstał przy współpracy Pawła z firmą AMD. Paweł jest użytkownikiem Max3D.pl od wielu lat i znany jest tutaj pod pseudonimem @Levus. Artykuł nie jest artykułem sponsorowanym Max3D.pl (został nam udostępniony). Jeśli macie pomysły na inne artykuły, sami chcielibyście coś napisać i zamieścić u nas - dajcie znać.
    9 points
  4. CD Projekt RED wypuściło dzisiaj sporo nowych materiałów związanych z Cyberpunkiem 2077. Na początku oczywiście trzeba wspomnieć o nowym zwiastunie (The Diner), ale zachęcam również do rzucenia okiem na pozostałe materiały. Nowy zwiastun - Cyberpunk 2077 - The Diner Fury z Cyberpunk 2077 - materiał poświęcony samochodom z gry! Rozmowa z twórcami na temat samochodów w grze, za kulisami, Keanu Reeves... Cyberpunk 2077 — Za kulisami: O Arch Motorcycle z Keanu Reevesem i Gardem Hollingerem Cyberpunk 2077 — Za kulisami: Night City na najwyższych obrotach Cyberpunk 2077 — Style 2077 roku Cyberpunk 2077 — Wielki Finał Konkursu Cosplayowego Ufff.. to chyba wszystko co dzisiaj przesłało prasie CD Projekt RED. Miłego oglądania! Przypominamy, że premiera gry juz 19 listopada!
    6 points
  5. W 19 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Sebastian Kalemba. Niektórzy o nim mówią, że jest wiedźminem cechu niedźwiedzia, niektórzy, że jest ripperdociem, czyli Viktorem Vectorem, najlepszym fixerem w mieście w świecie Cyberpunka. Natomiast sam o sobie mówi, że jest tylko animatorem. Zawsze lubił pracowoać z ludźmi i nimi kierować. Daje mu to ogromną satysfakcję. Kierował drużyną i tworzył animacje do gier takich jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Pracuje teraz w CD Project RED, a wcześniej w takich firmach jak: Platige Image, iAnimate, Realtime UK, GustoGames, SoInteractive. Zapraszam Cię serdecznie do odsłuchu tego odcinka. Gdzie możesz znaleźć podcast: https://rozmowyzmistrzem.pl/ https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl
    5 points
  6. Na kanale Netflixa na YouTube w ramach cyklu "Netflix Studio" pojawiła się ciekawa rozmowa m.in. z dyrektorami artystycznymi filmu Klaus (nominowanego do Oskara) tj. Szymonem Biernackim i Marcinem Jakubowskim. Gośćmi odcinka są: Szymon Biernacki, Marcin Jakubowski - Production Designerzy w The SPA Studios, współtwórcy filmu animowanego Netflix pt. Klaus Glen Keane - reżyser filmu animowanego Wyprawa na Księżyc, animator postaci w Walt Disney Animation Studios dla filmów fabularnych, takich jak Mała Syrenka, Piękna i bestia, Aladyn, Pocahontas, Tarzan i Zaplątani Jagoda Murczyńska - organizatorka Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków, z którą porozmawialiśmy o animacjach Studia Ghibli
    5 points
  7. Polskie studio Juice specjalizujące się w postprodukcji obrazu i dźwięku, a także animacji (Ares/Our Greatest Adventure, BBC/Winter Olympics) oraz Trioscope Studios specjalizujące się w animacji hybrydowej nowej generacji, ogłosiło datę premiery nadchodzącej i długo oczekiwanej serii Netflix „The Liberator”. Premiera jest planowana na 11 listopada – w Dzień Weteranów obchodzonego tego dnia w Stanach Zjednoczonych. Czteroodcinkowy serial „The Liberator” jest oparty na książce Alexa Kershawa, opowiadającej o losach bohaterskiego oddziału prowadzonego przez gen. Feliksa Sparksa w czasie II Wojny Światowej. Feliks Sparks przez ponad 500 dni prowadził specjalną grupę amerykańskich żołnierzy z Włoch do Francji do wyzwolenia Dachau. Jednostka ta stała się jedną z najbardziej utytułowanych amerykańskich jednostek bojowych II wojny światowej. Wyjątkowość serialu opiera się przede wszystkim na technice, w której jest produkowany. Technologia „Trioscope Enhanced Hybrid Animation” łączy grę prawdziwych aktorów z efektami powstałymi w CG. Zakres prac Juice przy serialu obejmuje nadzór produkcyjny zdjęć do serialu odbywających się w Łodzi (we współpracy z Opus Film) oraz współpracę z Trioscope nad realizacją całego procesu postprodukcji. "The Liberator" jest produkowany przez Trioscope Studios, A+E Studios oraz Unique Features. Scenariusz napisał Jeb Stuart (Szklana Pułapka, Ścigany), serial reżyseruje Grzegorz Jonkajtys „Od wielu lat śledziłem projekty Juice z ogromnym zainteresowaniem. Talent, energia, znakomity gust plastyczny i technologiczne „know-how” spowodowały, że zwróciłem się do nich o pomoc przy realizacji projektu „The Liberator”. Opowiadamy tę fascynującą historię w niecodziennym stylu dzięki technologii Trioscope, która łączy grę aktorska, animację i specyficzny „komiksowy” look. Właśnie ze względu na ten specyficzny styl, potrzebowaliśmy partnera z odpowiednim doświadczeniem zarówno w „standardowej” postprodukcji i animacji VFX, ale też z talentem i wizją do stworzenia czegoś co wychodzi poza granice fotorealizmu. Juice ma na swoim koncie właśnie taki bardzo szeroki wachlarz artystycznych projektów. Ich wrażliwość i doświadczenie uczynił z Juice świetnego partnera zarówno przy tej serii jak i wielu innych, które nadchodzą” – Grzegorz Jonkajtys, reżyser oraz Chief Creative Officer w Trioscope. „To krok milowy dla całego naszego studia. Rozmowy o współpracy nad serialem trwały ponad 2 lata – wspólnie z Grześkiem konkretyzowaliśmy, jak powinien wyglądać serial. Początkowo we dwóch, a następnie z całą drużyną Juice stworzyliśmy coś co potocznie nazywa się "proof of concept". Technologia Trioscope pozwala nam zachować autentyczność emocji granej przez aktorów, a elementy CG pozwalają nam zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół przedstawiony na ekranie. Stworzyliśmy zupełnie nowy, oryginalny język wizualny, a Grześka wrażliwość i podejście pozwoliły nam wykreować coś co będzie unikatowe na tle innych produkcji filmowych” – Michał Misiński, dyrektor artystyczny serialu i reżyser Second Unitu. W główną rolę wciela się Bradley James znany z m.in. seriali Merlin i Damien, obok niego wystąpią Martin Sensmeier, Jose Vasquez, Bryan Hibbard.
    5 points
  8. Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz. Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria. Kajko i Kokosz by Netflix Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna. Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś). Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje. Cofnijmy się jednak do roku 2006 Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic. O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć. Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono. Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. Wróćmy jednak do roku 2021 Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków. Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję: REŻYSER: Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk Znamy również obsadę: Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku?
    4 points
  9. W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha. Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę. Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną. Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych. W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli. W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką. Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts.
    4 points
  10. Pojawił się nowy odcinek "Rozmów z mistrzem" (podcast, który powstał z potrzeby pokazania środowiska sztuk cyfrowych takich jak concept art, animacja, ilustracje czy 2D i 3D w Polsce. Jest to miejsce w którym goście dzielą się swoją wiedzą na temat sztuk kreatywnych). W 16 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Patryk Urbaniak. W chwili obecnej zajmuje się głównie lookdevem w filmach Pracował nad takimi filmami i serialami jak Dune, Top Gun: Maverick, Chaos Walking, For All Mankind, Westworld, Rim of the World, Star Trek: Discovery, The Boys, Godzilla: King of Monsters, Ant-Man and the Wasp, Deadpool 2, Justice League, Spider-Man: Homecoming, Guardians of the Galaxy Vol. 2. W odcinku porozmawiamy między innymi na temat zim w Kanadzie, dlaczego wyzwaniem było tworzenie tekstur do Ant Mena oraz jak wygląda praca w dużym studio.
    3 points
  11. W serwisie YouTube pojawiła się ciekawa prezentacja z tegorocznej konferencji SIGGRAPH. Przedstawia ona osiągnięcia kandyjskiej firmy JALI Inc., która wraz z twórcami gry Cyberpunk 2077 stworzyła algorytmy mimiki twarzy do tej gry. Algorytmy naprawdę robią wrażenie i mają też zastosowanie do animacji twarzy podczas mowy postaci. Tutaj warto zwrócić uwagę na pokazanie animacji twarzy postaci w różnych językach. Animacja jest w stanie bardzo dobrze odwzorować ruch ust podczas mówienia i dostosuje się do różnych języków dostępnych w grze. Prezentacja developerów JALI Inc. oraz CD PROJEKT RED na Siggraph 2020: Pif Edwards JALI Research Inc.U of T Chris Landreth JALI Research Inc.U of T Mateusz Popławski CD PROJEKT RED Karan Singh JALI Research Inc.U of T Eugene Fiume JALI Research Inc.Simon Fraser University Robert Malinowski CD PROJEKT RED Sarah Watling JALI Research Inc.
    3 points
  12. Na kanale SPA Studios (studio, które jest odpowiedzialne za film Klaus o którym pisaliśmy już wielokrotnie) pojawił się film na którym Marcin Jakubowski (Production Designer) pokazuje jak stworzyć tło w stylu znanym właśnie z tego filmu. Ciekawy materiał z komentarzem Marcina.
    3 points
  13. Eloi Andaluz Fullà na swoim kanale YouTube podsumował tegoroczny SIGGRAPH 2019, który zakończył się kilka dni temu. Jeśli macie chwilę to warto zobaczyć. Można zobaczyć jak wygląda konferencja, ale oprócz tego Eloi w dosyć przystępny i skondensowany sposób wyłapał pewne trendy panujące w tym roku na tym wydarzeniu. Sporo newsów od 3ds max, Bifrosta po Blendera. Warto wspomnieć, że konferencja SIGGRAPH 2019 miała miejsce w Los Angeles i trwała od 28 lipca do 1 sierpnia.
    3 points
  14. Wiem, że Wiedźmin jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie coś napiszemy. Chciałbym przypomnieć o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczególnie w okresie świątecznym). Jeśli dopiero kupiliście abonament Netflixa lub zapomnieliście o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzucić na nią okiem! Przyznam szczerze, że mnie osobiście dopiero teraz udało się nadrobić zaległości bo chciałem to zrobić razem z rodziną i ... piszę ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widziałem już dawno (a jako rodzic jestem dosyć na bieżąco). Oczywiście to opinia moja, ale i pozostałej części rodziny, która ze mną to oglądało przy czym córka naprawdę nie odeszła od telewizora tak ją wciągnęła historia (a nie zdarza się to często w warunkach domowych). Przepiękna animacja, stylizacja, postacie, cały czas jest na czym zawiesić oko. Zdaje sobie sprawę, że to zasługa większej ilości osób, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobiście również kojarzący się z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac można było oglądać na Max3d.pl). Być może uda nam się Was namówić na AMA? Pogodamy może o tym w Nowym Roku Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i trochę przedwcześniej życzę wszystkim Wesołych Świąt! PS. Postaramy się zorganizować AMA z Szymonem i Marcinem w Nowym Roku. PS2. Jeszcze jako bonus mały making of z produkcji z YT
    2 points
  15. Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021 Wirtualna konferencja | 29-30 września Zapraszamy do rejestracji! Dla kogo? Dla wszystkich osób, których życie zawodowe lub pasje koncentrują się wokół produkcji wideo, tworzenia animacji, projektowania środowisk wirtualnej rzeczywistości czy scenografii i postaci z gier komputerowych. Innymi słowy, dla każdego, kogo zawodowo „kręci” tworzenie obiektów sztuki wizualnej przy wykorzystaniu najnowszego oprogramowania i rozwiązań technologicznych. Z myślą o nich organizatorzy przygotowali bogaty program merytoryczny – od debat i prelekcji, przez prezentacje, sesje pytań i odpowiedzi z udziałem międzynarodowych ekspertów, aż po warsztaty z wykorzystania najnowszych wersji oprogramowania Autodesk. W programie: Debata „Artystyczna dusza w świecie deadline'u”. Sesję poprowadzi Radosław Nałęcz – redaktor naczelny Polsat Games Dynamiczne rozmowy o trendach z czołowymi przedstawicielami branży Najlepsze praktyki prezentowane przez klientów: Bones Studio, Platige Image, 11bit studios Sesje międzynarodowych ekspertów Autodesk, gdzie poznasz tajniki oprogramowania 3ds Max, Maya, Arnold, Shotgrid (ex- Shotgun) czy MotionBuildera Media & Entertainment Days to także możliwość udziału w gamifikacji – czyli rywalizacji sprawdzającej wiedzę z tematyki poruszonej na konferencji! Świetna zabawa i adrenalina gwarantowane! Konferencja odbędzie się online, a wszystko co trzeba zrobić, by zostać jej uczestnikiem, to zarejestrować się! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Więcej informacji o konferencji, tegorocznych prelegentach, wydarzeniach specjalnych i programie wydarzenia można znaleźć na stronie: www.autodeskday.pl Zapraszamy do rejestracji: Darmowa rejestracja na konferencję
    1 point
  16. Adobe podczas konferencji Adobe MAX zapowiedział aktualizację swoich flagowych programów. Jednym z nich jest oczywiście Adobe Photoshop, który otrzymał naprawdę sporą ilość nowych funkcji. Wiele z nich oparta jest o algorytmy AI (sztucznej inteligencji), które Adobe dodaje w ostatnich latach. Osobiście sam chwalę sobie inteligentne zaznaczanie obiektów na zdjęciach z którego korzystam. O ile jeszcze kilka lat temu można było mówić, że aktualizacje do Photoshopa są często kosmetyczne, iteracyjne tak teraz wraz z aktualizacjami dostajemy naprawdę coś nowego, coś co bez wątpienia zaczyna wyróżniać Adobe na tle konkurencji (moja osobista opinia). Nowością w Photoshopie są tzw Neural Filters czyli filtry wzbogacone o algorytmy uczenia maszynowego. Zachęcam obejrzeć poniższy film. Inną nowością jest narzędzie do podmiany nieba z zachowaniem prawidłowego oświetlenia. Jedną z kolejnych nowości to Intelligent Refine Edge Nowe narzędzie przeznaczone do selekcji obiektów radzące sobie świetnie z krawędziami i takimi obiektami jak włosy, sierść. Lepszy panel wyszukiwania Pattern Preview Nowości jest naprawdę wiele. Nie chcę kopiować czy powtarzać w całości wpisu na blogu Adobe, który tam się pojawił. Jeśli interesują was nowości w Photoshopie koniecznie przeczytajcie oficjalny wpis na blogu Adobe Więcej: https://blog.adobe.com PS. Aktualizacja Adobe Photoshop 2021 jest już dostępna
    1 point
  17. Dzisiaj chcielibyśmy wyróżnić jednego z naszych użytkowników, który pracując od dłuższego już czasu nad swoją grą podczas jej tworzenia dzieli się niektórymi swoimi rzeczami, które udało mu się stworzyć. Chodzi tutaj o Rafała Urbańskiego i jego wątek na forum: Do dnia dzisiejszego materiałów udostępnianych za darmo uzbierało się naprawdę sporo. Zachęcamy tam zerknąć lub na GumRoad Rafała. Kilka słów od samego autora Nazywam się Rafał Urbański (Link do portfolio: https://www.artstation.com/brainchild ), od 10-12 lat tworzę grafikę 2d i 3d - pierwsze lata spędziłem na projektowaniu szablonów do gier (ręcznie malowane elementy UI/interface-ów do gier) i tworzeniu ikon. Teraz zajmuję się głównie modelami 3d low poly, malowanymi i stylizowanymi teksturami - ostatnie lata spędziłem także nad rozwijaniu się w PBR (substance painter/designer). Pracuję w blenderze, zbrushu i na pakiecie substance.Ostatnio spędzam swój czas głównie na tworzeniu własnej gry (Pelagos: Rise of Greece - city builder w Starożytniej Grecji - Link do tematu z grą na max3d.pl i tworzeniu własnych paczek z assetami. Mam wiele darmowych assetów do pobrania. Cały czas dodaję nowe - możecie je znaleźć na https://gumroad.com/brainchildpl Wątek poświęcony grze: Zachęcamy do rzucenia okiem na te dwa wątki Rafała.
    1 point
  18. Nie jest tajemnicą, że podcasty w ostatnich latach zyskały mocno na popularności. Ba! Nadal zyskują. Cieszyć może fakt, że jakiś czas temu w polskim środowisku graficznym pojawił się kanał na YouTube i podcast o nazwie "Rozmowa z mistrzem". Jest to podcast prowadzony przez Tomasza Szulińskiego. Do dnia dzisiejszego pojawiło się, aż 15 odcinków z osobami, których nazwiska nie powinny być wam obce. Sam autor w serwisie Spotify opisuje, swój podcast w ten sposób: Osobiście po zobaczeniu kilku odcinków uważam, że warto pomóc Tomkowi w jego przedsięwzięciu bo naprawdę robi to dobrze. Uważam też, że opis zawężający podcast tylko do concept artu może być mylący. Polecam grafikom 3D/2D oraz grafikom koncepcyjnym. Podcastu możecie słuchać w tych miejscach: YouTube (oczywiście w formie wideo rozmowy) Apple Podcasts Spotify Sam podcast ma również osobną stronę i znajdziecie ją pod adresem: https://rozmowyzmistrzem.pl/ Kilka godzin temu pojawiła się nowa rozmowa z Krzysztofem Rusinkiem. Polecam! Zachęcamy również do rzucenia okiem na archiwalne rozmowy z takimi osobami jak Marek Madej, Marcin Klicki, Grzegorz Przybyś, Wojtek Fus, Darek Zabrocki ... Starsze odcinki:
    1 point
  19. Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami. Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji: Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000 Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone. Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów. Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa) 3ds max Indie Maya Indie Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.
    1 point
  20. W serwisie ART OF VFX pojawił się obszerny artykuł (wywiad) na temat tworzenia efektów specjalnych w Wiedźminie (od Netflixa). Julian Parry dosyć szczegółowo opowiada o pracy przy tym projekcie. Julian odpowiedzialny był całościowo za efekty specjalne. Przypominamy, że jednym z vendorów pracujących przy produkcji była firma Platige Image. Z wywiadu możemy się dowiedzieć, że w sumie była to jedyna firma spoza Londynu. Supervisorem jeśli chodzi o efekty specjalne od strony Platige Image był Mateusz Tokarz. Będziemy chcieli zorganizować dla Was AMA z Polakami pracującymi przy Wiedźminie. Być może się uda. Ale zachęcamy do przeczytania artykułu: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/
    1 point
  21. Od 15 listopada 2019 roku na platformie Netflix będzie można obejrzeć film animowany "Klaus". Warto dodać, że po filmach dokumentanych i serialach będzie to pierwsza produkcja sygnowana marką Netflix. Warto tutaj wspomnieć o polskich akcentach (i to nie byle jakich!). Dyrektorami artystycznymi tej produkcji byli byli Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski. Od 8 listopada film będzie można zobaczyć w wybranych kinach, ale niestety nie mamy na ten moment listy kin w Polsce w którym będzie on pokazywany. Jak tylko ją dostaniemy, wrzucimy ją tutaj. Zwiastun filmu
    1 point
  22. W internecie pojawił się zwiastun ciekawego polskiego projektu gry pt. "Uragun". To projekt gry - strzelanki typu "top-down". Gracz będzie mógł zasiąść za sterami wielkiego "mecha" i powalczyć z botami złej sztucznej inteligencji na ulicach m.in. Warszawy, Nowego Yorku, Londynu, Berlina, Beijing czy Moskwy. Gra tworzona jest przez Kool2Play Studio. Gra zostanie na początku udostępniona w serwisie Steam (Early Access) na początku 2020 roku. Warto obejrzeć zwiastun i jeśli projekt wam się podoba dodać grę do "wishlist" na platformie Steam. Więcej o projekcie: Podstrona projektu na platformie STEAM Oficjalna strona Osoby odpowiedzialne za projekt i zwiastun: DEVELOPER: Kool2Play Project Manager: Marta Lower Script: Jacek Wesołowski Storyboard: Agnieszka Jastrzębska TRAILER: Radikal Studio Producer: Kuba Sobek Animator: Tomasz Wikliński Editor: Adam Kubrakiewicz Artist: Łukasz Poller Motion Designer: Kuba Sobek Music and Sound Designer: Antoni Sadowski (Zombie Commando) Voiceovers: Debbie Irwin, William Malcolm, Dominic Chambers
    1 point
  23. SHAKE (shakeshake.org) to nowa inicjatywa, która zawiera to, co najistotniejsze w wydarzeniach dedykowanych sztuce cyfrowej. Zaproszeni przez nas goście reprezentują różne nurty artystyczne przez co spektrum zagadnień przedstawianych podczas SHAKE, jest nieograniczone. Naszym celem jest połączenie całej społeczności artystycznej, wymiana doświadczeń i wartościowych uwag na temat sztuki cyfrowej i wszystkich zagadnień z nią związanych. Łączymy twórców z branży graficznej 2D, 3D, VFX i DTP. Dzięki SHAKE poruszamy sprawy związane z pracą zawodową - pokazujemy, jak pracują najlepsi profesjonaliści w kraju oraz poznajemy ich sposoby na tworzenie projektów na najwyższym poziomie. Rozmawiamy o tym, jakich błędów nie popełniać i czego unikać w pracy przy najbardziej wymagających zleceniach. Dzięki wymianie doświadczeń, a także budowaniu sieci kontaktów po prostu poszerzamy horyzonty. Wszystko po to, żeby praca "w sztuce" była jeszcze przyjemniejsza, jeszcze bardziej inspirująca, a także efektywna. SHAKE! Poczuj się częścią SHAKE'a! Zmieszaj się z nami 5-6 października 2019 r. w Krakowskim Parku Technologicznym (ul. Podole 60, Kraków). LINE UP: Marek Madej Sylwia Bomba Tomasz Strzałkowski Bartek Kalinowski Forin Alek Sajnach Michał Lisowski Więcej: http://www.shakeshake.org/
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy