Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/08/2021 in all areas

  1. Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
    9 points
  2. Wziąłem ostatnio swoje stare prace i zrobiłem overpaint żeby sprawdzić czy coś przez te lata człowiek się poprawił:) Skupiałem się głownie na kolorach bo to u mnie zawsze kulało. Czasem pracuje się codziennie i nie zauważa postępów ale jak się porówna takie prace to widać ,że idzie to w dobrą stronę. Najfajniejsze jest to, że od kilku lat prawie w ogóle nie maluję takich rzeczy, bardziej człowiek robi te concepty, szkice i 3d w robocie a progress w malowaniu też jest. Także grunt to ciągle pracować a te skille będą się uzupełniać mam wrażenie:) Postaram się też regularnie updatować teczkę bo jest mocne postanowienie robienia większej ilości swoich rzeczy.
    9 points
  3. @KLICEK @RaVirr @blazejbobek Dzięki mordki, cieszę się, że się podoba:) Wrzucam parę dodatkowych screenów. @michalo Nie miałem wtedy jeszcze pluga do blendera:) Dopiero niedawno zrobiłem update Octana 2020 (i teraz zdaje się mam plugi do wszystkiego). Teaser renderowałem na 4.05. Nie było dużo do przewalania, fbx-em i alembikiem przerzuciłem geometrię sceny, każdy model (lub grupę) osobno, więc mogłem sobie spokojnie wymieniać w razie potrzeby. Animowana była kamera, ręka, komary, woda, ruch traw i pajęczynki, więc niewiele do ręcznego przerzucenia do standalone. @alex3d W substance painterze. W blenderze teraz robię w zasadzie tylko jakąś obsługę meshy, wymiarowanie, kamerki, nawet jeszcze nic za bardzo w blendku nie wymodelowałem poważnego. Może spróbuję niedługo pomodelować i porenderować. Ale texy w substance i sprawdzę marmoseta też, bo 4 wersja ma narzędzia do textur. Na klatkę strzelam, że 7-12min. Nie pamiętam już teraz dokładnie, musiałbym odpalać rendering i sprawdzać a bardzo mi się nie chce. Modele 3D i meshe: Tu wcześniejsza faza modelu ręki: Scena w Blenderze: Poniżej parę shotów ręki od fazy wczesnej do zaawansowanej. Od razu przy starcie modelowania zaczęliśmy szukać równocześnie wyglądu sceny, modeli, oświetlenia, nastroju. Potem ruszyła kamera i wstępnie ustawioną scenę już z kamerą budowaliśmy i polerowaliśmy dalej, iteracyjnie, dokładając detal, pomysły, animacje. Jest jedno ujęcie, więc obeszło się bez animatiku czy rozbudowanych szkiców montażu, tak naprawdę można było nad tym pracować trochę jak nad stillem:) Losowe szoty testowe. Oczywiście w trakcie pracy nad ujęciem, było ich dużo więcej.
    8 points
  4. Troche nowego stuffu, nic przełomowego ale wrzucam x). W między czasie jeszcze robię swoje nowe IP, ale to jak już coś dobrego skrobnę. Kurs Enviro Concept Design na CGMA z Kristianem Lana studium kompozycji + własne 3 własne kompozycje z różnym światłem etc. Szybkie kompozycje na podstawie paru refek praca nad głównym tematem Małe zlecenie na postacie szlachciców, głównie po to by zrobić coś innego niż enviro: Druga alternatywna wersja finalnej pracki work in progress /mały fanart, Testy do nowego IP, ćwiczenie stylu animu
    5 points
  5. Cześć wszystkim! Pewnie wielu z Was kojarzy rzeźbiarza Tomka Radziewicza: https://radziewicz-art.com/. Mam przyjemność współpracować z nim teraz nad bardzo ciekawym projektem, którego efektem na razie są skany jego rzeźb. Oryginał jest odlany z żywicy, przez co trzeba pokryć figurę proszkiem przed skanem, inaczej bardzo mało detali da się przechwycić. Ponad 700 zdjęć, cały projekt w Metashape, czyszczenie i rendering w Zbrushu. Metashape ma słabą przypadłość tworzenia blobów w niektórych miejscach, które są niezbyt przyjemne do czyszczenia, więc pod tym względem wygrywa Reality Capture, które z resztą po sprzedaży dla Epic Games ma znacznie lepsze licencjonowanie. Projekt też na AS: https://www.artstation.com/artwork/3dn0gv
    4 points
  6. Pierwsze 9 dni z PleinAirpril, fajne takie codzienne malowanie jest, chyba zostane przy tym na dłużej
    4 points
  7. @RaVirr Twój projekt zaczyna nabierać kształtu. Fajnie to wygląda, masz dobre pomysły - uwaga skupia się na tych obrazach dłużej niż zwykle - można wczuć się w klimat. Operujesz na kilku planach co też nadaje przestrzeni dodatkowej do opowiadania sobie historii, która się za tym kryje. Super robota. Łatwo się mówi, ale te niektóre sceny, aż się proszą o jakiś ruch kamery i animację. Może się skusisz na jakieś intro do tej mapy 🙂? Przychodzi mi na myśl coś w tym stylu Tayfuna Kalafata. Jak nie 3D to może grease pencilem dałoby się zrobić takie 2,5D 🙂
    4 points
  8. From the album: Utopia☀️⚡

    Enviro Concept Design practice
    3 points
  9. kurde za fajne tematy wymyślacie, za bardzo się w nie wkręcam... nie mam pojęcia ile to mi zajęło ale na pewno więcej niż 4h
    3 points
  10. Drop rzeczy ode mnie + jakies study i testowanie Heavypainta
    3 points
  11. @Nezumijak się zagłębisz w Arnolda to zobaczysz jak jest bardzo podobny do Cyclesa. Z Luxrenderem, to ciekawe co piszesz, bo myślałem że ten projekt upadł tak jak kilka innych. Tymczasem w BF
    2 points
  12. 2 points
  13. @alex3dJestem w absolutnej zgodzie. Soft to nie malzenstwo. Dodalbym, ze nie jest to tez religia - o czym czasami mozna zapomniec sluchajac podcastu Pablo 😄 . Nigdy nie sugeruje, ze ktos kto sie przesiada w druga strone na Blendera zle robi. Zwlaszcza taki facet z Tangent Animation, ktory zdaje sie wrecz pracowal przy tworzeniu Mayi jesli mnie pamiec nie myli - chyba ze to jakas urban legend... Postawilbym sprawe tak - jaj bym do tego nie mieszal jednak, bo mam poczucie ze z moimi wszystko ok 😉 ale umiejetnosci w sofcie na bank taki facet ma wieksze jak ja. I z pewnoscia on moze wyciagnac z Blendera wielokrotnie wiecej niz ja z Mayi. Przesiadam sie na Maye bo widze, ze niektore rzeczy po prostu moge osiagnac latwiej. I trafiasz w sedno z tym "permanent experimental" - nic mnie tak nie meczy w Blenderze jak ten dynamiczny rozwoj i poczucie, ze czytam ksiazke, w ktorej ktos zaczyna watek i go porzuca po chwili, zaczynajac inny. Skoro tu o renderach mowa - po tylu latach Cycles dalej nie ma tego, co na przyklad taki LuxCore ma - kaustyki. I moze teraz Brecht zrobi jakies cuda do Cycles, a moze nie - zobaczymy. Miejmy nadzieje ze tak - Blender byl przez lata zaistalowany u mnie i nadal bedzie. Tylko chcialbym dozyc momentu, w ktorym ten soft rozwinie sie na tyle, ze sie ustatkuje. O ile taki momemnt nastapi bo latka leca a jakos nie widze tego - permanentna rewolucja trwa. Ze wezma za leb tematy bardziej fundamentalne zamiast gonic za nowosciami, ktore po entuzjastycznym przyjeciu sa uzyte "pinc razy" do "testow" na Tweeterze i na tym w zasadzie sie konczy podjarka. Cycles byl powodem dla ktorego przesiadlem sie na Blendera. Autodesk pomogl zabijajac Softimage... A wspominam o LuxCore bo jest fajny - to zadna "prowokacja" 😄 Luxrendera sprobowalem po raz pierwszy jakos dwa lata temu, nie wiem jaki byl wczesniej. Byl wolniejszy bo jest bardziej precyzyjny jak Cycles. Teraz uzywa GPU, ma fajny denoiser i smiem twierdzic ze jest szybszy od Cycles. Poza tym mozna w nim renderowac rzeczy ktore w Cycles sa niemozliwe (o ile wiem) - jak wspomniana kaustyka, mozliwosc uzycia roznych LUTow, mozesz sobie zatrzymac render i kontynuowac pozniej (nawet na innym kompie bo mozna zapisac stan renderu) albo robic takie cuda jak Light Groups gdzie sobie renderujesz raz a potem mozesz bawic sie swiatlami na jednym renderze. Tu masz filmik: Rewelka opcja do wizek. Osobiscie wole jak LuxCore operuje swiatlem - jak mialem scenke z pokojem i okno bylo jedynym zrodlem swiatla LuxCore na prawde fajnie to robil, czego nie moge zarzucic Cycles. Tu masz jeszcze takie porownanie: Pomijam fakt, ze duzo szybszy, ale zobacz o ile ladniej doswietlona scena przy uzyciu light cache w luxcore, kolorki fajne, swiatla, widac lampy, polkule sa polkulami... A w cycles polkule wygladaja jak jajka przez te cienie, swiatla sa jak wielkie kule i sie gubi zupelnie ksztalt lampy, cienie sa mocne przez co odbior calosci jest duzo gorszy i nie ma w ogole cieplego swiatla odbitego na suficie... Ja lubie wszystko co za darmo (nie chodzi o kase tylko ilosc wlozonej pracy) daje mi fajne efekty. Jak musze sie grzebac w nodach zeby poudawac cos co mam jako feature gdzie indziej to wole ta druga opcje. W Arnoldzie jestem totalnym noobem, nie wiem jak mi pojdzie ta przesiadka na Maye. Ale jesli wroce na stale do Blendera to bede renderki robil w LuxCore. Po prostu efekty renderu sa duzo milsze dla mojego oka i ma wiecej fajnych opcji jak Cycles. Dlatego totalnie nie kumam skad to fanatyczne oddanie Cycles a ostatnio fetyszyzowanie Eevee. Kazdy nagle chce wszystko real time smigac 🙂 Bo jest szybko. I niewazne, ze sensowne ustawienie Eevee zajmie dwa razy tyle czasu 😄
    2 points
  14. @Nezumiruch jest w obie strony, przyczyny są tylko inne. Jak przesiadasz się z blendera to znaczy, że Cię ten soft zaczyna ograniczać i masz dość trybu permamentny experimental. Jak się przesiada z majki gość, który używa jej 30 lat i tworzy Tangent Animation i jeszcze netflix mu wykłada kasę, tzn. że ma zajebiste doświadczenie i jaja, jakąś filozofię, jest w stanie stworzyć własny pipeline i ma 7 zer do dyspozycji na taką ekstrawagancję. Powiedz mu, że głupio zrobił. Soft 3D to nie małżeństwo. Pozostaje kwestia w czym się chcesz specjalizować. Do jednych rzeczy blender jest lepszy do innych gorszy. Mi brakuje w nim tego co ma houdini - symulacje z prawdziwego zdarzenia, symulacje tłumu i w animacji dobrego systemu do mięśni, to co ma Maya w stylu Ziva. Gdyby zrobili dobry texture painting z bejkowaniem to nikt by nie musiał odpalać substance painterów. Obiektywnie blender nadrabia zaległości w bardzo dużym tempie, ale nie był to industry standard przez ostatnie 30 lat. Osobiście korzystam z Blendera (wielu linuxowców poznało blendera, tylko dlatego że był preinstalowany w kilku distro domyślnie) przeszlo 15 lat albo i dłużej (20?)i się tego nie wstydzę, nie ruszają mnie takie hasła, że najlepszy, darmowy itp. Ten soft czy tamten, liczy się skill, talent, wkład pracy, efekt. Użytkowników tego forum jak i innych jest na lekarstwo, więc raczej nie trafisz na fanboja, który będzie Cię nawracał, no chyba, że skierujesz to do Pablo blenderlive. Nawet Andrew Price ma na takie tematy wywalone 🙂 No tak, renderer w 3D to jak silnik w samochodzie. Cycles przyspieszy mocno w rozwoju, bo Brecht z ludkami do pomocy będzie mógł skupić się tylko na tym. Cycles mógł jako osobny produkt osiągnąć sukces komercyjny. Z drugiej strony, gdyby nie Cycles, to byśmy musieli w 2021 r. renderować w internalu 🙂i blender by miał dawno game over. Luxrender 10 lat temu był mega wolnym silnikiem i szczerze mówiąc od tego czasu go nie używałem mimo kilku podejść, chyba ma przypiętą łatkę. Wolałem Yafaray dawał lepsze rezultaty, ale też się skończył dawno temu 🙂 Nie ulegam prowokacjom, ale z tym, że lepsze efekty niż cycles to chyba nie uwierzę mimo że nie jestem orędownikiem komuny Roosendaala. Musisz jakoś udowodnić 😉
    2 points
  15. Jakoś umknęło to mojej uwadze (wydawało mi się, że były beta testy i odrazu wersja licencyjna), ale na koniec stycznia wyszła wersja demo redshifta (v3.0.36) dla blendera i zanim wybuli się 500$ na licencję można potestować wersję z watermarkiem. https://www.redshift3d.com/demo Przebrnąłem przez instalację redshifta na linuxie. Jak chcecie zaoszczędzić 2 godziny z życia, to wbrew temu co proponuje instalator, nie dajcie się namówić i nie wybierajcie innej ścieżki niż domyślna /usr/redshift, bo później addon wyrzuca błędy z bibliotekami 🙂 Widzę, że trzeba też uważać z plikami - otworzyłem jakiś stary projekt, zmieniłem renderer na redshifta i stworzyłem node tree dla materiału i mój materiał w cycles został nadpisany.
    2 points
  16. cieszę się 😉 No i lecimy kolejny filmik 😛
    2 points
  17. Ja tez chce ! do kiedy jest ten temat ?
    2 points
  18. 2 points
  19. rzeźbiarski rendering - łowca
    2 points
  20. From the album: Utopia☀️⚡

    Enviro Concept Design practice
    1 point
  21. @Skyrushprawda, jest obsuwa, ale raczej całego Rendermana 24 niż wtyczki do blendera. Ma wyjść czwarta beta R24, która ma być prawdopodobnie ostatnią betą 🙂 i później wydanie ostateczne, ale konkretnej daty nie ma, natomiast ma obejmować blendera. Więcej info na kanale discorda https://discord.com/invite/renderman
    1 point
  22. 1 point
  23. 1 point
  24. @KLICEK wrzucone Jeszcze trochę Anatomii z mojej strony
    1 point
  25. Jest wyraźnie wolniejszy, dlatego ja go nie używam bo po testach wyszło mi że mnie nie stać na to czasowo albo na farmę. Arnold to głownie jakość bez kompromisów i jak klatka liczy się 24 godziny to ok 🙂 I tka zgodzę się, że arnold ma ładny shading który łatwiej się osiąga, podobnie np octane, taki redshift out of the box jest bardzo brzydki i surowy i trzeba wiedzieć co tam poustawiać i po włączać żeby było ładnie i może być naprawdę ładnie ale już nie tak łatwo jak w niektórych innych rendererach. No ale jest szybki więc dla freelacera gdzie liczy się szybkość i nie ma dostępu do farmy w większości przypadków to najczęściej najlepszy wybór kosztem nieco gorszej jakości. Ale cycles z tego co widziałem to też potrafi być naprawdę ładny i nie ma sięczego wstydzić, tylko trza umić, ja to tam tak średnio umim z te renderery 😛
    1 point
  26. Jako ze zaczalem niedawno (z pewnoscia autodestrukcyjna) przesiadke z najlepszego (i D-A-R-M-O-W-E-G-O!!!!) softu 3D na Maye 😛 musze powiedziec, ze Arnold jest bardzo ok, smiga na mojej wysluzonej 1070ce ale... Albo jest wyraznie wolniejszy od Cycles albo ja nie umiem go jeszcze porzadnie ustawic. Wciaz rzeczy do pracy renderuje w Blendku - do wyboru 3 rozne odszumiacze, puszczam render i nawet herbaty nie zdaze zrobic 😄 Zawsze jak mowili o przyspieszeniu Cycles nie odczuwalem tego jakos znaczaco. Ale przez lata uzbieralo sie tych malych przyspieszaczy i teraz jak porownam czasy sprzed kilku lat to jest na prawde ok. Z Arnoldem mam troche tak jak z ZBrushem - mozna rzezbic w roznych softach ale jakos ZBrush ma najfajniejszy "feeling". Najbardziej mi sie podobaja rendery z Arnolda i tyle 🙂 I mimo ze ludzie mowia "mozesz miec TO SAMO w Cycles czy RedShift" czy co tam jeszcze odpalaja to renderery maja dla mnie wlasnie ten swoj "feeling", male duperele ktore skladaja sie na to, ze koniec koncow podoba mi sie ten konkretny renderer bardziej niz inny. Jakby byl Arnold y xgen pod Blendera to by byl dla mnie ideal chyba. Szkoda ze LuxCoreRender nie jest bardziej popularny w Blenderowym swiatku. Nie mam pojecia dlaczego. Mozna osiagnac lepsze efekty jak w Cycles... (TEZ JEST ZA DARMOOOO!!!! 😛 ). I tez bardzo fajnie sie rozwija.
    1 point
  27. Spokojnie, ostatni film w tym tygodniu 😄
    1 point
  28. wiem, obserwuje z krzakow twoje poczynania xD
    1 point
  29. tydzien jeszcze spokojnie 🙂
    1 point
  30. 1 point
  31. no i sie wyjasnilo gdzie nasze rtxy w NORMALNEJ CENIE
    1 point
  32. Trochę animowanych rzeczy 🙂
    1 point
  33. 1 point
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy