Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/17/2021 in Posts

  1. Studium ze zdjęcia. Postanowiłem zrobić sobie challenge i namalować na tyle realistycznie i dokładnie na ile dam rade. Bez eyedroppera ze zdjęcia i trochę innego rozmiaru niż refka, żeby nieco bliżej do malowania z natury było. Procesik:
    13 points
  2. 6 points
  3. Dzięki za uwagi po przejrzeniu referek zmieniłem trochę przednie koło. Działem dalej :)
    4 points
  4. Dziekuje Soulinka 🙂 I jakos tak przepadlam, zycie/praca mnie wchlonely, Borys zmienil zdanie o 20tej w poniedzialek na poczatku stycznia i pomagam 6latce ogarnac google classroom. Poki co wyskrobalam tylko 'rzepke' i odprezajacego 'dtiys'. I na boku cos dziubam, ale pokazac niemoge, ups. Ogolnie wziasc sie chce za portfolio i dopakowac je wieksza iloscia ilustracji 'dla dzieci' 🙂 W planach sa dzieci cos robiace i moze ekstra ilustracje do 'rzepki'. Pozdrawiam i witam w 2021.
    2 points
  5. Jakos dozylem do dzisiaj bez najnowszej karty grafiki, wiec pozwole sobie zalozyc, ze przezyje jeszcze rok... A potem tez kupie pewnie 3060 z 12GB RAM, bo wydaje mi sie, ze nie zabije mnie, jak sie moje wiekopomne arcydzielo porenderuje sie 10 minut dluzej... A co do karty zarabiajacej na siebie - jakos tak wole, zeby karta zarabiala na mnie a nie na siebie... 😉 Tylko nie dziwcie sie potem cenom kart. Dlaczego producenci mieliby obnizyc ceny skoro im schodzi wszystko na pniu za absurdalnie zawyzona cene? No, ale skoro "nie ma wyjscia"... Mozna by poczekac po prostu, ale TRZEBA kupic JUZ, SZYBKO chocby ze swiadomoscia bycia kompletnie wykiwanym, bo przeciez NIE DA SIE pracowac tak jak dotychczas. Kto by chcial MARNOWAC czas na render? Przeciez mozna go poswiecic na cos innego! Na przyklad na ogladanie siedemdziesiatej serii serialu jakiegos 😄 Ech, nie kumam. Widocznie jestem za malo PRO...
    2 points
  6. Cieszę się! Dzięki 🙂 3cia część:
    2 points
  7. Też ostatnio w robocie bawie się fotogrametrią, za dużo Ci nie podpowiem bo jestem żółtkiem natomiast, to co zauważyłem, to najlepiej wychodzą skany na zewnątrz w taką pogode jak mamy teraz. Później ewentualnie można fotki obrabiać i bawić się jeszcze tone mapinigem, wyciskać detal, wypłaszczać itd. Co do tekstury. To możesz w reality jeszcze pozaznaczać kamery z których chcesz żeby robił teksture na meshu. Czyli możesz odznaczyć sobie kamery z daleka a wykorzystac tylko te z bliska, wtedy elegancko łapie wszystkie małe detale nitki na bucie itd. Miłego skanowania 😄 poka jak coś wyjdzie konkretnego. p.s Aha i jaja moga się pojawić przy skanowaniu cieńkich rzeczy jak np koszulka wisząca na wieszaku. Z tego co zauważyłem, wtedy najlepiej robić jednego skana od przodu, drugiego od tyłu i go mergować później, w przeciwnym razie prawdopodobnie porobi Ci różne dziwne dziury na meshu. Potestujesz, zobaczysz 😄 pozdro
    2 points
  8. Nowy dzień ehmmm, noc. Nowa rzeczywiśtość. W sumei wczoraj to poszedłem spać o 6 xD wic 4h snu i out. Jutro tez sie nei wyspie. Rano córa na konie leci. Dobrado meritum. Do tej pory kto inny w pracy zajmował się skanowaniem. Od 2 dni rozpracowuje Reality Caputre i jak się okazało najważniejsze są zdjęcia: - niskie ISO - duża głębia ostrość - najlpiej w miarę krótki czas naświetlania (szczególnie jak z ręki) - kolorwoa podkladka - zdjecia z gory z kata i incremen mały co 5-10stopni i w bok. - dobrze by bylo mieć ambientowe oświetlnie - następny step będzimy testować podział meshowania na Layery 2 pasy zdjęć jeden z kolorem drugi pokryte specjalnym znikającym z czasem preparatem do scanowania. Problem jest głęboka czerń skanowanego przedmiotu i połysk. Podeszwy wręcz się błyszczą. Kolorowy matowy but - blyszczac podeszwa na 32 aparatach z rigu do twarzy miejscami wyszedl z zajebistym detalem. - w chuj zdjęć - niektorzy robiaą pod 1000 ja mam około 100-140 - na chwilę obecną robiłem testy aparatem. Teraz wyciągnałem tanią lustrzankę którą kiedyś dostaliśmy w prezencie. Fajnei bo po doswiadczeniach z komórka wszyskie fota trafily do 1 komponentu i nie trzeba stawiac Control Pointow by je zmergować. Niestety najwiekrzy error jest pod 2. Co poroadzic Parkinson Mesh ma dość sporo noise pewnie głównie przez błyszczącą się powierzchnie. Przydalby się filtr polaryzujacy ewentualnie coś do zmatowienia. W opisie filmu jest super link do tutka ktora nie mącil tak jak inne tylko po koli pokazywał proces. W przypadku gdy powstanie wiecej niz Component 0 mozna sprobowac postawić pkt controlne i i zmergowac componenty. W tym ,ze lepiej jest poprstu zrobic lepsze zdjęcia. Łapa z parkinsonem więc bez statywu sie nie obejdzie. Przy okazji jak odwiedzicie kanał możecie popatrzeć jak popierdalam motorkiem ;p. Nagralem filmik ale bez dzwieku. po 9min przeskocznie na okolo 28-29 bo zapomnial obiac
    2 points
  9. Wstawiam ostatnio zrobioną moją animację. Jest to kolejna próba i ćwiczenia w animacji postaci. Wykonane w Blender. [VIDEO]
    2 points
  10. @KLICEK idealnym ukoronowaniem zasług mayi było gdy w pracy na kompie ze świeżutko postawionym systemem gdy były zainstalowane ze 2 programy na krzyż z mayą i może do niej redshift albo jeszcze nie, świeżo po wystartowaniu systemu z samego rana, komputer wypoczęty przez weekend, w tle tylko chrome z gmailem i może jedną zakładką, maya wystartowała, przemieliła jak to ma w zwyczaju zaraz po starcie i bam fatal error i próbuje zapisać plik z pustą sceną 🙂 Ale co by nie mówić maya jest najlepszym softem do animowania także maya 🙂
    2 points
  11. Huion wprowadził właśnie coś takiego, fajna sprawa Ja swego czasu kupiłem one hand keyboard na ali bo tylko tam znalażłme bezprzewodową i pyk 2 stówek nie ma a z kompem za pomocą dongla nie dałem rady połączyć 😕 Mam też taką z pokrętełm https://www.amazon.com/J-Tech-Digital-Mechanical-Designer-Keyboard/dp/B07Y8T4N6V, guziczki spoko ale na kabel i pokrętło nieprzyjemne w używaniu, takie paździeżowate, ciekawe jak w huionie 🙂 Fajnie gdyby zbroili taki bezprzewodowy pilot/ klawiaturę ale bez tabletu to każdy by mógł takie coś kupić 🙂
    2 points
  12. Hejka, 3dArtist to nie tylko do gry. Ja pracuje Jako Senior FX Artist w filmach. Powinienes wybrac co lubisz robic bo gdy przyjdzie czas robienia nadgodzin jak np ja w Fantastic Beasts 2, latem siedziec w studio pracujac przez dwa tygodnie od 9 rano do 20-23 w nocy, to nic innego ci enie trzyma i motywuje jak miłość do wykonywanej pracy. Nic nie stoi na przeszkodzie zeby uczyc sie szeroko pojetej grafiki jak i sztuki. Nigdy nie wiesz co może ci się przydać. Moja droga zaczela sie od rysowania komiksów jako dziecko, przez koncept art potem modelowanie i animacje. Potem character artist dla gier. Po dwoch latach jako character artist (w trakcie uczylem sie houdiniego) zaczalem sie uczyć efektow i pracuje w nich do teraz. Moim celem jest w pewnym momencie przeskoczenie na pozycje Supervisora a fianlnie rezyserię. Bardzo pomaga w tym znajomość rzeczy których nauczyłem się w trakcie mojej drogi zawodowej. Będąc FX artystą mam nawet creditsy do reklamy jako animator. Wszytkiego czego nauczyłem się i z czego korzystam, nauczyłem się sam. Ale to nei znaczy że niemożesz isc do szkoly, napewno pomogą ugruntować wiedzę. Aby osiagać moje cele, ciężko pracuję i ciagle szkolę się w różnych dziedzinach, od rysunku i malarstwa przez pisanie scenariuszy, programowanie do renderowania i compositingu. Moje wieczory to robienie i rezyserowanie szortów. Od live action przez 2d do full CG. Nigdy nie bede we wszytkim dobry jak specjaliści od aniamacji, compositingu etc ale to pomaga mi zrozumieć proces powstawania filmów czy reklam. Tak że, jeżeli nie wiesz czym się zająć zajmij się wszytkim po trochu, napewno sie przyda, a w trakcie i tak wyjdzie co interesuje cie bardziej. Jest to praca gdzie musisz lubić się uczyć i rozwijać. Musisz miec serce do tego lub bedzie to dla ciebie tortura. A zarobki? To zalezy od sczescia, dnia i Twoich umiejetności artystycznych i umiejętności biznesowych. Na początku zarobisz -- zero. Bo musisz miec jakies demo zeby ktoś dał ci szansę. Jak ci dadzą szansę to dadzą ci gówniane pieniądze. A potem już idzie. Ja pracuję zagranicą. Zarabiałem juz 300e miesięcznie i 8 tysiecy dolarów miesięcznie. Zależy jak trafisz, jaki będizesz dobry i elastyczny do szukania dobrej pracy. Jeżeli to jest to co kochasz robić to będize to wspaniała przygoda. Ja pracowałem przy wielu fantastycznych produkcjach zaczynając od glupiutkich reklam do Gry o Tron i kinowych blockbusterów. Uwielbiam to robić ale było to zawsze trudne. Im wyżej jesteś tym więcej od Ciebie będą wymagać. Jeżeli tego nie kochasz, to gdy przyjdzie ciężki czas, crunch na koniec produkcji filmu albo nadgodziny do Cyberpunk 2037 😛 to będziesz nienawidził swojego życia. W takim przypadku lepiej zostań bankierem.
    2 points
  13. Zyje i jakos funkcjonuje w tym calym domowym balaganie, nawet udalo mi sie kilka prac na childhood week zrobic. I liska do CDC. I musze te moje ilustracje bardziej zagescic, bo jakos ostatnio pustka na nich wieje 😉
    2 points
  14. Dawaj zbrusha i się nie zastanawiaj 🙂 Też zacząłem na 2 roku a na 4 rzuciłem studia bo zacząłem pracować w gamedevie Co do kursu, to każdy będzie dobry na początek, byle się nie zastanawiać za długo tylko działać, bo do swobodnego rzeźbienia potrzebujesz zaledwie kilka opcji a później już tylko samemu kombinujesz. Powodzenia i pozdro
    1 point
  15. no to 3200 cl16 nowe pod 2400-2600 w 4 kosciach 3600 Mhz juz pod 3800-4000k Ale SSD ceny bajka 1TB za 500-600zł od ADAT 8200 b.dobre recki. TYlko ja mam juz oba sloty zajete 2 256... w sumie nie zapelnilem ale moze HDD 512 bym zmienil na 1TB SSD to myślałem o werji PCI ale chyba bardziej sie oplaca zmienic 1 [email protected]
    1 point
  16. a no to drogo xD bo po 2k sa. Mowisz ze tz brakuje prockow lol. Teraz tylko ram i SSD kupowac xD.
    1 point
  17. Tylko na 3970X to musi kolo wydać z 30k. Kliecek w jakich softach dostaje mocnego boosta? Tak by te way dobra cena troche tego tez jest na allegro. https://www.olx.pl/oferta/procesor-ryzen-9-3950x-CID99-IDHG5dZ.html#89c40178ac By the way do ryzen w konfigu pomylilme sie i wsadzilem chlodzenie pod TR4 ale jak to może jest znak xD. 923W zuzycia 1200W trzeba brac https://www.morele.net/inventory/info/9fcc8769/
    1 point
  18. Mimo wszystko dalo sie dzieki niemu zeskanowac powierzchnie blyszczace i lapie lepiej detal. Tylko wczesniej najelpiej pewnie zmatowic ... jak nie szkoda przedmiotu A sprawy ulatnia sie sam
    1 point
  19. @makakoutlinerem zajmuje się Nathan Craddock. Outliner ma sporo nowych opcji, ale z tematem sortowania dłubią się od 2019 r. 🙂 i ta funkcja ma status in progress. Trzeba byłoby go zapytać kiedy planują to dokończyć. https://developer.blender.org/T68502 https://developer.blender.org/T77408
    1 point
  20. 1 point
  21. Ogólnie z tym czasem na render to jest niewątpliwa zaleta.. Ja nie wyobrażam sobie renderować już na CPU. Nie mam wielkich wymagań, moja branża też więc większość renderów to realtimowe "screenshoty" nawet bez reytracingu. Nie mógł bym czekać 5 minut albo godziny! Po prostu nie! Jak renderuję turntabla to mnie skręca - na szczęście inne programy jakoś wtedy ciągną 😉
    1 point
  22. Chyba w tym roku można odpuścić sobie rozbudowę pc: Problemy z dostępnością NVIDIA GeForce RTX 3000 i AMD Radeon RX 6000. Kart graficznych może brakować do końca 2021 | PurePC.pl
    1 point
  23. Hmmm, znajdź szczegół 😉 https://dabarti.com/vfx/dabarti-capture-released/
    1 point
  24. Sofcik, nie stricte blenderowy, ale stanowiący element workflow z blenderem. Details Capture is a software for creating textures with professional photometric stereo techniques, capturing high-quality albedo, normal map, and displacement map from multiple images taken from the same angle of view with lights from different angles. https://www.vfxgrace.com/details-capture https://drive.google.com/file/d/1nKOq5lDc0e_1HjSIGqOhYfctS8yJtTuD/view
    1 point
  25. Nie masz ochoty sprobowac czegos nowego? Jakiejs innej pozy i/lub ujecia? Patrzac na caloksztalt Twojej tworczosci widac, ze w wiekszosci rysunkow ustawiasz postacie w bardzo podobny spodob. Oczywiscie to nie musi byc cos zlego, jezeli to swiadomie obrany kierunek, ale jezeli nie, to warto byloby troche poeksperymentowac...
    1 point
  26. Ja bym jeszcze jej zmniejszyl miesnie ramion (skrócil obojczyki?). Mam wrazenie ze jest za szeroka:
    1 point
  27. Warsztatowo super! Odnoszę natomiast wrażenie, że Twój dzierżyciel miecza wyszedł odrobinę zniewieściały (głównie w pozie) względem refki, ale nie wiem, czy to zamierzone, czy przypadek, czy mi się wydaje. Może to też po prostu efekt sumy drobnych przesunięć. W każdym razie nie jest to żaden zarzut 🙂
    1 point
  28. No Panie, klasa! Super robota
    1 point
  29. Hej. Motocykl nad którym pracuje w wolnych chwilach - 3d model inspirowany grą Days gone. Głównym założeniem projektu jest wykorzystanie programów w których wcześniej nie pracowałem, pomijając 3d studio max Model: 3d max tekstury: Substance painter tkaniny - Marvelous Designer rendering - Maya / Arnold. Obecnie jestem na etapie poznawania Mayki - Tworzę enviro oraz poprawiam niektóre materiały tekstury. Wstępny render Więcej prac na: https://www.instagram.com/blackbird.vfx/
    1 point
  30. Pozycja: LEVEL/ENVIRONMENT ARTIST Miejsce pracy: Kraków Wynagrodzenie: 6000 - 12 000 zł netto w zależności od umiejętności i doświadczenia kandydata. Teyon S.A. prowadzi rekrutację do produkcji nowej gry Action / RPG inspirowanej tytułami takimi jak Fallout czy Deus Ex. Praca będzie realizowana w zespole odpowiedzialnym za grę Terminator: Resistance: https://store.steampowered.com/app/954740/Terminator_Resistance/ Produkcja posiada wsparcie dużego wydawcy, jest oparta o kultową licencję firmową i zostanie opublikowana na PC oraz konsolach nowej generacji. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do przysyłania swoich zgłoszeń. Zakres obowiązków: Tworzenie kompleksowych leveli do gry FPP Stała współpraca z grafikami i designerami celem osiągnięcia najlepszych rezultatów Tworzenie i modyfikacja obiektów do gry Czego wymagamy: Znajomość technik i procesu tworzenia leveli gry Wyczucia designerskiego i artystycznego pozwalającego tworzyć levele atrakcyjne pod względem wizualnym Bardzo dobrej znajomości dowolnego pakietu 3D oraz 2D Znajomości współczesnych trendów i rozwiązań stosowanych w grach komputerowych Kreatywności, otwartości na nowe pomysły, komunikatywności Mile widziane: Doświadczenie w pracy z Unreal Engine 4 Znajomość nowych trendów i zmian z branży gier oraz trendów rozwoju grafiki w grach wideo Umiejętność tworzenia shaderów w UE4 Umiejętność tworzenia atrakcyjnego oświetlenia i doboru efektów post-processing Doświadczenie w projektach komercyjnych Co oferujemy: Praca w zespole z dużym doświadczeniem Elastyczne godziny pracy Praca na pełen etat w naszej nowej siedzibie w Krakowie (obecnie praca zdalna) Benefity dla pracowników Stabilne finansowanie dzięki współpracy z dużym wydawcą Zainteresowanych zachęcamy do przesyłania zgłoszeń wraz z CV i portfolio pod adres [email protected] (w temacie wiadomości prosimy koniecznie o napisanie ‘Environment Artist Kraków’) Zastrzegamy sobie prawo do kontaktu tylko z wybranymi kandydatami. Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym (w tym w CV) w celu prowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu przez firmę TEYON S.A”. lub „Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym (w tym w CV) w celu prowadzenia tej i przyszłych rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu przez firmę TEYON S.A”.
    1 point
  31. Dzięki światła też już zmieniłem - zostało otoczenie i wtedy zobaczę jak bardzo zabrudzić opony itp.
    1 point
  32. bardzo fajne te body 🙂 ciutke bym odchudzil ja w bicepsach i sprawdzil proporcje przedramienia do ramienia, bo wydaje sie ze cos Ci ucieklo (moze przez zgiecie w lokciu to tak wygladac)
    1 point
  33. Referencja to jest MUST w animacji. Ja tez robie do shora troche animacji bojowej. Jest troche tego. Ludzie, nawet nie znajacy sie na animacji łatwo wyczuwaja kiedy ruch jest nienaturalny poniewaz wszyscy ciagle sie obserwujemy. Refka to podstawa, a potem najlepiej nagranie siebie lub znajomego to konkretnego ruchu. Musisz wiedziec jak rozklada sie waga ciala itd. Ale powiem ci ze nie jest zle jak na animke bez refek 🙂
    1 point
  34. Hej, spoko cwiczonko. Mi si enajbardziej podobal fikolek, calkiem dobrze timingowo. Widac przerzyscie intencje postaci. W tej shwili ruchy sa zbyt automatyczne, nie ma przyspieszana ani zwolnienia, wszystko idzie po linie prostej. Pamietaj zeby pracowac z referencjami. Ja oprocz zebranych referencji z neta dodatkowo nagrywam siebie lub kogos z roznymi wariantami danego ruchu.
    1 point
  35. No bida z nędzą 🙂 Widzę, że 2021 to powtórka 2020. Może, coś w drugiej połowie roku się poprawi, a przynajmniej fajnie by było 🙂 Bo z tymi cenami, to składanie pc mija się z celem, no chyba, że to już będzie tylko dla garstki zapaleńców zajęcie 😉 btw. ostatnio sprawdziliśmy i w pracy siedzimy na 11 letnich hp workstations...
    1 point
  36. Nie poradziłem sobie z perspektywą jeźdźca, ale to szczegół
    1 point
  37. Jest postęp 🙂 Ale musisz prościej. Mniej linii, mniej detalu, więcej zblokowanych plam cienia. Zobacz jak potraktowałem oko. Tak naprawdę jest to jedna plama o odpowiednim kształcie + odpowiednie dobranie krawędzi na jej brzegach. Pomimo tego, że nie ma tam w ogóle detalu i wszystko jest mocno nieostre to wygląda dużo bardziej realistycznie i przestrzennie. Patrząc po poprzednich pracach i tych tutaj, wydaje mi się, że kluczowym problemem u Ciebie jest nietrafianie w to, co ma być w cieniu, a co nie (to ważne nawet jeśli robisz tylko lineart bo to, gdzie wypadają linie jest podyktowane m.in. tym jak pada światło i układają się cienie). Widać to na potraktowaniu oczu - tęczówki są prawie czarne na refce i jak nawet lekko zmrużysz oczy to ciężko powiedzieć gdzie kończy się źrenica, a gdzie zaczyna tęczówka. U Ciebie natomiast są całkowicie jasne, jakby miał świecące oczy. Blokuj więcej rzeczy w jedną masę cienia, powinno pomóc 🙂 Druga sprawa to krawędzie, a właściwie to (znowu, wydaje mi się) problem z bryłami. Krawędzie cienia wynikają z formy na którą pada światło. U ciebie żuchwa sprawia wrażenie jakby była płaską kartką przed szyją bo najpierw ma ostrą krawędź, jakby tam był ostry kant, a potem na szyję pada miękki cień, jakby ambient occlusion czy jakaś wklęsła forma (ciężko wytłumaczyć ale może na rysunku jest jaśniejsze:)) Ta forma najpierw zagina się i powoli odchyla od światła (miękka krawędź) aż w końcu zagina się na tyle, że zupełnie znika i widzimy ostrą krawędź (na tej samej zasadzie co krzywizna Ziemi w którymś momencie staje się horyzontem). Ostatnia uwaga już mniejsza: starałbym się unikać symetrii w organicznych kształtach. U Ciebie włosy są pocięte cieniami jakby jakąś równą podziałką. Zwróć uwagę, że na refce jest to dużo bardziej chaotyczne. Ale póki co skup się na dobrym przedstawieniu ogółu, bez wchodzenia w drobne detale. Pozdro 🙂
    1 point
  38. Ilustracje wykonane na potrzeby odcinka Epic History TV, opisującego Wikingów, ich psikusy i krotochwile które płatali sobie nawzajem, żarty i poczucie humoru w obilczu śmierci oraz ich umiłowanie do poezji przed, po i w trakcie bitew:
    1 point
  39. ostatni na dzis, kolejny updejcik pewnie na artstacji na poczatku tyg 🙂
    1 point
  40. Oh dziekuje za te wszystkie komentarze, bardzo milo sie czyta i dodaja otuchy w chwilach zwatpienia. Mialam plan na inktober, ale zamkniete przedszkole wystarczylo. Wiec wrzucam kilka wiedzmo szkicow i ilustracje z uzyciem zlotego tuszu. Bo kazdy uzywa zlotego tuszu i u innych slicznie wyglada 🙂 .
    1 point
  41. Czas teczke odswiezyc, bo sie troche roznosci uzbieralo. Za podwyzszony poziom cukru we krwi, czy tez prochnice, nie ponosze zadnej odpowiedzialnosci :)
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy