Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/04/2021 in Posts

  1. Dzień dobry! Właśnie ukończyliśmy przebudowę nowej odsłony naszego serwisu (https://muzea.malopolska.pl/). Z tej okazji miło nam poinformować, że około 1000 eksponatów z projektu Wirtualne Muzea Małopolski jest już także dostępnych w domena publiczna w postaci modeli trójwymiarowych. Można je pobrać za darmo i wykorzystywać we własnych projektach bez żadnych ograniczeń. Modele powstały w oparciu o fotogrametrię i skanowanie, a następnie zostały przebudowane, zoptymalizowane i opublikowane w serwisie Sketchfab. Wiele z nich posiada odpowiednie tekstury PBR, a poprzez plugin Sketchfab można je używać bezpośrednio w Unreal Engine. Jesteśmy bardzo ciekawi jak profesjonaliści i pasjonaci grafiki 3D wykorzystają ten zasób we własnych projektach :) Link do wszystkich modeli w domenie publicznej: Wirtualne Muzea Małopolski - 1000 obiektów w domenie publicznej dostępne na Sketchfabie Informacja na Sketchfabie o przeniesieniu zasobu do domeny publicznej: https://sketchfab.com/blogs/community/1000-new-cultural-heritage-3d-models-dedicated-to-the-public-domain/ Więcej o naszym projekcie i samych eksponatach: https://muzea.malopolska.pl/ Przykłady w jaki sposób wykorzystać ten zasób: https://www.youtube.com/channel/UCU3Qb4KcnbbVTBNX0cbWn0A Życzymy wszystkim wiele zabawy! Zespół Wirtualnych Muzeów Małopolski
    9 points
  2. Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
    8 points
  3. Wziąłem ostatnio swoje stare prace i zrobiłem overpaint żeby sprawdzić czy coś przez te lata człowiek się poprawił:) Skupiałem się głownie na kolorach bo to u mnie zawsze kulało. Czasem pracuje się codziennie i nie zauważa postępów ale jak się porówna takie prace to widać ,że idzie to w dobrą stronę. Najfajniejsze jest to, że od kilku lat prawie w ogóle nie maluję takich rzeczy, bardziej człowiek robi te concepty, szkice i 3d w robocie a progress w malowaniu też jest. Także grunt to ciągle pracować a te skille będą się uzupełniać mam wrażenie:) Postaram się też regularnie updatować teczkę bo jest mocne postanowienie robienia większej ilości swoich rzeczy.
    8 points
  4. @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.
    7 points
  5. Troche nowego stuffu, nic przełomowego ale wrzucam x). W między czasie jeszcze robię swoje nowe IP, ale to jak już coś dobrego skrobnę. Kurs Enviro Concept Design na CGMA z Kristianem Lana studium kompozycji + własne 3 własne kompozycje z różnym światłem etc. Szybkie kompozycje na podstawie paru refek praca nad głównym tematem Małe zlecenie na postacie szlachciców, głównie po to by zrobić coś innego niż enviro: Druga alternatywna wersja finalnej pracki work in progress /mały fanart, Testy do nowego IP, ćwiczenie stylu animu
    5 points
  6. Dziękuję Wam ❤️ A tutaj jeszcze dzisiejsza panorama w ramach prostego testu na widok metropolii skąpanej w mgle i słońcu 😮
    5 points
  7. Pierwsze 9 dni z PleinAirpril, fajne takie codzienne malowanie jest, chyba zostane przy tym na dłużej
    4 points
  8. @RaVirr Twój projekt zaczyna nabierać kształtu. Fajnie to wygląda, masz dobre pomysły - uwaga skupia się na tych obrazach dłużej niż zwykle - można wczuć się w klimat. Operujesz na kilku planach co też nadaje przestrzeni dodatkowej do opowiadania sobie historii, która się za tym kryje. Super robota. Łatwo się mówi, ale te niektóre sceny, aż się proszą o jakiś ruch kamery i animację. Może się skusisz na jakieś intro do tej mapy 🙂? Przychodzi mi na myśl coś w tym stylu Tayfuna Kalafata. Jak nie 3D to może grease pencilem dałoby się zrobić takie 2,5D 🙂
    4 points
  9. kurde za fajne tematy wymyślacie, za bardzo się w nie wkręcam... nie mam pojęcia ile to mi zajęło ale na pewno więcej niż 4h
    4 points
  10. Jakoś umknęło to mojej uwadze (wydawało mi się, że były beta testy i odrazu wersja licencyjna), ale na koniec stycznia wyszła wersja demo redshifta (v3.0.36) dla blendera i zanim wybuli się 500$ na licencję można potestować wersję z watermarkiem. https://www.redshift3d.com/demo Przebrnąłem przez instalację redshifta na linuxie. Jak chcecie zaoszczędzić 2 godziny z życia, to wbrew temu co proponuje instalator, nie dajcie się namówić i nie wybierajcie innej ścieżki niż domyślna /usr/redshift, bo później addon wyrzuca błędy z bibliotekami 🙂 Widzę, że trzeba też uważać z plikami - otworzyłem jakiś stary projekt, zmieniłem renderer na redshifta i stworzyłem node tree dla materiału i mój materiał w cycles został nadpisany.
    2 points
  11. cieszę się 😉 No i lecimy kolejny filmik 😛
    2 points
  12. Panie zwolnij Pan bo czuję presję żeby taż mieć takie tempo a nie stać mnie na kokainę 🙂
    2 points
  13. Dwa brejki od Important Looking Pirates, niestety mają ciulowe ustawienia vimeo przy kopiowaniu linków. Mandalorian s2 ILP breakdown Lovecraft Country s1 ILP breakdown
    2 points
  14. Taki prolog koncept do nowego tematu krótkiej animacji VFX - molo na Bałtyku destrukcja, sztorm, drzazgi, dym, kurz, ogień, symulacja tłumu, łódź ratunkowa SAR itd. itd. Tym razem blender jako taki, nawet z addonami nie da rady ze wszystkimi symulacjami, więc zobaczymy co da się wycisnąć ze współpracy Houdini 18.5 + Blender 2.93 z alembiciem, usd i hydrą (hdCycles od Tangent Animation) - 2.8 pozostawiało jeszcze sporo do życzenia. Renderowanie będzie w blenderze i cyclesie, ale ciekaw jestem jak cycles będzie sobie radził bezpośrednio we viewporcie Houdiniego - czeka mnie tylko skompilowanie tego na linuxie - ktoś już testował cyclesa w chudym? Początkowo chciałem spróbować wyłącznie w blendku, ale ocean modifier (nawet po dodaniu kilku usprawnień) i flip fluids do tego się nie nadają - nie znalazłem jakieś wydajnej metody blendowania ocean modifiera z symulacją fluid, poza tym ocean modifier nie nadaje się do robienia większej skali, te mapy displacement i foam/spray, które on generuje są beznadziejne - dopóki addon flip fluids nie dostanie jakieś opcji w tym względzie szkoda na to czasu.
    2 points
  15. Hejka, od paru miesięcy spędza mi sen z powiek ten sam problem, dokładnie od czasu przeskoczenia na win 10. Moze ktos tutaj z was ma rozwiązanie. Jak to jest ze ten sam plik psd o rozdzielczości 13k działa! ba zapierdala na ClipPaintStudio oraz Kricie a w Photoshopie laguje... Zeby nie bylo pusto wrzucam parę szkicy co sobie w święta kreśliłem w procreate Pozdrowki😄
    2 points
  16. @alex3d spoko wiem jak jest, człowiek może by i chciał ale proza życia często stanie na drodze, zdrowie, rodzina i jakiś balans w życiu są najważniejsze choć sam się do tego często nie stosuję i potem musze to odchorować 🙂 No i racja czasami w klasycznym dcc to dwa kliknięcia a w hudym to gimnastyka bez opamiętania, hudy zdecydowanie nie jest programem do rapid look development and prototyping 🙂 to bardziej mam dokąłdny plan co chcę zrobić i teraz powoli i pieczołowicie będę go realizował 🙂 Teraz jestem trochę rozpędzony to jeszcze siłą rozpędu trochę houdiniego się pouczę i może w końcu zacznę go bardziej regularnie używać 🙂
    2 points
  17. Witam Spróbowałem dziś...tak w celach szkoleniowych namalować ponownie ten sam portrecik🙃... bez wklejania w photoshopie. Jedynie tło to osobna warstwa. Rysowałem właściwie to jednym pędzlem, zmieniając tylko jego krycie. Nauki malowania prze mną dużo, ale puki co wyszło tak.
    2 points
  18. rzeźbiarski rendering - łowca
    2 points
  19. Jeszcze w tak zwanym międzyczasie do tego mojego projektu 😄
    2 points
  20. Dorzucę ostatnio zrobiony koncept mega, hiper drukarki miast do tej samej książki i szybką ilustrację z nią w roli głównej🙂
    2 points
  21. W ramach uzupełnienia do tego ostatniego dorzucam wstępne szkice i sam model 😮
    2 points
  22. Siema, Dorzucam pierwsze zleceniówki od kilku lat \o/ To są obrazki do suplementu książki RPG Nibiru, właśnie wystartował kickstarter gdyby ktoś chciał sypnąć nieco pinionżków LECZ NIE JEST TO OBOWIĄZKOWE 😮 Co do samych obrazków- kompozycyjnie trzeba było je dostosować do konkretnych stron, stylistyka, design, oświetlenie itd. to głównie zasługa zleceniodawcy i dostarczonych opisów 🙂
    2 points
  23. Drop rzeczy ode mnie + jakies study i testowanie Heavypainta
    2 points
  24. @Nezumijak się zagłębisz w Arnolda to zobaczysz jak jest bardzo podobny do Cyclesa. Z Luxrenderem, to ciekawe co piszesz, bo myślałem że ten projekt upadł tak jak kilka innych. Tymczasem w BF
    1 point
  25. @alex3dJestem w absolutnej zgodzie. Soft to nie malzenstwo. Dodalbym, ze nie jest to tez religia - o czym czasami mozna zapomniec sluchajac podcastu Pablo 😄 . Nigdy nie sugeruje, ze ktos kto sie przesiada w druga strone na Blendera zle robi. Zwlaszcza taki facet z Tangent Animation, ktory zdaje sie wrecz pracowal przy tworzeniu Mayi jesli mnie pamiec nie myli - chyba ze to jakas urban legend... Postawilbym sprawe tak - jaj bym do tego nie mieszal jednak, bo mam poczucie ze z moimi wszystko ok 😉 ale umiejetnosci w sofcie na bank taki facet ma wieksze jak ja. I z pewnoscia on moze wyciagnac z Blendera wielokrotnie wiecej niz ja z Mayi. Przesiadam sie na Maye bo widze, ze niektore rzeczy po prostu moge osiagnac latwiej. I trafiasz w sedno z tym "permanent experimental" - nic mnie tak nie meczy w Blenderze jak ten dynamiczny rozwoj i poczucie, ze czytam ksiazke, w ktorej ktos zaczyna watek i go porzuca po chwili, zaczynajac inny. Skoro tu o renderach mowa - po tylu latach Cycles dalej nie ma tego, co na przyklad taki LuxCore ma - kaustyki. I moze teraz Brecht zrobi jakies cuda do Cycles, a moze nie - zobaczymy. Miejmy nadzieje ze tak - Blender byl przez lata zaistalowany u mnie i nadal bedzie. Tylko chcialbym dozyc momentu, w ktorym ten soft rozwinie sie na tyle, ze sie ustatkuje. O ile taki momemnt nastapi bo latka leca a jakos nie widze tego - permanentna rewolucja trwa. Ze wezma za leb tematy bardziej fundamentalne zamiast gonic za nowosciami, ktore po entuzjastycznym przyjeciu sa uzyte "pinc razy" do "testow" na Tweeterze i na tym w zasadzie sie konczy podjarka. Cycles byl powodem dla ktorego przesiadlem sie na Blendera. Autodesk pomogl zabijajac Softimage... A wspominam o LuxCore bo jest fajny - to zadna "prowokacja" 😄 Luxrendera sprobowalem po raz pierwszy jakos dwa lata temu, nie wiem jaki byl wczesniej. Byl wolniejszy bo jest bardziej precyzyjny jak Cycles. Teraz uzywa GPU, ma fajny denoiser i smiem twierdzic ze jest szybszy od Cycles. Poza tym mozna w nim renderowac rzeczy ktore w Cycles sa niemozliwe (o ile wiem) - jak wspomniana kaustyka, mozliwosc uzycia roznych LUTow, mozesz sobie zatrzymac render i kontynuowac pozniej (nawet na innym kompie bo mozna zapisac stan renderu) albo robic takie cuda jak Light Groups gdzie sobie renderujesz raz a potem mozesz bawic sie swiatlami na jednym renderze. Tu masz filmik: Rewelka opcja do wizek. Osobiscie wole jak LuxCore operuje swiatlem - jak mialem scenke z pokojem i okno bylo jedynym zrodlem swiatla LuxCore na prawde fajnie to robil, czego nie moge zarzucic Cycles. Tu masz jeszcze takie porownanie: Pomijam fakt, ze duzo szybszy, ale zobacz o ile ladniej doswietlona scena przy uzyciu light cache w luxcore, kolorki fajne, swiatla, widac lampy, polkule sa polkulami... A w cycles polkule wygladaja jak jajka przez te cienie, swiatla sa jak wielkie kule i sie gubi zupelnie ksztalt lampy, cienie sa mocne przez co odbior calosci jest duzo gorszy i nie ma w ogole cieplego swiatla odbitego na suficie... Ja lubie wszystko co za darmo (nie chodzi o kase tylko ilosc wlozonej pracy) daje mi fajne efekty. Jak musze sie grzebac w nodach zeby poudawac cos co mam jako feature gdzie indziej to wole ta druga opcje. W Arnoldzie jestem totalnym noobem, nie wiem jak mi pojdzie ta przesiadka na Maye. Ale jesli wroce na stale do Blendera to bede renderki robil w LuxCore. Po prostu efekty renderu sa duzo milsze dla mojego oka i ma wiecej fajnych opcji jak Cycles. Dlatego totalnie nie kumam skad to fanatyczne oddanie Cycles a ostatnio fetyszyzowanie Eevee. Kazdy nagle chce wszystko real time smigac 🙂 Bo jest szybko. I niewazne, ze sensowne ustawienie Eevee zajmie dwa razy tyle czasu 😄
    1 point
  26. Jest wyraźnie wolniejszy, dlatego ja go nie używam bo po testach wyszło mi że mnie nie stać na to czasowo albo na farmę. Arnold to głownie jakość bez kompromisów i jak klatka liczy się 24 godziny to ok 🙂 I tka zgodzę się, że arnold ma ładny shading który łatwiej się osiąga, podobnie np octane, taki redshift out of the box jest bardzo brzydki i surowy i trzeba wiedzieć co tam poustawiać i po włączać żeby było ładnie i może być naprawdę ładnie ale już nie tak łatwo jak w niektórych innych rendererach. No ale jest szybki więc dla freelacera gdzie liczy się szybkość i nie ma dostępu do farmy w większości przypadków to najczęściej najlepszy wybór kosztem nieco gorszej jakości. Ale cycles z tego co widziałem to też potrafi być naprawdę ładny i nie ma sięczego wstydzić, tylko trza umić, ja to tam tak średnio umim z te renderery 😛
    1 point
  27. Świetne rzeczy, wrzucaj częściej! 🙂
    1 point
  28. Jako ze zaczalem niedawno (z pewnoscia autodestrukcyjna) przesiadke z najlepszego (i D-A-R-M-O-W-E-G-O!!!!) softu 3D na Maye 😛 musze powiedziec, ze Arnold jest bardzo ok, smiga na mojej wysluzonej 1070ce ale... Albo jest wyraznie wolniejszy od Cycles albo ja nie umiem go jeszcze porzadnie ustawic. Wciaz rzeczy do pracy renderuje w Blendku - do wyboru 3 rozne odszumiacze, puszczam render i nawet herbaty nie zdaze zrobic 😄 Zawsze jak mowili o przyspieszeniu Cycles nie odczuwalem tego jakos znaczaco. Ale przez lata uzbieralo sie tych malych przyspieszaczy i teraz jak porownam czasy sprzed kilku lat to jest na prawde ok. Z Arnoldem mam troche tak jak z ZBrushem - mozna rzezbic w roznych softach ale jakos ZBrush ma najfajniejszy "feeling". Najbardziej mi sie podobaja rendery z Arnolda i tyle 🙂 I mimo ze ludzie mowia "mozesz miec TO SAMO w Cycles czy RedShift" czy co tam jeszcze odpalaja to renderery maja dla mnie wlasnie ten swoj "feeling", male duperele ktore skladaja sie na to, ze koniec koncow podoba mi sie ten konkretny renderer bardziej niz inny. Jakby byl Arnold y xgen pod Blendera to by byl dla mnie ideal chyba. Szkoda ze LuxCoreRender nie jest bardziej popularny w Blenderowym swiatku. Nie mam pojecia dlaczego. Mozna osiagnac lepsze efekty jak w Cycles... (TEZ JEST ZA DARMOOOO!!!! 😛 ). I tez bardzo fajnie sie rozwija.
    1 point
  29. No gdyby arnold gpu był trochę wolneijszy od redshifta i tylko trochę gorszy od arnolda cpu to by była bajka 🙂 za arnoldem stoją i większe pieniądze więcej ludzi niż za redshiftem więc jest szansa że cos tam zdziała. Kiedyś już się napaliłem na arnolda gpu bo na prezentacji nawet nawet to dawało radę a potem się dowiedziałem że to szło na dwóch Pascalach po 24gb każda czy coś takiego a nie 2080ti więc emocje nieco opadły 😛 Pożyjemy zobaczymy co to tam siepodziej, bo na razie to coś mi się widzi ze cpu rendering będzie wracał do łask gdy za topowe gamingowe gpu można teraz prawie kupić nowy samochód z najniższej półki 🙂
    1 point
  30. Spokojnie, ostatni film w tym tygodniu 😄
    1 point
  31. kurde zwolnij Pan bo mi zycia braknie 😜
    1 point
  32. Damn @RaVirr z 3 miesiące nie przeglądałem Twojej teczki, a Ty już jesteś prosem max! Gratulacje 🙂 A grafiki do projektu na kickstartera piękne! 🙂
    1 point
  33. Trzymając się tematu VFX, Blender, Houdini i symulacja fluid. Blender Bob rzucił wyzwanie i uproszczony plik blend, gdzie przy robieniu reklamy poległ w blendku na zrobieniu splasha (jacht uderzający o taflę wody). Akurat co jak co, ale splasha w addonie flip fluid da się zrobić. Ściągnąłem ten plik i w wolnej chwili się pobawie. Jak ktoś chce zerknąć to link jest w opisie na youtube. Twierdzenie, że blender to kombajn do wszystkiego to mijanie się z prawdą. Dobrze, żeby Ton Roosendaal wziął to sobie wreszcie do serca, bo ta gromada ludzi, która się przesiadła na Blendera z Maya, za chwilę odwróci się na pięcie 🙂 Natomiast póki co mało jest w sieci informacji o produkcyjnym zastosowaniu Blendera i Houdiniego. Oprócz Tangent Animations i VFX Grace nie znalazłem zbyt wielu przykładów. Trzeba przecierać szklak 🙂 I mały wykładzik o flowmapie Houdini + Blender I jeszcze jedno pytanie, używacie Redshifta w Blenderze?
    1 point
  34. czesc, pochwale się zrobioną dzis wizualizacją salonu. cwiczylem na niej głównie materiały oraz oświetlenie. standardowo 3ds + vray + ps, pozdrawiam!
    1 point
  35. Taki teścik w eevee ...
    1 point
  36. no i sie wyjasnilo gdzie nasze rtxy w NORMALNEJ CENIE
    1 point
  37. Nie no, 2 nie będę wrzucał często, tak wyszło teraz bo była wena 😄 Tu nie chodzi o czas tworzenia, ale bardziej o brak pomysłów czasami, bo nie kopiuję concept artu, tylko chce sam wszystko zaprojektować itd. - ogólnie to czasami wrzucę 2-3 filmy, ale raczej chce się trzymać 5-7 filmów na tydzień 😉 Do przodu polecam mieć minimum 2 tygodnie i nagrywać 1-3 filmy na dzień, no i trzymać się tych 8-10minut na film, bo i tak jeżeli to nie jest tutorial, to większość ludzi ogląda tylko 1-2min max. 10min = 30min samego nagrania (tylko przyspieszone i pewnie ze 2-3h wymyślanie i szukanie pomysłów. Nowy filmik:
    1 point
  38. 1 point
  39. Hej wszystkim, chyba warto by odświeżyć trochę teczkę:) Od jakiegoś czasu zacząłem używać więcej programów 3d więc pewnie będę trochę wrzucał prac z Blendera i Fusiona. Na poczatek kilka broni zrobionych podczas nauki tego drugiego.
    1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy