Jump to content

Destroyer

Members
  • Content Count

    4,490
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

Destroyer last won the day on June 24

Destroyer had the most liked content!

Community Reputation

1,184 Excellent

About Destroyer

  • Rank
    .
  • Birthday 12/14/1986

City (optional)

  • Miasto
    Kraków

Recent Profile Visitors

22,049 profile views
  1. Oby 🙂 Największa bolączka blendera to wydajność bo narzędzia już ma całkiem niezłe w wielu aspektach, np takie sculptowanie w marvelousie jest bez sensu i bardzo ubogie, retopo mogłoby przenosić autoamtycznie edgeloopy na kolejne części zszytego ubrania bo w tej postaci co jest to niczego nie oferuje więcej niż ludzie robili w innych softach od lat, już prędzej ktoś do blendera to zrobi 🙂 GPU computing w marvelousie to kupa, na szybki podgląd czy długość tkaniny się zgadza ok ale detekcja kolizji to żart. W blenderze masz tego cloth brusha, możesz łapać brushem kawał tkaniny z falloffem, puścić symulacje w zwolnionym tempie i na bieżąco coś w niej poprawiać a w marveousie to szarpiesz za jednego wertexa a symulacja idzie ale realtime albo ile silnik wyczymie czyli najczęściej nie tak dużo 🙂 Albo to że gdy chcesz zmienić proporcje kilku części to marvelous mili i myśli po każdej zmianie, a kiedyś była opcja żeby to zatrzymać i puścić w razie potrzeby. Także za 3 lata być może bledner będzie całkiem realną alternatywą 🙂
  2. @makak zawsze jest tak, że gdy dają dofinansowanie czy inne dotacje i nie widzisz czegoś podejrzanego to źle patrzysz 🙂 A innowacja to słowo klucz nawet jak w urzędzie pracy chcesz dotację na otwarcie jednoosobowej działalność polegającej na sprzątaniu grobów przed świętem wszystkich świętych w innowacyjny sposób to jesteś już przed wszystkimi planami otworzenia tradycyjnych pizzerii z piecami opalanymi drewnem czy czegoś takiego nawet jeśli twoja innowacja polega na tym, że będziesz dojeżdżał rowerem wyczynowym z carbonową ramą a nie pks-em 🙂 Zagmatwany opis też często robi robotę bo mało kto rozumie ale brzmi mądrze, naukowo a przez to prestiżowo i to wystarczy. Tak jak z ogłoszeniami z ofertami pracy już niemal do przesuwania skrzynek w magazynie potrzebują ludzi kreatywnych, kreatywność to podstawa a nie zdrowe plecy i kolana 🙂 Kolega kiedyś prawie zaczął współpracować dla kogoś kto też dostał dotację chyba od jednego z większych miast na stworzenie gry, w teorii pięknie się zapowiadało jakieś tam słowiańskie wierzenia, historia wpleciona w grę i takie rzeczy a jak przyszło co do czego to bardzo marny pieniądz, wręcz wyzysk, nie szło się dogadać bo na każdym kroku było widać, że chłopek miał bardzo nikłe pojęcie o tym co robi a jak po jakimś czasie zajrzał jak to wszystko wygląda to amatorszczyzna aż piszczy, jak z programu "moja pierwsza gra" w podstawówce zbudowany mocno na gotowych templejtach 🙂
  3. W mniejszej firmie growej mid może dostać tak ze 4,5-5k w większych firmach 6-12k netto zobacz np ogłoszenia z tego forum deep blue, podawali, jak mało kto, widełki ale to zawsze zależy od jakości demoreela, doświadczenia zawodowego i jak się wypadnie na rozmowie 🙂 sam staż ile lat ktoś coś robił to nie wszystko bo można 10 lat klepać rzeczy średnie albo w 3 lata od zera zrobić kilka kursów, bardzo mocno przycisnąć i jak ma się do tego predyspozycje robić rzeczy naprawdę dobre, jednym idzie szybciej inni potrzebują więcej czasu żeby podskoczyć w jakości pracy.
  4. Zgadzam się z Tobą @michalo ale jak zwykle prawda jest gdzieś pośrodku, gdy stawka jest mała to trzeba się posiłkować czym się da, daz, darmowe modele, sklepy, cokolwiek przyspieszy pracę bo i tak może być sporo pracy i zmian a tak to robisz sobie jakiś zapas. Pewnie, że jak każdy chciałbym mieć dobre stawki tak żeby zrobić coś przy czym się czegoś nauczę, będę zadowolony, klient będzie zadowolony, portfolio wzbogacę i chwałą się okryję ale jak stawka jest dla mnie za mała to siłą rzeczy nie mogę poświęcić się i całkowicie zaangażować bo muszę myśleć o tym czy pod koniec miesiąca będą na plusie czy minusie i czy czegoś dodatkowego nie poszukać. Nie raz już mi się zdarzało, że potencjalny klient z góry mówi żebym oszukiwał jak się da, ściągał modele, używał czego się da, on coś tam może kupić jakby było tanie, żeby tylko było szybciej i taniej ale taka praca często nie jest zbyt przyjemna bo i kasa najczęściej mała, satysfakcja niewielka a efekt końcowy to jakiś ulepek ale klient zadowolony to tanio a jakość nie jest najważniejsza albo nawet nie jest w stanie realnie ocenić czy coś jest dobre czy nie. Zresztą robota to nie zawsze artystyczne dzieło sztuki a często masówka i fabryka, zrób 20 głów dla tłumu, zestaw ubrać do randomizacji na agentach i już się odechciewa chcieć 🙂 Większość z nas raczej wybrała ten zawód bo lubi tworzyć, ma taką potrzebę i to lubi a nie dla bogactwa bo tylko garstka będzie miała na to szansę a najpewniej będzie trzeba za to poświęcić dużo. A co do samej figurki to miała mieć 15cm, razem z podziałem figurki pod druk. Dałem gościowi linka do artstation z wyszukaniem digital 3d, character military żeby w razie czego sobie kogoś poszukał 🙂 tak żeby zobaczyć jakie ludzie mają stawki choć może jak ktoś zrobił podobną postać do folio to za 3tys pewnie by i sprzedał 🙂
  5. @michalo co innego wycenić uczciwie pracę której oczekuje klient a co innego ocenić ile jest w stanie realnie zapłacić i czy da się jakoś zrobić żeby było opłacalne, bo idąc tym tokiem rozumowania to można takiego żołnierza i za 1000zł zrobić, biorąc jakiś darmowy model albo nielegalnie wyciągając z gry, puścić przez voxel remashera i trochę napaćkać detalu i do kasy 🙂 A klientowi powiedzieć, że ma to za co zapłacił, jaki budżet taka praca 🙂 To jakby przyjść do komisu i chcieć 15 letnią toyotę yaris mając tylko 1000zł, sprzedawca mówi spoko i daje golfa dwójkę w gazie i z radiem kasetowym na pokładzie na osłodzenie dealu, jest samochód? jest 🙂
  6. No własnie ja też jestem rozbity bo rozstrzał jest kolosalny od 2 do 20 tys 🙂 ale moim zdaniem 2-3k to zdecydowanie za mało, mi by się zupełnie nie chciało chyba że jedną sztukę do portfolio i przy okazji coś zarobić i mieć motywację i bat nad sobą 🙂 nawet jak zrobisz to w tydzień rzetelnej pracy to ile z tego będzie wynikało z dużego doświadczenia, zgromadzonych narzędzi i gotowych elementów które można przystosować do projektu? Bo nie widzę tego żeby mona było w tydzień takie coś zrobić dłubiąc każdy element od podstaw. Ja bym to wałkował z miesiąc a potencjalny klient nowy więc zupełnie nie wiadomo jak by to szło i jak by wyglądała komunikacja a 3tys to mi nie wystarczy na miesięczne rachunki 😛 Inna sprawa nie tak dawno na jednej grupie facebookowej ktoś pytał na ile wycenić w zasadzie teksturę na ludzika lego, w kilku wariantach dla firmy robiącej koszulki, najwięcej głosów było tradycyjnych czas x stawka, ktoś tam zaproponował tantiemę a jeszcze jedna osoba powiedziała 5-7 tys bo mniej to nie jest warte 🙂 a taka tekstura to dzień spokojnej pracy i spokojnie znalazłby się ktoś co i za 500zł by to zrobił. A w tych hasztagach z twittera z poprzedniej strony to niektórzy pisali że robią 400-500 euro dziennie przy motiondesignie, artdirector nawet 900E,choć poziom bardzo wysoki, to też daje trochę do myślenia i perspektywę zwłaszcza jak ktoś mi kiedyś zaproponował 3,5tys zł na etacie a miałem już jakieś 10 lat doświadczenia głównie na freelancerce 😛
  7. @michalo no mi też się wydaje, że w Polsce takie pieniądze zapłaciłby prawie nikt 🙂 Swoją drogą na ile realnie byś coś takiego wycenił i w jakim czasie bez poświęcania życia i zdrowia? A co do kosztu zakupu takiej figurki to tez już nie ma tak że pińćset złotych i jest bo są i takie po 4-5tys ale też nie są to maleństwa https://www.eurogamer.pl/articles/2020-07-01-kolekcjonerska-figurka-aloy-z-horizon-zero-dawn-kosztuje-ponad-4-tys-zlotych
  8. @Xaia Dzięki, że się podzieliłeś tymi informacjami, modele klasa, szacunek 🙂
  9. Ładnie 🙂 dzięki za odpowiedź, ja bym celował w jakieś 8-10k zł net choć w moim wykonaniu byłoby to nieco gorsze od referencji a budżet klienta to 3500 bo covid 🙂 także lepiej zrobić 3 cartoonowe postacie po zaniżonych stawkach i w tydzień finansowo będzie to samo a roboty bez porównania mniej 🙂 @Xaia a tak na oko taki model ile byś robił? Roboty wydaje się być naprawdę dużo a i sam model byłby ciężki jak diabli żeby go udźwignąć niezależnie od sprzętu.
  10. Panowie mam pytanie, na ile wycenilibyście coś takiego? Postać pod druk3d wraz z podziałem. Klient ma budżet który moim zdaniem jest min dwa razy za mały na taki poziom detalu.
  11. rzeźbienie się fajnie rozwija gdyby tylko wydajność była lepsza 🙂
  12. Znam ten ból, ja ostatnio to średnio tak raz na rok piszę jakiś mały skrypcik ale jak jakieś zmienne zostają w pamięci przy testowaniu to też reset jest najpewniejszą opcją jak agresywne klikanie C i CE na kalkulatorze ze 20 razy żeby mieć pewność, że skasowało wszystko 😛
  13. a no tak jeszcze nazwę kamery wstawiłem i pracowałem na czystej nowej scenie, wtedy zawsze wszystko działa 🙂 Jeśli jest grupa to może być tak że nie widzi kamery w grupie abo są dwie takie same kamery w różnych grupach dlatego najlepiej wskazać jeszcze grupę dla pewności i nie zostawiać sprawy przypadkowi adres="c://Autodesk//05zRzRO.png" myImagePlane=cmds.imagePlane( sia=False , c="group1|persp", lookThrough="persp" ,mr=True,fileName=adres)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy