Jump to content

srodas

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About srodas

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Gdansk
  1. proszę, oto ustawienia materiału: sama kulka z cieniem (bluescreen dodałem ręcznie, dla lepszej czytelności sytuacji. Odbicia które widzimy są jedynie zdjęciem wstawionym jako mapa odbić, co jest mało wiarygodne przy animowaniu obiektu i chciałbym to zastąpić czymś sensowniejszym) Ta sama kulka bez odbić ze zdjęcia: Jak widać kulka sama w sobie nie jest przezroczysta, choć cień by na to wskazywał. Dlaczego? i finalna kompozycja w wersji obecnej: W zasadzie nasuwa się tutaj kolejne pytanie - czy chcąc uzyskać wiarygodne odbicia i refrakcje w kuli, jestem zmuszony modelować i teksturować całe otoczenie?? Czy może istnieje jakiś sprytny sposób na wygenerowanie przestrzennej mapy odbić niewielkim nakładem pracy? EDIT: Może rendering jakiejś displacement map, którą będę mógł nałożyć na materiał video???? EDIT2: Nie mogę znaleźć tego boxa "visible in rendering" używam ver7
  2. Jako nowy na forum witam się z wszystkimi! Stawiam pierwsze kroki w 3Ds Max, proszę o poradę. W ramach nauki chciałem wstawić ruchomą, szklaną kulę do ujęcia toczącą się po blacie. -mam strackowaną kamerę -mam kulę wraz z jako takim materiałem szkła -stworzyłem ground plane, ustawiony na matte/shadow by zbierał cień -wstawione źródło światła W tym momencie chciałbym spowodować, by w refrakcjach kuli było widać przynajmniej drewniany blat. Zakładam, że muszę dodać drugi ground plane, z teksturą drewna, ale takowy będzie widoczny po renderingu - jak to obejść? Drugie pytanie - nie mogę uzyskać kanału alpha dla samej kuli. Rzucany przez nią cień wyraźnie wskazuje na transparentność i refrakcję, ale sama kulka przezroczysta nie jest. Dodam tylko, że globalne ustawienia dla kanału alpha i renderingu obsługują alphę, bo po compositingu w AE widze jedynie kulkę i cien wklejone do mojego ujęcia. Ktoś gotów pomóc? Pozdrawiam!
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy