Jump to content

Mortom

Members
  • Content Count

    1,432
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Mortom last won the day on June 1 2008

Mortom had the most liked content!

Community Reputation

146 Excellent

About Mortom

  • Rank
    Member
  • Birthday 07/06/1983

City (optional)

  • Miasto
    Lepiej nie pytaj... (Krościenko Wyżne)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Uśmiech trochę creepy, ale model zacny. Szkoda że nie w kolorze.
  2. Mortom

    V-ray for blender

    Hej, Zakupiłem V-ray'a i od paru dni klepie wizki. Ale mam pytanie: czy ktoś z was dysponuje kompletnym opisem nodów do niego? Bo chaosi "zapomnieli" dodać opisy większości nodów. Często zdarza się, że wiem jakiej opcji użyć ale totalnie nie wiem gdzie ją znajdę lub jak ją podpiąć w node edydtorze. A o to moje świeże odczucia jeśli chodzi o build v-ray'a pod blendera: - mapowanie tekstur - kompletne dziwo, niepotrzebne skomplikowanie (chyba że coś robię źle) - edytowanie kolorów tekstur (lubię robić to w edytorze i nie tworzyć milion wariacji koloru na dysku) - zamiast dodać prosty curve editor lub levels muszę się męczyć tylko z color correction lub output (wykastrowane opcje z 3DS MAXa) - material editor a raczej preview ma się słabo. Ma nieznaczny lag - w sumie mała pierdoła ale jak robię częstą korektę materiału w nodach potrafi trochę wkurzyć to lekkie lecz upierdliwe przycięcie bendera. Może jeszcze jak się uczę co i gdzie do czego to robię edycję częściej niż powinienem ale baza materiałów zaczyna się powoli zapełniać i mam cichą nadzieje, że coś się w tej sprawie zmieni. Podgląd materiału też coś mi szwankuje bo chyba renderuje się w przestrzeni kolorów sRGB co zniekształca odbiór materiału w scenie. - totalnie nie mam pojęcia jak odpalić RT. Niby jest opcja z wyborem silnika ale nie działa (chyba, że znowu coś robię źle) - podgląd tekstur w viewporcie - niby jest ale prymitywny, działający tylko z mapami UV - nie udało mi się zaimportować sceny vrscene - mimo dostępnej opcji importu. Tak samo sprawa ma się z wyciąganiem materiałów z vrscene - robi się jakaś niestawna kasza nieprzydatna do niczego. Na razie tyle. Pozdr.
  3. Mortom

    V-ray for blender

    Jeśli chodzi o vray'a to pracuję na nim od lat i poznałem go całkiem dobrze, pod MAXem i pod MODO - i chwalę sobie ta elestyczność jaką ma. Fakt Cycles ma to do siebie, że z filmic blender potrafi wygenerować naprawdę przyjemny render bez zagłębianie się w "udawanie" GI materiału, czy zabawę z artefaktami GI. Ale potrzebuje masę więcej czasu na końcową wersję renderu. Wspomnę też, że jestem konwertytą jeśli chodzi o blendera. Podchodziłem do niego z 5 razy i odbijałem się od tego jego "ciekawych" rozwiązań ;) teraz wiem, że niepotrzebnie byłem uprzedzony - no ale to były czasy z przed Cycesa a Blender wtedy przypominał rewolucjonistę z pistoletem na wodę który planuje sam zatopić pancernik. @Maciek Jutrzenka Wybacz nie siedzę już tak na forum jak kiedyś... o jakiego lecha chodzi? :) podeślij namiar na priva czy cuś ;) Pozdr. i dzięki za odpowiedzi
  4. Mortom

    V-ray for blender

    Witam, Mam pytanie do użytkowników który działają w blenderze z v-rayem. Otóż nosze się z zamiarem kupna v-raya pod Blendera ale nie wiem jaką wersję wybrać. Czy pod linuxa czy pod windowsa. Która stabilniejsza? Czy pod jakąś platformą v-ray działa lepiej? np. jak to się ma z cycesem, że pod linuxa jest przyrost mocy. P.S. Cycles to dobry render ale wolny a odszumowanie to dla mnie nieustanny koszmar. Niewiem jak produkcyjnie można go używać. Może są jakieś patenty/triki ale ja ich nie znam. Przekopałem furę kontentu i wychodzi na to, że trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na wyniki renderu. Niestety nie stać mnie na długie czasy renderu :( Pozdr. i czekam na wasze opinie.
  5. Właśnie się instaluje 10.2 :D no MF wreszcie trochę przystępniejsze :) jak dodali do tego Vraya to naprawde MAXik może sobie iść z ich opłatą miesięczną :P
  6. Każdy MODOwicz powinien wiedzieć, że Vray dla MODO wreszcie wydany :D Szczegóły pod linkami: https://www.thefoundry.co.uk/products/modo/add-ons/plugins/v-ray-for-modo/?utm_medium=email&utm_source=eloqua&utm_campaign=v-ray-launch&elqTrackId=d527f3eb0b064f099a4da7c7cd1e4020&elq=07cbfd73b4db478a8df357176049cf70&elqaid=2091&elqat=1&elqCampaignId=1677 http://www.v-ray.com/modo/ :D
  7. Cenowo zapowiada się całkiem ok, no i wreszcie program który wydajnościowo równa się z xarą.
  8. wow! i Blizz sie pod tym kiepszczem podpisuje? Wygląda miejscami jak jakaś fanowska produkcja a nie film z krwi i kości. Za plastikowa oprawa, aktorstwo rodem z seriali SyFy TV. Nie przewiduje tu sukcesu w jakimkolwiek przedziale. Spodziewałem się czegoś epickiego a tu taki zawód :(
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy