Jump to content
  • News

    Our website articles

    Od szkicu do animacji 3D postaci lisa w programie ZBrush

    Chciałbym wszystkich zaprosić na bloga i kanał YouTube Katarzyny Grabowskiej, która chcąc odejść nieco od grafiki 2D i bardziej ukierunkować się w procesie modelowania 3D rozpoczęła publikacje na YouTube i blogu. 
    Kasia napisała:
    Być może wpadliście na któryś z tych materiałów poprzez nasze forum - jeśli nie to zachęcamy do odwiedzenia bloga Kasi.
    Staramy się zawsze promować tego typu materiały udostępniane przez naszych użytkowników. Jeśli tworzycie coś podobnego - dajcie znać. 
    Więcej: pakamera3d.pl

    Cz.1. Modelowanie
    Cz.2. Teksturowanie
    Cz.3.
    Dodatkowo Kasia utworzyła wątek na naszym forum:
     

    0 comments

    Zobacz nagrania z konferencji Autodesk #MEdays2021

    Jeśli nie mogłeś na żywo śledzić konferencji Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021 - nic straconego. Udostępnione zostały nagrania sesji.

    Aby obejrzeć materiały wymagana jest rejestracja na stronie Autodesk.

    Zobacz nagrania sesji z wirtualnej konferencji już teraz. Wśród nich:
    debata "Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny?" Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Karol Żbikowski, Platige Image.
    Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games doświadczenia 11 bit studios w prezentacji "Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia strony artystyczno - wizualnej gry" - przedstawił Arek Tomaszewski, 11 bit studios sesja "Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium" - zaprezentowana przez Mateusza Tokarza, Platige Image prezentacja "Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłością produkcji animacji 3D!" - temat poprowadził Adrian Perdjon, Bones Studio i wiele innych ciekawych tematów!
    Konferencja - nagrania
    Dzień I
    Artystyczna dusza w świecie deadline'u | DEBATA
    Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny? | Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Piotr Babieno, Bloober Team; Karol Żbikowski, Platige Image. Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games
      Co nowego w programie Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
    Modelling, Rigging, Animation, and a "feel-good" right at the start: What's new in Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
      Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
    Boost your production with latest Modeling & Viewport features in Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
      Rozmowa o trendach | Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych
      Rozmowa o trendach | Patrycja Rodzińska-Szary, ekspert rynku gier wideo
      Maya USD | Will Telford, Autodesk
      Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia | Arek Tomaszewski, 11 bit studios
      BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
    Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk | Roland Reyer, Alex Horst, Will Telford, Autodesk
      BreakoutRoom2 - W jaki sposób dostosować środowisko pracy | Konrad Pleban, Dell
    W jaki sposób dostosować środowisko pracy dla użytkownika kreatywnego przy wykorzystaniu rozwiązań firmy Dell | Konrad Pleban, Dell Technologies BreakoutRoom3 - Rysunkowa postać - Arnold Toon Shader w 3ds Max | Łukasz Banaszkiewicz, Procad  
    Dzień II
    Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium | Mateusz Tokarz, Platige Image
      Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłość produkcji animacji 3D! | Agnieszka Podlewska, Maciej Rudzin, Bones Studio
      Zarządzanie projektami kreatywnymi z ShotGrid (wcześniej: ShotGun Software)
    David Mason, Autodesk
      Rozmowa o trendach - rynek pracy i kompetencje | Dominika Opozda, Devire
      A closer look at sweep mesh | Jon Capleton, Autodesk
      Arnold 6.2 "get to the next level with Arnold Imagers
    John Paul Giancarlo, Autodesk
      Rozmowa o trendach - "Jak wyróżnić się w branży"
    Tomek Bagiński, reżyser
      BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
    Jon Capleton, John Paul Giancarlo, David Mason, Autodesk
      BreakoutRoom2 - Wyzwól swoją kreatywność z nowymi narzędziami od 3Dconnexion
    Aleksandra Goroszko, 3Dconnexion
      BreakoutRoom3 - Tworzenie Cut-sceny filmowej
    Michał Chmielewicz, Jakub Baran, PCC Polska Zobacz nagrania z wydarzenia: boards.autodesk.com/medays2021
     


    1 comment

    Konferencja Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021

    Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021
    Wirtualna konferencja | 29-30 września
    Zapraszamy do rejestracji!
    Dla kogo? 
    Dla wszystkich osób, których życie zawodowe lub pasje koncentrują się wokół produkcji wideo, tworzenia animacji, projektowania środowisk wirtualnej rzeczywistości czy scenografii i postaci z gier komputerowych. Innymi słowy, dla każdego, kogo zawodowo „kręci” tworzenie obiektów sztuki wizualnej przy wykorzystaniu najnowszego oprogramowania i rozwiązań technologicznych. 
    Z myślą o nich organizatorzy przygotowali bogaty program merytoryczny – od debat i prelekcji, przez prezentacje, sesje pytań i odpowiedzi z udziałem międzynarodowych ekspertów, aż po warsztaty z wykorzystania najnowszych wersji oprogramowania Autodesk.

    W programie:
    Debata „Artystyczna dusza w świecie deadline'u”. Sesję poprowadzi Radosław Nałęcz – redaktor naczelny Polsat Games Dynamiczne rozmowy o trendach z czołowymi przedstawicielami branży Najlepsze praktyki prezentowane przez klientów: Bones Studio, Platige Image, 11bit studios Sesje międzynarodowych ekspertów Autodesk, gdzie poznasz tajniki oprogramowania 3ds Max, Maya, Arnold, Shotgrid (ex- Shotgun) czy MotionBuildera Media & Entertainment Days to także możliwość udziału w gamifikacji – czyli rywalizacji sprawdzającej wiedzę z tematyki poruszonej na konferencji! Świetna zabawa i adrenalina gwarantowane! Konferencja odbędzie się online, a wszystko co trzeba zrobić, by zostać jej uczestnikiem, to zarejestrować się! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
    Więcej informacji o konferencji, tegorocznych prelegentach, wydarzeniach specjalnych i programie wydarzenia można znaleźć na stronie: www.autodeskday.pl
    Zapraszamy do rejestracji: 
    Darmowa rejestracja na konferencję

     

    0 comments

    Rozmowy z mistrzem - Sebastian Kalemba

    W 19 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Sebastian Kalemba.
    Niektórzy o nim mówią, że jest wiedźminem cechu niedźwiedzia, niektórzy, że jest ripperdociem, czyli Viktorem Vectorem, najlepszym fixerem w mieście w świecie Cyberpunka.
    Natomiast sam o sobie mówi, że jest tylko animatorem. Zawsze lubił pracowoać z ludźmi i nimi kierować. Daje mu to ogromną satysfakcję. Kierował drużyną i tworzył animacje do gier takich jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Pracuje teraz w CD Project RED, a wcześniej w takich firmach jak: Platige Image, iAnimate, Realtime UK, GustoGames, SoInteractive. Zapraszam Cię serdecznie do odsłuchu tego odcinka.
    Gdzie możesz znaleźć podcast:
    https://rozmowyzmistrzem.pl/
    https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu
    https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl

    0 comments

    Krita 5.0 - co nowego w nadchodzącej wersji?

    Kilka dni temu pojawiła się bardziej szczegółowa informacja o wydaniu nowej wersji programu Krita 5.0. Oficjalne wydanie zbliża się wielkimi krokami.  Nowa wersja to sporo zmian co sugeruje również zmiana numerka z przodu. 
    W całkiej zgrabny sposób o nowościach w tej wersji mówi Wojtek Trybus, którego film znajdziecie poniżej.
     
    Oficjalna informacja na stronie Krity: https://krita.org/en/krita-5-0-release-notes/

    11 comments

    Pełna integracja myszy 3D SpaceMouse i ZBrush

    Firmy 3Dconnexion i Pixologic zjednoczyły siły, aby zaoferować artystom cyfrowym najlepsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania dzięki precyzyjnej integracji linii myszy 3D SpaceMouse i programu ZBrush. Artyści 3D mogą teraz w pełni korzystać z naturalnej i płynnej nawigacji oraz intuicyjnego, immersyjnego powiększania i niezwykłej manipulacji i interakcji z obiektem pod każdym kątem.  

    Mysz 3D SpaceMouse pozwala artystom na interakcję z modelem, podczas gdy sama przejmuje wszystkie czynności nawigacyjne, zwalniając jedocześnie kursor, co zapewnia płynność, sprzyja koncentracji i uwalnia kreatywność. SpaceMouse to jedyny na rynku produkt specjalnie stworzony i wyspecjalizowany do pracy w 3D, zapewniający intuicyjną, bezproblemową i wysoce precyzyjną nawigację 3D. 

    Zbrush to aplikacja znana z tworzenia rzeźbiarskich renderingów dla popularnych filmów, takich jak Avatar, Władca Pierścieni, Star Trek, Piraci z Karaibów, czy Jak ukraść księżyc. Stosowany jest również przez twórców gier w studiach takich jak Blizzard, Electronic Arts, Epic Games i Activision. 
    Dzięki połączeniu SpaceMouse i ZBrush artyści mogą również płynnie zmieniać i dodawać tekstury i kształty do środowisk za pomocą jednego kliknięcia, tworzyć makra ulubionych pędzli rzeźbiarskich, materiałów i efektów alfa w celu udoskonalania postaci i rekwizytów oraz tworzyć modele i ilustracje z niezrównaną prędkością przy jednoczesnym zachowaniu płynnej nawigacji. 
    „Podczas pracy projektowej, zwłaszcza przy tworzeniu zasobów, często nie można pozwolić sobie na luksus korzystania z jednego programu 3D z jedną metodą nawigacji – od modelowania warstw 3D, poprzez aplikacje specjalizujące się w mapowaniu UV lub retopologii, programy symulacji tkanin, efekty cząstek stałych, renderowanie, silniki gier komputerowych, po modele CAD czy programy do tworzenia materiałów i tekstury... prawdopodobnie każdego dnia patrzysz na co najmniej 2 lub 3 zupełnie różne metody nawigacji. Możliwość korzystania z jednego narzędzia nawigacyjnego, które działa tak intuicyjnie, jakby się przekręcało, obracało i przesuwało model trzymając go w dłoni, może usprawnić przechodzenie między aplikacjami” – wyjaśnia Michael Pavlovich, niezwykle wpływowy dyrektor ds. kreowania postaci i zagorzały zwolennik ZBrush, który ma wielu fanów w mediach społecznościowych. 

    Dodatkowo twierdzi, że otrzymuje „swobodę poruszania się i wolność pozwalającą na skupienie większej uwagi na tworzeniu, w miejsce zmagania się z pamięcią mięśniową, próbując przypomnieć sobie sposób nawigacji, w zależności od tego, które 3 lub 4 programy zostały danego dnia otwarte”. Przyznaje, że ma satysfakcję „wiedząc, że odpowiednie narzędzia mogą poprawić jakość procesu twórczego”. 

    Antonio Pascucci, dyrektor generalny 3Dconnexion, wyjaśnia, dlaczego zaangażował się w nowy segment rynku: „SpaceMouse oferuje możliwość pracy oburęcznej, co ułatwia tworzenie treści cyfrowych w każdym środowisku 3D, od inżynierii produktu po projekty z zakresu architektury, a zwłaszcza mediów i rozrywki. Umiejętne poruszanie się po szczegółach treści cyfrowych ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia złożoności geometrii i trzeciego wymiaru kreacji plastycznych.” 
    Artyści używający SpaceMouse nawigują w sposób ciągły i intuicyjny, ponieważ nie wymaga to wysiłku oraz określenia dominującej ręki i nie przerywa procesu modelowania. Uzyskują ogromną liczbę widoków dzieła, które tworzą. Oznacza to, że zdobywają nowe immersyjne, trójwymiarowe doświadczenie, które zdecydowanie wzmacnia ich kreatywność. 
    „Jak tylko zauważyliśmy, jak wielu użytkowników ZBrush chciałoby móc korzystać ze SpaceMouse, naszym priorytetem stało się rozpoczęcie współpracy technologicznej z Pixologic. Dzisiaj cieszymy się, że udało nam się osiągnąć doskonałą nawigację SpaceMouse w środowisku ZBrush z korzyścią dla naszych wspólnych klientów. Pragniemy podziękować kierownictwu i inżynierom Pixologic za ich zaangażowanie w sukces projektu.” 

    Ofer Alon, założyciel Pixologic, mówi: „Kiedy zobaczyłem SpaceMouse po raz pierwszy, byłem pod wrażeniem wysokiej jakości urządzenia i funkcjonalności, jaką może ono zaoferować artystom korzystającym z ZBrush. Dlatego zdecydowałem się współpracować z 3Dconnexion i zintegrować to świetne narzędzie z ZBrush. Jestem bardzo zadowolony z tego połączenia, dzięki któremu artyści ZBrush uzyskują płynną nawigację w przestrzeni 3D, a tym samym bardziej intuicyjny i wydajny proces tworzenia.”
     
    Źródło: Informacja prasowa 3Dconnexion
     


    21 comments

    Kojko i Kokosz od Netflix - oficjalny zwiastun

    Kilka dni temu opublikowany został zwiastun, który miło zaskoczył wiele osób. Okazało się, że już 28 lutego na platformie Netflix będziemy mogli oglądać serial animowany - Kajko i Kokosz.
    Tutaj warto wspomnieć, że młodsi czytelnicy mogą zupełnie nie kojarzyć tego tytułu. Zaczniemy zatem od przypomnienia czym jest owa seria.
    Kajko i Kokosz by Netflix
    Taki opis znajdziemy w opisie zwiastuna.
    Tu nie ma co Lelum Polelum, to trzeba zobaczyć i po raz pierwszy usłyszeć! W Kajko i Kokosz występują: Artur Pontek (Kajko), Michał Piela (Kokosz), Jarosław Boberek (Mirmił), Agata Kulesza (Jaga), Jan Aleksandrowicz- Krasko (Łamignat), Grzegorz Pawlak (Hegemon), Anna Apostolakis (Lubawa), Jacek Kopczyński (Kapral), Abelard Giza (Oferma), Mateusz Łasowski (Siłacz), Eryk Lubos (Rodrus) i Maciej Kosmala (Miluś).
    Kajko i Kokosz to nowy serial animowany stworzony na podstawie kultowych komiksów autorstwa Janusza Christy. Głównymi bohaterami serii są słowiańscy wojowie - Kajko i Kokosz. Przyjaciele na co dzień służą kasztelanowi Mirmiłowi, broniąc zamieszkałej przez nich osady przed wszelkimi niebezpieczeństwami. A tych nigdy nie brakuje.
    Cofnijmy się jednak do roku 2006
    Warto przy tej okazji wspomnieć o fakcie, iż nie jest to pierwsza adaptacja tej serii komiksów. W pewnym sensie historia zatacza koło. Sam osobiście pamiętam jak tworzony był krótki film animowany z Kajko i Kokoszem, a powstawał niegdyś we wrocławskim studiu Virtual Magic.
    O ile starsi nasi bywalcy na pewno dobrze pamiętają ten film to młodsi mogli o nim w ogóle nie słyszeć.
    Film (jak podaje nawet Wikipedia): Zrealizowany został również krótkometrażowy film animowany oparty na albumie Zamach na Milusia. 16-minutowy film został wyemitowany w kinach w 2006 roku i spotkał się z negatywnymi reakcjami fanów. Głosu Kajkowi użyczył Maciej Stuhr, a Kokoszowi Cezary Żak, który miał także grać postać Kokosza w wersji fabularnej; projekt ten jednak także zarzucono.
    Na stronie Virtual Magic możecie znaleść jego opis i kilka "stopklatek": http://virtualmagic.com.pl/en/kajko-and-kokosz/ 
    Tutaj bardziej ciekawskich odsyłam do tego wątku, który pojawił się u nas kilka dni temu (tam też znajdziecie link do  tego filmu na YT, ale w bardzo słabej jakości). 
    Osobiście nie byłem, aż tak krytyczny w stosunku do tego 16-minutowego filmu. Warto wspomnieć, że były to początki tworzenia tego typu filmów w Polsce. Zdobycie funduszy na tego typu film i przekonanie kin do jego wyświetlenia z tego co pamiętam z rozmowy z reżyserem - nie było łatwym zadaniem. 
    Wróćmy jednak do roku 2021
    Serial od Netflix podzielony na 26 odcinków, a każdy z nich będzie trwał ok. 13 minut. Natomiast nie zobaczymy od razu wszystkich odcinków, tutaj premiera zostanie podzielona na części. 28 lutego zobaczymy 5 pierwszych odcinków.
    Produkcja ta będzie filmem animowanym 2D. Tutaj Netflix podjął współpracę z EGoFILM. Lista osób odpowiedzialnych za produkcję:
    REŻYSER:  Michał Śledziu Śledziński, Tomasz Leśniak, Marcin Wasilewski (GS Animation), Łukasz Kacprowicz (GS Animation), Robert Jaszczurowski (GS Animation), Marta Stróżycka, Aliaksandr Sasha Kanavalau SCRIPTWRITER: Maciej Kur, Rafał Skarżycki SCRIPT DOCTOR: Mike de Seve, Baboon Animation CHARACTER DESIGN: Sławomir Kiełbus PRODUKCJA: EGoFILM Ewelina Gordziejuk
    Znamy również obsadę:
    Kajko - Artur Pontek, Kokosz - Michał Piela, Łamignat - Jan Aleksandrowicz-Krasko, Jaga - Agata Kulesza, Lubawa - Anna - Apostolakis, Mirmił - Jarosław Boberek, Wit - Krzysztof Zalewski, Hegemon - Grzegorz Pawlak, Kapral - Jacek Kopczyński,Oferma -Abelard Giza, Siłacz - Mateusz Łasowski, Rodrus - Eryk Lubos, Miluś/Semko/Król - Maciej Kosmala
    Z niecierpliwością czekamy do 28 lutego 😀
    PS. Czy jest ktoś jeszcze tutaj kto pamięta produkcję z 2006 roku? 
     

    18 comments

    Rozmowy z mistrzem #18 - Jacek Pilarski

    W 18 odcinku rozmów z mistrzem zobaczycie Jacka Pilarskiego. Jest bardzo utalentowanym i ciężko pracującym artystą, który mocno zgłębia tematy swoich zainteresowań. Podobno nie można znaleźć zdjęcia z nim w internecie na którym się nie uśmiecha.
    Zajmuje się głównie concept artem, matte paintingiem i fotografią. Jest artystą który ciągle stara się pogłębiać swoją wiedzę.
    Pracuje obecnie w Framestore i mówi, że nie wymieniłby tej pracy na żadną inną.
    Prowadzi również swoją firmę locationtextures.com w której skupia się na tworzeniu map HDRi do zastosowań komercyjnych.
    W 2017 roku zdobył Oskara wraz ze swoją drużyną za efekty wizualne do Księgi Dżungli.
    W tym odcinku razem z ... będziemy się starać przekonać słuchaczy dlaczego warto również pracować jako matte painter. Nie zabraknie informacji dlaczego warto samemu robić zdjęcia i się nimi dzielić, tworzyć modele na podstawie fotogrametrii czy ogólnie tworzyć własną bibliotekę pod ręką.
    Odcinki podcastu możesz również posłuchać na YouTube, Spotify czy Apple Podcasts.

    0 comments
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy