Jump to content

Swordslayer

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Good

About Swordslayer

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Czechy
  1. Przekształcenie typu z float do int obcina miejsc dziesiętnych, w przypadku 1.0 + 0.99999999 dokładność wartości zmiennopozycyjne około 1,0 jest 1.19209e-007, co oznacza, że wynik nie może być precyzyjnie reprezentowany i jest zaokrąglony do najbliższej reprezentowalnej wartości, która jest 2.0: formattedPrint (1.0 + 0.9999) format:".6f" --> "1.999900" formattedPrint (1.0 + 0.99999999) format:".6f" --> "2.000000" Faktycznie, 1.999900 jest wciąż jeszcze zaokrąglona wartością, w istocie nieco mniejszą. Z drugiej strony, 2.0 jest wynik dokładny, ponieważ jest to potęgą dwóch - żaden problem w formacie dwójkowym. Dlatego jest to zawsze dobry pomysł przy użyciu typu float zamiast przekształcać do typu int używać zaokrąglanie. Zaokraglenie symetryczne do najblizszej parzystej (bankers' rounding) jest preferowanym sposobem zgodnie ze standardem IEEE-754. Jeśli ktoś jest zainteresowany dalszymi szczegółami, wystarczy popatrzeć na Comparing float values. Dlatego więc lepiej jest: targetCamera pos:[x,y,z] target:(targetObject pos:[xt, yt, zt]) Disclaimer: I don't speak Polish, I just use MAXScript quite a lot and like talking about it. Online translator is my friend.
  2. wszystkie polygony: polyop.setFaceSmoothGroup $ #all 1 wybrane polygony: polyop.setFaceSmoothGroup $ ($.selectedFaces) 1
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy