Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/18/2019 in Posts

  1. 19 points
    No dobra, taki powiedzmy, że speedpainting. Dwa dni mi zajęło, z 10 godzin w sumie pewnie. Jak na moje normalne tempo to i tak ekspresowo, więc wrzucam :] Odyseusz u Kalipso
  2. 17 points
    Yo! Cześć wszystkim! Jako że forum przeszło reanimację, to pomyślałem że dorzucę i swoje 5 groszy. Pozdr!
  3. 16 points
  4. 16 points
  5. 15 points
    Powiedz mi czy moja łajba wygląda jak karuzela czy jak kuter rybacki? Więc zakładaj gumiaki i zasuwaj! Opróżnisz całą ładownię! A jak skończysz to weźmiesz się za szorowanie pokładu i będzie błyszczał tak, że będę musiał założyć okulary spawalnicze. Rozumiesz co do Ciebie mówię ślimaku? 2h sculpt, 1h lighting/shading/render
  6. 15 points
    2h sculptu. Zawsze chciałem zr obić coś Frazetty więc wybrałem jego szkic. Filtry tylko mnie ratują, no cóż.. 😉
  7. 14 points
    Dorzucam drugiego 😀 Około 1h
  8. 14 points
    To też się dołącze 😀 1.5h wyszło
  9. 13 points
  10. 13 points
    4h + 1h na renderek, przy okazji przetestowalem xtraktora i praktyucznie uzylem go do 90% roboty tutaj XD
  11. 13 points
    Łoo panowie! Jakie pracki. Oto moja wrzuta. 2h na sculpt i malowanie. Zacząłęm z bazą z z-zoo ale proporcje okazały się tak zje-- ahem.. że i tak trzeba było mocno poprawiać. Inspiracja Żółwiami ninja 🙂 ale widziałem świetnego nosorożca co naprowadziło mnie na ten pomysł. Ma na imię Koniczynka
  12. 12 points
    Bardzo fajnie. Dobra robota jak na pierwszy raz. Dobór refek znacznie Ci utrudnił zadanie, więc fajnie wybrnąłeś. Napiszę, co mi się w tych refkach nie podoba, jadąc od lewej. Wściekły koleś – te dodatkowe niebieskie źródła światła są za silne i utrudniają wybór gdy decydujesz, co ma być w świetle a co w cieniu. Fakt, że jest jedno dominujące źródlo, ale te dopełniające trochę za bardzo dopełniają. Torsy – te rzeźby to pomocny materiał do pokazywania gdzie się znajdują główne grupy mięśniowe, i są one pooddzielane w bardzo wyolbrzymiony sposób, co Ci trochę miesza w głowie. To Cię popycha do widzenia cieni tam, gdzie ich nie ma. A przykład: na rzeźbie obojczyki są oddzielone ostrym kantem, więc użyłeś tam ostrego, ciemnego kształtu, podczas gdy cały ten rejon tak naprawdę jest w świetle. Musisz próbować zbijać te kształty światła i cienia w większe grupy. Staraj się z rozsypanych wysepek robić kontynenty. To nie jest łatwy proces i powinieneś się po tym ćwiczeniu czuć zmęczony. Głowa – ona chyba nawet nie jest oświetlona, tylko jest bryłą pokazaną w matcapie. Jest to użyteczne uproszczenie światłocienia gdy się rzeźbi, ale nie nadaje się do analizowania i nauki światłocienia. Musisz używać zdjęć z rzeźb irl albo dobrej jakości renderów z raytracingiem, matcapy się nie nadają do czegoś takiego. Popiersie panienki to bardzo dobra refka. Tutaj tak samo, zamiast wysepek rób kontynenty: Gdzie szukać dobrych refek? Nie szukaj. Zrób je sam. 1. Wbijaj na tę stronę: https://www.myminifactory.com/scantheworld/ i wybierz sobie jedną klasyczną, realistyczną rzeźbę i ściągnij plik STL 2. Zimportuj ten plik do jakiegoś programu 3D, ja używam Blendera bo to kombajn do wszystkiego i jest na czasie lol. 3. Oświetl posąg jednym źródłem światła w interesujący sposób, dobrze pokazujący formę. I masz refkę. Teraz rysujesz. Najpierw liniami określasz proporcje i kształty. Na razie nie skupiaj sie za bardzo na cieniach, raczej na tym ile postać ma rąk, gdzie one są, jak duża jest głowa, ogólnie gdzie sie wszystko znajduje względem siebie, jaki ma kształt i rozmiar. To jest najważniejsze w malowaniu i truję Ci o tym od samego początku nie bez powodu. Koncentruj sie na dużych bryłach, nie daj sie wciągnąć w pierdoły. Na przykład nie skupiaj sie na kształcie nosa, gdy głowa jest za duża i w złym miejscu. Na tym etapie powinieneś spędzić najwięcej czasu. Ciągl mierzysz i poprawiasz, wyłapujesz błędy i udoskonalasz proporcje. Drugi etap, określasz krawędzie kstałtów, które opisuja zacienione powierzchnie. Tutaj też non stop mierzysz i poprawiasz, ale jeśli porządnie zrobiłeś poprzedni etap i wszystko jest na swoim miejscu, to dodawanie tych cieni będzie łatwiejsze. Jeżeli z kolei poprzedni etap zrobiłeś nieporządnie, to w tym momencie całe ćwiczenie będzie się przeradzać w pełne frustracji i zniechęcającego bezsensu cierpienie. Poza tym zajmie o wiele dłużej niż gdybyś każdy etap robił pracowicie i dokładnie. Oczywiście pomimo Twoich starań zawsze jakieś błędy się przekradną i zawsze powinieneś je poprawiać gdy tylko je zauważysz w dalszych etapach całego procesu. Po prostu łatwiej jest gdy je wyłapiesz i poprawisz na wcześniejszych etapach. Po zaznaczeniu cieni wystarczy je wypełnić Potem wypełnić oświetlone powierzchnie Teraz ostatnie poprawki, i ruszasz do następnego. Będziesz miał pokusę, żeby to wylizać i pokryć pięćdziesięcioma warstwami detalu. Bedziesz chciał przynajmniej rozmyć krawędzie między cieniem a światłem żeby pokazać zaokrąglone kształty. Nie rób tego. Poprzestaj na tym etapie i ruszaj do następnego obrazka. Możesz zostać przy tej samej rzeźbie i narysować je z innego kąta ale z tym samym oświetleniem. Możesz zostawić to samo ujęcie ale inaczej oświetlić. To Ci bardzo pomoże zrozumieć zarówno formy obiektu który rysujesz (w tym przypadku anatomię Herkulesa) jak i zasady rządzące światłocieniem. Przerób 10 razy tą samą rzeźbę i ruszaj do następnej. Przestudiuj w ten sposób 3 rzeźby. Wrzuć tu rezultaty to pomogę Ci w dalszych etapach. Może Ci się wydać, że to dużo pracy, ale to nieprawda, jeśli nie dasz się wciągnąć w grząskie bagno dłubania coraz to mniejszych detali. Skoncentruj się na dużych bryłach i będzie ok.
  13. 12 points
    Mieliśmy spotkanie online z głównymi szefami działu M&E z Autodesku i na pytanie co do funkcjonalności 3Ds Maxa i Maya, zapytałem się, dlaczego ich Marketing na siłę wymyśla 3-5 nowych "ficzerów" i ekipa (Podejrzewam 3 osoby) na siłę dopisują linijki kodu z nimi, zamiast skupić się na napisaniu od nowa stabilnej wersji z poprawionymi narzędziami? Że klienci wolą pracować na starszych, bardziej stabilniejszych wersjach z działającymi narzędziami niż zmuszać ich do działania na nowych wersjach. Odpowiedź byłą mocno wymijająca typu - wiesz doskonale, jak duże jest to przedsięwzięcie, żeby napisać program od podstaw. Po skomentowaniu, że w Blender Foundation grupka osób potrafi zmienić cały interfejs i narzędzia w ciągu kilku tygodni i poprawić stabilność narzędzi, a Autodesk dokłada tylko kolejne plastry na ten popękany słoik - spojrzeniem zostałem chyba wpisany na czarną listę :). Ale abstrahując, kiedyś przewijał się słynny plan Excalibura od Autodesku, owiany tajemnicą, który mógłby być dużym krokiem dla Adsk, lecz niestety na słowach się skończyło. Program Indie świetny i trzymam kciuki za niego, żeby ułatwić dostęp do standardu rynku, jednak mam obawy co do naszego "polskiego myślenia" i kombinowania i jak się to może skończyć...
  14. 12 points
  15. 12 points
    Wendigo – wielkie człekopodobne ponadnaturalne stworzenie zamieszkujące rzekomo lasy w Quebecu i północnej części Stanów Zjednoczonych, będące częścią mitologii Indian z plemion Algonkinów. Wendigo powstaje z człowieka odrzuconego przez ukochaną osobę. W czasie dnia posiada ludzką postać i atakuje ludzi, którzy mają z tą osobą coś wspólnego, np. grupę krwi. Według wierzeń Wendigo wyrywa serca swym ofiarom, a sam ma serce z lodu. Boi się jedynie ognia, który może go zabić, roztapiając jego serce. Miało być szybko ale znów coś nie wyszło. Pewnie poprawie później jeszcze pare rzeczy i posiedze trochę nad tymi gałęziami bo pusto :D. Enjoy
  16. 12 points
    hej ho! Zacząłem rzeźbić na speedsculpt, ale coś mnie tknęło i pociągnąłem dalej. Model w sumie jeszcze nie skończony i będę robił teksturki później, już dla siebie. Planuje dodać trochę futra i włosów tam gdzie brakuje 😄
  17. 12 points
    Ja tam za bardzo żadnych Bossów nie znam więc własnego wymyśliłem:
  18. 12 points
    Chodź kochanie moje do tatusia... 2h z bazy nurka + 1h render.
  19. 11 points
    Okej, chyba mogę powiedzieć, że zrobione. Zazwyczaj robię zestawienie 6 wyrazów twarzy, ale tym razem tak się zapędziłem, że zrobiłem ich 18 ;D
  20. 11 points
    Jak mogę dodać swoje trzy grosze to trochę skala mi tutaj nie gra. Te detale na rękach, fale na morzu, statek sprawiają wrażenie, że ten potwór jest wielkości człowieka i bawi się zabawką:) Dodałbym też spływającą wodę z niego żeby dodać skali i życia do całości. Rozróżniłbym też może delikatnie materiał i np zrobił te macki dużo bardziej "śliskie". Wrzucam szybki overpaint o co mi chodzi:)
  21. 11 points
    Ludziki autorstwa Michała Orzechowskiego forumowego Michało, reszta moje lepiszcza. 😉 https://imagizer.imageshack.com/img921/6068/MrgOFw.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/5783/4NfCgM.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/3235/wUMFWP.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/3076/bDC18c.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/741/JMhEMQ.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/7874/JQtr26.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/3526/B5xzMp.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/9521/h4Aaju.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/7411/hPoh4W.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/3838/Ed2vaU.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/4865/vOMV3g.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/8711/bjcEO9.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/6406/tt8u77.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/4576/N9Fi77.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/2449/8Lg4er.jpg https://imagizer.imageshack.com/img923/4844/I4Mjgo.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/7682/HY5eAp.jpg https://imagizer.imageshack.com/img921/6595/nc2xey.jpg https://imagizer.imageshack.com/img922/5956/qUPjZA.jpg https://imagizer.imageshack.com/img924/9394/5Qqtuq.jpg
  22. 11 points
    Chyba nigdy nie malowałem jakiejś bitwy, więc postanowiłem wyjść ze strefy komfortu :] Gif z procesem:
  23. 11 points
    Kolejny dziwny portret z głowy. Ostatnio same kobiety malowałem więc jakiś męski men tym razem.
  24. 11 points
    Sigyn i kara Lokiego
  25. 11 points
    Wow ale pracki wjechały! 🙂 To i ja pociągnąłem trochę dalej mojego wipka:
  26. 11 points
    Takie coś ode mnie. Dwa wieczory, każdy po 2h czyli całość zajeła 4h. Robiłem z kulki i nawet retopo zremesherem zrobiłem, nie wiem po co lol
  27. 11 points
    jestem i ja 😄 szybka godzinka, inspirowane konceptem z neta
  28. 11 points
  29. 11 points
  30. 11 points
  31. 11 points
    Jak w tytule, PI wygrał w kategorii dla najlepszego cinematika do gry (Metro Exodus: Artyom's Nightmare) https://pl.ign.com/platige-image/26808/news/platige-image-z-animago-award-2019-dla-najlepszego-cinematika-do-gry
  32. 11 points
  33. 11 points
    Ok, po dekadzie lurkowania długich nieaktywności wrzucam zaczątek teczki 3d - na początek fan art - rodacy powinni rozpoznać skąd pochodzi ta struktura 😉 Zbrush / Maya / Mari / Painter / Arnold 5 gpu njoy
  34. 11 points
  35. 10 points
    Pół godziny modelowania i półtora bazgrania po renderze:
  36. 10 points
    Wrzucam, ale nie wiem czy się liczy, bo pracka zaczęta pare miesięcy temu i porzucona. A że akurat temat pasuje to postanowiłem ją wygrzebać i dokończyć.
  37. 10 points
    Myślałem że tym razem troche bardziej przycisne ale przez zleconka wziąłem sie za malowanie na ostatnią chwile, także wrzucam w stanie surowym. Na dniach jeszcze przy tym podłubie. Swoją drogą coraz fajniejsze rzeczy sie tu pojawiają, oby wątek żył jak najdłużej 😀
  38. 10 points
    Mnie to prosze nie liczyc do glosowania... Nawet nie wiem ile czasu, w przerwach od roboty dlubalem po troszke! Nazwalem go "Behemoth Dragon"! Ale jakby co to on chce sie tylko pobawic!
  39. 10 points
    Final boss - Mordercza stalówka 😛
  40. 10 points
    Jak mowa o mutantach, to nie mogło przecież jego zabraknąć 🙂 około 1,5h
  41. 10 points
    póki co 3h sculptu, pewnie jeszcze dużo więcej nad nim spędzę 🙂
  42. 10 points
    Staroszkolny supermutant wzorowany na tych z Fallout 1. 4 godziny, ale zaczęty od basemesha (ludzkiego) i z każdej innej strony wygląda na 4 x bardziej niedorobionego 😄
  43. 10 points
  44. 10 points
    Dex wygral Vesa za "Outstanding Animated Character" CYBERPUNK 2077; Dex Jonas Ekman Jonas Skoog Marek Madej Grzegorz Chojnacki
  45. 9 points
  46. 9 points
  47. 9 points
  48. 9 points
    Cześć! Po bardzo długiej przerwie wracam z odgrzanym projektem czołgu. Jako że jego potencjał jest trochę niewykorzystany postanowiłem zrobić serię krótkich filmów prezentujących możliwości symulacji i rigu. Planuję też nagranie kursu opisujący cały proces. Blender + Cycles, Adobe Premiere
  49. 9 points
    jeszcze trochę go podłubałem 🙂
  50. 9 points
    dzien rysowania czegokolwiek
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy