Skocz do zawartości

Garment Make


ASY2002

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Robisz dwuwymiarowy kształt (shape). Konwertujesz do Editable Spline, zaznaczasz szystkie vertexy (będąc w vertex sub-object mode), wybierasz "Break". Dodajesz do spline'a modyfikator Garment Maker. Wybierasz ewentualnie gęstość siatki za pomocą parametru "Density". Koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz poszczególne płaszczyzny ubrań w widoku z góry, ze splinów. Wszystkie dołączasz do jednego (żeby był jeden editable spline, który będzie zawierał wszystkie linie ubrań), wchodzisz w tryb sub-object na poziom vertex, zaznaczasz wszystko i dajesz BREAK. Później włączasz modyfikator GARMENT MAKER i przechodzisz do trybu PANELS i ustawiasz panele przy postaci lub obiekcie, który chcesz ubrać.

 

Następnie przechodzisz do trybu seams i zaznaczasz krawędzie paneli które chcesz żeby się połączyły, wybierasz CREATE SEAM (ew jeśli jest jakiś przekręcony to używasz REVERSE SEAM).

Następnie dajesz modyfikator CLOTH, wybierasz OBJECT PROPERTIES i ustalasz rodzaj materiału dla ubrania (druga opcja do zaznaczenia i pod spodem menu rozwijane, które ustala wartości lub je sam definiujesz) oraz dodajesz obiekty do symulacji (ADD OBJECTS) i wybierasz i np parametr COLISION OBJECT (wtedy taki obiekt będzie tym, z którym inne będą kolidować). Zamykasz okno właściwości obiektów i przewijasz w dół gdzie masz opcję USE SEWING SPRINGS. Zaznaczasz to, robisz SIMULATE LOCAL (DAMPED) lub SIMULATE.

 

Oto różnica między nimi:

Simulate Local—Starts the simulation process without creating animation. Use this to drape the clothes on a character or sew the panels of a garment together.

 

Simulate Local (damped)—Same as Simulate Local, but with a large amount of damping added to the cloth. When sewing a garment together, sometimes the panels come together at high speed, causing problems. Using a damped simulation alleviates this problem.

 

Damped zapobiega zbieganiu się ubrań w jednym miejscu z dużą prędkością co może powodować kłopoty. Pobaw się trochę z tym to zobaczysz o co chodzi.

 

Następnie jak już się zbiegną ubrania dostatecznie blisko odznaczasz USE SEWING SPRINGS i ponownie dajesz SIMULATE LOCAL.

 

Ubranie gotowe.

 

Na koniec możesz dać modyfikator SHELL (OUTER AMOUNT dajesz na 0, modyfikujesz INNER MOUNT) żeby dać ubraniu pewną grubość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Leru nic dziwnego ze jestes modem :)

 

i tobie tez aspenboy THX.

 

P.SJeszcze jedno debilne pytanie, gdzie moge znalesc jakies modele ludzi??

Larry ma mdosyc a dziecko sie nie nadaje a w google znalazłem tylko gołe i do maya i inych :|

---

 

EDIT: Czy mozna sie tego pozbyc znaczy sie tego zeby ubrania były ze sobą scalone a nie zeby zostawały te zielone linie ??

Długosci nie moge dobrac :| i prawie zawsze zostają:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności