Jump to content

Nezumi

Members
  • Content Count

    5,486
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

Nezumi last won the day on October 29 2020

Nezumi had the most liked content!

Community Reputation

2,312 Excellent

3 Followers

About Nezumi

  • Rank
    Been Through the Mill

City (optional)

  • Miasto
    Toluca, Mexico

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @alex3dJestem w absolutnej zgodzie. Soft to nie malzenstwo. Dodalbym, ze nie jest to tez religia - o czym czasami mozna zapomniec sluchajac podcastu Pablo 😄 . Nigdy nie sugeruje, ze ktos kto sie przesiada w druga strone na Blendera zle robi. Zwlaszcza taki facet z Tangent Animation, ktory zdaje sie wrecz pracowal przy tworzeniu Mayi jesli mnie pamiec nie myli - chyba ze to jakas urban legend... Postawilbym sprawe tak - jaj bym do tego nie mieszal jednak, bo mam poczucie ze z moimi wszystko ok 😉 ale umiejetnosci w sofcie na bank taki facet ma wieksze jak ja. I z pewnoscia on moze wyciagnac z Blendera wielokrotnie wiecej niz ja z Mayi. Przesiadam sie na Maye bo widze, ze niektore rzeczy po prostu moge osiagnac latwiej. I trafiasz w sedno z tym "permanent experimental" - nic mnie tak nie meczy w Blenderze jak ten dynamiczny rozwoj i poczucie, ze czytam ksiazke, w ktorej ktos zaczyna watek i go porzuca po chwili, zaczynajac inny. Skoro tu o renderach mowa - po tylu latach Cycles dalej nie ma tego, co na przyklad taki LuxCore ma - kaustyki. I moze teraz Brecht zrobi jakies cuda do Cycles, a moze nie - zobaczymy. Miejmy nadzieje ze tak - Blender byl przez lata zaistalowany u mnie i nadal bedzie. Tylko chcialbym dozyc momentu, w ktorym ten soft rozwinie sie na tyle, ze sie ustatkuje. O ile taki momemnt nastapi bo latka leca a jakos nie widze tego - permanentna rewolucja trwa. Ze wezma za leb tematy bardziej fundamentalne zamiast gonic za nowosciami, ktore po entuzjastycznym przyjeciu sa uzyte "pinc razy" do "testow" na Tweeterze i na tym w zasadzie sie konczy podjarka. Cycles byl powodem dla ktorego przesiadlem sie na Blendera. Autodesk pomogl zabijajac Softimage... A wspominam o LuxCore bo jest fajny - to zadna "prowokacja" 😄 Luxrendera sprobowalem po raz pierwszy jakos dwa lata temu, nie wiem jaki byl wczesniej. Byl wolniejszy bo jest bardziej precyzyjny jak Cycles. Teraz uzywa GPU, ma fajny denoiser i smiem twierdzic ze jest szybszy od Cycles. Poza tym mozna w nim renderowac rzeczy ktore w Cycles sa niemozliwe (o ile wiem) - jak wspomniana kaustyka, mozliwosc uzycia roznych LUTow, mozesz sobie zatrzymac render i kontynuowac pozniej (nawet na innym kompie bo mozna zapisac stan renderu) albo robic takie cuda jak Light Groups gdzie sobie renderujesz raz a potem mozesz bawic sie swiatlami na jednym renderze. Tu masz filmik: Rewelka opcja do wizek. Osobiscie wole jak LuxCore operuje swiatlem - jak mialem scenke z pokojem i okno bylo jedynym zrodlem swiatla LuxCore na prawde fajnie to robil, czego nie moge zarzucic Cycles. Tu masz jeszcze takie porownanie: Pomijam fakt, ze duzo szybszy, ale zobacz o ile ladniej doswietlona scena przy uzyciu light cache w luxcore, kolorki fajne, swiatla, widac lampy, polkule sa polkulami... A w cycles polkule wygladaja jak jajka przez te cienie, swiatla sa jak wielkie kule i sie gubi zupelnie ksztalt lampy, cienie sa mocne przez co odbior calosci jest duzo gorszy i nie ma w ogole cieplego swiatla odbitego na suficie... Ja lubie wszystko co za darmo (nie chodzi o kase tylko ilosc wlozonej pracy) daje mi fajne efekty. Jak musze sie grzebac w nodach zeby poudawac cos co mam jako feature gdzie indziej to wole ta druga opcje. W Arnoldzie jestem totalnym noobem, nie wiem jak mi pojdzie ta przesiadka na Maye. Ale jesli wroce na stale do Blendera to bede renderki robil w LuxCore. Po prostu efekty renderu sa duzo milsze dla mojego oka i ma wiecej fajnych opcji jak Cycles. Dlatego totalnie nie kumam skad to fanatyczne oddanie Cycles a ostatnio fetyszyzowanie Eevee. Kazdy nagle chce wszystko real time smigac 🙂 Bo jest szybko. I niewazne, ze sensowne ustawienie Eevee zajmie dwa razy tyle czasu 😄
  2. Jako ze zaczalem niedawno (z pewnoscia autodestrukcyjna) przesiadke z najlepszego (i D-A-R-M-O-W-E-G-O!!!!) softu 3D na Maye 😛 musze powiedziec, ze Arnold jest bardzo ok, smiga na mojej wysluzonej 1070ce ale... Albo jest wyraznie wolniejszy od Cycles albo ja nie umiem go jeszcze porzadnie ustawic. Wciaz rzeczy do pracy renderuje w Blendku - do wyboru 3 rozne odszumiacze, puszczam render i nawet herbaty nie zdaze zrobic 😄 Zawsze jak mowili o przyspieszeniu Cycles nie odczuwalem tego jakos znaczaco. Ale przez lata uzbieralo sie tych malych przyspieszaczy i teraz jak porownam czasy sprzed kilku lat to jest na prawde ok. Z Arnoldem mam troche tak jak z ZBrushem - mozna rzezbic w roznych softach ale jakos ZBrush ma najfajniejszy "feeling". Najbardziej mi sie podobaja rendery z Arnolda i tyle 🙂 I mimo ze ludzie mowia "mozesz miec TO SAMO w Cycles czy RedShift" czy co tam jeszcze odpalaja to renderery maja dla mnie wlasnie ten swoj "feeling", male duperele ktore skladaja sie na to, ze koniec koncow podoba mi sie ten konkretny renderer bardziej niz inny. Jakby byl Arnold y xgen pod Blendera to by byl dla mnie ideal chyba. Szkoda ze LuxCoreRender nie jest bardziej popularny w Blenderowym swiatku. Nie mam pojecia dlaczego. Mozna osiagnac lepsze efekty jak w Cycles... (TEZ JEST ZA DARMOOOO!!!! 😛 ). I tez bardzo fajnie sie rozwija.
  3. Siersc wyglada super, juz go gdzies widzialem na Artstation. A jako stary narzekacz musze dodac "aaaaaale zabawne te zarty primaaprilisowe.. U ha ha.. Sie usmialem! Metapet Creator! Ale sie dalem nabrac! Ha, ha, ha..!" 🙄
  4. Takie male pytanko do starych wyjadaczy - macie jakis patent na szybkie rozlozenie w rownych odstepach edgy/vertexow? Jedyne czego sie dogooglalem to skrypt ZhCG_PolyTools ale moze jest jakies rozwiazanie w waniliowej mayi? Jak znacie inne skrypty albo miejsca gdzie takich skryptow mozna szukac to tez bede wdzieczny, bo jak chodzi o Maye jestem jeszcze zielony.
  5. A dodatkowo ceny Maya indie sa dostosowane do zarobkow w roznych krajach. Mnie w Meksyku wychodzi za Maye Indie jakies $170 wiec przy tym cena Modo delikatnie mowiac nie zachwyca. A do samego modelowania i renderu to na prawde mozna bez najmniejszych problemow uzyc Blendera i masz za free... Maja spoko narzedzia do modelowania ale nie moga po prostu konkurowac z takimi cenami... I pelna zgoda z tym, ze zamiast dodawac animacje, czasteczki, rigi powinni sie skupic na modelowaniu, zmniajszyc cene i byloby super. A tak jest... jak jest.
  6. @drakul - badzmy szczerzy, wiekszosc freelancerow uzywajacych maxa jechala na piracie tak czy siak. Dopiero oferta indie sprawia ze zwykly koleszka jak ja moze sobie pozwolic na Maye czy Maxa. Wiec nie wiem jak to mialo wplynac na sprzedaz, a w koncu to sie tylko liczy dla korpo - kaska. Co do Blendera to nie slabi mnie sam soft tylko sekciarskie, fanatyczne "komjunity" 😄 Sofcik jest w porzadku, geometry nodes wygladaja ciekawie. Ale osobiscie do pasji mnie doprowadza niedopracowanie ficzerow. Wezmy narzedzie polybuild. Zaczeli super. Porownaj sobie go teraz z tym co moze Quad Draw w Maya. Zamiast dopracowac fajny tool sie Pablo wzial za robienie falbanek do spodniczek dla swoich laleczek... Przeciez to jest niepowazne... Albo to jak zaczeli z Extrude Manifold. Zaczeli, zrobili baze w zasadzie i olali bo juz czekaja nowe przygody z geometry nodes. Dlaczego, kurde? Dlaczego nie moze to dzialac tak jak to maxowe Smart Extrude? Nie dlatego, ze nie potrafiliby tego zrobic, ale sa jak dzieci, ktore szybko sie nudza i chca sie bawic w cos nowego. Eevee jest teraz mocno rozwijane i spoko. Jedna z najlepszych rzeczy w Blendku ktorej nie ma ani Max ani Maya. Ale co z Cycles? Zobacz co oferuje darmowy LuxCore - efekty zwlaszcza pod wizki sa rewelacyjne. Az sie dziwie, ze nie jest bardziej popularny. Przy okazji pierwsze kroki integracji LuxCore w Maxie zostaly poczynione. Na prawde fajny renderer: https://forums.luxcorerender.org/viewtopic.php?f=5&t=1010 Dlatego Blender jest taki niedorobiony na wielu plaszczyznach. Ludzie jaraja duperelami-falbankami, devovie w duzej mierze drobia na co maja ochote a porzadne narzedzia sa niepodokanczane. No i oczywiscie caly czas chca zostac "wielkymy artystamy" tworzac filmy... Zamiast dogadac sie ze studiami, ktore zeby zjadly na robieniu animacji, zeby sie dowiedziec czego potrzeba w pipeline, oni sami tworza film po swojemu i wymyslaja pod to narzedzia... Potem bedzie zdziwienie dlaczego nadal Blender nie wpasowuje sie w pipeline. Teraz sam kurde pisze o Blenderze w watku o maxie zawsze mnie to wkurza u innych 😄 Sorki. Taki max jak dodaje funkcje to dodaje porzadnie przemyslana, super to wyglada. Wole takie podejscie. Zamiast pierdyliona duperelek z ktorych na codzien uzyje dwie moze albo wcale (nie wiem po cholere tak napieraja z grease pencil - moze chca zdominowac produkcje Anime... Jesli tak to przynajmniej jest jakis kierunek..) fajne jest takie maxowe, dopracowane narzedzie ktore przyda sie o niebo bardziej. Max chyba nie dostal obslugi USD? Czy juz ma? Fajne by bylo porownanie softow jak wyglada ta obsluga w roznych.
  7. Teraz to juz nie wiem czy myslisz na serio ze mowilem na serio czy co... 😄 Zeby wyjasnic sprawe - chodzi mi o to, ze nie wazne jak dobry update, kazdego roku tu i owdzie slyszy sie jaki to kiepski update, jak to bez sensu jest Autodesk itd. Sam nie uzywam maxa ale uwazam ze juz od jakiegos czasu ma na prawde fajne rzeczy dodawane. Pamietam legendy o jakims mistycznym sofcie nieistniejacym co to mial wedlug niektorych zastapic maxa a wedlug innych zarowno maye jak i maxa. Ale jakos temat ucichl kilkanascie lat temu 😄 . -------------------------- A moze zrezygnowali z planu bo teraz juz i tak kazdy soft na planecie zastapi Blender... 😉😉😉^^^^^^^ I R O N I A ^^^^^^^ 😉😉😉
  8. Nie moge przestac ogladac tego 😄
  9. do 1070ki mam 750W i wszystko smiga. Szybko nie bedziesz upgradowal karty bo nie ma tak czy owak wiec 750ka styknie 😄
  10. Od kogo niby?
  11. Ale wiesz ze pisalem ironicznie prawda? 😉 Negatywne komentarze nie umra bo zwykle smedza ci, co nie uzywaja danego softu 🙂
  12. Nie sposob sie nie zgodzic 😄 . Nie mam zaproszenia, nie moge zadnego szescianu krecacego sie mintnac czy cos... Sam bym sprobowal jakbym mial dojscie 😄 Jak juz sie powymieniacie zaproszeniami i wam jakies zostanie to chetnie lykne 😄 Nie spieszy mi sie.
  13. Osobiscie nie jestem optymista jak chodzi o ten nowy sposob na wzbogacenie sie w weekend, ale powodzenia oczywiscie @KLICEK. Ja w ramach inwestycji wysle totka. Szanse na zarobek podobne a nie potrzeba zaproszenia i nie mintowanie losu mniej kosztuje🙂
  14. Jako ktos kto nie zna sie na programowaniu tez sie zastanawiam jak ciezkie byloby zaimplementowanie w Mayi niektorych mykow z maxa. Zakladam ze dosc trudne bo jakby bylo latwe to pewnie by viewport lepiej smigal w Mayi 😄
  15. Ty, szczerze Ci powiem, ze najmniej crashy mialem w Blenderze 😄 Powaga. Mowie o oficjalnej, pelnej wersji bo bety to czasem nawet sie nie chcialy otworzyc 😄
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy