Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/21/2006 in all areas

  1. 15 points
    Włączasz sobie rolete Tracker Controls, w motion source wybierasz film do trackingu, na górze klikasz stabilize motion, zaznaczasz co chcesz trackować (position, rotation, scale), ustawiasz trackery (1 dla pos, 2 dla pos+rot), trackery powinny być ustawione na wyraźnych, mocno kontrastowych obiektach, wewnętzrny prostokąt to obszar który będzie trackowany, zew. to obaszar poszukiwań w najbliższej klatce, klikasz w analyze na play, czekasz, klikasz apply, potem jeszcze musisz troche przeskalować, żeby nie było widać czarnych boków, i już.
  2. 12 points
    W tym temacie będę umieszczał skrypty do 3ds'a, za które ostatnio się wziąłęm :) Na początek skrypcik do zostawiania śladów jednego obiektu na drugim, poniżej przykłady wykorzystania: https://vimeo.com/49034932 I skrypt (testowany na maxie 9 i 2011): [ATTACH]87390[/ATTACH] Mile widziane komentarze, sugestie, propozycje etc. Printer.zip
  3. 10 points
    Jak w tytule, PI wygrał w kategorii dla najlepszego cinematika do gry (Metro Exodus: Artyom's Nightmare) https://pl.ign.com/platige-image/26808/news/platige-image-z-animago-award-2019-dla-najlepszego-cinematika-do-gry
  4. 10 points
    Ostatnio miałem przyjemność pomóc przyjacielowi uzyskać w miarę realistyczny efekt malowania farbą. Nie chodzi jednak o efekt uzyskany poprzez jedno z mieszań warstw jakie oferuje Photoshop, ale efekt pokrycia gęstą farbą. Z moich doświadczeń, mieszania warstw dają jedynie efekt pokrycia lakierem lub bejcą. Poniżej zamieszczam tutorial uzyskania innego efektu. Pewnie dla wielu to banał, ale dla niektórych może to okazać się pomocne ;) Na początek przykłady zastosowania: I jedziemy step by step: Na koniec dla zwiększenia efektu możemy dodać mazy z pędzla, z zastosowaniem odcięcia warstwy: 1. Robimy teksturę mazów: np. w programie artrage (najlepiej białą farbą), 2. Wrzucamy teksturę do photoshopa i do naszego dokumentu nad warstwę z farbą 3. Robimy odcięcie do wartswy z farbą: klikamy z wciśniętym Alt-em pomiędzy tymi dwoma warstwami w stosie warstw 4. Jak już tekstura jest odcięta dajemy mieszanie multiply albo inne lub dajemy apply mask dla wartwy z farbą, robimy myk z Ctrl + Shift + Alt + ~ na warstwie z mazami i znowu dodajemy maskę do warstwy z farbą i odpowiednio manewrujemy levelsami.
  5. 10 points
    a prosze bardzo Tweet :) nie wiem czy ktos zauwazy, ale wrzucam Chmury - panoramki, wysoka rozdzielczosc (niektore 10000x2600) mam nadzieje ze sie przydadzą. Niektore robione w vue, niektore prawdziwe. Na razie leci pack 1, za niedlugo pozbieram reszte mapek ktore mam na dysku i wrzuce w pack 2 Clouds PACK 1 - size DOWNLOAD : http://rapidshare.com/files/72206738/chmury_pack1.zip.html
  6. 9 points
  7. 9 points
    Witam! W tym tutorialu chciałem przedstawić sposób robienia poprawnej mapy bump dla materiału tkaniny. Aczkolwiek w ten sposób można zrobić mapę dla każdego materiału. Trzeba go po prostu wymodelować:) Pierwszym krokiem jest stworzenie splanuj Circle. Za pomocą polecenia Break rozdzielamy go na dwie części. Dalej łączymy obie części ze sobą w następujący sposób. Punktu styku weldujemy, aby powstał nam jeden spline. Następnie kopiujemy nasz spline 6 razy i weldujemy pozostałe punkty tak aby powstał taki oto szlaczek. Ok. mamy zrobioną jedną nić. Teraz używając Clone Instancje składamy taką odo siateczkę. Gdy już mamy ją poskładaną zaznaczamy jednego spline i w panelu modyfi włączamy opcję render i nadajemy mu jakąś sensowną grubość Dalej tworzymy kamerę prostopadle do naszego kawałka materiału. I ustawiamy ją tak jak na objazku. Zaznaczamy opcję orthographic. Musimy znać odległości pokazane Min i Max. Możemy je poznać używając Create -> Helpers -> Tape
  8. 8 points
    Na prośbę Coyote'a nagrałem filmik z malowania, 40 minut przyspieszone do 10-ciu. Nie mam pod ręką jpg'a, jutro to dołączę. http://vimeo.com/14750452 EDIT: Dokładam jpg'a
  9. 8 points
    moze sie komus do sceny przyda [/url]>>>portfel
  10. 7 points
    Heyka. Chialem sie podzielic tu swoimi ostatnimi prackami, ktore sobie dlubalem po godzinkach. Przewaznie po 1.5 - 2 godziny na kazda. staralem sie wiecej nie robic. Jak bedzie cos nowego, to raczej tez wrzuce. Jest ich wiecej, ale niestety czesc ma troche wiekszy rozmiar.
  11. 7 points
  12. 7 points
  13. 6 points
  14. 6 points
  15. 6 points
    Full CG scena w 3ds max i V-ray'u Po wiecej zapraszam tutaj: https://www.artstation.com/artwork/1nYY5K https://www.behance.net/gallery/83856781/Heritage
  16. 6 points
    Miło że forum ożywa 😉 Zawsze chciałem namalować astarte i postanowiłem to zrobić w formie konceptu. Design jest inspirowany polskim wojskiem i w szczególności emblematami jednostki pancernej "Skorpion" walczącej pod Monte Casino. Z chęcią usłyszę co mogłoby być zrobione lepiej 😉
  17. 6 points
    https://sidre.bigcartel.com/
  18. 6 points
    DZIEŃ PIERWSZY Dzisiaj oficjalnie zaczął się pierwszy dzień targów CES. W Las Vegas spotykają się najwięksi producenci elektroniki tacy jak Sony, Samsung, HP i maasa innych. Prezentują swoje najnowsze produkty, które są juz w produkcji, ale również (co jest myślę o wiele ciekawsze) produkty o których świat usłyszał dopiero dziś (nie licząc masy plotek i legend o niektórych urządzeniach:) ). Tak więc jeśli nikt nie ma nic przeciwko to streszczę ten dzień pierwszy, podając linki do stron i krótko komentując. 1.Zacznę chyba od jednej z najfajniejszych premier tegorocznego CES - jest to 14" laptop samsunga z ekranem nie LCD, ale OLED (zalety takiego wyświetlacza to np. bardzo mała grubość, o wiele większy kontrast niż LCD itp.) Myślę jednak, że jego przezroczystość prędzej czy później zaczęłaby nas wkurzać - chyba że siedząc w kawiarni z takim laptopem chcielibyśmy podglądać kogoś siedzącego naprzeciwko nas tak, zeby tego za bardzo nie zauważył ;) Niestety jak na razie brak informacji kiedy ten laptop wejdzie do sklepów. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/samsungs-14-inch-transparent-oled-laptop-video/ 2. Kolejnym ważnym elementem dnia dzisiejszego była premiera aż 27 nowych procesorów Intela - i3, i5 oraz i7 w technologii 32nm. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/intel-core-presser-32nm-core-i3-core-i5-and-core-i7-cpus/ 3. Fajnym elementem okazało się również pokazanie netbooka marki Alienware, znanej dotąd z produkcji super wydajnych laptopów. Ten mini laptop kosztować będzie w USA poniżej 1000 usd. Główną zaletą tego typu urządzeń jest mobilność, a w tym przypadku dochodzi również kwestia wydajnej grafiki. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/alienware-m11x-netbook-gets-official/ w czasie pisania tego doszedł kolejny news - tym razem Hands on tego laptopa -> http://www.engadget.com/2010/01/07/alienware-m11x-hands-on 4. Dell prezentuje także swój pierwszy telefon - jest on o tyle ciekawy, że posiada 5 calowy ekran (niespotykany dość często w telefonach, to musicie przyznać) z androidem na pokładzie (oczywiście zmodyfikowanym przez Della). LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/dell-slate-exclusive-hands-on/ 5. Motorola, która ostatnio nie słynęła specjalnie z przebojowości i projektowania zbyt ciekawych telefonów zaprezentowała dziś Motorlę Backflip. Szczerze mówiąc to w tym urządzeniu wydaje mi się najciekawszy mechanizm otwierania i zamykania (nie jak laptopa, tylko odwrotnie). LINK: http://www.engadget.com/2010/01/06/motorola-backflip-now-official-launching-in-us-first-quarter/ Jest również hands on - http://www.engadget.com/2010/01/06/motorola-backflip-hands-on/ 6. Panasonic za to prezentuje 152" ekran LCD w rozdzielczości 4k i z możliwością oglądania 3D. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/06/panasonic-does-it-again-introduces-152-inch-3d-4k-hdtv/ edit: "hands on": http://www.engadget.com/2010/01/08/panasonics-152-inch-plasma-dwarfs-all-who-stand-in-its-way/ 7. Sony jak zwykle prezentuje masę telewizorów, odświeżone parę serii swoich VAIO, kina domowe i inne takie zabawki (ogólnie nic ciekawego jak na razie - jestem fanem sony i czekam na coś "mega"). Press event: http://www.engadget.com/2010/01/06/live-from-sonys-ces-2010-press-event/ 8. Kolejny news od Panasonica to premiera kamery do kręcenia nie tylko w Full HD ale również w 3D. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/06/panasonic-blows-it-out-with-3d-blu-ray-deck-hdtvs-channels-and/ 9. Samsung zaprezentował nie tylko laptopa z ekranem OLED, ale również dowód osobisty (tak jakby) z tego typu wyświetlaczem. Niestety takie coś myślę, nie szybko trafi pod nasze strzechy. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/samsung-oled-identity-card-animates-your-creepy-disembodied-hea/ 10. LG za to twierdzi, że nowa wersja okienek na pda wyjdzie już w tym roku. Będzie to już wersja z numerem 7 (tak samo jak nowy sytem na nasze domowe komputery - ciekawe czy będzie miała z nim wspólną tylko nazwę, czy też jakieś inne ficzery). Jak narazie musicie się zadowolić lekką wzmianką (chyba pierwszą tak oficjalną). LINK: http://www.engadget.com/2010/01/06/lg-says-windows-mobile-7-is-coming-this-year/ 11. Za jakiś czas warto też sledzić co pokazano na konferencji prasowej Nvidii - miejmy nadzieję, że jakieś deklaracje co do wydajnej platformy Tegra (chodziły równiez pogłoski o tabletach nvidii). Narazie bez linka, bo nie ma dokąd :) Ogólnie to chyba 11 najciekawszych informacji z Las Vegas na teraz. Pozostałe to poprostu nowe telewizory, nowe głośniki, masa blu-ray'ów itp itd. Newsy dodawane sa właściwie co parę minut dlatego zachęcam zainteresowanych do śledzenia np. engadget.com. Jeśli jutro dowiemy się o czymś ciekawym i wartym uwagi to na pewno dam wam znać. Targi kończą się 10 stycznia. EDIT: Do dzisiejszego zestawienia dołączam jeszcze numer 11: 11. Jak już wspominałem na tego typu targach nowości od producentów laptopów jest masa. Pojawiło się parę nowych Toshib opartych o i3 oraz i5, ale jednym z paru laptopów zwracających na siebie uwagę bez dwóch zdań jest LG x300 ultraportable. Jak sama nazwa wskazuje jest to laptop ultraprzenośny - 11,6" oraz zaledwie 11,7mm grubości. W standardzie 2ghz procesor, kamerka 1,3mpix oraz dysk ssd. Bardzo ciekawy konkurent dla przebojowego Macbooka Air oraz chyba o wiele mniej znanego MSI X430, który również zasługuje na uwagę (cena ok. 2400zł w np. media markcie). Link do wspomnianego wcześniej LG: http://www.engadget.com/2010/01/07/lg-serves-up-11-6-inch-x300-ultraportable/ edit: hands on - http://www.engadget.com/2010/01/07/lg-x300-hands-on-thin-light-and-handsome/ DZIEŃ DRUGI Dzisiaj drugi dzień targów CES - krótki przegląd tego co dzieje się tam dzisiaj (jak narazie na godzinę 15 niezbyt wiele się wydarzyło). Zupdatowałem również parę poprzednich elementów - 152" panasonica, LG X300 - głownie o hands on. 12. Pierwszym ciekawym newsem wydaje mi się, że jest produkt niezbyt znanej firmy Zyxio. Zaprezentowane zostało dziś urządzenie, dzięki któremu możemy sterować kursorem oddechem (ciekawe jak w 3D to by się sprawdziło hehe:) ). Ciekawa sprawa dla osób niepełnosprawnych, ale nie tylko. Jak zauważa sam autor newsa, takie rozwiązanie może okazać się przydatne np. w samochodzie do oddalania albo przybliżania mapy, lub do operowania telefonem. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/08/z...with-your-bre/ 13. Wytwórnia Disney zapowiada wydanie pierwszego bluraya 3D na czwarty kwartał 2010 roku. Pewnie każdy z was czytając to myśli, że będzie to jakiś super ekstra film. Niestety - zostanie wydana Opowieść Wigilijna. Mimo tego, że film jest całkiem fajny to myślałem, że jednak coś ciekawszego wejdzie do sprzedaży... LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/d...ourth-quarter/ 14. Intel obok prezentacji nowych procesorów prezentuje również AppStore dla urządzeń sterowanych przez procesor Atom. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/i...-for-netbooks/ 15. Kolejnym ciekawym newsem od Intela jest jak dla mnie zaprezentowanie technologii WiDi do przesyłu sygnału HD. Myślę, że brak kabli dookoła telewizora jest marzeniem każdego z nas i nareszcie możemy powiedzieć "Wreszcie!". Jednak po wczytaniu się w dalszą część okazuje się że nie jest tak różowo. Cały trik bazuje na technologii wifi znanej z bezprzewodowego internetu. Niby nie wygląda to źle, bo przecież prawie każdy z nas go ma w swoim komputerze. Ale jest parę ale - zawodność tej technologii (szybkość wifi oraz ew. problemy z zasięgiem byłyby przyczyną co najmniej paru przerw w oglądaniu filmu - nie mówię tu o tym jeśli komputer stoi w tym samym pomieszczeniu i sygnał ma czystą drogę do TV). Kolejnym "ale" jest fakt, że do obsługi czegoś takiego potrzebujemy... nowego komputera. A konkretnie egzemplarza z procesorem Intela i3,i5 lub i7. Do tego kupujemy adapter za ok. 100$ i mozemy oglądać telewizję. Mimo wszystko, jest to jakiś krok naprzód. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/i...ay-technology/ 16. Firma 3M prezentuje dziś 22 calowy ekran z "10 palcowym" multi touchem. Myślę, że fajnie byłoby czasem siedząc przed kompem zamiast myszką dotykać ekranu. Przeglądanie sieci albo może nawet siedzenie w programach graficznych nabrałoby nowego wymiaru. Jestem na tak. Rozdzielczość niestety nie jest piorunująca 1680x1050. LINK: http://www.engadget.com/2010/01/07/3...on-with-video/ Na teraz to wszystko. Jak pojawi się coś ciekawego to dam więcej :) I co do podejrzeń, że widzę to wszystko na żywo to niestety nie:) opieram się na relacjach z internetu, przeważnie engadgetu.
  19. 6 points
    Testowo uaktywniliśmy opcję reputacji na forum. Co to jest? W kilku słowach system oceny użytkowników. Myślę, iż jest to lepszy sposob punktacji niz wprowadzony wczesniejszy systtem. Każdy użytkownik ma możliwość oceny innego użytkownika poprzez wystawienie mu opinii POZYTYWNEJ oraz NEGATYWNEJ. Jak wystawiac? Przy kazdym poscie widnieje ikonka(zobacz link) ktora pozwala na wystawienie komentarza. Oczywiscie, gdyby tylko takie byly zaostrzenia za chwile znalezliby sie uzytkownicy ktorzy sztucznie beda podbijali sobie punkty. Jak czytać? ;) Wystawione nam oceny wyświetlane są w Panelu Sterowania --> http://www.max3d.pl/forum/usercp.php Sa zaostrzenia. Limit dzienny na wystawianie punktow wynosi: 10. Nie kazdy jednak moze to robic. Nowi uzytkownicy nie moge tego robic. Dopiero po osiagnieciu pewnego stażu na forum i odpowiedniej liczby postów. Aby moc wystawic komus komentarz ktory jest liczony uzytkownik musi posiadac co najmniej 50 postow. Taki uzytkownik musi posiadac rowniez 10 punktow pozytywnych (na plusie). Inaczej przyznawane punkty nie sa wazne. Moderatorzy nie maja limitu dziennego i moga wystawiac takie punkty za duzy wklad osoby. Z dnia na dzien nie mozna wystawiac tym samym osobom komentarzy. Musi uplynac jakis czas od tego momentu i odpowiednia liczba punktow reputacji (zabezpieczenie przez floodem i naliczaniem sobie punktow). Kazdy uzytkownik moze sprawdzic sobie w profilu jego stan oraz ostatnie komentarza. Jesli ktos Wam pomoze, podpowie cos co Wam pomoglo w pracy - warto wtedy przyznawac punkty. Chcialbym przestrzec przed bezmyslnym punktowaniem. Jesli system sie nie sprawdzi zostanie wylaczony. Poki co chcialbym zobaczyc jak sie bedzie sytuacja przedstawiala. Byc moze dzieki temu faktycznie osobym ktore powinny byc wyroznione choc w malym stopniu sie tak poczujac chociaz wiem, ze przeciez to tylko status. Punkty rosna wraz ze stazem rowniez i liczba postow jednak liczby te sa DUZE i nic nie da nabijanie sobie postow. Ranking Listę użytkowników można sortować wg reputacji http://www.max3d.pl/forum/memberlist.php
  20. 5 points
    kiedyś popełniony sculpt oraz overpaint
  21. 5 points
    Wymalowany owoc zabawy zbrushem :)
  22. 5 points
    Pobawiłem się trochę Phoenixem FD i oto rezultat :) Model jabłka nie jest mój, pochodzi z darmowej paczki. Po więcej info oraz rendery typu "clay" zapraszam na Behance: https://www.behance.net/gallery/85645129/Splash-CGI Pozdrawiam!
  23. 5 points
    Hej! Wrzucam wszystkie rendery z kolejnej pracy - Hapuna Walcie śmiało z pytaniami/komentarzami Dzięki!
  24. 5 points
    Czesc wszystkim udostępniam moją ostatnią pracke, która ma być częścią większego projektu inspirowanego ostantim challangem na artstation. Chciałbym poprosić was o feedback i o opinie co o tej pracy sądzicie (nie wiem jak na tym forum ale jakby ktoś miał czas i chęci zrobić szybki overpaint to serdecznie zapraszam). Pozdrawiawm!
  25. 5 points
  26. 5 points
  27. 5 points
    dzieki http://www.wamhouse.com/download/NET/carpet_fur.rar (66 MB vray proxy) dywan do sciagniecia
  28. 5 points
    Lukasz, specjalnie dla Ciebie nauczylem sie skryptowac w ZScript ;D Oto rozwiazanie Twojego, ale i mojego problemu: Otwierasz nowy plik txt i wpisujesz do niego: [iSetHotkey,Brush:Std, '1'] [iSetHotkey,Brush:Tweak, '2'] gdzie Brush:Std i Brush:Tweak to sciezki do narzedzi, a numery to hotkey. Zapisujesz plik txt, w ZBrushu wchodzisz do menu ZSctipt, klikasz Load i wybierasz stworzony wczesniej plik (dobrze umiescic go w katalogu ze skryptami). Voila!!! Ciesz sie nowymi skrotami :D W ten sposob mozna sobie zrobic skrot do kazdego narzedzia. Niestety po kazdym otwarciu ZBrusha trzeba na nowo zaladowac ten plik. Aha... tu jest przycisk od reputacji ;D ;D ;D
  29. 5 points
    hej ekhm, az boje sie tego tutkiem nazywac ale moze komus sie przyda: http://www.evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=110&unfold=exclusive serdecznosci
  30. 4 points
    Wiem doskonale skąd wzięło się to skojarzenie 🙂
  31. 4 points
    Właśnie znalazłem fajny kanał z zabawnymi, ale i pouczającymi jednominutowymi tutorialami, polecam 😉
  32. 4 points
    Zdaje sobie sprawę, że to nie pierwszy pojawia się "przeglądarkowy Photoshop", a raczej jego odpowiednik, ale tym razem naprawdę jest nieźle. Jeśli jeszcze nie słyszeliście - jedno kliknięcie dzieli was od przetestowania Photopea. UI wręcz wzorowane na Photoshopie, obsługa najważniejszych dzisiaj formatów dla mobile/web, import plików Sketcha, obsługa PSD, warstw, efektów warstw. Jest nieźle. Wersja darmowa nie ma zbyt wielu ograniczeń, premium można już mieć od 20$/3 miesiące. Polecam przetestować bo to jedno kliknięcie (a produkt zdaje się pochodzi z Czech) https://www.photopea.com/
  33. 4 points
    Ostatnia moja pracka dla konkursu na Artstation. Ale nie wiem czy zdaze. Bede dlaej dlubal sobie po godzinkach pracy w domu. Moze sie uda to skonczyc w krotkim czasie :) Pozdro
  34. 4 points
    Szybko sklecony tutek, mojego przepisu na temat riggowania skrzydla ptaszyszyska. Troche slaba kompresja, no ale pliczek nie wielki - chyba wszystko widac. Tutek opatrzony komentarzem, nawet moim wlasnym. Poznacie tu zagadnienia typu: Position, orientation constraint, splineIKcontrol, spring. Milej lektury. http://rs241l3.rapidshare.com/files/73084010/superwoko_skrzydlo_rigg.avi (compr - xvid, 58Mb, link bezposredni) w super kiepskiej jakosci Youtube, bez komentarza i przyspieszony Zapraszam rowniez do mojego poprzedniego tutka na temat tworzenia panelu do kontroli twarzy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628
  35. 4 points
    Witam, Rozwijam własną aplikację do przeglądania sekwencji obrazów w zadanym FPS. Z racji, tego ze nie mogłem znaleźć takiego programu, postanowiłem napisać go samodzielnie. Zapraszam do testowania i korzystania. Sugestie mile widziane. Mogę się pochwalić, że działa szybiej niż RAM Player z 3ds maxa. Program jest mały, nie wymaga instalacji, zagościł on na stałe na moim pulpicie, używam go z powodzeniem. PROGRAM JEST ABSOLUTNIE DARMOWY DO ZASTOSOWAŃ ZARÓWNO NIEKOMERCYJNYCH JAK I KOMERCYJNYCH. zobacz szczegóły i POBIERZ AKTUALNĄ WERSJĘ (v3.0 z lipca 2012): http://www.fisp.mateuszstaniszew.pl zmiany w wersji 3.0 FISP v3.0 (July 2012) the code has been rewritten under QT C++ (4.8.2) and optimized, http://qt.nokia.com/ uses Free Image Library (3.15.3) RLA / RPF format added (basic RGBA 8,16 bit) sound playback added new interface time slider added settings added pozdrawiam ms
  36. 4 points
    MentalRay render Zakładka Global Illumination Witam, w tym mini tutorialu opiszę zakładkę Global Illumination w renderze MentalRay jako że wiele osób na naszym forum może mieć z tym problemy. Tutorial kieruję głównie do osób początkujących, ktorym zalecam także przeczytanie Tutoriala Adama Guzowskiego, dostępnego na stronie: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22 Czym jest Globalna Illuminacja? Jest to inaczej rozpraszanie światła po naszej scenie - tak, aby rozświetlić miejsca gdzie nasze światło, np. słońce bezpośrednio nie pada. Popatrzmy na rendering: kolorem zielonym zaznaczyłem miejsce gdzie nasz światło - słońce pada dobitnie. Pozostałe obszary są rozświetlone właśnie poprzez Globalną Illuminację. Należy zadać tutaj pytanie: w jaki sposób MentalRay rozprasza nasze światło w GI? I tutaj należy wspomnieć o Fotonach. Z lekcji fizyki wiemy że to porcja światła, niosąca ze sobą pewną ilość energii, która potrafi w skończoność odbijać się od powierzchni zarazem przejmując (w zależności od natężenia światła) jej kolor. MentalRay działa podobnie - rozprasza po scenie fotony, które generuje źródło światła (np. mr_AreaSpot), które odbijając się od powierzchni którym nadaliśmy różne materiały przejmują ich kolor. Aby rozjaśnić troszkę umysły pokaże to na renderingu, w tym przypadku źródłem światła jest niebo (tak tak, to też musicie uwzględniać w scenie): Te jasne "plamy" to wlasnie nasze photony, jak widać poleciały w każdy zakamarek naszej sceny. Czym jest Final Gathering MentalRaya? Jest to główny silnik GI odpowiedzialny przede wszystkim za shading sceny - ciężko tłumaczyć takie pojęcia, zobrazuję to na przykładzie: Scena oświetlona jest zwykłym skylightem. Na renderingu widzimy cienie które powstały od właśnie FinalGatheringu - jest to shading, w realnym świecie inaczej cień powstały nie od przysłonięcia światła przez inny obiekt, ale od mniejszego zagęszczenia fotonów i utracie ich energii w ciasnych pomieszczeniach, krawędziach itp. W dwóch przykładach widzimy słabe ustawienia GI (low) oraz wysokie (high) - różnica jest kolosalna, na wysokich ustawieniach nasze cienie są bardziej wyraźne i dokładne. No dobrze, skoro już wiemy czym jest GI oraz jaki jest sposób rozpraszania światła możemy przejść do części w której opiszę prosty sposób na przygotowanie oświetlenia sceny. Chciałbym zaznaczyć że dla każdej sceny charakterystyka ustawień światła będzie wyglądać inaczej, ten tutorial ma za zadanie omówić podstawowe zasady oświetlenia sceny za pomocą MentalRaya. Na ruszt wstawimy kuchnię, oświetlimy ją przy pomocy samego nieba - czyli beż słońca wpadającego przez okno. Pamiętajmy o zachowaniu skali sceny - tak aby MentalRay poprawnie wszystko przeliczył, to bardzo ważne. Dzbanek nie może mieć kilometra średnicy :) [KROK 1] Ważne jest zrozumienie zależności pomiędzy Photonami MentalRaya a Final Gatheringiem: Photony służą nam do rozświetlenia sceny w ciasnych miejscach, zakamarkach. FinalGathering natomiast symuluje poprawne fizycznie rozpraszanie światła - można powiedzieć że jest to technika podobna do photonów, lecz o wiele bardziej dokładniejsza - moim zdaniem zawsze powinniśmy ją stosować w naszych scenach w celu uzyskania wysokiego realizmu oświetlenia od strony fizycznej. Na początek pozostawmy FG w spokoju, zajmijmy się Rozproszeniem Photonów. Ustawienia sceny: 2x mr_AreaOmni w oknach: Parametr Energy - jest to nasza wartość energi rozpraszanych photonów. Głównie od tego parametru zależy nasza "jasność" sceny Na poczatek sprawdźmy wartość 50000. Parametr GI Photons - jest to ilość photonów wyłapanych przez naszą kamerę, często mylona z całkowitą ilością wystrzelonych photonów. Ustawmy na razie na 500000 Parametr Decay - jest to wygaszenie energii photonów - tutaj odsyłam do pomocy maxa, gdzie jest to dokładnie opisane. Dodam że wartość 2.0 oznacza "inverse square" czyli wygaszenie poprawne fizycznie - im dłużej fotony się odbijają tym bardziej słabnie ich energia. Multiplier światła - pamiętajmy, że dla światłą nieba musimy koniecznie zmienjszyć natężenie naszego światła, żeby nie świeciło jak promienie słoneczne - naszym oświetleniem i tak zajmują się photony. Ustawienia zakładki Global Illumination: Maximum Num. Photons per Sample - oznacza ilość z jaką photony nakładać się nas siebie, tzn. że jeden photon może uderzyć w miejsce, w które już jakiś uderzył :) ja zawsze ustawiam tutaj wysoką liczbę, w celu uzyskania głądkich rezultatów. Maximum Sampling Radius - jest to nic innego jak rozmiar jednego photona. RENDER: Nasza scena jest bardzo ciemna, wynika to z słabej wartości energy światła. Zwiększmy ją do 500000: RENDER: No pinknie :) widzimy w końcu nasze photony! Jednak scena nadal jest zbyt ciemna, a dodatkowo nasze photony mają ustawiony za mały rozmiar - render jest zbyt plamisty. A może mamy za mało photonów w scenie i nie docierają one wszędzie? Możemy to łatwo sprawdzić. W zakładce Processing ustawień rendera, w sekcji Diagnostic możemy ustawić opcję sprawdzającą gęstość photonów na scenie (Enable Photon > Denesity) [Kontynuacja w następnym poście ze względu na ograniczenie ilości fotek w poście]
  37. 4 points
    Witam. Postaram się w skrócie przedstawić jak wykonać w Autodesk Maya taką piękną butelkę z piwem bezalkoholowym ;) 1) Zaczynamy od modelu. Nie musi być taki cudowny jak mój, ale powinien :P Na tym etapie robimy bez grubości. 2) Extrudujemy, ekhm przepraszam Adek :P wtłaczamy wszystkie pol.. wielokąty do środka na odpowiednią grubość. 3) Teraz musimy zaznaczyć tę część butelki, która będzie wypełniona piwem, oczywiście ;) bezalkoholowym. Najszybciej jak zaznaczymy pol.. wielokąty dna i poprzez kilkukrotne shift+> zwiększamy zakres wewnętrznego zaznaczenia. 4) Jako że panuje kryzys, to zaznaczamy tylko tyle. (są to wewnętrzne wielokąty :) 5) Extractujemy je czyli że oddzielamy od reszty. 6) I butelke wywalamy na inną warstwę, żeby nie przeszkadzała, i dajemy opcje fill hole, dzięki czemu tworzy nam sie "lustro" piwa :P 7) A i tu ważna sprawa... flipujemy koniecznie normale na zewnątrz. 8) Tutaj musimy wytężyć gały, żeby zobaczyć ustawienia dla piwa i szkła butelki. I żeby nie było to idzie to tak: PIWO - dielectric_material / color na żółty (tutaj biały jest jeszcze.. no dobra zapaćkam to :P )/ index of refraction 1.5 (szkło) / outside index of refraction 1.333 (ciecz) Ustawienia te wpływają na efekt kaustyczny i jego kształt. BUTELKA - mia_materia_x / dajemy preset na szklo fizyczne / zmieniamy kolor w zakladce refraction na kolor taki jaki ma mieć butelka. W przykładzie różowy, ale dla naszego hajnekena zielony. Jeśli ktoś chce zrozumieć czym są te wartości 1.5 i 1.333 itp. to odsyłam tutaj http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_refractive_indices jest tu też tabelka z wartościami dla różnych materiałów. 9) uff.. światła.. no to jak kto tam chce :) ja dalem 2 plejny, jeden point i do cieni i emitowania fotonów kaustyki spot_lighta. Pamiętajmy, żeby włączyć emisje fotonów w świetle które ma generować kaustykę. 10) tak to wygląda bez tekstur, kapsla i bąbelków. Kapsel to wiadomo :P a bąbelki to poprostu kulki przezroczyste. 11) W opcjach renderu w zakładce raytracing wystarczą nam wartości takie jak tutaj czyli 2, 6, 8, ale jesli byśmy wstawili taką butelke do np słoika z wodą (sic!) :D to musimy odpowiednio zwiększyć wartość dla refractions. Czyli szkło (słoik) + ciecz (woda) + szklo (butelka) + ciecz (piwo) + szkło (butelka) + ciecz (woda) + szkło (słoik) i najlepiej 2 zapasu to wychodzi 9 :) w presecie dla produkcji jest ich 10 wiec luzik :) Mam nadzieje, że się ktoś czegoś nauczył!:P no to chlup :) a w razie problemów piszcie tutaj, a będzie wam odpowiedziane :P
  38. 4 points
    halset dzięki za PM, nie wiem ile czasu by minęło zanim bym tu wpadł i zobaczył że nie działa. ImageShack nie chce przyjąć pliku, wrzuciłem na jakiś losowy hosting który akceptował pliki większe niż 2mb i jeszcze link na mediafire. Oby długo pożyło :)
  39. 4 points
    Ostatnio sciagalem rozne darmowe alphy do ZB (glownie z ZBrushcentral i z gnomona). Moze sie komus przyda. Spakowane rarem, 83Mb, 970 plikow http://rapidshare.com/files/82185158/alpha_ZB.rar.html (grafiki zmniejszone) Nie wiem gdzie to w rzucic ale najbardziej pasuje to do forum ZBrusha wiec wrzucam tutaj. Dorzuccie cos jak macie. Pozdrawiam.
  40. 4 points
    Witam!! modelowanie glowy :) czas--> ponad 4min (rzeczywisty 48min) rozmiar--> okolo 50mb :) link--> http://rapidshare.com/files/1026719/head_t.rar.html to tyle :) pozdro
  41. 3 points

    From the album: l

  42. 3 points
    Tym razem grease pencil vs żaby. Uwaga! Dźwięk!😁 https://youtu.be/wQSuXRJxiM8
  43. 3 points
    Ciekawą alternatywą jest stosunkowo młody Marketplace na Artstation. Nigdy nie bawiłem się w sprzedaż żadnych modeli, więc po pojawieniu się tej opcji na artstation postanowiłem w ramach testu wrzucić model z pracki, która cieszyła się największym zainteresowaniem. Pomyślałem, że może komuś akurat się przyda a mi da pojęcie czy ktokolwiek w ogóle się tym zainteresuje(szczerze to nie sądziłem, bo po co komu mój model głowy w erze tanich skanów 3d... 😄). Cenę dałem 39.99$ z czego na czysto przy koncie Artstation Pro dostaje około 31$. W 10 miesięcy sprzedało się 43 razy, więc coś tam zawsze wpada. Na pewno dużo lepszą opcją jest zrobienie np tutoriala lub zestawu brushy, skryptów itd po kilka dolców. Jeśli "zareklamujesz" to w formie wrzutki na artstation, którą odwiedza i lajkuje dużo ludzi to na pewno jest szansa na sensowną sprzedaż.
  44. 3 points
    Ja osobiście staram się pisać/komentować i wrzucać też swoje ostatnie wypociny. Jeśli młodych przybędzie to obiecuję coś komentować więcej. Nawet zdążyłem zauważyć że działa nas tutaj bardzo ograniczone grono. Reklamowałem was też na swoim mizernym koncie pracowniczym na FB, którego coraz bardziej już ostatnio nie znoszę 😄 (reklamy, śmieci mizerny content), i nie wiem czy całkowicie nie zrezygnuję z tego portalu na rzecz różnych for dyskusyjnych. Speedpainting i speedsculpting. Brakowało mi tego bardzo i w końcu sam sobie zacząłem te challange robić ale jeśli wrócą tutaj wezmę udział. Bitwy były naprawdę fajne, brakuje tego. Piszą tutaj osoby że czasy się zmieniły trochę, może i prawda ale myślę że musicie się trochę uzbroić w cierpliwość i liczę że ludzie tutaj wrócą. Świetne były z waszej strony spotkania z twórcami które były streamowane. Może to też jest dobry punkt zaczepny by promować to forum i skupiać tutaj ludzi którzy chcą się czegoś wartościowego dowiedzieć.
  45. 3 points
    Tym razem prosty skrypcik do układania stosów książek, płyt itp. Akurat robiłem interior z czymś takim i pomyślałem że przydałoby się zautomatyzować jakoś proces układania :) I mały tutek jak tego używać, jakby komuś źle układało przez pivoty: https://vimeo.com/49413193 Stacks.zip
  46. 3 points
    Mój zawodnik przygotowany na tegoroczny konkurs Yaf(a)raya "Insectum". Render w wersji 0.1.2 beta programu, modele i postprodukcja - Blender 2.58.1, tekstury - Photoshop. Dziękuję serdecznie za wszelkie uwagi i wsparcie z wątku WIP, które pozwoliły mi ukończyć pracę! PS Lepsza rozdzielczość - http://imageshack.us/f/163/12koniec.png/
  47. 3 points
    tak jak pisalem wczesniej http://charles.hollemeersch.net/Projects/24/oceanwaves plugin darmowy , pod max 6 7 8 9. Moze jakbys napisal maila do tego kolesia to by to zkompilowal pod 2009.
  48. 3 points
    3. Krok trzeci: Otwieramy w Photoshopie nasz render normalny i render Ambient Occlusion. AO nakładamy jako nowa warstwa na render, tryb mieszania wybieramy na MULTIPLY i bawimy się suwakiem od przeźroczystości - zwiększamy lub zmniejszamy w ten sposób siłę AO: Nasza finalna kompozycja prezentuje się następująco: Zaoszczedziliśmy sporo czasu, a shading mamy bardzo dokładny. Wyobraźmy sobie jakie ma to znaczenie przy rozbudowanych scenach :) Dla porownania podaje jeszcze raz efekt bez AO: Reasumując: Ambient Occlusion pass daje nam bardzo dokładny shading sceny. W połączeniu z FG które daje nam efekt color bleedingu (bo color bleed nie uzyskamy za pomocą samego AO) możemy komponować dokładniejsze GI w scenie. Mam nadzieje, że się przyda, waga po lewej :) Pozdrawiam, SWRSC
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+01:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy