Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/11/2021 in Posts

  1. @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.
    7 points
  2. @alex3dJestem w absolutnej zgodzie. Soft to nie malzenstwo. Dodalbym, ze nie jest to tez religia - o czym czasami mozna zapomniec sluchajac podcastu Pablo 😄 . Nigdy nie sugeruje, ze ktos kto sie przesiada w druga strone na Blendera zle robi. Zwlaszcza taki facet z Tangent Animation, ktory zdaje sie wrecz pracowal przy tworzeniu Mayi jesli mnie pamiec nie myli - chyba ze to jakas urban legend... Postawilbym sprawe tak - jaj bym do tego nie mieszal jednak, bo mam poczucie ze z moimi wszystko ok 😉 ale umiejetnosci w sofcie na bank taki facet ma wieksze jak ja. I z pewnoscia on moze wyciagnac z Blendera wielokrotnie wiecej niz ja z Mayi. Przesiadam sie na Maye bo widze, ze niektore rzeczy po prostu moge osiagnac latwiej. I trafiasz w sedno z tym "permanent experimental" - nic mnie tak nie meczy w Blenderze jak ten dynamiczny rozwoj i poczucie, ze czytam ksiazke, w ktorej ktos zaczyna watek i go porzuca po chwili, zaczynajac inny. Skoro tu o renderach mowa - po tylu latach Cycles dalej nie ma tego, co na przyklad taki LuxCore ma - kaustyki. I moze teraz Brecht zrobi jakies cuda do Cycles, a moze nie - zobaczymy. Miejmy nadzieje ze tak - Blender byl przez lata zaistalowany u mnie i nadal bedzie. Tylko chcialbym dozyc momentu, w ktorym ten soft rozwinie sie na tyle, ze sie ustatkuje. O ile taki momemnt nastapi bo latka leca a jakos nie widze tego - permanentna rewolucja trwa. Ze wezma za leb tematy bardziej fundamentalne zamiast gonic za nowosciami, ktore po entuzjastycznym przyjeciu sa uzyte "pinc razy" do "testow" na Tweeterze i na tym w zasadzie sie konczy podjarka. Cycles byl powodem dla ktorego przesiadlem sie na Blendera. Autodesk pomogl zabijajac Softimage... A wspominam o LuxCore bo jest fajny - to zadna "prowokacja" 😄 Luxrendera sprobowalem po raz pierwszy jakos dwa lata temu, nie wiem jaki byl wczesniej. Byl wolniejszy bo jest bardziej precyzyjny jak Cycles. Teraz uzywa GPU, ma fajny denoiser i smiem twierdzic ze jest szybszy od Cycles. Poza tym mozna w nim renderowac rzeczy ktore w Cycles sa niemozliwe (o ile wiem) - jak wspomniana kaustyka, mozliwosc uzycia roznych LUTow, mozesz sobie zatrzymac render i kontynuowac pozniej (nawet na innym kompie bo mozna zapisac stan renderu) albo robic takie cuda jak Light Groups gdzie sobie renderujesz raz a potem mozesz bawic sie swiatlami na jednym renderze. Tu masz filmik: Rewelka opcja do wizek. Osobiscie wole jak LuxCore operuje swiatlem - jak mialem scenke z pokojem i okno bylo jedynym zrodlem swiatla LuxCore na prawde fajnie to robil, czego nie moge zarzucic Cycles. Tu masz jeszcze takie porownanie: Pomijam fakt, ze duzo szybszy, ale zobacz o ile ladniej doswietlona scena przy uzyciu light cache w luxcore, kolorki fajne, swiatla, widac lampy, polkule sa polkulami... A w cycles polkule wygladaja jak jajka przez te cienie, swiatla sa jak wielkie kule i sie gubi zupelnie ksztalt lampy, cienie sa mocne przez co odbior calosci jest duzo gorszy i nie ma w ogole cieplego swiatla odbitego na suficie... Ja lubie wszystko co za darmo (nie chodzi o kase tylko ilosc wlozonej pracy) daje mi fajne efekty. Jak musze sie grzebac w nodach zeby poudawac cos co mam jako feature gdzie indziej to wole ta druga opcje. W Arnoldzie jestem totalnym noobem, nie wiem jak mi pojdzie ta przesiadka na Maye. Ale jesli wroce na stale do Blendera to bede renderki robil w LuxCore. Po prostu efekty renderu sa duzo milsze dla mojego oka i ma wiecej fajnych opcji jak Cycles. Dlatego totalnie nie kumam skad to fanatyczne oddanie Cycles a ostatnio fetyszyzowanie Eevee. Kazdy nagle chce wszystko real time smigac 🙂 Bo jest szybko. I niewazne, ze sensowne ustawienie Eevee zajmie dwa razy tyle czasu 😄
    2 points
  3. Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
    1 point
  4. @Nezumijak się zagłębisz w Arnolda to zobaczysz jak jest bardzo podobny do Cyclesa. Z Luxrenderem, to ciekawe co piszesz, bo myślałem że ten projekt upadł tak jak kilka innych. Tymczasem w BF
    1 point
  5. Wziąłem ostatnio swoje stare prace i zrobiłem overpaint żeby sprawdzić czy coś przez te lata człowiek się poprawił:) Skupiałem się głownie na kolorach bo to u mnie zawsze kulało. Czasem pracuje się codziennie i nie zauważa postępów ale jak się porówna takie prace to widać ,że idzie to w dobrą stronę. Najfajniejsze jest to, że od kilku lat prawie w ogóle nie maluję takich rzeczy, bardziej człowiek robi te concepty, szkice i 3d w robocie a progress w malowaniu też jest. Także grunt to ciągle pracować a te skille będą się uzupełniać mam wrażenie:) Postaram się też regularnie updatować teczkę bo jest mocne postanowienie robienia większej ilości swoich rzeczy.
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy