Jump to content

adek

Administrators
  • Content Count

    11,989
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

adek last won the day on January 2

adek had the most liked content!

Community Reputation

135 Excellent

About adek

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witamy ponownie w takim razie 馃檪
  2. Czyli oficjalnie ruszy艂o? No to wrzuc臋 newsa w tygodniu (wi臋kszy ruch).
  3. Super. No to na razie nie zdradzaj wi臋cej. Wrzucimy co艣 jak to b臋dzie dost臋pne oficjalnie, ale my艣l臋, 偶e to co wrzuci艂e艣 teraz zach臋ci osoby do test贸w.
  4. W serwisie ART OF VFX pojawi艂 si臋 obszerny artyku艂 (wywiad) na temat tworzenia efekt贸w specjalnych w Wied藕minie (od Netflixa). Julian Parry dosy膰 szczeg贸艂owo opowiada o pracy przy tym projekcie. Julian odpowiedzialny by艂 ca艂o艣ciowo za efekty specjalne. Przypominamy, 偶e jednym z vendor贸w pracuj膮cych przy produkcji by艂a firma Platige Image. Z wywiadu mo偶emy si臋 dowiedzie膰, 偶e w sumie by艂a to jedyna firma spoza Londynu. Supervisorem je艣li chodzi o efekty specjalne od strony Platige Image by艂 Mateusz Tokarz. B臋dziemy chcieli zorganizowa膰 dla Was AMA z Polakami pracuj膮cymi przy Wied藕minie. By膰 mo偶e si臋 uda. Ale zach臋camy do przeczytania artyku艂u: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/
  5. W serwisie ART OF VFX pojawi艂 si臋 obszerny artyku艂 (wywiad) na temat tworzenia efekt贸w specjalnych w Wied藕minie (od Netflixa). Julian Parry dosy膰 szczeg贸艂owo opowiada o pracy przy tym projekcie. Julian odpowiedzialny by艂 ca艂o艣ciowo za efekty specjalne. Przypominamy, 偶e jednym z vendor贸w pracuj膮cych przy produkcji by艂a firma Platige Image. Z wywiadu mo偶emy si臋 dowiedzie膰, 偶e w sumie by艂a to jedyna firma spoza Londynu. Supervisorem je艣li chodzi o efekty specjalne od strony Platige Image by艂 Mateusz Tokarz. B臋dziemy chcieli zorganizowa膰 dla Was AMA z Polakami pracuj膮cymi przy Wied藕minie. By膰 mo偶e si臋 uda. Ale zach臋camy do przeczytania artyku艂u: https://www.artofvfx.com/the-witcher-julian-parry-overall-vfx-supervisor/ Zobacz ca艂y article
  6. Nie wiem czy nie mia艂by艣 wi臋kszej skuteczno艣ci pisz膮c te偶 kilka s艂贸w do czego jest ten plugin. Mo偶e nawet mo偶na o nim newsa napisa膰 馃槈
  7. Na kanale SPA Studios (studio, kt贸re jest odpowiedzialne za film Klaus o kt贸rym pisali艣my ju偶 wielokrotnie) pojawi艂 si臋 film na kt贸rym Marcin Jakubowski (Production Designer) pokazuje jak stworzy膰 t艂o w stylu znanym w艂a艣nie z tego filmu. Ciekawy materia艂 z komentarzem Marcina.
  8. Na kanale SPA Studios (studio, kt贸re jest odpowiedzialne za film Klaus o kt贸rym pisali艣my ju偶 wielokrotnie) pojawi艂 si臋 film na kt贸rym Marcin Jakubowski (Production Designer) pokazuje jak stworzy膰 t艂o w stylu znanym w艂a艣nie z tego filmu. Ciekawy materia艂 z komentarzem Marcina. Zobacz ca艂y article
  9. Nareszcie mog臋 tutaj napisa膰. Czeka艂em, a偶 obejrz臋 8 odcink贸w. Troch臋 mi si臋 przeci膮gn臋艂o. Og贸lna ocena - uwa偶am, 偶e warto i jest to dobry serial z wieloma niedoci膮gni臋ciami. Moje uwagi: niesp贸jno艣膰 je艣li chodzi o obraz - wida膰, 偶e robi艂o to kilka firm i mia艂em jakie艣 takiego wra偶enie jakby nagle "bajka" si臋 zmienia艂a zbyt mocno teatralno艣膰 - z jednej strony to zapewne celowy zabieg, ale szczeg贸lnie w pierwszych dw贸ch odcinkach - m贸wi膮c teatralno艣膰 - wszystko takie czyste, jaskinia, ubrania dopiero co uprasowane. Ale mo偶e to tylko moje odczucie oczywi艣cie r贸wnie偶 nie by艂em fanam tego pomieszania chronologii. My艣l臋, 偶e to mocno utrudnia odbi贸r tego serialu - szczeg贸lnie ludziom, kt贸rzy z Wied藕minem nie mieli nic wsp贸lnego. Jak kto艣 wcze艣niej napisa艂 - r贸wnie偶 uwa偶am, 偶e w膮tek Yennefer za d艂ugo poci膮gni臋ty Na plus: by艂o mo偶e tylko kilka moment贸w, 偶e m贸g艂bym powiedzie膰, 偶e co艣 od VFX nie zosta艂a dobrze poci膮gni臋te (pomijaj膮c sp贸jno艣膰) - my艣l臋, 偶e dobra robota i ch臋tnie ze szczeg贸艂ami dowiedzia艂bym si臋 za co odpowiada艂a polska ekipa - pochwalcie si臋 - jest czym! aktorzy - uwa偶am, 偶e 艣wietnie dobrani, o ile te偶 nie polubi艂em Yennefer - mo偶e w艂a艣nie za zbyt mocne skupianie si臋 na niej - pozostali - uwa偶am, 偶e 艣wietnie dobrani odcinek 8 chyba najbardziej mi si臋 podoba艂 Je艣li kto艣 z pracuj膮cych os贸b przy Wied藕minie to czyta - gratulacje - zawsze b臋d膮 niedoci膮gni臋cia, ale wysz艂o dobrze i my艣l臋, 偶e sezon 2 b臋dzie o wiele lepszy!
  10. adek

    Bob Marley

    Jedna z lepszych rzeczy jakie tutaj ostatnio wpad艂y. Faktycznie 艣wietna robota!
  11. adek

    Warszawa 223 Taxi

    Rewelacja! 艢wiat艂o pi臋kne.
  12. Wiem, 偶e Wied藕min jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie co艣 napiszemy. Chcia艂bym przypomnie膰 o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczeg贸lnie w okresie 艣wi膮tecznym). Je艣li dopiero kupili艣cie abonament Netflixa lub zapomnieli艣cie o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzuci膰 na ni膮 okiem! Przyznam szczerze, 偶e mnie osobi艣cie dopiero teraz uda艂o si臋 nadrobi膰 zaleg艂o艣ci bo chcia艂em to zrobi膰 razem z rodzin膮 i ... pisz臋 ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widzia艂em ju偶 dawno (a jako rodzic jestem dosy膰 na bie偶膮co馃槑). Oczywi艣cie to opinia moja, ale i pozosta艂ej cz臋艣ci rodziny, kt贸ra ze mn膮 to ogl膮da艂o przy czym c贸rka naprawd臋 nie odesz艂a od telewizora tak j膮 wci膮gn臋艂a historia (a nie zdarza si臋 to cz臋sto w warunkach domowych). Przepi臋kna animacja, stylizacja, postacie, ca艂y czas jest na czym zawiesi膰 oko. Zdaje sobie spraw臋, 偶e to zas艂uga wi臋kszej ilo艣ci os贸b, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski 馃憦 (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobi艣cie r贸wnie偶 kojarz膮cy si臋 z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac mo偶na by艂o ogl膮da膰 na Max3d.pl). By膰 mo偶e uda nam si臋 Was nam贸wi膰 na AMA? Pogodamy mo偶e o tym w Nowym Roku 馃槈 Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i troch臋 przedwcze艣niej 偶ycz臋 wszystkim Weso艂ych 艢wi膮t! 馃巺 PS. Postaramy si臋 zorganizowa膰 AMA z Szymonem i Marcinem w Nowym Roku. PS2. Jeszcze jako bonus ma艂y making of z produkcji z YT
  13. Wiem, 偶e Wied藕min jest w tej chwili na ustach wszystkich, ale o nim zapewne jeszcze sobie co艣 napiszemy. Chcia艂bym przypomnie膰 o innej produkcji Netflixa z polskim akcentem wartej polecenia (szczeg贸lnie w okresie 艣wi膮tecznym). Je艣li dopiero kupili艣cie abonament Netflixa lub zapomnieli艣cie o takiej produkcji jak Klaus Netflix - warto rzuci膰 na ni膮 okiem! Przyznam szczerze, 偶e mnie osobi艣cie dopiero teraz uda艂o si臋 nadrobi膰 zaleg艂o艣ci bo chcia艂em to zrobi膰 razem z rodzin膮 i ... pisz臋 ten post spontanicznie, bo tak dobrej animacji nie widzia艂em ju偶 dawno (a jako rodzic jestem dosy膰 na bie偶膮co馃槑). Oczywi艣cie to opinia moja, ale i pozosta艂ej cz臋艣ci rodziny, kt贸ra ze mn膮 to ogl膮da艂o przy czym c贸rka naprawd臋 nie odesz艂a od telewizora tak j膮 wci膮gn臋艂a historia (a nie zdarza si臋 to cz臋sto w warunkach domowych). Przepi臋kna animacja, stylizacja, postacie, ca艂y czas jest na czym zawiesi膰 oko. Zdaje sobie spraw臋, 偶e to zas艂uga wi臋kszej ilo艣ci os贸b, ale gratulacje Szymon Biernacki oraz Marcin Jakubowski 馃憦 (Production Designers). Taki nasz polski akcent, ale mnie osobi艣cie r贸wnie偶 kojarz膮cy si臋 z Max3D.pl bo przez lata (co prawda dawno temu), ale wiele Waszych prac mo偶na by艂o ogl膮da膰 na Max3d.pl). By膰 mo偶e uda nam si臋 Was nam贸wi膰 na AMA? Pogodamy mo偶e o tym w Nowym Roku 馃槈 Szczerze polecam obejrzenie tego filmu i troch臋 przedwcze艣niej 偶ycz臋 wszystkim Weso艂ych 艢wi膮t! 馃巺 PS. Postaramy si臋 zorganizowa膰 AMA z Szymonem i Marcinem w Nowym Roku. PS2. Jeszcze jako bonus ma艂y making of z produkcji z YT Zobacz ca艂y article
  14. Ale napisz czego Ci brakuje. Zerknij r贸wie偶 na w膮tek dotycz膮cy zmiany - to nie tylko zmiana forum. Forum to ju偶 nie tylko forum, stawiamy na galerie itp. ALe 艣mia艂o pisz, sugeruj co艣. Po to jest ten w膮tek.
  15. Pawe艂 Jaruga, artysta-grafik 3D, Polska W ci膮gu mojej 10-letniej kariery jako grafika 3D i cyfrowego rze藕biarza nie by艂o lepszych mo偶liwo艣ci i wi臋kszej swobody w tworzeniu ni偶 s膮 teraz. Przy dost臋pie do pot臋偶nych narz臋dzi sprz臋towych i programowych profesjonali艣ci mog膮 dzi艣 w pe艂ni realizowa膰 swoje wizje bez limit贸w ze strony technologii. Na pocz膮tku mojej przygody mia艂em wra偶enie, 偶e moje wyobra偶enia by艂y cz臋sto ograniczane do prostych i 艂atwych do uzyskania efekt贸w. Dekad臋 p贸藕niej i po sukcesywnych inwestycjach w technologi臋 moja praca 鈥 od modelowania i teksturowania po cieniowanie i rendering 鈥 sta艂a si臋 szybsza i 艂atwiejsza i to przy tworzeniu coraz bardziej szczeg贸艂owych modeli. W przesz艂o艣ci, gdy procesory i karty graficzne nie mia艂y takiej mocy, jak dzi艣, by艂em ograniczony, co do liczby tr贸jk膮t贸w, twarzy i tekstur, jakie mog艂em projektowa膰. Brak mocy obliczeniowej by艂 szczeg贸lnie dotkliwy, gdy pracowa艂em z domu przy u偶yciu pojedynczej stacji roboczej 鈥 wszystko trwa艂o bardzo d艂ugo, zw艂aszcza gdy przygotowywa艂em animacje. Du偶e przyspieszenie w mojej pracy obserwuj臋 nawet przy por贸wnaniu obecnego sprz臋tu do tego, co mia艂em jeszcze 3 lata temu. Na co dzie艅 u偶ywam Zbrush i kilku narz臋dzi renderuj膮cych na bazie GPU, jak np. AMD Radeon ProRender, a m贸j sprz臋t to m.in. AMD Radeon Pro WX 9100 (dostarczony mi przez AMD) i 8-rdzeniowy procesor o taktowaniu 4,0 GHz i 64 GB RAM. M贸j sprz臋t sprzed kilku lat pozwala艂 mi tworzy膰 modele z艂o偶one z 20-50 milion贸w tr贸jk膮t贸w i to by艂o du偶o, jak na freelancera. Obecnie moja stacja pozwala mi obs艂u偶y膰 ponad 200 milion贸w tr贸jk膮t贸w, wi臋c szczeg贸艂owe modele z艂o偶one z 70-120 milion贸w to dla mnie dzi艣 nic specjalnego. Do teksturowania u偶ywam Substance Painter i 3D Coat, a m贸j sprz臋t ma przynajmniej 8 GB pami臋ci wideo. To naprawd臋 minimum, 偶eby m贸c teksturowa膰 postaci z gry przy 4096-bitowym zestawie tekstur (4096x4096 pikseli). To kolejny spory skok w por贸wnaniu z pocz膮tkiem mojej kariery, gdy moim limitem by艂o 1024x1024 per posta膰. Ten technologiczny post臋p nie tylko pozwoli艂 nam tworzy膰 bardziej realistyczne i 偶ywe postaci, ale tak偶e umo偶liwi艂 rendering w czasie rzeczywistym, co oznacza, 偶e widz臋 od razu wszelkie wprowadzane zmiany, a to przyspiesza dodatkowo prac臋. Mam ponadto mo偶liwo艣膰 produkowania foto-realistycznych obraz贸w, kt贸re pomagaj膮 tworzy膰 bardzo szczeg贸艂owy i wiarygodny 艣wiat 3D. Mo偶na te偶 艂atwo o艣wietla膰 sceny i modele przy u偶yciu pojedynczych obrazk贸w HDRI oraz wykorzystywa膰 skany fotogrametryczne, czyli tr贸jwymiarowe skany prawdziwych przedmiot贸w i postaci bazuj膮ce na zestawach zdj臋膰 robionych wok贸艂 obiektu, w tym tak偶e wysokiej rozdzielczo艣ci tekstur. Og贸lnie to bardzo pomaga czyni膰 proces tw贸rczy wi臋ksz膮 zabaw膮, skoro nie trzeba si臋 m臋czy膰 ze sprz臋tem. Przyst臋pno艣膰 rozwi膮za艅 sprz臋towych i programowych nadal si臋 poprawia, dzi臋ki czemu graficy 3D mog膮 kontynuowa膰 swoj膮 tw贸rcz膮 przygod臋 i skupia膰 si臋 na rozwijaniu swoich umiej臋tno艣ci i potencja艂u przy wykorzystaniu najlepszych program贸w. Trzeba jednak zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e wydajno艣膰 i op艂acalno艣膰 zale偶y 艣ci艣le od potrzeb. Moje wymagania s膮 r贸偶ne w zale偶no艣ci od tego, czy zarabiam pieni膮dze na renderingu, czy te偶 na modelowaniu i teksturowaniu postaci do gier, do czego musz臋 mie膰 mo偶liwo艣膰 pracy na wielu zestawach tekstur 4K na raz. Te wymagania s膮 te偶 zupe艂nie inne, gdy tworz臋 proste modele do gier mobilnych lub nisko-bud偶etowych, do czego nie potrzebuje a偶 tak wielu tekstur. Jakkolwiek potrzebuj臋 du偶o pami臋ci wideo, to znalezienie odpowiedniego balansu mo偶e by膰 trudne, wi臋c staram si臋 zawsze kupowa膰 najlepsz膮 kart臋 graficzn膮, na jak膮 mnie sta膰, aby moja praca by艂a jak najszybsza. Tw贸rcy 3D pochodz膮 z r贸偶nych 艣rodowisk, zar贸wno technicznych, jak i artystycznych. By by膰 grafikiem 3D potrzebujesz od razu troch臋 umiej臋tno艣ci kreatywnych, cho膰 kreatywno艣膰 mo偶na te偶 rozwija膰 w ci膮gu swojej kariery. Natomiast umiej臋tno艣ci technicznych wystarczy si臋 po prostu nauczy膰 (aczkolwiek jest trudniej, je艣li nie znasz si臋 w og贸le na komputerach). Mam przez to na my艣li, 偶e wsp贸艂czesne narz臋dzia programowe s膮 znacznie bardziej dost臋pne i przyjazne dla u偶ytkownika, a do tego wsparte pot臋偶nym sprz臋tem, kt贸ry przyspiesza prace i wydajno艣膰. Dla przyk艂adu: obecnie nie trzeba rozpoczyna膰 modelowania od bazowej siatki, a formy i kszta艂ty mo偶na tworzy膰 bez wiedzy matematycznej czy technicznej. Dlatego cokolwiek przyjdzie Ci do g艂owy, to mo偶esz to praktycznie zmaterializowa膰 na modelu 3D. Jakkolwiek posiadanie pewnych umiej臋tno艣ci technicznych i obycia artystycznego mo偶e u艂atwi膰 Ci pocz膮tek kariery jako grafika 3D, to cierpliwo艣膰 jest nadal kluczowa, poniewa偶 b臋dziesz pracowa膰 wiele godzin dziennie szlifuj膮c swoje projekty. Niedawno nauczy艂em od podstaw dwie osoby, z kt贸rych 偶adna nie mia艂a wi臋kszego do艣wiadczenia ze specjalistycznym oprogramowaniem komputerowym, a teraz obie pracuj膮 z sukcesami jako profesjonalni graficy 3D. Obie s膮 jednak niezwykle cierpliwe, wytrwa艂e i ch臋tne do nauki i rozwoju. Jako Polak jestem bardzo podekscytowany widz膮c rozw贸j tej bran偶y w moim kraju. Mamy tutaj znakomitych artyst贸w 3D i deweloper贸w, a przy wsp贸艂czesnej technologii mo偶emy sobie pozwoli膰 na t臋 sam膮 swobod臋 tw贸rcz膮, jak profesjonali艣ci z zachodniej Europy i Ameryki, gdzie powstaj膮 najwi臋ksze produkcje. Nasza rodzima bran偶a gier komputerowych si臋 rozwija, a w艣r贸d najbardziej znanych studi贸w s膮 Flying Wild Hog, The Astronauts, 11 Bit Studios, CI Games, Techland, People Can Fly i CD PROJEKT RED, a tak wyczekiwany Cyberpunk 2077 jest ju偶 w drodze, by zadebiutowa膰 w przysz艂ym roku. Firmy te jednak nie tylko przyci膮gaj膮 pracownik贸w z ca艂ego 艣wiata, ale tak偶e inwestor贸w, kt贸rych kusz膮 mo偶liwo艣ci inwestycyjne naszej bran偶y. Cho膰 mocny sprz臋t jest obecnie wykorzystywany do tego, aby zapewnia膰 najlepsze mo偶liwo艣ci za po艣rednictwem ekranu naprzeciwko u偶ytkownika 鈥 np. za spraw膮 ekran贸w 8K czy te偶 zgodnych z AMD Radeon FreeSync, to nast臋pnym etapem b臋dzie VR i AR. Profesjonalne aplikacje do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywisto艣ci si臋 rozwijaj膮, a arty艣ci 3D coraz cz臋艣ciej u偶ywaj膮 zestaw贸w takich, jak Oculus czy HTC Vive do tworzenia. S膮dz臋, 偶e to b臋dzie kolejny etap w tej przygodzie i to niezwykle ekscytuj膮cy dla tw贸rc贸w w Europie i na 艣wiecie. Informacja o artykule: Artyku艂 powsta艂 przy wsp贸艂pracy Paw艂a z firm膮 AMD. Pawe艂 jest u偶ytkownikiem Max3D.pl od wielu lat i znany jest tutaj pod pseudonimem @Levus. Artyku艂 nie jest artyku艂em sponsorowanym Max3D.pl (zosta艂 nam udost臋pniony). Je艣li macie pomys艂y na inne artyku艂y, sami chcieliby艣cie co艣 napisa膰 i zamie艣ci膰 u nas - dajcie zna膰.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy