Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/30/2020 in all areas

  1. witam, korzystając z większej ilości czasu, postanowiłem dokończyć projekt śmigłowca mi-24. Planuje go zrobić w barwach wojska polskiego i w jednolitym zielonym kamuflażu. Właściwie, cała zewnętrzna bryła jest skończona. Waham się jeszcze, co do wymodelowania wnętrza kabin lub na potrzeby wizualizacji zrobienia tylko atrapy w mniejszej rozdzielczości. Obecnie koncentruje się na shader-ach, które w większości będą proceduralne. Nie jestem pewien, czy we właściwym miejscu publikuję pracę, trochę się tu pozmieniało od mojej ostatniej wizyty na forum.
    21 points
  2. nah to tylko gluty, do niczego konkretnego 🙂
    19 points
  3. Okej, chyba mogę powiedzieć, że zrobione. Zazwyczaj robię zestawienie 6 wyrazów twarzy, ale tym razem tak się zapędziłem, że zrobiłem ich 18 ;D
    15 points
  4. kurde za fajne tematy wymyślacie, za bardzo się w nie wkręcam... nie mam pojęcia ile to mi zajęło ale na pewno więcej niż 4h
    14 points
  5. Chyba nigdy nie malowałem jakiejś bitwy, więc postanowiłem wyjść ze strefy komfortu :] Gif z procesem:
    14 points
  6. Studium ze zdjęcia. Postanowiłem zrobić sobie challenge i namalować na tyle realistycznie i dokładnie na ile dam rade. Bez eyedroppera ze zdjęcia i trochę innego rozmiaru niż refka, żeby nieco bliżej do malowania z natury było. Procesik:
    13 points
  7. Jeszcze dorzucę sculpt, zeszło mi chyba ze 4 godziny więc już nie za bardzo speed, ale co tam...
    13 points
  8. Zacznę od małego podsumowania. Można powiedzieć, że rok temu wskrzesiliśmy Max3D.pl do życia na nowo. Zakupiliśmy nowy silnik, kupiliśmy skórkę (błąd), coś tam staraliśmy się jeszcze pozmieniać. Kilka rzeczy nam się udało, ale też kilka rzeczy nie ma co owijać w bawełnę - nie udało się. I więcej było tych drugich. Troszkę byliśmy ograniczeni przez zasoby, które mamy jak i brak pewnym modyfikacji systemu. Wszystkie te wady wymieniliście w osobnym wątku na forum jakiś czas temu. Podjęliśmy z @KLICEK rękawicę po raz drugi. Nareszcie coś więcej mogę na ten temat napisać - jakie są nasze plany, co udało się poprawić. Zacznę może od tego co widać. Nowy wygląd (jasna i ciemna skórka) Odchudziliśmy serwis, usunęliśmy skórkę którą zakupiliśmy jakiś czas temu. Skorzystaliśmy z nowej skórki IPS, która zmodyfikowaliśmy. Różnica? W szybkości jest niesamowita! Ale też naprawdę uprościliśmy stronę główną i na razie będziemy się trzymać tego kierunku. Stawiamy na ten moment na kilka rzeczy: Galeria (grafiki) i W.I.P-y - czekamy i liczymy na Was. W dalszej części rozwinę temat mocniej Newsy - no cóż, niestety sam osobiście nie mam czasu na pisanie newsów "technologicznych" codziennie, być może za jakiś czas znajdziemy kogoś kto nam w tym pomoże. Na dzień dzisiejszy stawiamy na treści własne - promocję waszych rzeczy. Skupimy się na informacjach związanych naszym polskim podwórkiem (aczkolwiek na pewno będą też wyjątki od tego). Dzisiaj myślę, że nie ma sensu przepisywać newsów z zachodnich serwisów, bo zapewne jak tylko pojawi się wersja jakiegoś softu - przeczytanie o tym na Facebooku lub w zachodniej prasie (co nie zmienia faktu, że fajnie czasami o czymś takim podyskutować - newsy społeczności zostają i te połączone z forum sprawdzają się dobrze). Tutaj mały apel - jeśli zrobiliście coś fajnego, czy to sami, po godzinach, czy to firmowo, chcecie się podzielić making ofem, animacją - śmiało. Zakładajcie wątki, piszcie wiadomości. Tutaj małe przykłady jak to może działać: Statek Piracki - Cinematic, Podcasty z polskimi artystami Praca - chcemy rozwinąć ten dział mocniej. Na razie będziemy zachęcać firmy do zamieszczania ogłoszeń. Tutaj osobiście wiem od wielu osób, że Max3D.pl pomógł wielu osobom w zatrudnieniu, zdobyciu pierwszej pracy. Być może w przyszłości uda nam się dodatkowo ten temat zmonetyzować. Forum - dyskusje. No cóż. Nie ukrywam, że o te coraz trudniej i zdajemy sobie sprawę, że forum schodzi na dalszy plan. Zostało ono mocno uproszczone, większość działów zniknęła. Natomiast główne działy zostają. Tutaj bez wątpienia najaktywniejszym działem jest Hardware oraz Dyskusje ogólne. Te kilka działów pozostaje do Waszej dyspozycji, silnik naprawdę do tego jest świetny, ale tak jak napisałem. Wiemy jak jest Galeria - albumy, profile i W.I.P Tutaj zmieniło się najwięcej. Wysłuchaliśmy Was i poprawiliśmy błędy z którymi wystartowaliśmy w 2019 roku. Wiem, że przy poprzedniej wersji było sporo zamieszania. Jak to teraz działa i co się zmieniło Zachęcamy Was do wrzucania prac do tzw. albumów (galerii). W 2019 roku gdy uruchomiliśmy galerię wprowadziliśmy osobne kategorie, można było wrzucać prace pojedynczo lub w albumach (no i te rzeczy było zupełnie różne od siebie). Sam widok galerii był też wtedy problematyczny, wy nie wiedzieliście co i jak wrzucać. Okazało się też, że przez wrzucenie czegoś do galerii najczęściej mieliście na myśli wrzucenie kilku ujęć jednego tematu, pracy (album). Był też problem z nawigacją - rozwiązany Galeria znajduje się pod adresem: https://max3d.pl/galeria/ Jest to taka "ściana", wyświetlająca ostatnio wrzucone albumy. I nie jest jak ostatnio, jeśli wrzuciliście album np. z pięcioma pracami - na tej stronie zobaczycie pierwszą pracę, po kliknięciu jednak można przeglądać wszystkie 5 prac nawigując po galerii strzałkami. A więc w tej chwili nawet jeśli chcecie wrzucić jedną pracę - tworzycie dla niej osobny album. Dzięki temu jest to później uporządkowane, nam łatwiej promować takie rzeczy no i dostajecie nowy wygląd profili. Profile Wrzucając prace w albumach dodatkowo tworzycie swój nowy profil na Max3D.pl, który może wyglądać tak Lub tak: Dział W.I.P - czyli Teczki 2D/3D, prace nieukończone, speedy... Nie rezygnujemy z teczek. Te nadal są również promowane na stronie głównej, wątki z teczkami dostały nowe statystki po prawej, łatwiej nawigować po grafikach wrzuconych do nich. Nadal cieszą się popularnością i wiele osób z nich korzysta. Niech tak zostanie. A więc w serwisie macie dwie możliwości zamieszczania swoich prac. Albumy i teczki. Zachęcamy do wrzucania do albumów ukończonych prac, a w teczkach eksperymentowania, dyskutowania. Inne zmiany Zachęcamy do przeklikania sobie ustawień profilu, serwisu, obserwowania twórców, których prace Wam się podobają. Wyzwania Wiemy, że nadal nie jest idealnie, ale w porównaniu z wersją z 2019 - różnica jest olbrzymia i mam nadzieję, że to odczujecie. Największym wyzwaniem będzie odzyskanie części ruchu, który mieliśmy kiedyś oraz monetyzacja. Monetyzacja Na ten moment wyświetlamy reklamy Google i zachęcamy do odblokowania AdBlocka dla Max3D.pl. Reklamy nie będą Wam przeszkadzać. Nie ukrywamy jednak, że dzisiaj z tych reklam nie da się nawet opłacić serwera. Mamy nadzieję jednak na znalezienie innych modeli zdobycia środków na rozwój (liczymy na zdobycie partnerów). Przeszły nam przez myśl opcje wyłączenia reklam za drobną opłatę, ale to na razie odkładamy na przyszłość i liczymy na odzyskanie pewnej części ruchu. Liczymy tak jak pisałem też wcześniej na dział z pracą. Czekamy na Waszą aktywność! Ojciec prowadzący od roku 1999
    13 points
  9. Jak tutaj pięknie teraz 😄 mam nadzieje że pojawi się jakaś apka dla Maxa Hejka, dawno tu nic nie wrzucałem, ale jako że dziś tutaj zawitałem do was, to wrzucę jakieś staroci, które i tak pewno większość z was już widziała na moich socialkach proces: https://www.youtube.com/watch?v=GdPdchieb6s oraz jakieś speedy na rozgrzewkę, jak to mam w zwyczaju. Niestety większość nowy rzeczy musi pozostac w szufladzie bo NDA. Pozdrawiam.
    13 points
  10. Hej, będę tu wrzucał wszystko co zrobiłem i zrobię w 3d i 2d. Moje portfolio: https://www.artstation.com/brainchild Mój sklep: http://brainchildart.com/
    12 points
  11. royce_02.mp4 placid_04.mp4 misty_01.mp4 jeszcze kilka filmow 🙂
    12 points
  12. From the album: Jamroz Szkice-Speedy-Pracki

    https://www.instagram.com/arachnea_/
    12 points
  13. Kryształy same się nie przyniosą! Koło godziny na pracę.
    12 points
  14. Witam Was po kosmicznie dłuuugiej przerwie na tym forum :) Po latach pracy w sofciku z firmy na literkę [A] przeniosłem się do Blendera (względy ekonomiczne...) i popełniłem o taki oto modelik. Rzut na głęboką wodę ogólnie, ale jakoś ogarnąłem temat. Powoli kończę ten projekt. Została analiza modelu (N-gony itp.), materiały i może jakaś scenka. Planuję przejazd przez wodę, boooo podwozia nie modelowałem czyli trzeba zanurzyć autko "do pasa" i chciałbym przetestować wodę + oświetlenie outdoor w plenerze. Miłego oglądania, komentowania iii mam nadzieję, że screeny wszystkie się wyświetlą.
    12 points
  15. Quantum Rift - karcianka w drodze do KS
    12 points
  16. Bardzo fajnie. Dobra robota jak na pierwszy raz. Dobór refek znacznie Ci utrudnił zadanie, więc fajnie wybrnąłeś. Napiszę, co mi się w tych refkach nie podoba, jadąc od lewej. Wściekły koleś – te dodatkowe niebieskie źródła światła są za silne i utrudniają wybór gdy decydujesz, co ma być w świetle a co w cieniu. Fakt, że jest jedno dominujące źródlo, ale te dopełniające trochę za bardzo dopełniają. Torsy – te rzeźby to pomocny materiał do pokazywania gdzie się znajdują główne grupy mięśniowe, i są one pooddzielane w bardzo wyolbrzymiony sposób, co Ci trochę miesza w głowie. To Cię popycha do widzenia cieni tam, gdzie ich nie ma. A przykład: na rzeźbie obojczyki są oddzielone ostrym kantem, więc użyłeś tam ostrego, ciemnego kształtu, podczas gdy cały ten rejon tak naprawdę jest w świetle. Musisz próbować zbijać te kształty światła i cienia w większe grupy. Staraj się z rozsypanych wysepek robić kontynenty. To nie jest łatwy proces i powinieneś się po tym ćwiczeniu czuć zmęczony. Głowa – ona chyba nawet nie jest oświetlona, tylko jest bryłą pokazaną w matcapie. Jest to użyteczne uproszczenie światłocienia gdy się rzeźbi, ale nie nadaje się do analizowania i nauki światłocienia. Musisz używać zdjęć z rzeźb irl albo dobrej jakości renderów z raytracingiem, matcapy się nie nadają do czegoś takiego. Popiersie panienki to bardzo dobra refka. Tutaj tak samo, zamiast wysepek rób kontynenty: Gdzie szukać dobrych refek? Nie szukaj. Zrób je sam. 1. Wbijaj na tę stronę: https://www.myminifactory.com/scantheworld/ i wybierz sobie jedną klasyczną, realistyczną rzeźbę i ściągnij plik STL 2. Zimportuj ten plik do jakiegoś programu 3D, ja używam Blendera bo to kombajn do wszystkiego i jest na czasie lol. 3. Oświetl posąg jednym źródłem światła w interesujący sposób, dobrze pokazujący formę. I masz refkę. Teraz rysujesz. Najpierw liniami określasz proporcje i kształty. Na razie nie skupiaj sie za bardzo na cieniach, raczej na tym ile postać ma rąk, gdzie one są, jak duża jest głowa, ogólnie gdzie sie wszystko znajduje względem siebie, jaki ma kształt i rozmiar. To jest najważniejsze w malowaniu i truję Ci o tym od samego początku nie bez powodu. Koncentruj sie na dużych bryłach, nie daj sie wciągnąć w pierdoły. Na przykład nie skupiaj sie na kształcie nosa, gdy głowa jest za duża i w złym miejscu. Na tym etapie powinieneś spędzić najwięcej czasu. Ciągl mierzysz i poprawiasz, wyłapujesz błędy i udoskonalasz proporcje. Drugi etap, określasz krawędzie kstałtów, które opisuja zacienione powierzchnie. Tutaj też non stop mierzysz i poprawiasz, ale jeśli porządnie zrobiłeś poprzedni etap i wszystko jest na swoim miejscu, to dodawanie tych cieni będzie łatwiejsze. Jeżeli z kolei poprzedni etap zrobiłeś nieporządnie, to w tym momencie całe ćwiczenie będzie się przeradzać w pełne frustracji i zniechęcającego bezsensu cierpienie. Poza tym zajmie o wiele dłużej niż gdybyś każdy etap robił pracowicie i dokładnie. Oczywiście pomimo Twoich starań zawsze jakieś błędy się przekradną i zawsze powinieneś je poprawiać gdy tylko je zauważysz w dalszych etapach całego procesu. Po prostu łatwiej jest gdy je wyłapiesz i poprawisz na wcześniejszych etapach. Po zaznaczeniu cieni wystarczy je wypełnić Potem wypełnić oświetlone powierzchnie Teraz ostatnie poprawki, i ruszasz do następnego. Będziesz miał pokusę, żeby to wylizać i pokryć pięćdziesięcioma warstwami detalu. Bedziesz chciał przynajmniej rozmyć krawędzie między cieniem a światłem żeby pokazać zaokrąglone kształty. Nie rób tego. Poprzestaj na tym etapie i ruszaj do następnego obrazka. Możesz zostać przy tej samej rzeźbie i narysować je z innego kąta ale z tym samym oświetleniem. Możesz zostawić to samo ujęcie ale inaczej oświetlić. To Ci bardzo pomoże zrozumieć zarówno formy obiektu który rysujesz (w tym przypadku anatomię Herkulesa) jak i zasady rządzące światłocieniem. Przerób 10 razy tą samą rzeźbę i ruszaj do następnej. Przestudiuj w ten sposób 3 rzeźby. Wrzuć tu rezultaty to pomogę Ci w dalszych etapach. Może Ci się wydać, że to dużo pracy, ale to nieprawda, jeśli nie dasz się wciągnąć w grząskie bagno dłubania coraz to mniejszych detali. Skoncentruj się na dużych bryłach i będzie ok.
    12 points
  17. Mieliśmy spotkanie online z głównymi szefami działu M&E z Autodesku i na pytanie co do funkcjonalności 3Ds Maxa i Maya, zapytałem się, dlaczego ich Marketing na siłę wymyśla 3-5 nowych "ficzerów" i ekipa (Podejrzewam 3 osoby) na siłę dopisują linijki kodu z nimi, zamiast skupić się na napisaniu od nowa stabilnej wersji z poprawionymi narzędziami? Że klienci wolą pracować na starszych, bardziej stabilniejszych wersjach z działającymi narzędziami niż zmuszać ich do działania na nowych wersjach. Odpowiedź byłą mocno wymijająca typu - wiesz doskonale, jak duże jest to przedsięwzięcie, żeby napisać program od podstaw. Po skomentowaniu, że w Blender Foundation grupka osób potrafi zmienić cały interfejs i narzędzia w ciągu kilku tygodni i poprawić stabilność narzędzi, a Autodesk dokłada tylko kolejne plastry na ten popękany słoik - spojrzeniem zostałem chyba wpisany na czarną listę :). Ale abstrahując, kiedyś przewijał się słynny plan Excalibura od Autodesku, owiany tajemnicą, który mógłby być dużym krokiem dla Adsk, lecz niestety na słowach się skończyło. Program Indie świetny i trzymam kciuki za niego, żeby ułatwić dostęp do standardu rynku, jednak mam obawy co do naszego "polskiego myślenia" i kombinowania i jak się to może skończyć...
    12 points
  18. robilem na speedsculpt, ale nie zdazylem upozowac i olalem temat
    11 points
  19. Cześć wszystkim ! Wracam po 11 latach 😄😄😄 Dzięki uprzejmości Adka udało mi się odzyskać moje stare konto. Ostatnie 11 lat to DG i 2 synów, więc nie było czasu na hobby. Co za tym idzie dalej nie umiem w rysunki i 3d tak jakbym chciał, a chciałbym przynajmniej tak z 2% takiego skilla mieć jak Maciej Kuciara. Wtedy pójdę do piachu będąc pewnym że nie zmarnowałem życia totalnie 😛 Widziałem, że stara gwardia nie próżnowała, pojawiły się softy nowe, zawsze lubiłem nowe softy więc na restart wrzucam zeszłotygodniowego maziańca Blender+photoshop+mixamo. Proszę miejcie litość, jestem już starym schorowanym dziadem 😛
    11 points
  20. rzeźbiarski rendering - łowca
    11 points
  21. Cześć! Jestem sobie Madzia. Trochę maluje, ale chcę się bardziej rozwijać w tym kierunku i ogółem tworzyć lepsze rzeczy, dlatego zdecydowałam się na przyjście tutaj. Wrzucam 3 skończone jakiś czas temu ilustracje i jedną nad którą aktualnie pracuję, czyli ten o domek na skraju lasu, na podstawie prostego szkicu. Na początku przyjemnie się nad nim pracowało, ale teraz troszkę błądzę, więc chętnie przyjmę rady, co można by zrobić, żeby ogólnie podnieść poziom całej ilustracji.
    11 points
  22. From the album: new balance 574

    https://www.behance.net/gallery/106241221/new-balance-574-CGi
    11 points
  23. Dzięki ❤️ Max3d będzie miało póki co wyłączność na grafiki z tego projektu 😮 Historię dopiszę jak już wszystko skompletuję i wrzucę do galerii 🙂 Pierwsze miejsce z mapki, ZGADNIJCIE KTÓRE.
    11 points
  24. Przyłączam sie do zabawy ; D ahhh poczułem się znowu młody. taki pierwszy maz ode mnie.
    11 points
  25. 11 points
  26. Jak mogę dodać swoje trzy grosze to trochę skala mi tutaj nie gra. Te detale na rękach, fale na morzu, statek sprawiają wrażenie, że ten potwór jest wielkości człowieka i bawi się zabawką:) Dodałbym też spływającą wodę z niego żeby dodać skali i życia do całości. Rozróżniłbym też może delikatnie materiał i np zrobił te macki dużo bardziej "śliskie". Wrzucam szybki overpaint o co mi chodzi:)
    11 points
  27. Hej! Warszawskie studio Covenant.dev opublikowało teaser swojej gry Gord, która jest obecnie w produkcji. Byłem mocno zaangażowany w powstanie tego krótkiego, choć imo fajnego teaserka. Naprawdę fajnie się przy tym pracowało i jestem bardzo zadowolony z efektu. Nie omieszkam wspomnieć o super kierownictwie i feedbacku ze strony Stana Justa. Zająłem się całym 3d od strony modeli i textur. Z customowych modeli wykonałem rękę potwora, czaszkę, komara i jeszcze jakieś drobiazgi. Environment w zasadzie w całości został złożony z megascanów. Byłem również odpowiedzialny za assembling i setup sceny, oświetlenie, animację wody (taki tam prosty wave:), oraz rendering i częściowo compositing. Scena została złożona w Blenderze, wyrenderowana w Octane Standalone (2x1080ti oraz 1xTitan RTX). Rendering poleciał w zasadzie na jednym beauty passie, dodatkowo pass dynamicznego oświetlenia oraz proste passy techniczne typu zdepth oraz id. Zespół zaangażowany w produkcję teasera: Imagined & Directed by Stan Just 3D Art, Lighting & Rendering Pawel ‘Levus3D’ Jaruga Animation & Editing Kamil Helbin Sound Design Lead Dawid Mika Sound Design Support (Virtuos) Fang Congzhe Zhou Qiang Hu Weishi Concept Art Tomek Larek Compositing Artists (zproduction) Serhiy Shirmanov Serhiy Protsenko
    10 points
  28. Coś przyjemniejszego postanowiłem namalować w te gówniane święta
    10 points
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00


×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy