Jump to content

gryzon

Members
  • Posts

    1,283
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

gryzon last won the day on January 9

gryzon had the most liked content!

2 Followers

City (optional)

  • Miasto
    Whentown

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

gryzon's Achievements

Community Regular

Community Regular (8/14)

  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

759

Reputation

  1. Tutaj są opcje do ustawiania tego. btw. Ten tool jest naprawdę dobrze zaprojektowany. Idę w to.
  2. @kengi dzięki, a czy ta różnica, ten dystans jest jakoś konfigurowalny? Np. by go zwiększyć. Tak pytam na zapas od razu bo znając życie i retopowanie typowo pod gamedev, mogę mieć zawsze spore różnice w tych krzywiznach a to będzie oznaczało że to wyświetlanie będzie mnie prześladować cały czas. .
  3. Zaciekawiło mnie też to że nie mam tak czystego widoku jak jest on reklamowany, że low przykrywa idealnie high.
  4. Dzięki bardzo za Twoją opinię. Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Na Blender market kosztuje on jakieś 80 dolców jedna licka lub 150 dolców dla teamu małego licka, nie ma dema żeby spróbować, natomiast na GitHub gdzie linka podałeś pobieram i używam od razu. O co tutaj chodzi? To jest jakaś inna wersja testowa, czy ogólnie odstępna?
  5. @RaVirr masz jakieś przemyślenia odnośnie retopowania i tooli jak w temacie?
  6. Czołem. Potrzebuję waszej opinii odnośnie narzędzi do retopologizacji głównie postaci do gier. Do tej pory pracowałem z retopo MODO, ZBrush. Teraz będę pracował w pipelinie gdzie dość dużo Blendera jest. Zastanawiałem się czy ktoś z was realnie używa narzędzi do retopo w Blenderze. Słyszałem że jest kilka addonów które to wspomagają. Czy jest coś co działa np. jak TopoGun albo MODOwy retopologizer? Widzimy hipoly i na hipoly rysujemy nową topologię. Czy warto iść w TopoGun jeśli chodzi o retopologię pod gameart zwłaszcza postaci. Jak ktoś z was ma tutaj duże doświadczenie w takich gameartowych produkcjach postaci, dajcie głos. Pozdro!
  7. @Destroyer znane i nie lubiane. Spróbuj wejść w ustawienia ekranu pod prawym klawiszem w windows. Spróbuj przemieszać ustawieniem jednego ekranu względem drugiego i jak zaakceptujesz zmiany to być może magicznie powróci. Nie wiem skąd to się bierze ale jest rozwiązanie by tego na przyszłość uniknąć. Nie maksymalizuj okna następnym razem tylko rozciągnij je ręcznie by zajmowało cały ekran. Wtedy jak minimalizujesz i przywracasz z paska to nigdy nie wydarzy się ten dziwny bug. To są 2 opcje na przywrócenie okna. Natomiast jak pozbyć się tego dziwnego buga na zawsze, to nie mam pojęcia. Na szkoleniach kilku ludzi mi komunikowało ten problem. Początkowo myślałem że tylko ja borykam się z tym na swoim systemie.
  8. Ta iPadowa wersja jest wielce pożądana bo taki romantyczny wizerunek artysty który na kawce w terenie sobie gdzieś coś wyrzeźbi jest bardzo chodliwa. Realizm: po 8 godzinnej robocie w firmie lecisz szybko coś zjeść wracasz do domu i ćwiczysz rzeźbę, uczysz się nowych tooli które wychodzą, nadganiasz zlecenia które wziąłeś na freelance w nadziei że dorobisz trochę dodatkowej kasy. Kiedy tego iPada weźmiesz jeszcze do ręki? Jak już będziesz kładł się do łóżeczka i jeszcze przed snem rachu ciachu zrobisz sobie raw sketcha prawda? 😄 Tak na poważnie, przydało by mi się coś takiego do pociągu. Tylko ile ja jeździłem pociągami w życiu kiedy byłem uwięziony na stanowiskach? 😄 Ostatnio podróżuję sporo to może jakaś odmiana i sens by był 🙂 To jak bym kupił sobie ten tablet na potrzeby eksploracji internetu w podróży to kto wie, może bym tego ZBrusha odpalił na relacji pomiędzy miastami.... o ile brak połączenia sieciowego który w takiej podróży jest częsty, nie wywalałby licencji ZBrusha 😄
  9. W nawiązaniu do waszych rozważań o ZBrush, Mudbox itd. Cóż Zetka jest na ten moment jedynym nieodwołalnie liderem w światowych pipelineach. Właściwie największe studia dadzą Ci taki soft do sculptu jaki Ci się tylko zamarzy, sculpting jest na początku pipelineu i tutaj naprawdę nie ma jakiś kolizji większych. Natomiast nie ma się co czarować że największy flexible jeśli chodzi o sculpt, design, detalowanie, obróbka skanów, transferowanie, blendshapey itd. .... ZBrush. Ten tool wyewoluował już tak ogromnie daleko, że szkoda marnować się na innych narzędziach nie wykorzystując tego potencjału. To co mnie jednak bardzo martwi jeśli chodzi o ZBrush to spadająca jego stabilność. Ja do tej pory pracowałem na Pixologicowej wersji, i taką też mam w studiu u siebie. Ostatnio jednak mam bardzo dużą styczność z najnowszymi odsłonami i pracuję na różnych maszynach i niestety z żalem ogłaszam że jego stabilność spadła drastycznie. ZBrush potrafi mi się zamykać bez ostrzeżenia z niewiadomych przyczyn. Czasami podczas skasowania subtoola, czasami nawet w najmniej oczekiwanym momencie kiedy nie wykonuję żadnej operacji a jedynie nawiguję. Początkowo myślałem że była to wina komputerów na których testowany był nowy ZBrush. Kiedy jednak zainstalowałem najnowszą odsłonę na swoim niezawodnym kombajnie, to doświadczyłem tych samych symptomów. Nawet nie wiem jak rozmawiać z Pixologic, bo po takich crashach nie ma nic. Nie wiadomo nawet co można im dostarczyć na testy. To jest dla mnie wielce rozczarowujące. Na chwilę obecną nie chcę tego tematu rozgrzebywać, jednakże gdybym mógł komunikować z ramienia studia większego, od razu bym to robił. Powinni wiedzieć że coś niedobrego dzieje się z tym oprogramowaniem.
  10. @Destroyer Pięknie dzięki za obszerną recenzję 🙂
  11. Dla mnie idealnie by było jak by licencje były na miesiąc wszystkie jak już tak bardzo wszyscy chcą mieć suby. Przychodzi klient chce mnieć to w programie A. Idę biorę suba na program A na miesiąc. robię. Dziękuję oddaję. Klient drugi chce projekt dostać w programie B. Biorę na miesiąc program B, robię oddaję. To było by najuczciwsze.
  12. Skoro jesteśmy przy temacie wymiany softów. Bo kończy mi się chmurka w tym miesiącu. Już był informacyjny e-mail na początku roku o rosnącej cenie za nią. Postanowiłem się oderwać od CC z powodów oszczędnościowych. Używałem tak naprawdę tylko 4 softów i myślę nad migracją do innych. Photoshop - Affinity Premiere - Davinici Resolve, After Effects - Fusion, Lightroom Classic - ? Adobe Acrobat - ? (edycja dokumentów, podipsy itd) Kumpel mnie pytał jeszcze o zamiennik do tego Dreamweaver - ? Czy macie może jakieś pomysły do tych rzeczy które chciałem wybrać na zamianę i tych których nie znalazłem jeszcze. Może moglibyście coś zaproponować. Dzięki z góry.
  13. @michalo dobry przykład podaje. Też byłem takimi rzeczami zaskoczony. Jak się jednak okazuje nie liczy się tool i sposób pracy tylko skill, kunszt! 😄 Ja bym tego Blendera i ludzi używających go pobłogosławi bardzo mocno. To jest prawdopodobnie jedyny gracz który jak widać doprowadza do jakiejś znaczącej zmiany wśród tooli używanych przez artystów. Może nawet doprowadzi do jakiejś większej zmiany na rynku. Tylko to potrwa. Były tutaj dyskusje o tym chaotycznym powstawaniu tego narzędzia, o wiecznej przebudowie interfejsu, niedokończonych rzeczach i pomysłach. Ale jednak ta roślina rośnie i przedziera się przez ten gąszcz całkiem sprawnie. Jego dynamiczny rozwój jest przekleństwem a zarazem wielkim sukcesem. Ja jestem za oddaniem głosu ludziom którzy potrafią projektować narzędzia dla artystów. Np. ja mam tak że z wielką ciekawością patrzę na technologie które wprowadzają do niego. Wszystko jedno czy z większym czy z mniejszym skutkiem. Podobne mam zainteresowanie do Houdiniego. Natomiast Maya niczym mnie już nie zaskakuje. Po prostu jak widzę ten ich rozwój to czuję takie zmęczenie, takie ujaranie, otępienie. Nie ma żadnej fascynacji. To tak jak by ci zapięli tam sam od 10 lat identyczny krawat tylko z nowym wzorkiem i mówili ci że jest dużo lepszy i szybciej będziesz w nim pracował. Jestem mega ciekaw co wydarzy się na przestrzeni najbliższych i dalszych lat jeśli chodzi o narzędzia do grafiki.
  14. Zanim zaczniesz teksturować model który pchasz dziesiątkami godzin, zdążysz się już od niego porzygać. Jak weźmiesz jakiś kontent od kogoś to tak świeżo podchodzisz do procesu teksturowania albo rigowania. Ewentualnie pracuj na kilka frontów. Miej zawsze w zapasie kilka projektów. Jeden modelujesz, zupełnie inny teksturujesz, jeszcze inny rigujesz i animujesz. Jeśli ćwiczysz to wszystko jest takie bardziej świeże, masz czym pooddychać. Dzięki bardzo za miłe słowa!
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy