Jump to content
  • News

    Our website articles

    Adobe Photoshop 2021 - duża aktualizacja z wieloma nowościami

    Adobe podczas konferencji Adobe MAX zapowiedział aktualizację swoich flagowych programów. Jednym z nich jest oczywiście Adobe Photoshop, który otrzymał naprawdę sporą ilość nowych funkcji.
    Wiele z nich oparta jest o algorytmy AI (sztucznej inteligencji), które Adobe dodaje w ostatnich latach. Osobiście sam chwalę sobie inteligentne zaznaczanie obiektów na zdjęciach z którego korzystam. O ile jeszcze kilka lat temu można było mówić, że aktualizacje do Photoshopa są często kosmetyczne, iteracyjne tak teraz wraz z aktualizacjami dostajemy naprawdę coś nowego, coś co bez wątpienia zaczyna wyróżniać Adobe na tle konkurencji (moja osobista opinia).
    Nowością w Photoshopie są tzw Neural Filters czyli filtry wzbogacone o algorytmy uczenia maszynowego. Zachęcam obejrzeć poniższy film.
     
    Inną nowością jest narzędzie do podmiany nieba z zachowaniem prawidłowego oświetlenia.
    Jedną z kolejnych nowości to Intelligent Refine Edge

    Nowe narzędzie przeznaczone do selekcji obiektów radzące sobie świetnie z krawędziami i takimi obiektami jak włosy, sierść. 
     
    Lepszy panel wyszukiwania

     Pattern Preview


    Nowości jest naprawdę wiele. Nie chcę kopiować czy powtarzać w całości wpisu na blogu Adobe, który tam się pojawił. Jeśli interesują was nowości w Photoshopie koniecznie przeczytajcie oficjalny wpis na blogu Adobe
    Więcej: https://blog.adobe.com
    PS. Aktualizacja Adobe Photoshop 2021 jest już dostępna 🙂
     

    9 comments

    Konferencja Adobe MAX 2020

    Przypominamy, iż 20 października rozpoczęła się konferencja Adobe MAX (w tym roku wyłącznie w formie wirtualnej) na której prezentowane są między innymi nowości od firmy Adobe. W tym roku jest ich sporo.
    Prezentacji jest naprawdę sporo i warto zapoznać się z rozpiską.
    Do wyboru sporo ścieżek: od ilustracji, zdjęć po 3D i VR.
    Więcej: https://www.adobe.com/max.html

    0 comments

    Polskie studio Juice wraz z Trioscope współtworzy serial „The Liberator” dla Netflix

    Polskie studio Juice specjalizujące się w postprodukcji obrazu i dźwięku, a także animacji (Ares/Our Greatest Adventure, BBC/Winter Olympics) oraz Trioscope Studios specjalizujące się w animacji hybrydowej nowej generacji, ogłosiło datę premiery nadchodzącej i długo oczekiwanej serii Netflix „The Liberator”. Premiera jest planowana na 11 listopada – w Dzień Weteranów obchodzonego tego dnia w Stanach Zjednoczonych.
    Czteroodcinkowy serial „The Liberator” jest oparty na książce Alexa Kershawa, opowiadającej o losach bohaterskiego oddziału prowadzonego przez gen. Feliksa Sparksa w czasie II Wojny Światowej. Feliks Sparks przez ponad 500 dni prowadził specjalną grupę amerykańskich żołnierzy z Włoch do Francji do wyzwolenia Dachau. Jednostka ta stała się jedną z najbardziej utytułowanych amerykańskich jednostek bojowych II wojny światowej.
    Wyjątkowość serialu opiera się przede wszystkim na technice, w której jest produkowany. Technologia „Trioscope Enhanced Hybrid Animation” łączy grę prawdziwych aktorów z efektami powstałymi w CG. 
    Zakres prac Juice przy serialu obejmuje nadzór produkcyjny zdjęć do serialu odbywających się w Łodzi (we współpracy z Opus Film) oraz współpracę z Trioscope nad realizacją całego procesu postprodukcji. "The Liberator" jest produkowany przez Trioscope Studios, A+E Studios oraz Unique Features. Scenariusz napisał Jeb Stuart (Szklana Pułapka, Ścigany), serial reżyseruje Grzegorz Jonkajtys
    „Od wielu lat śledziłem projekty Juice z ogromnym zainteresowaniem. Talent, energia, znakomity gust plastyczny i technologiczne „know-how” spowodowały, że zwróciłem się do nich o pomoc przy realizacji projektu „The Liberator”. Opowiadamy tę fascynującą historię w niecodziennym stylu dzięki technologii Trioscope, która łączy grę aktorska, animację i specyficzny „komiksowy” look. Właśnie ze względu na ten specyficzny styl, potrzebowaliśmy partnera z odpowiednim doświadczeniem zarówno w „standardowej” postprodukcji i animacji VFX, ale też z talentem i wizją do stworzenia czegoś co wychodzi poza granice fotorealizmu. Juice ma na swoim koncie właśnie taki bardzo szeroki wachlarz artystycznych projektów. Ich wrażliwość i doświadczenie uczynił z Juice świetnego partnera zarówno przy tej serii jak i wielu innych, które nadchodzą” – Grzegorz Jonkajtys, reżyser oraz Chief Creative Officer w Trioscope.
    „To krok milowy dla całego naszego studia. Rozmowy o współpracy nad serialem trwały ponad 2 lata – wspólnie z Grześkiem konkretyzowaliśmy, jak powinien wyglądać serial. Początkowo we dwóch, a następnie z całą drużyną Juice stworzyliśmy coś co potocznie nazywa się "proof of concept". Technologia Trioscope pozwala nam zachować autentyczność emocji granej przez aktorów, a elementy CG pozwalają nam zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół przedstawiony na ekranie. Stworzyliśmy zupełnie nowy, oryginalny język wizualny, a Grześka wrażliwość i podejście pozwoliły nam wykreować coś co będzie unikatowe na tle innych produkcji filmowych” – Michał Misiński, dyrektor artystyczny serialu i reżyser Second Unitu.
    W główną rolę wciela się Bradley James znany z m.in. seriali Merlin i Damien, obok niego wystąpią Martin Sensmeier, Jose Vasquez, Bryan Hibbard.
     






    3 comments

    Oprogramowanie Corela o wartości ponad $2000 w okazji HumbleBundle

    Jeszcze do jutro można skorzystać z okazji na HumbleBundle i kupić pakiet z oprogramowaniem Corela i dodatkami. Płacąc 25.43 EUR można kupić takie oprogramowanie jak  CorelCAD, PaintShop Pro 2020, CorelDRAW Graphics Suite 2020, paczki z brushami i wiele innych dodatków.
    Przypominamy, że korzystając z okazji z wykorzystaniem poniższego linku wspieracie Max3D.pl:
    Link do okazji: humblebundle.com

    2 comments

    Animacja mimiki twarzy w Cyberpunk 2077 (SIGGRAPH 2020)

    W serwisie YouTube pojawiła się ciekawa prezentacja z tegorocznej konferencji SIGGRAPH. Przedstawia ona osiągnięcia kandyjskiej firmy JALI Inc., która wraz z twórcami gry Cyberpunk 2077 stworzyła algorytmy mimiki twarzy do tej gry.
    Algorytmy naprawdę robią wrażenie i mają też zastosowanie do animacji twarzy podczas mowy postaci. Tutaj warto zwrócić uwagę na pokazanie animacji twarzy postaci w różnych językach. Animacja jest w stanie bardzo dobrze odwzorować ruch ust podczas mówienia i dostosuje się do różnych języków dostępnych w grze.
    Prezentacja developerów JALI Inc. oraz CD PROJEKT RED na Siggraph 2020:
    Pif Edwards JALI Research Inc.U of T
    Chris Landreth JALI Research Inc.U of T
    Mateusz Popławski CD PROJEKT RED
    Karan Singh JALI Research Inc.U of T
    Eugene Fiume JALI Research Inc.Simon Fraser University
    Robert Malinowski CD PROJEKT RED
    Sarah Watling JALI Research Inc.
     

    0 comments

    Darmowe assety do gier - modele 3d, tekstury, brushe

    Dzisiaj chcielibyśmy wyróżnić jednego z naszych użytkowników, który pracując od dłuższego już czasu nad swoją grą podczas jej tworzenia dzieli się niektórymi swoimi rzeczami, które udało mu się stworzyć.
    Chodzi tutaj o Rafała Urbańskiego i jego wątek na forum:
    Do dnia dzisiejszego materiałów udostępnianych za darmo uzbierało się naprawdę sporo. Zachęcamy tam zerknąć lub na GumRoad Rafała.
    Kilka słów od samego autora
    Nazywam się Rafał Urbański (Link do portfolio: https://www.artstation.com/brainchild ), od 10-12 lat tworzę grafikę 2d i 3d - pierwsze lata spędziłem na projektowaniu szablonów do gier (ręcznie malowane elementy UI/interface-ów do gier) i tworzeniu ikon. Teraz zajmuję się głównie modelami 3d low poly, malowanymi i stylizowanymi teksturami - ostatnie lata spędziłem także nad rozwijaniu się w PBR (substance painter/designer). Pracuję w blenderze, zbrushu i na pakiecie substance.

    Ostatnio spędzam swój czas głównie na tworzeniu własnej gry (Pelagos: Rise of Greece - city builder w Starożytniej Grecji - Link do tematu z grą na max3d.pl i tworzeniu własnych paczek z assetami.
    Mam wiele darmowych assetów do pobrania. Cały czas dodaję nowe - możecie je znaleźć na https://gumroad.com/brainchildpl
    Wątek poświęcony grze:
    Zachęcamy do rzucenia okiem na te dwa wątki Rafała.
     

    0 comments

    Cyberpunk 2077 - nowy zwiastun, materiały zza kulis, rozmowa z Keanu Reevsem...

    CD Projekt RED wypuściło dzisiaj sporo nowych materiałów związanych z Cyberpunkiem 2077. Na początku oczywiście trzeba wspomnieć o nowym zwiastunie (The Diner), ale zachęcam również do rzucenia okiem na pozostałe materiały.
    Nowy zwiastun - Cyberpunk 2077 - The Diner
    Fury z Cyberpunk 2077 - materiał poświęcony samochodom z gry!
    Rozmowa z twórcami na temat samochodów w grze, za kulisami, Keanu Reeves...
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: O Arch Motorcycle z Keanu Reevesem i Gardem Hollingerem
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: Night City na najwyższych obrotach
    Cyberpunk 2077 — Style 2077 roku
    Cyberpunk 2077 — Wielki Finał Konkursu Cosplayowego
    Ufff.. to chyba wszystko co dzisiaj przesłało prasie CD Projekt RED. Miłego oglądania!
    Przypominamy, że premiera gry juz 19 listopada!
     

    23 comments

    Houdini 18.5 Launch Event

    Dzisiaj o godzinie 18.00 na specjalnej konferencji (która oczywiście będzie się odbywać w formie online) zostaną zaprezentowane nowości jakie znajdą się w programie Houdini 18.5.
    Stream będzie dostępny w serwisie YouTube. Będzie go można oglądać również tutaj.
     

    0 comments
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy