Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/15/2021 in Posts

  1. kurde za fajne tematy wymyślacie, za bardzo się w nie wkręcam... nie mam pojęcia ile to mi zajęło ale na pewno więcej niż 4h
    11 points
  2. rzeźbiarski rendering - łowca
    10 points
  3. Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
    9 points
  4. Wziąłem ostatnio swoje stare prace i zrobiłem overpaint żeby sprawdzić czy coś przez te lata człowiek się poprawił:) Skupiałem się głownie na kolorach bo to u mnie zawsze kulało. Czasem pracuje się codziennie i nie zauważa postępów ale jak się porówna takie prace to widać ,że idzie to w dobrą stronę. Najfajniejsze jest to, że od kilku lat prawie w ogóle nie maluję takich rzeczy, bardziej człowiek robi te concepty, szkice i 3d w robocie a progress w malowaniu też jest. Także grunt to ciągle pracować a te skille będą się uzupełniać mam wrażenie:) Postaram się też regularnie updatować teczkę bo jest mocne postanowienie robienia większej ilości swoich rzeczy.
    9 points
  5. Dzień dobry! Właśnie ukończyliśmy przebudowę nowej odsłony naszego serwisu (https://muzea.malopolska.pl/). Z tej okazji miło nam poinformować, że około 1000 eksponatów z projektu Wirtualne Muzea Małopolski jest już także dostępnych w domena publiczna w postaci modeli trójwymiarowych. Można je pobrać za darmo i wykorzystywać we własnych projektach bez żadnych ograniczeń. Modele powstały w oparciu o fotogrametrię i skanowanie, a następnie zostały przebudowane, zoptymalizowane i opublikowane w serwisie Sketchfab. Wiele z nich posiada odpowiednie tekstury PBR, a poprzez plugin Sketchfab można je używać bezpośrednio w Unreal Engine. Jesteśmy bardzo ciekawi jak profesjonaliści i pasjonaci grafiki 3D wykorzystają ten zasób we własnych projektach :) Link do wszystkich modeli w domenie publicznej: Wirtualne Muzea Małopolski - 1000 obiektów w domenie publicznej dostępne na Sketchfabie Informacja na Sketchfabie o przeniesieniu zasobu do domeny publicznej: https://sketchfab.com/blogs/community/1000-new-cultural-heritage-3d-models-dedicated-to-the-public-domain/ Więcej o naszym projekcie i samych eksponatach: https://muzea.malopolska.pl/ Przykłady w jaki sposób wykorzystać ten zasób: https://www.youtube.com/channel/UCU3Qb4KcnbbVTBNX0cbWn0A Życzymy wszystkim wiele zabawy! Zespół Wirtualnych Muzeów Małopolski
    9 points
  6. @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.
    8 points
  7. Super że wrzucasz tutaj swoje prace, poznęcam się nad jedną trochę 🙂 Nie będę ściemniał, trochę tutaj jest do poprawienia. Najpierw moja wersja: Gif porównawczy Generalnie moje zmiany to pozbycie się detalu, szczególnie na oczach, dodanie ostrych krawędzi cieniom, pozbycie się ultra miękkiego renderu na skórze, dodanie masy włosom i ogólne zróżnicowanie kolorów. Uwagi: 1. Pozbądź się wklejanych rzeczy, przynajmniej na razie. Photobash to nic złego, ale to osobna technika, a nie ułatwiacz, i żeby dobre efekty osiągnąć klejąc zdjęcia potrzeba równie dużo praktyki co do każdej innej techniki. Polecałbym raczej zacząć od tradycyjnego podejścia (może być na tablecie rzecz jasna), czyli nauczenia się brył i światła przynajmniej w podstawach i potem przejść do innych rzeczy. 2. Pozbądź się soft round brusha i maluj plamami. Zobacz, że pomimo tekstury i wyraźnych śladów pędzla w mojej wersji twarz dalej czyta się jako gładka i kobieca. To, że coś jest gładkie, nie oznacza, że musi być gładko namalowane. 3. Pozbądź się białego koloru. Jeśli postać nie stoi w jakimś surrealistycznie sterylnym laboratorium to światło nie będzie totalnie białe. Jak kolory ciemnieją/jasnieją, to zmienia się ich ogólna barwa, a nie tylko jasność. Czerwony kolor w świetle to nie jest jaśniejszy czerwony tylko, zależnie od koloru światła, będzie przechodził w pomarańcz (jak ciepłe światło) albo w fiolet (jak zimne). Do tego dochodzi kwestia zbyt dosłownego myślenia o kolorze - trawa jest zielona, niebo niebieskie, białko oczu białe, skóra różowa. Otóż nie 🙂 Każda z tych rzeczy to feeria barw, które zmieniają się zależnie od oświetlenia i w ogóle te obiekty same z siebie nie mają jednolitego koloru. 4. Nadmierna dosłowność i detal. Nie chcę sam sobie słodzić 🙂 ale na mojej wersji jej oczy, pomimo 1/10 detalu i ogólnego luzu w porównaniu z Twoją, wyglądają bardziej jak prawdziwe oczy człowieka, a nie lalki, jest w nich jakieś życie i osobowość. Chodzi o to, żeby ta mozaika plam tak fajnie układała się w to co chcesz przedstawić. To typowy błąd początkujących, którzy zakładają, że realistyczne = KAŻDY detal namalowany z fotograficzną precyzją. Cóż, nie 🙂Patrz na to (J.S. Sargent): Zobacz jak niedosłownie malował Sargent. Szarfa to tylko jakieś plamy z bliska, ale z odległości wygląda bardzo realistycznie. Prawie każda rzecz na tym obrazie taka jest. Rzęsy też nie są jedna po drugiej namalowane, raczej jako plama i to zlewająca się ze źrenicą i cieniem na oku, a mimo to wyglądają bardzo realistycznie, i przy tym estetyczne. 5. Bryły, bryły bryły... Najważniejsza rzecz, czyli to jak światło pada na rzeczy. No bo koniec końców malujesz światło, więc trzeba wiedziec jak ono działa. To zbyt duży temat na post na forum, ale tutoriali na ten temat jest masa. New Masters Academy, Watts Atelier, drawabox, Proko, Moderndayjames, Dorian Iten, Glenn Vilppu, to pierwsze nazwiska/strony, które przychodzą mi do głowy, a gdzie warto zajrzeć, żeby poćwiczyć temat 🙂 Spróbuj coś narysować, bez pomocy zdjęć (w sensie bez wklejania, jako refki jak najbardziej korzystaj :)) Będzie koślawo to trudno, inaczej nie idzie się nauczyć 🙂 Powodzenia!
    8 points
  8. Jeszcze w tak zwanym międzyczasie do tego mojego projektu 😄
    7 points
  9. 18 Modern house - świerki tak nie za bardzo mi się udały 🙂 i nie idzie tego dziadostwa zrenderować w animacji, może mi już karta graficzna dogrywa, redshift wiesza kompa, czasami zostawia czarne kwadraty albo w ogóle nie startuje z renderingiem 😕 poza tym drugie miejsce w medival i 8 w klasyfikacji generalnej, ludzie się wykruszają, tak ze 60 osób na czas oddaje prace a pierwszego dnia dwa razy tyle finalnie ok 160 osób na pierwszy dzień prace oddało
    7 points
  10. Ile można nakopać w 2 tygodnie?
    7 points
  11. Ilustracja dla czasopisma Desperta Ferro, przedstawiająca bitwę pod Trebią, Strona która bitwę przegrała wygląda na obrazku jakby jej szło całkiem nieźle, ale nie dajcie się zwieść 😉
    7 points
  12. Choć tutaj pozwolę sobie wrzucić cały projekt, gdzie opisałam cały proces 😄 Designowałam ten domek bardziej myśląc o tym projekcie jako czymś, co wytyczałoby drogę do designu następnych domków należących do tej samej "wioski", więc weszła rozkmina worldbuildingowa, odnośnie możliwości w designie, co do kształtów itd - hipotetycznie następnym projektem byłyby domki, gdzie już kierowałabym się wytyczoną drogą przez ten poniższy - ale już renderowane do stopnia użyteczności w produkcji, a nie bycia super wyrenderowanym projektem przekazującym jednocześnie mood. W pewnym sensie zrobiłam sobie art direction do następnych budynków, które pewnie wrzucę jako następne - jak już je zrobię 😄 Poniżej wrzucałam pojedyncze okna, drzwi, balkony itd - starałam się myśleć o tym modularnie, więc wszystkie okna/drzwi/itd mogłyby być użyte w następnych domkach- do tego konkretnego domku po prostu wybrałam tyle, ile trzeba. Wow dzięki!!
    6 points
  13. 31 Fire Marthini31_Fire.Redshift_ROP1_prev.mp4 https://www.youtube.com/watch?v=8kP87nT4mPU&list=PLILVDLgbkBEVMjEhKVKCAh7m8-c4dJ0qn Nareszcie koniec, dużo się nauczyłem, jeszcze więcej uświadomiłem sobie jak bardzo mało znam houdineigo i jaki ogrom wiedzy pozostał prawie nietknięty 🙂 Wielkie dzięki wszystkim za wsparcie 😘 bez tego nie dałbym rady i poddałbym się już dawno ale jak w dobrym teamie wspólnymi siłami jakoś to zrobiłem 🙂 Nie wiem czy jeszcze kiedyś się na coś takiego zdecyduję, teraz mogę na spokojnie położyć się i umrzeć 🙂
    6 points
  14. 25 Buzz - teraz jeszcze tylko pracę na rano zrobić i jutro coś tam się może prześpię 🙂 Marthini25_Buzz.Redshift_ROP2_prev.mp4
    6 points
  15. Hej kilka lat temu przygotowalem taki zestaw szybkich tutkow dla ilustratorow/koncept artystow zeby mogli szybko wejsc w zbrusha. Na poczatku mialy to byc tutki tylko do wewnętrznego uzytku, ale teraz po dluzszym czasie postanowilem je udostepnic. Dajcie znac i krytykujcie wszystko od angielskiego (troche juz poprawilem), po sprzet (tez mikrofon kupilem hehe). Czy warto by bylo zrobic jeszcze raz taka serie do jaja?
    6 points
  16. 17 Sci-Fi - zainspirowałem się czymś ale pewnie i tak nikt nie wie czym 🙂 dark.mp4 light.mp4 I jeszcze kilak screenów prev.mp4
    6 points
  17. Dorzucę ostatnio zrobiony koncept mega, hiper drukarki miast do tej samej książki i szybką ilustrację z nią w roli głównej🙂
    6 points
  18. Troche nowego stuffu, nic przełomowego ale wrzucam x). W między czasie jeszcze robię swoje nowe IP, ale to jak już coś dobrego skrobnę. Kurs Enviro Concept Design na CGMA z Kristianem Lana studium kompozycji + własne 3 własne kompozycje z różnym światłem etc. Szybkie kompozycje na podstawie paru refek praca nad głównym tematem Małe zlecenie na postacie szlachciców, głównie po to by zrobić coś innego niż enviro: Druga alternatywna wersja finalnej pracki work in progress /mały fanart, Testy do nowego IP, ćwiczenie stylu animu
    5 points
  19. Dziękuję Wam ❤️ A tutaj jeszcze dzisiejsza panorama w ramach prostego testu na widok metropolii skąpanej w mgle i słońcu 😮
    5 points
  20. Ja już zrobiłem miesiące temu! Klicek, zaklepuję zapro!
    5 points
  21. 28 Earth Marthini28_Earth_prev.mp4 Zacząłem wrzucać te animacje na instagrama żeby coś tam się działo i po wrzuceniu świni zalewanej g błotem dostałem propozycję biznesową, I shit you not 😄 https://imgur.com/jTIBrjw I zastanawiam się czy tego nie brać, może by się na allegro sprzedało? 🙂
    5 points
  22. 26 Perch Marthini26_Perch.Redshift_ROP1_prev.mp4 27 Burrow - And the plot thickens 🙂 Marthini27_Burrow.Redshift_ROP1_prev.mp4
    5 points
  23. 5 points
  24. 23 Sleep - chętnie bym tak polulał z 10 godzin Marthini23_Sleep.Redshift_ROP1_1_prev.mp4 24 Eat - już coraz mniej i czasu i energii ale ostatnia prosta Marthini24_Eat__prev.mp4
    5 points
  25. Place budowy taki szybki timelapse 😉 Produkcja chleba już działa! więcej na http://bit.ly/pelagos-construction-sites
    5 points
  26. Przy okazji nauki obsługi Retopoflow3 na podstawie tutoriala zrobiłem podobnego stworka:
    5 points
  27. 21 Run Marthini21_Run_04.Redshift_ROP1_prev.mp4 22 Crawl - pubic hair spider 🙂 Marthini22_Crawl_prev.mp4
    5 points
  28. Jakbym był @RaVirrem i posiadał kartę z serii RTX30 to robiłbym filmy ASMR z tą kartą, np pokazywał jak się wiatraczki kręcą, albo jak coś renderuje, a potem te filmy sprzedawał jako NFT.
    5 points
  29. 15 Medival, w końcu się nie wyrobię na deadline 🙂 i dzisiaj przerwałem mój streak zapoczątkowany od pierwszego dnia roku żeby robić min 8tys kroków, bo zwyczajnie zapomniałem i dzień mi się skończył za szybko a brakowało mi niecałe 500 😕 Marthini15_Medival_prev.mp4 Ktoś na twittrze mi powiedział, że stanąłem na podium kilka dni temu przy animacji rzeki 🙂 miło, i jestem teraz na 11 miejscu w klasyfikacji generalnej razem z 10 innymi osobami ale w ogóle na liście jestem czego się nie spodziewałem 🙂
    5 points
  30. Pierwsze 9 dni z PleinAirpril, fajne takie codzienne malowanie jest, chyba zostane przy tym na dłużej
    4 points
  31. Nowości nie jest zbyt wiele. Dodano nowe funkcje. Generalnie kosmetyka... aż szlak mnie trafia 🙂 Smart Extrude Enhancements Slice Modifier Enhancements Symmetry Modifier Enhancements Relax Modifier Enhancement Extrude Modifier Enhancements Bake to Texture Viewport Improvements Arnold Renderer - MAXtoA Rendering Improvements Security Improvements Edit Poly Modifier Enhancement Autosmooth Function Improvement https://makeanything.autodesk.com/3dsmax?fbclid=IwAR1QLNh4mnuwNb_9GaIo6UnuLJk_095U9lzzou6fpJOm13JpBgacmruJYlg Bardziej szczegółowo jest tutaj: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2022/ENU/?guid=GUID-E12C6DDA-8AC5-44BC-9022-D3C034CA504E Szału nie ma 🙂
    4 points
  32. 4 points
  33. 4 points
  34. Według mnie za bardzo skupiasz się na malowaniu rzeczy, a za mało na świetle i podchodzisz zbyt dosłownie do tego co malujesz 🙂 Gdzieś usłyszałem taki tekst, może Ci się przydać: Nikt nigdy nie namalował róży, co najwyżej światło jakie róża odbija. Nie myśl o rzeczach, myśl o plamach koloru/waloru i bierz pod uwagę, że każda powierzchnia, na którą pada światło to jednocześnie źródło światła (odbitego). To oznacza, że te pomidorki to takie słabiutkie żaróweczki świecące na czerwonopomarańczowy kolor i obiekty obok nich lekko się zabarwią. To samo tyczy się taśmy, draperii etc. Samo światło też raczej nie jest 100% neutralne i białe, nawet jeśli tak Ci się wydaje. Założyłem u siebie, że jest zimne, więc jasne walory wrzuciłem w niebieskawe kolory (dlatego bliki na żarówce nie są białe tylko lekko niebieskie). Szybkie poprawki (na małym fragmencie z lewego dolnego rogu) Światło odbite: Zmruż oczy jak patrzysz na refkę, i jak malujesz to też często to rób, żeby przestać widzieć obiekty i skupić się na samych kolorach i walorze: Powodzenia 🙂
    4 points
  35. Tits are awesome 😉
    4 points
  36. Luzik, jak będziesz mógł to pingnij 🙂
    4 points
  37. @EthicallyChallenged Jako podstawkę polecam daza i export do blendera- nie jest to szczyt marzeń, ale daje radę, zwłaszcza, że masz full rig z biedamimiką 🙂 no i najważniejsze- DARMO
    4 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy