Jump to content

Nezumi

Members
  • Content Count

    5,283
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

Nezumi last won the day on July 31

Nezumi had the most liked content!

Community Reputation

2,167 Excellent

3 Followers

About Nezumi

  • Rank
    Been Through the Mill

City (optional)

  • Miasto
    Toluca, Mexico

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ta, takie jak physically based brushes potrzebne wszystkim jak rybie rower. Efekt jest taki sam jak brusha z alpha, ale za to kiepsko chodzi 馃槃 Pamietam wiele lat temu probowal czegos podobnego Photoshop. Koniec koncow nikt tego nie uzywal, nie wiem czy jeszcze to jest, bo sie przesiadlem na Affinity. No ale teraz bedzie w Blenderze. Po co komu maski alpha do pedzli jak nam Pablo zasymuluje pedzel i bedziesz mial, bracie, bardziej ograniczone narzedzie, ale za to blenderowcy beda mogli powiedziec, ze nigdzie czegos takiego nie ma. O tym, ze cos takiego bylo probowane lata temu i nie wyszlo nikt nie wspomni. Zgadzam sie z tym o czym piszesz. Ja odnosze wrazenie, ze albo ten ostatni przyplyw kasy i popularnosci przerosl team piszacy Blender albo im woda sodowa uderzyla do glowek troche. Wyglada mi na to, jakby chcieli dostawac kaske ale dalej po prostu robic niszowy sofcik tak jak go robili do tej pory, w swoim tempie, bez oczekiwan, z radosnym przyklasmnieciem "community" na wszystko co zrobia. Tymczasem zdaje sie, ze tak dalej sie nie da i ze jesli teraz przegapia te swoje piec minut zainteresowania przez szersze grono moga szybko to zainteresowanie stracic. Te ich filmy... Dajcie spokoj. Agent zapowiadal sie spoko, luzna komedyjka z sensownym scenariuszem. Ladnie tez wygladal ale jakos temat umarl. Cosmos Laundromat - diabli wiedza o czym to mialo byc. Ani poczatku, ani konca, zrobili jedna czesc... Bardzo artystyczne z cyklu "a bo ty nie rozumiesz". Lepiej by na tym wyszli jakby zaczeli trzaskac reklamy jakies fajne w tym "animation studio", bo tworcy filmowi z nich powiedzmy... mocno tacy sobie ;). Odnosnie integracji slysze od lat ta sama spiewke. Albo "Niech sie martwi o to ta druga strona, bo oni maja kase", albo "To wez i sobie napisz albo zaplac komus niech ci napisze plugin". Szkoda slow, zeby to w ogole komentowac. Podobnie z pluginami. Od lat jest mowa o wirusowej licencji i od lat obstaja przy swoim. "zrob darmowy plugin, ktorego kod kazdy moze sciagnac i licz na dobroc community". Super plan, az dziw bierze, ze sie firmy znanych pluginow do innych softow nie rzucaja na napisanie czegos pod Blendera, zeby mozna bylo sobie z githuba za free sciagnac. A jak juz jest na githubie jak Retopoflow, no to przeciez nie wezma sobie po prostu kodu i nie wciela do Blendera bo jakos tak glupio, nie? Wiec i tak beda od nowa kolo wymyslac - moze bardziej kanciaste, ale za to ich wlasne. Ale na zamkniety kod zgody nie ma! To ze ludzie nie widza jakie to absurdalne jest mnie bawi 馃槃 "Wymagamy otwartych zrodel! Ale nic sie nie bojcie, nawet jak zrobicie cos fajnego to i tak z tych zrodel nie skorzystamy i bedziemy od nowa pisac!". Eh, open source... Teraz juz Blender tez ma kase i to w jego interesie lezy, zeby miec fajna integracje z innymi softami a nie na odwrot. No ale po co maja "tracic" czas na pisanie plugina pod powiedzmy ZBrusha jak moga rozwijac samego Blendera, nie? Teoretycznie ten plan wydaje sie fajny. Bedziesz mial narzedzia za free, nie bedziesz zalezny od licencji. Dopoki nie zrozumiesz ze Blender i tak nie dorowna wyspecjalizowanym softom a to co oferuje nie bedzie jakosci wymaganej przy wiekszej produkcji. Blenderowcy nie chca zrozumiec, ze fakt jego darmowosci ma znaczenie dla pojedynczego uzytkownika ale przy wielomilionowych budzetach to jest kropla w morzu. A teraz, jak wchodzi Maja Indie za $20 na miesiac to moga nawet stracic czesc uzytkownikow. Teraz caly czas slysze nowa spiewke/wymowke - CONCEPT ART. Mowisz, ze cos jest slabej jakosci w Blenderze? Cloth brush jest slabej jakosci, nie ma self collision? HA! Nie znasz sie! Concept artist nie potrzebuje nic wiecej! Nowy, blenderowy buzz word. I tak dalej i temu podobne. Tematy walkowane przez lata. Blender sie rozwija, ale rozrasta sie jak grzyb bez kontroli, konkretnego celu, we wszystkich kierunkach. Moze cos sie zmieni jak juz w koncu zatrudnia jakiegos fachowca, ktory to ogarnie, wytyczy jasne cele, przytnie troche ta samowolke gdzie kazdy robi co mu sie podoba w danym momencie. A moze wszyscy beda zaskoczeni jak to jest mozliwe, ze Blender jednak nie opanowal swiata... (i blagam, nie linkujcie do roadmapy, bo z ta roadmapa jest jak z prawami w Meksyku. Praw mamy w cholere, tylko malo kto sie do nich stosuje. Ale jakby ktos pytal to zawsze jest na co wskazac 馃槈 )
  2. Program mnie nie wkurza. A przynajmniej nie wiecej niz inne softy. Ludzie gadajacy WSZEDZIE o Blenderze mnie juz nudza. Sa watki o Blenderze - tam sie mozemy powyzywac 馃槈 "Oh oh zobaczcie - dodali jednego noda! SideFX na pewno juz zagryza zeby ze zlosci he he!"... Po cholere wszedzie o tym samym gadac. Podobnie jak wyznawcy Linuksa - jak tylko jest jakis news o Windowsie natychmiast sie zlatuja zeby opowiadac o swoim najlepszym na swiecie systemie... Watek jest o tanszej Mayi i Maxie.
  3. Panowie, ja pierdykam... O jakimkolwiek sofcie by nie byl temat to zaraz jakis fanatyk wyskakuje ze swoim Blenderowaniem. Sam uzywam Blendera ale tego sie juz nie da sluchac. Temat jest o tanszym 3Dmaxie i Mayi. Nie o Blenderze. Wszyscy juz kurna wiedza, ze Blender istnieje i ze ma cloth brusha, grease pencil i Eevee, ok? Wszyscy - nie ostal sie juz nikt na planecie Ziemia kto o tym nie slyszal. Moja niezyjaca babcia nawet juz slyszala o tym. Tak, wiem, bojowki Autodesku scigaja wszystkich blenderowcow i wciagaja na swoja Czarna Liste, bo WSZYSCY sie przesiada na Blendera i caly inny soft przestanie istniec. Bo Blender jest najlepsiejszy we WSZYSTKIM a jak nie jest to NA PEWNO bedzie... I jest ZA DARMO! Juz? To chcieliscie uslyszec? Mozna wrocic do tematu Mayi i Maxa juz? Czy bedziecie okupowac KAZDY temat z bebenkami i tamburynami krzyczac "Blen-der! Blend-der!". Jeden z moich ulubionych softow ale zaczynam go otwierac z obrzydzeniem jak widze ta cala sekte skupiona wokol niego...
  4. Stary chwyt - stosowany tez w polityce. "Na nas glosuja tylko inteligentni ludzie" :D
  5. Dalbym sobie reke i noge uciac ze tak. I to nie dlatego ze slepo wierze Pixologic, tylko dlatego ze poprobowalem tego Blenderowego cloth brusha 馃槃 Pixologic robi narzedzia z mysla o roznych artystach i roznych zastosowaniach, pracuje przy tym caly team. Blender ma jednego kolesia, ktory pojawil sie w zasadzie przypadkiem, robi narzedzie pod swoj osobisty workflow i nikt mu nie moze podskoczyc bo jak sie obrazi i sobie pojdzie to Blender zostanie na lodzie. Wiec pozostaje tylko klaskac brawo na wszystko co kolo wrzuci. Pierwsza rzecz na prezentacji ZBrusha - widac kolizje materialu z innymi obiektami, pozniej ubranie przesuwa sie po modelu, material bierze pod uwage istnienie jakiejs masy pod spodem. Niby oczywiste, ze bez tego brush do robienia ubran jest bez sensu, nie? A blenderowy brush tego nie ma. Ludzie sie jaraja animacja marszczenia kulki ale jakby jeden z drugim chociaz sprobowal zrobic cos z tym brushem to by sie predko przekonal jakie sa ograniczenia. Gdzie sa te wszystkie zajebiste prace wykonane za pomoca tego super cloth brusha w Blenderze? Pol roku jest ten brush i jedyne co widzialem to laleczki Dobarro i poduszka u Andrew Price'a. Sam chcialem kurtke tym zrobic... Skonczylo sie na recznym modelowaniu w ZBrushu. Zmodeler tez spoko, coraz wiecej w nim robie bo mi sie nie chce skakac pomiedzy programami 馃槃 No i to retopo faktycznie moze byc spoko, bo jednak normalniejsze i nie bede musial sie martwic o wydajnosc w zetce.
  6. @Destroyer Na pewno masz racje z tym, ze nie ma idealnego narzedzia i wszedzie cos jest spartolone. Zobacze jak bedzie dzialalo retopo w zetce z uzyciem zmodelera. ZB ma w sobie cos takiego, ze mnie nie irytuje za bardzo. Lezy mi ta jego innosc. Blender ma sporo plusow z ktorych najwiekszy to fakt, ze go znam 馃槃 Poczekamy-zobaczymy. W miedzyczasie Pablo zacznie i nie skonczy 70 innych projektow, z ktorych kazdy otzryma million lajkUF na Twitterze. Coz robic... 馃槃
  7. No jest niezle. U mnie bedzie dostepna - nie znam Mayi jakos wybitnie, ale juz mam dosc tego "dynamicznego rozwoju" Blendera we wszystkich kierunkach 馃槢 Wszyscy sie przesiadaja na Blendera a ja chyba smigne w druga strone 馃槃
  8. Osobiscie jestem zadowolony z ZBrusha mimo crashy okazyjnych (gdzie i tak zapisal plik wiec nic nie stracilem), wszystkich softow affinity, poki co (o dziwo mimo zakupu przez Adobe) Painter daje rade. Czy "zdecydowana wiekszosc" tak ma trudno powiedziec. Powaznie sie zastanawiam nad kupnem licencji na Maye bo wlasnie sie okazalo, ze Maya Indie bedzie dostepna wszedzie i wychodzi za pelnoprawna Maye jakies $20 na miesiac. Dlaczego w ogole o tym mysle, mimo, ze od lat uzywam Blendera? Bo z wiekiem zaczalem doceniac mniejsze ale dopracowane zmiany. Blender gna z rozwojem jak szalony, ale wlasnie.... jak SZALONY. Pedzi chaotycznie w losowych kierunkach i juz nie wiem (a sledze rozwoj na biezaco) jaki jest plan i czy jakis w ogole jest. A jak ktos powie, ze maja roadmap - to prosze pokazcie mi na tym roadmapie fizyczne brushe nad ktorymi teraz pracuje Dobarro...). Wiele miesiecy po wydaniu 2.8 nadal pojawiaja sie zmiany w UI. "Teraz doszlismy do wniosku ze przeniesiemy opcje A tam gdzie byla B, ale wezcie udzial w dyskusji bo moze za miesiac to zmienimy tak jak bylo". Szlag mnie trafia jak to "dopracowywanie" widze. Mam pomalu dosyc tego wiecznego grzebania przy UI, tego zaczynania i nie konczenia czegos (Dobarro i sculpt), tego zapowiadania i ze juz za chwilke a potem ch....olera wie kiedy (jak asset manager) itd. Wole juz nic nie wiedziec. Przypomina mi to mieszkanie w lokalu, ktory jest w permanentnym remoncie i co jakis czas przestawiaja sciany. Poza tym osobiscie nie potrzebuje tego co w Blendera pchaja. Ten caly rewolucyjny grease pencil... Potrzebne mi to w sofcie do 3D jak drukowanie 3D bylo potrzebne w Photoshopie. Za to to czego bym potrzebowal "moze bedzie kiedys". Moze zrobia porzadne retopo, ale to musi sie zachciec komus, a pan Dobarro jest zajety robieniem fizycznych pedzli, bo sie dzisiaj obudzil w takim humorze akurat. A ze sa potrzebne jak wlosy w tylku? To juz nie jego problem - ty sie chlopie ciesz, bo masz soft za darmo. Nie ma podstaw czesto a sie zajmuja wersja Blendera na VR... Mozna tak wymieniac te absurdy. Ja zaczynam miec dosyc. Czekam jeszcze na te nowe wlosy nad ktorymi podobno pracuja. Jak sie przeciagnie to czekanie w nieskonczonosc albo okaze sie ze efekt jest slaby w porownaniu z XGen to sie zwyczajnie przesiadam na Maye bo teraz bedzie to mozliwe legalnie. Jestem duzym chlopcem, rewolucje Open Source zostawie mlodym a ja sie zajme tworzeniem na narzedziu ktore mi umozliwi prace bez codziennych niespodzianek.
  9. Dobra fani Blendera - chwytac za szelki bo bedzie narzekanie. Dosc dobry przyklad na chaotyczny rozwoj Blendera. Po kiego grzyba "physically Based brushes" (ktore nawet na prezentacji laguja) skoro sculpt jest niedokonczony? Pablo dodal mase dobrego do sculptu ale skacze po tematach i to wszystko wyglada jak jego plac zabaw. Nie ma narzedzi do przycinania siatki (poza uzyciem maski co jest mega niedokladne), ale co tam. Chlopak sie znudzil tematem to kiedys tam wroci do niego jak mu sie zachce a poki co pracuje sobie nad takimi pedzelkami. Nie ma layerow co prawda, ale to jest nudne a on akurat chce pedzelki robic. Kto mu zabroni? I tak wszyscy sa na jego lasce wiec co mu tam. Poza tym fani i tak posikaja sie ze szczescia co by nie wrzucil obojetnie czy to potrzebne teraz czy nie, czy ma sens czy nie, czy beda tego uzywac czy nie. Przypomina mi sie scena ze starego polskiego filmu gdzie profesor mowi o studentach "Jeszcze gotowi sobie pomyslec ze my jestesmy tu dla nich!" 馃槃
  10. Eeee tam, wszyscy sie podniecili i o niczym innym nie gadali. Do dzisiaj ludzie sie jaraja, ze kulke mozna pomarszczyc. Sam sie jaralem dopoki nie sprobowalem jak to dziala na prawdziwym projekcie... Mam taka niepopularna pewnie, prywatna teorie, ze Pablo Dobarro robi te ficzery w wiekszosci pod swoj workflow (czyli robienie low poly laleczek mangowych). Dopoki robisz cos low poly i nie starasz sie osiagnac realizmu wszyskto pieknie dziala. Troche wiecej siatki i pose brush sie krztusi a cloth brush jest nie do uzycia. A w ZBrushu mam prawie pewnosc, ze to bedzie dobrze dzialac na sporej ilosci poly pomijajac juz integracje z micro poly itd.
  11. Wyglada jak boolean ale te sa bardzo szybkie.. nigdy nie mialem jakiejs sytuacji ze mi liczyl dlugo booleana czy cos... Co do ciuszkow to mozna fajna baze bedzie szybko zrobic. Ja sie ciesze bo za Marvelousa nie chce placic a miec to od razu w sofcie w ktorym w wiekszosci pracuje bedzie super. Ciekawe kiedy wyjdzie - 2020 byl chyba w listopadzie 2019 jesli sie nie myle.. To jeszcze lekka reka ponad 3 mieszki.
  12. To co pokazuja w 1:51... Nie wiem o co chodzi mowiac szczerze. Znika jakis element,,, What? 馃檪 To drugie moze chodzic o brush.
  13. Moze to tak wygladac. "O prosze, pojawil sie cloth brush w Blenderze i natychmiast w ZBrushu tez! Musi ze ukradli!" Ale watpie, zeby to nie bylo planowane od dawna. Trzeba pamietac, ze ZBrush nie mial nighy zadnej symulacji. Napisanie tego od zera pod program, ktory tego nie mial i nigdy nie byl pisany z mysla o czyms takim, integracja z micro poly i reszta narzedzi, testy... To wymaga wiecej czasu niz "o zobaczylem na Twitterze jak koles cos takiego zrobil do totalnie innego softu - dodajmy to do ZBrusha tez!". Pierwsza wzmianka o cloth brushu w Blenderze pojawila sie praktycznie na poczatku lutego. Watpie, zeby nie mieli tego w planie i rzucili sie na temat piszac to wszystko i testujac przez ostatnie 6 miesiecy. Jezeli tak to bylo to tym wiekszy respekt 馃槃 Tak czy siak - spoko, ze to dodaja, bo jest szansa ze bedzie bardziej przewidywalne i oferowalo wieksza kontrole. A przede wszystkim dzialalo na gestych siatkach. Z innych rzeczy - retopo z uzyciem Zmodelera wyglada spoko. I nie mam pojecia co pokazuja jako "Speed improvements" 馃槃 Co to za znikajace objekty? A potem, ze niby szybciej bede piorkiem machal? Nie wiem co chcieli pokazac tam ale "speed improvement" jest zawsze spoko.
  14. A mozesz pokazac cos jakosci jaka bys przyjal? Chetnie obejrze cos topowego. Bez ironii, ciekawy jestem po prostu.
  15. Eee tam, ludzie zawsze beda chcieli recznie rzezbic podobnie jak malowac. Aparaty fotograficzne nie zabily malarstwa, to i nowe technologie nie zabija rzezby. Rzezbienie to nie tylko praca ale i sposob na zaspokojenie potrzeby tworzenia. Sculpt nie wyparl klasycznego polymodelingu bo nie rzezbisz domu, krzesla czy kanapy z kulki przeciez... A Wings 3D ma sie dobrze, w tym miesiacu wyszla nowa wersja. Tyle ze cala uwage sciaga na siebie Blender wiec malo osob siega po Wings3D. Zobaczymy co bedzie. Nawet o wiele mniej skomplikowany Photoshop nie ma az tak duzej konkurencji i wielu uzywa go niejako z przyzwyczajenia mimo inncyh softow. Nie liczylbym na szybkie pojawienie sie konkurencji, choc byloby milo.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy