Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    3ds max 2024.2

    Pojawiła się większa aktualizacja programu 3ds max oznaczona jako 2024.2.
    Co nowego w skrócie:
    3ds Max 2024.2 to duża aktualizacja w dużej ilości obszarów programu. Nowy modyfikator Conform, ulepszeniami w booleans, spline'ach, DCM, ważnym wzrostem wydajności w obszarze vol. select, push, relax, retopologii, skinningu i innych.
    To również ulepszenia w animacji i nowy panel QT motion z odświeżonym menu, bardziej elastyczny i z większą ilością opcji, poprawki w CAT i Biped, ulepszenia w edytorze materiałów, w zarządzaniu kolorami i o wiele, wiele więcej! 
     
    Oficjalna strona Autodesk:
    https://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2024/ENU/

    1 komentarz

    ZBrush 2024

    Maxon poinformował o szeregu nowości związanych z wydaniem nowej wersji programu ZBrush 2024.
    ZBrush 2024 wprowadza szereg ulepszeń, które czynią standard branżowy dla cyfrowego rzeźbienia jeszcze lepszym.
    Innowacyjny Anchors Brush  otrzymuje aktualizację umożliwiającą korzystanie z pędzla bez konieczności maskowania powierzchni. Podział na Części rozszerza możliwości Knife Brush, pozwalając dzielić zasoby na kawałki, zachowując przy tym podzielone części jako oddzielne lub połączone części w menu SubTool. Narzędzia Gizmo i Transpose teraz oferują maskowanie topologii wraz z możliwością przyczepiania do centrum regionu maskowania. Gizmo i Linie Transpose mogą przyczepiać się wzdłuż zaznaczonego obszaru, ułatwiając pracę z maskowaniem dla artysty. Szumy Cinema 4D są teraz dostępne w galerii szumów powierzchni ZBrush. Dzięki nowej funkcji Repeat to Similar, artyści mogą łatwo powtarzać zmiany z edytowanej siatki źródłowej i przenosić zmiany na siatki docelowe o tej samej liczbie poligonów. Powtarzaj do Podobnych obsługuje zmiany w rzeźbieniu, pełną wymianę siatki, maskowanie i grupowanie poligonów. Możliwości maskowania Grow and Shrink są rozszerzone, aby zapewnić bardziej dynamiczną kontrolę i zwiększyć potencjał projektowy. Dodano nową opcję pociągnięcia o nazwie DragStamp. Umożliwia kontrolowanie intensywności związanej z przeciąganiem alfa na powierzchnię przez przesuwanie kursora w przód i tył. Dodano dwa nowe przyciski do fałd, zapewniając większą kontrolę nad obszarami aktywów, gdzie występują fałdy i krawędzie. Unmasked oraz Uncrease Unmasked Insert Mesh Brushes (Pędzle do Wstawiania Siatki) są teraz kompatybilne ze Stroke. Więcej: https://www.maxon.net/en/article/maxon-one-critical-enhancements-for-zbrush-in-november-release

    11 komentarzy

    Half-Life: Dokument z Okazji 25. Rocznicy

    Aby uczcić 25. rocznicę wydania gry Half-Life, zespół deweloperski, który pracował nad oryginalną grą, został ponownie zgromadzony, aby podzielić się swoimi wspomnieniami z tworzenia pierwszej gry Valve.
    Zapraszamy do zapoznania się z aktualizacją z okazji 25. rocznicy Half-Life, przywróconą zawartością, nowymi mapami wieloosobowymi oraz licznymi ulepszeniami jakości życia dla oryginalnej gry na stronie https://half-life.com/halflife25
    Dodatkowo Half-Life jest za darmo na Steam. Valve wypuścił też patcha i dodał demo "Uplink".

    1 komentarz

    Blender 4 wydany!

    Nowa wersja programu Blender oznaczona numerem 4 została właśnie wydana. Zmian w "4" jest naprawdę sporo i zaszły one prawie na każdej płaszczyźnie.
    Zobaczcie filmy prezentujące w skrócie nowości Blender 4:
     
     
    Oficjalna strona wydania: https://www.blender.org/download/releases/4-0/
     

    13 komentarzy

    Katana 7.0 - ze splash screenem stworzonym przez Polaka

    Pojawiła się nowa wersja oprogramowania Katana oznaczona numerem 7 od The Foundry. A piszę o tym również z tego względu, że coraz więcej osób będzie mogło kojarzyć grafikę tytułową wykorzystaną w tym artykule. Została ona stworzona przez Dawida Cencora, który wrzucił kilka jej wersji również u nas. Zapraszamy do galerii.
    Wracając do samej Katany - chyba o niej wcześniej nie pisaliśmy. 
    "Katana" od The Foundry to zaawansowane narzędzie do oświetlania i tworzenia tzw. look developmentu  w procesie produkcji filmów i animacji. Jego główne zastosowania to:
    Look Development: Katana pozwala artystom na tworzenie, testowanie i udoskonalanie wyglądu assetów, takich jak postacie czy elementy środowiska, w kontekście produkcyjnym. Zapewnia narzędzia do zarządzania teksturami, materiałami i oświetleniem, co jest kluczowe w produkcji filmów animowanych i efektów wizualnych.
    Oświetlenie: Katana specjalizuje się w zaawansowanym oświetleniu scen. Umożliwia tworzenie złożonych schematów oświetleniowych, które mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane. Dzięki wydajnemu zarządzaniu scenami, Katana jest idealna do pracy nad dużymi scenami z wieloma źródłami światła.
    Efektywność Workflow: Katana jest zaprojektowana, aby wspierać procesy pracy w dużych studiach, gdzie wiele osób może pracować nad różnymi aspektami tego samego projektu. Posiada funkcje umożliwiające łatwe współdzielenie i aktualizację pracy pomiędzy różnymi działami.
    Zgodność z Innymi Narzędziami: Katana łatwo integruje się z innymi programami używanymi w produkcji filmowej i gier, takimi jak programy do tworzenia animacji 3D (np. Maya, Houdini) czy systemy renderowania (np. Arnold, RenderMan, V-Ray).
    Non-Destructive Workflow: Pozwala na nie-destrukcyjne podejście do look development i oświetlenia, co oznacza, że można wprowadzać zmiany bez wpływu na wcześniej wykonaną pracę.
    Skalowalność: Jest szczególnie ceniona w dużych produkcjach za jej zdolność do obsługi bardzo dużych i złożonych scen, nie tracąc przy tym na wydajności.
    Katana jest często wybierana w profesjonalnych studiach filmowych i produkcyjnych ze względu na jej mocne strony w zakresie zarządzania oświetleniem i look development w skomplikowanych scenach. Jest to narzędzie kluczowe w procesie tworzenia efektów wizualnych wysokiej jakości.
     

    10 komentarzy

    Chłopi - czy będzie Oskar?

    Myślę, że warto założyć wątek i rozpocząć dyskusję o filmie Chłopi, który pobił właśnie rekord kinowy - "Chłopi" to najczęściej oglądany film tego roku w Polsce.  Film jest wyjątkową produkcja od twórców Twój Vincent i kandydatem do Oskarów 2024 w kategorii filmu zagranicznego.
    Coraz więcej też ukazuje się materiałów dodatkowych związanych z filmem. Uwagę zwraca muzyka za którą odpowiadał Łukasz L.U.C. Rostkowski wraz z Rebel Babel Film Orchestra.
    Czy widzieliście już film? Co o nim sądzicie?
    Proces powstawania filmu
    Tutaj więcej możecie przeczytać w artykule w serwisie bankier.pl

    Fragment:
     

    29 komentarzy

    Zombies Cinematic - Call of Duty: Modern Warfare III - od Platige Image

    W internecie ukazał się cinematic do gry Call of Duty: Modern Warfare III 
    Animacja stworzona przez studio Platige Image we współpracy z Activision.
     
    Reżyser: Damian Nenow
    Supervisor CG: Hubert Zegardło
    Dyrektor artystyczny: Kamil Murzyn/Adrian Bajusz
    Producent: Ewelina Zawadzka
    Producent wykonawczy: Piotr Prokop
    Korekcja kolorów: Piotr Sasim

    0 komentarzy

    Zwiastun Cyberpunk 2077 Phantom Liberty - Idris Elba

    Premiera dodatku Phantom Liberty do gry Cyberpunk 2077 nastąpi 26 września 2023 roku. W ramach rozgrzewki przed tym wydarzeniem, CD Projekt przedstawił nowy klip filmowy, który z pewnością zrobił swoje. W najnowszym trailerze CP 2077 Phantom Liberty główną rolę odgrywa postać, którą zagrał znany z Hollywood aktor, Idris Elba, prezentując się niezwykle spektakularnie. Historia przedstawiona w zwiastunie wciąga, a nowo wprowadzony bohater robi prawdziwe furorę. 
    Zobaczcie zresztą zwiastun dodatku 🔥
    Making of:
     

    47 komentarzy


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności