Jump to content

adek

Administrators
  • Content Count

    12,080
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25

adek last won the day on January 1

adek had the most liked content!

Community Reputation

272 Excellent

6 Followers

About adek

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ale z drugiej strony, co byście chcieli dostać jako nowość? Trochę jak z Photoshopem zapewne. Chociaż Photoshop ostatnio zaskakuje i te narzędzia "AI" są ciekawe. Faktycznie jest tam coś takiego czego np. brakuje względem ...Blendera? 🙂
  2. Firmy 3Dconnexion i Pixologic zjednoczyły siły, aby zaoferować artystom cyfrowym najlepsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania dzięki precyzyjnej integracji linii myszy 3D SpaceMouse i programu ZBrush. Artyści 3D mogą teraz w pełni korzystać z naturalnej i płynnej nawigacji oraz intuicyjnego, immersyjnego powiększania i niezwykłej manipulacji i interakcji z obiektem pod każdym kątem. Mysz 3D SpaceMouse pozwala artystom na interakcję z modelem, podczas gdy sama przejmuje wszystkie czynności nawigacyjne, zwalniając jedocześnie kursor, co zapewnia płynność, sprzyja k
  3. Firmy 3Dconnexion i Pixologic zjednoczyły siły, aby zaoferować artystom cyfrowym najlepsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania dzięki precyzyjnej integracji linii myszy 3D SpaceMouse i programu ZBrush. Artyści 3D mogą teraz w pełni korzystać z naturalnej i płynnej nawigacji oraz intuicyjnego, immersyjnego powiększania i niezwykłej manipulacji i interakcji z obiektem pod każdym kątem. Mysz 3D SpaceMouse pozwala artystom na interakcję z modelem, podczas gdy sama przejmuje wszystkie czynności nawigacyjne, zwalniając jedocześnie kursor, co zapewnia płynność, sprzyja koncentracji i uwalnia kreatywność. SpaceMouse to jedyny na rynku produkt specjalnie stworzony i wyspecjalizowany do pracy w 3D, zapewniający intuicyjną, bezproblemową i wysoce precyzyjną nawigację 3D. Zbrush to aplikacja znana z tworzenia rzeźbiarskich renderingów dla popularnych filmów, takich jak Avatar, Władca Pierścieni, Star Trek, Piraci z Karaibów, czy Jak ukraść księżyc. Stosowany jest również przez twórców gier w studiach takich jak Blizzard, Electronic Arts, Epic Games i Activision. Dzięki połączeniu SpaceMouse i ZBrush artyści mogą również płynnie zmieniać i dodawać tekstury i kształty do środowisk za pomocą jednego kliknięcia, tworzyć makra ulubionych pędzli rzeźbiarskich, materiałów i efektów alfa w celu udoskonalania postaci i rekwizytów oraz tworzyć modele i ilustracje z niezrównaną prędkością przy jednoczesnym zachowaniu płynnej nawigacji. „Podczas pracy projektowej, zwłaszcza przy tworzeniu zasobów, często nie można pozwolić sobie na luksus korzystania z jednego programu 3D z jedną metodą nawigacji – od modelowania warstw 3D, poprzez aplikacje specjalizujące się w mapowaniu UV lub retopologii, programy symulacji tkanin, efekty cząstek stałych, renderowanie, silniki gier komputerowych, po modele CAD czy programy do tworzenia materiałów i tekstury... prawdopodobnie każdego dnia patrzysz na co najmniej 2 lub 3 zupełnie różne metody nawigacji. Możliwość korzystania z jednego narzędzia nawigacyjnego, które działa tak intuicyjnie, jakby się przekręcało, obracało i przesuwało model trzymając go w dłoni, może usprawnić przechodzenie między aplikacjami” – wyjaśnia Michael Pavlovich, niezwykle wpływowy dyrektor ds. kreowania postaci i zagorzały zwolennik ZBrush, który ma wielu fanów w mediach społecznościowych. Dodatkowo twierdzi, że otrzymuje „swobodę poruszania się i wolność pozwalającą na skupienie większej uwagi na tworzeniu, w miejsce zmagania się z pamięcią mięśniową, próbując przypomnieć sobie sposób nawigacji, w zależności od tego, które 3 lub 4 programy zostały danego dnia otwarte”. Przyznaje, że ma satysfakcję „wiedząc, że odpowiednie narzędzia mogą poprawić jakość procesu twórczego”. Antonio Pascucci, dyrektor generalny 3Dconnexion, wyjaśnia, dlaczego zaangażował się w nowy segment rynku: „SpaceMouse oferuje możliwość pracy oburęcznej, co ułatwia tworzenie treści cyfrowych w każdym środowisku 3D, od inżynierii produktu po projekty z zakresu architektury, a zwłaszcza mediów i rozrywki. Umiejętne poruszanie się po szczegółach treści cyfrowych ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia złożoności geometrii i trzeciego wymiaru kreacji plastycznych.” Artyści używający SpaceMouse nawigują w sposób ciągły i intuicyjny, ponieważ nie wymaga to wysiłku oraz określenia dominującej ręki i nie przerywa procesu modelowania. Uzyskują ogromną liczbę widoków dzieła, które tworzą. Oznacza to, że zdobywają nowe immersyjne, trójwymiarowe doświadczenie, które zdecydowanie wzmacnia ich kreatywność. „Jak tylko zauważyliśmy, jak wielu użytkowników ZBrush chciałoby móc korzystać ze SpaceMouse, naszym priorytetem stało się rozpoczęcie współpracy technologicznej z Pixologic. Dzisiaj cieszymy się, że udało nam się osiągnąć doskonałą nawigację SpaceMouse w środowisku ZBrush z korzyścią dla naszych wspólnych klientów. Pragniemy podziękować kierownictwu i inżynierom Pixologic za ich zaangażowanie w sukces projektu.” Ofer Alon, założyciel Pixologic, mówi: „Kiedy zobaczyłem SpaceMouse po raz pierwszy, byłem pod wrażeniem wysokiej jakości urządzenia i funkcjonalności, jaką może ono zaoferować artystom korzystającym z ZBrush. Dlatego zdecydowałem się współpracować z 3Dconnexion i zintegrować to świetne narzędzie z ZBrush. Jestem bardzo zadowolony z tego połączenia, dzięki któremu artyści ZBrush uzyskują płynną nawigację w przestrzeni 3D, a tym samym bardziej intuicyjny i wydajny proces tworzenia.” Źródło: Informacja prasowa 3Dconnexion Zobacz cały news
  4. Damn. Piękna stylistyka tych reklam. Świetne. Ja też uważam, że można by to pchnąć w stronę jakieś mini serialu. Jest potencjał.
  5. @Traitornie wiem dlaczego, ale jak tam mi się wydawało, że na początku jak było VM i Platige to VM lepiej znało się na takich produkcjach. Ale może to było złudzenie. Natomiast wiem jak to od środka wyglądąło. Swoją drogą - dlaczego ten stary KiK nie jest gdzieś zamieszczony w dobrej jakości.
  6. @Traitor w tekscie newsa w żadnym wypadku nie wyśmiewam. Ale nie wiem czy to odniesienie do tego. Ja bardzo szanuje Daniela za jego zawzięcie i dążenie do celu. Tak jak napisałem, to było wieki temu. Ja nigdy nie byłem tak krytyczny jak to można czytać na wikipedii. Na tamte czasy naprawdę to było coś. Zobaczymy w praniu jak nowy KiK. Na pewno obejrzymy rodzinnie 🙂
  7. Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz. Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria. Kajko i Kokosz by Netflix Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna. Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił),
  8. Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz. Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria. Kajko i Kokosz by Netflix Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna. Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś). Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje. Cofnijmy się jednak do roku 2006 Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic. O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć. Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono. Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. Wróćmy jednak do roku 2021 Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków. Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję: REŻYSER: Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk Znamy również obsadę: Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego 😀 PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku? Zobacz cały news
  9. W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha. Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę. Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną. Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych. W 2017
  10. W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha. Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę. Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną. Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych. W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli. W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką. Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts. Zobacz cały news
  11. Pojawił się oficjalny zwiastun otwierający grę Cyberpunk 2077. Przypominamy, że w grę będziecie mogli zagrać już jutro (tj. 10 grudnia 2020). Wersja polska Wersja angielska Przy okazji warto dodać, że nawet jeśli nie macie konsol i super wydajnych komputerów - w Polsce oficjalnie udostępniona została usługa Google Stadia, gdzie w przedsprzedaży możecie kupić grę i grać w nią nawet na waszych telefonach czy zwykłych biurowych komputerach. Google Stadia: https://stadia.google.com/home Oczywiście jeśli wolicie wersję pudełkową, polecamy przejrzenie o
  12. Pojawił się oficjalny zwiastun otwierający grę Cyberpunk 2077. Przypominamy, że w grę będziecie mogli zagrać już jutro (tj. 10 grudnia 2020). Wersja polska Wersja angielska Przy okazji warto dodać, że nawet jeśli nie macie konsol i super wydajnych komputerów - w Polsce oficjalnie udostępniona została usługa Google Stadia, gdzie w przedsprzedaży możecie kupić grę i grać w nią nawet na waszych telefonach czy zwykłych biurowych komputerach. Google Stadia: https://stadia.google.com/home Oczywiście jeśli wolicie wersję pudełkową, polecamy przejrzenie ofert (linki afiliacyjne): Allegro.pl Zobacz cały news
  13. adek

    Void_Shaper

    Rewelacja i te kolory 😍
  14. Stadia działa bardzo dobrze, ale niestety w Polsce oficjalnie jej nie ma. Tutaj jest obejście, same VPNy (nie wszystkie) niestety nie robią roboty. Ale mam kilku znajomych co Polsce z niej korzystają. Natomiast chodzą słuchy, że od grudnia ma się coś zmienić (jest już polska strona,pojawiło się też w terms of use jakies wzmianki na ten temat.
  15. Na kanale Netflixa na YouTube w ramach cyklu "Netflix Studio" pojawiła się ciekawa rozmowa m.in. z dyrektorami artystycznymi filmu Klaus (nominowanego do Oskara) tj. Szymonem Biernackim i Marcinem Jakubowskim. Gośćmi odcinka są: Szymon Biernacki, Marcin Jakubowski - Production Designerzy w The SPA Studios, współtwórcy filmu animowanego Netflix pt. Klaus Glen Keane - reżyser filmu animowanego Wyprawa na Księżyc, animator postaci w Walt Disney Animation Studios dla filmów fabularnych, takich jak Mała Syrenka, Piękna i bestia, Aladyn, Pocahontas, Tarzan i Zaplątani
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy