Jump to content

Silvan

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About Silvan

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    wr
  1. O, dawno mnie nie było, bo długo nie widziałem odpowiedzi. Hm, wirtualną ustawiałem już dawno, dawno temu, i to nie 2gb, tylko chyba z 5 nawet... Nie zmieniało to właściwie nic. A mam teraz inne nieco pytanie. Co robi 3ds podczas renderingu? Przy złożonej scenie widać: - preparing objects - preparing lights - (coś szybko śmiga, nie widać) - clipping objects - transforming objects - rendering image. Co się dzieje w 'transforming'? Btw jeszcze kontrolerów - czym różni się instance od reference (w clone) Pozdrawiam. PS. Jeszcze jedno. Renderuje mi scenę w fajnych, normalnych rozdzielczościach. Jak chcę w dużej, ok 9000pix x 5500pix - przy 'transforming objects' wywala właśnie 'out of memory' > Co za różnica, ile tych pixeli? Złożoność sceny nie ulega zmianie...
  2. Witam, jestem nowym użytkownikiem forum. Przeszukałem forum pobieżnie, jest tego wiele, nie znalazłem nic podobnego. Zwłaszcza, że 'FinalRender' jest puste. A więc: Robię pewien projekt (nic cudownego, raczej ilościówka) - i mam masę obiektów. Tysiace. Mam 2Gb ramu, AMD 4000+ (1 rdzeń), nvidie 7600 gt. Po prostu - program zaczyna wywalać mi przy renderingu błąd - 'out of memory'. Jak można zoptymalizować rendering? Dysk mam duży, dlaczego tak wypasiony kombajn nie może na bieżąco zapisywać do pliku, a nie, przepełnia sobie jakiś bufor i ende. Mam wyrenderować dość duży obraz (z dużą ilością obiektów) a gdzieś przeczytałem, że można wybrać sobie dowolny fragment sceny np. Jeśli tylko w tym obszarze będą obiekty, z reszty usunę, render, a dalej odwrotnie, te obiekty z powrotem dodam na inną część sceny, a to, co już się wyrenderowało - wywalę... Kolejny render tej części sceny, gdzie sa obiekty. Później skleić w jakimś programie obrazy w całość...? Jest w tym sens? Czy ktoś w ogóle mnie rozumie? xD Edit: Ewentualnie, jak zrobić, aby obiekty nie żarły tyle pamięci, itd... nie mam póki co żadnych meshów, czy czegokolwiek... To w konsekwencji same boxy. Zauważyłem już, że Clone -> copy jest 100 razy bardziej zasobożerne, niż przez reference. A do czego w konsekwencji służy kontroler? Jest dostępny chyba dla grupy. Wersja 3ds Autodesk 2008 (czyli chyba 8).
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy