Jump to content

Mortom

Members
  • Content Count

    1,452
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Mortom last won the day on February 28

Mortom had the most liked content!

Community Reputation

172 Excellent

1 Follower

About Mortom

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Lepiej nie pytaj... (Krościenko Wyżne)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki panowie za podpowiedzi. Niestety złapała mnie chińska zaraza. Przyzaje że było źle ale zaczynam chyba wreszcie zdrowieć i może już za jakiś czas wznowię pracę. Ale pewno bez rehabilitacji oddechowej się nie obejdzie więc będę musiał trochę zwolnić.
  2. Od jakiegoś czasu majstruje zameczek Kopciuszka - chciałem nadać mu trochę straszniejszy nastrój niż jest to w czołówce filmów Disneya 🙂 Jak to mawiał John Hammond (Park Jurajski): Na niczym nie oszczędzałem 🙂 Staram się dać detal na tyle o ile będzie to rozsądne (na razie uzbierałem 12 mil. trójkątów a zamek jeszcze nie skończony. Do tego dojdzie jeszcze jakieś otoczenie drzewka itd. Acha zamku ma strzec straszeczny smok, a konkretnie ta bestia (bestia). Znacie ją ze Śpiącej Królewny - jest to nasza milusińska czarownica Maleficenta - prawda że bije od niej ciepło domowego domu? (takiego spalonego na popiół). Chciałem aby to była animacja - ot takie alter intro Disneya. Waham się czy robić animację w Blenderku czy zaimportować to do wypasionego (wd. mnie) Unreala i tam dopiero renderować klatki - na plus Unreala to przede wszystkim mnogość opcji i szybszy czas renderu - tylko nie wiem czy moja maszyna pozwoli uciągnąć takiego potworka w Unrealu 😐 Aha a tu koncepcyjna animacja która już idzie do kosza 😉 Tu kombinowałem czy może nie zrobić ciemnicy i tylko z latarki oświetlać zamek - mój pierwszy pomysł był taki: Łódka i widok pierwszo osobowy, latarka, cisza i zamek na jeziorze. Ale animacja musiała by być koszmarnie długa aby pokazać jego ogrom więc zrezygnowałem 🙂 ale pomysł może gdzieindziej zrealizuję 🙂
  3. Hejka, Mały progress 😉 wybaczcie te randomowe nity na boku owiewki silnika - nie malowałem jeszcze map więc owiewka dostała (dla ogólnego wglądu) mapy z górnej pokrywy z korkiem 😄
  4. Witka😉 Mały progress - dodałem zamki na boczne "klapy" silnika i pierścień Townenda (wreszcie zmapowany) 😄 większości zmian nie widać 🙂 ale tam są - popracowałam też troszkę nad tyłeczkiem 😉 troszkę go zaokrągliłem ;D (bo kto nie lubi zaokrąglonych tyłeczków) - ani Glass ani Schier nie nakreślili czy jest on faktycznie zaokrąglony - powiedzmy że jest to moja interpretacja. Nie natrafiłem na zdjęcie czy chociaż wzmiankę jak to wyglądało w rzeczywistości - okolice tyłeczka 13-tki naprowadziły mnie na takie wykończenie. Ale nie jestem ekspertem, więc pewno jeszcze się to zmieni. Pozdr.
  5. Bardzo podobny problem miałem z Breguetem XIX Przeniosłem jak głupi z rysunków owiewki cylindrów silnika jako oddzielne. Zmapowałem, pomalowałem po czym skapnąłem się że na zdjęciach z epoki owiewki są "wyklepane" jako cały arkusz blachy 😄 Ostatecznie trzeba było przerobić dość newralgiczne miejsce ale powiem, iskry leciały 😉 Ostatecznie to moja głupota nie skonfrontowania rysunków modelarskich z oryginałem zakwitła i zaowocowała od razu! 😉
  6. No cóż 1 krok do przodu 10 do tyłu 🙂 Przerobienie nosa pochłonęło progress z szybami obwolutami, kolektorowi wydechu też się dostało 😉 Przy okazji poprawiłem geometrie steru pionowego. Teraz trzeba podgonić to co już było zrobione 🙂 Ale za 2gim razem zawsze idzie szybciej 😄 Trochę mi to zajęło ale nie ma co odpuszczać geometrii tylko dlatego, że było się głupim na początku 😉 Pozdr!
  7. OK fspy ustawiony na tyle ile sie da - jak widać sprawa nosa jest do poprawy, ale nie powinno być z tym specjalnie dużo zabawy 🙂
  8. Fspy jest mi znany i też często używam 😁 jest mega pomocny w tego typu pracach. A pluginu nie znałem choć pewno zasada podobna. Dzięki!
  9. Mrys dzięki wielkie za linki. Dorwałem niezłej jakości zdjęcie RWD 6 z profilu i od niego zacznę przeróbki, jak wyjdzie to pokażę rezultat. Już podczas modelowania Albatrosa DIII Offega i Bregueta XIX B miałem podobne problemy z rysunkami i zdjęcia były rostrzygajace. Choć były to zdjęcia z epoki i wiele nie dało się zobaczyć. No ale zmiany muszę wprowadzić bo nie dało by mi to spać 🙂. Niby nie jest to model dla muzeum ale jak już modelować to zgodnie z prawdą o tyle i ile się wie. Szkoda, że nie ma takiej dokumentacji fotograficznej z produkcji jaką miała RWD 9. I jeszcze raz dzięki jak coś wysmażę to podeślę do oceny, pozdr. P. S. Jestem konwertytą blenderowym więc w nim modeluję. 😁
  10. WOW dzięki kliment !!! mam pare fotek z renowacji 13 ale bez większych szczegółów - te na pewno się przydadzą. Co do Pana Henryka z forum modelarzy to złapałem niedawno z nim kontakt i obiecał pomóc 🙂 Po drodze natknąłem się kolejną publikację odnośnie RWD 6 - i mam niezłą zagwozdkę co robić dalej - w opracowaniu Pana W. Schiera były rysunki sylwetki RWD 6 i szlak by to! różnią się dość diametralnie od rysunków Pana Glassa. A co gorsza wydają się bardziej wiarygodne 😐 jeśli się zdecyduję to będę musiał przerobić przód modelu i to dość ostro. W załączeniu porównanie sylwetek wg 2 ww. panów. + mały update 🙂 wybaczcie mapowanie tekstur na pierścieniu Townenda ale i tak jest jeszcze nie skończony a tylko przymierzałem czy mam dobre proporcje 🙂
  11. Mortom

    5

    Mega - podziwiam skill!
  12. Mortom

    MiG-21MF_cover.jpg

    piękna graficzka 🙂
  13. Bardzo miłe dla oka modele, gratuluję dobrego wyczucia koloru i formy - zawsze lubiłem lowpoly art 🙂 muszę kiedyś spróbować 🙂 Pozdr!
  14. Kolejny update z budowy 😉 Zespawałem kolektor wydechowy bo raziły mnie te ostre krawędzie 🙂 Dokończyłem prawie owijać "korpus" samolotu. Jeszcze ster pionowy do wyprowadzenia 🙂 Ogólnie jeszcze masę roboty przede mną. Martwi mnie też kwestia goleni podwozia 😐 bo muszę brać wymiary z modelu redukcyjnego RWD 6 - niby z grubsza OK ale po wymodelowaniu trzeba będzie to jakoś skonfrontować ze zdjęciami oryginału. No ale to już jest sprawa na inny post 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy