Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że spojrzałeś z wielkim zadowoleniem na wymodelowany przez siebie obiekt i przypomniałeś sobie o zestawie tekstur, które wspaniale by go uzupełniły, ale po przypisaniu ich do modelu okazało się, że nie jest tak jak sobie wymarzyłeś? W tym wątku zaprezentuję, że nie potrzebujesz dodatkowych narzędzi by poradzić sobie z rozczarowaniem w kwestii tekstur.
Zobacz wątek:
Zapraszamy na nowy odcinek podcastu "Rozmowy z mistrzem". Gościem odcinka jest Filip Małecki z Marjoram Studio. Rozmowa w głównej mierze dotyczy ArchViz.
Gdzie możesz znaleźć podcast: https://rozmowyzmistrzem.pl/ https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl
Chciałbym wszystkich zaprosić na bloga i kanał YouTube Katarzyny Grabowskiej, która chcąc odejść nieco od grafiki 2D i bardziej ukierunkować się w procesie modelowania 3D rozpoczęła publikacje na YouTube i blogu.
Kasia napisała:
Być może wpadliście na któryś z tych materiałów poprzez nasze forum - jeśli nie to zachęcamy do odwiedzenia bloga Kasi.
Staramy się zawsze promować tego typu materiały udostępniane przez naszych użytkowników. Jeśli tworzycie coś podobnego - dajcie znać.
Więcej: pakamera3d.pl
Cz.1. Modelowanie
Cz.2. Teksturowanie
Cz.3.
Dodatkowo Kasia utworzyła wątek na naszym forum:
Jeśli nie mogłeś na żywo śledzić konferencji Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021 - nic straconego. Udostępnione zostały nagrania sesji.
Aby obejrzeć materiały wymagana jest rejestracja na stronie Autodesk.
Zobacz nagrania sesji z wirtualnej konferencji już teraz. Wśród nich:
debata "Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny?" Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Karol Żbikowski, Platige Image.
Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games
doświadczenia 11 bit studios w prezentacji "Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia strony artystyczno - wizualnej gry" - przedstawił Arek Tomaszewski, 11 bit studios
sesja "Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium" - zaprezentowana przez Mateusza Tokarza, Platige Image
prezentacja "Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłością produkcji animacji 3D!" - temat poprowadził Adrian Perdjon, Bones Studio
i wiele innych ciekawych tematów!
Konferencja - nagrania
Dzień I
Artystyczna dusza w świecie deadline'u | DEBATA
Artystyczna dusza w świecie deadline'u. Jak efektywnie zarządzać ludźmi i czasem, by osiągnąć sukces artystyczny oraz komercyjny? | Paneliści: Marta Fijak, Anshar Studios; Piotr Babieno, Bloober Team; Karol Żbikowski, Platige Image. Prowadzący: Radosław Nałęcz, Polsat Games
Co nowego w programie Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
Modelling, Rigging, Animation, and a "feel-good" right at the start: What's new in Maya 2022 | Roland Reyer, Autodesk
Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
Boost your production with latest Modeling & Viewport features in Autodesk 3ds Max | Alex Horst, Autodesk
Rozmowa o trendach | Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych
Rozmowa o trendach | Patrycja Rodzińska-Szary, ekspert rynku gier wideo
Maya USD | Will Telford, Autodesk
Użycie narzędzi Autodesk w procesie tworzenia | Arek Tomaszewski, 11 bit studios
BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk | Roland Reyer, Alex Horst, Will Telford, Autodesk
BreakoutRoom2 - W jaki sposób dostosować środowisko pracy | Konrad Pleban, Dell
W jaki sposób dostosować środowisko pracy dla użytkownika kreatywnego przy wykorzystaniu rozwiązań firmy Dell | Konrad Pleban, Dell Technologies
BreakoutRoom3 - Rysunkowa postać - Arnold Toon Shader w 3ds Max | Łukasz Banaszkiewicz, Procad
Dzień II
Jak zarządzać zespołem twórców w produkcji VFX. Case-study trailer'a The Medium | Mateusz Tokarz, Platige Image
Wirtualna Produkcja z użyciem silników graficznych jako przyszłość produkcji animacji 3D! | Agnieszka Podlewska, Maciej Rudzin, Bones Studio
Zarządzanie projektami kreatywnymi z ShotGrid (wcześniej: ShotGun Software)
David Mason, Autodesk
Rozmowa o trendach - rynek pracy i kompetencje | Dominika Opozda, Devire
A closer look at sweep mesh | Jon Capleton, Autodesk
Arnold 6.2 "get to the next level with Arnold Imagers
John Paul Giancarlo, Autodesk
Rozmowa o trendach - "Jak wyróżnić się w branży"
Tomek Bagiński, reżyser
BreakoutRoom1 - Ask anything - sesja Q&A ekspertów Autodesk
Jon Capleton, John Paul Giancarlo, David Mason, Autodesk
BreakoutRoom2 - Wyzwól swoją kreatywność z nowymi narzędziami od 3Dconnexion
Aleksandra Goroszko, 3Dconnexion
BreakoutRoom3 - Tworzenie Cut-sceny filmowej
Michał Chmielewicz, Jakub Baran, PCC Polska
Zobacz nagrania z wydarzenia: boards.autodesk.com/medays2021
Autodesk Media & Entertainment DAYS 2021
Wirtualna konferencja | 29-30 września
Zapraszamy do rejestracji!
Dla kogo?
Dla wszystkich osób, których życie zawodowe lub pasje koncentrują się wokół produkcji wideo, tworzenia animacji, projektowania środowisk wirtualnej rzeczywistości czy scenografii i postaci z gier komputerowych. Innymi słowy, dla każdego, kogo zawodowo „kręci” tworzenie obiektów sztuki wizualnej przy wykorzystaniu najnowszego oprogramowania i rozwiązań technologicznych.
Z myślą o nich organizatorzy przygotowali bogaty program merytoryczny – od debat i prelekcji, przez prezentacje, sesje pytań i odpowiedzi z udziałem międzynarodowych ekspertów, aż po warsztaty z wykorzystania najnowszych wersji oprogramowania Autodesk.
W programie:
Debata „Artystyczna dusza w świecie deadline'u”. Sesję poprowadzi Radosław Nałęcz – redaktor naczelny Polsat Games
Dynamiczne rozmowy o trendach z czołowymi przedstawicielami branży
Najlepsze praktyki prezentowane przez klientów: Bones Studio, Platige Image, 11bit studios
Sesje międzynarodowych ekspertów Autodesk, gdzie poznasz tajniki oprogramowania 3ds Max, Maya, Arnold, Shotgrid (ex- Shotgun) czy MotionBuildera
Media & Entertainment Days to także możliwość udziału w gamifikacji – czyli rywalizacji sprawdzającej wiedzę z tematyki poruszonej na konferencji! Świetna zabawa i adrenalina gwarantowane! Konferencja odbędzie się online, a wszystko co trzeba zrobić, by zostać jej uczestnikiem, to zarejestrować się! Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Więcej informacji o konferencji, tegorocznych prelegentach, wydarzeniach specjalnych i programie wydarzenia można znaleźć na stronie: www.autodeskday.pl
Zapraszamy do rejestracji: Darmowa rejestracja na konferencję
W 19 odcinku Rozmów z Mistrzem odwiedzi nas Sebastian Kalemba.
Niektórzy o nim mówią, że jest wiedźminem cechu niedźwiedzia, niektórzy, że jest ripperdociem, czyli Viktorem Vectorem, najlepszym fixerem w mieście w świecie Cyberpunka.
Natomiast sam o sobie mówi, że jest tylko animatorem. Zawsze lubił pracowoać z ludźmi i nimi kierować. Daje mu to ogromną satysfakcję. Kierował drużyną i tworzył animacje do gier takich jak Cyberpunk 2077 czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. Pracuje teraz w CD Project RED, a wcześniej w takich firmach jak: Platige Image, iAnimate, Realtime UK, GustoGames, SoInteractive. Zapraszam Cię serdecznie do odsłuchu tego odcinka.
Gdzie możesz znaleźć podcast: https://rozmowyzmistrzem.pl/ https://open.spotify.com/show/1CnhxedXPgUrrbzOe4pYfu https://podcasts.apple.com/pl/podcast/rozmowy-z-mistrzem/id1441252229?l=pl
Kilka dni temu pojawiła się bardziej szczegółowa informacja o wydaniu nowej wersji programu Krita 5.0. Oficjalne wydanie zbliża się wielkimi krokami. Nowa wersja to sporo zmian co sugeruje również zmiana numerka z przodu.
W całkiej zgrabny sposób o nowościach w tej wersji mówi Wojtek Trybus, którego film znajdziecie poniżej.
Oficjalna informacja na stronie Krity: https://krita.org/en/krita-5-0-release-notes/
Firmy 3Dconnexion i Pixologic zjednoczyły siły, aby zaoferować artystom cyfrowym najlepsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego rzeźbienia i malowania dzięki precyzyjnej integracji linii myszy 3D SpaceMouse i programu ZBrush. Artyści 3D mogą teraz w pełni korzystać z naturalnej i płynnej nawigacji oraz intuicyjnego, immersyjnego powiększania i niezwykłej manipulacji i interakcji z obiektem pod każdym kątem.
Mysz 3D SpaceMouse pozwala artystom na interakcję z modelem, podczas gdy sama przejmuje wszystkie czynności nawigacyjne, zwalniając jedocześnie kursor, co zapewnia płynność, sprzyja koncentracji i uwalnia kreatywność. SpaceMouse to jedyny na rynku produkt specjalnie stworzony i wyspecjalizowany do pracy w 3D, zapewniający intuicyjną, bezproblemową i wysoce precyzyjną nawigację 3D.
Zbrush to aplikacja znana z tworzenia rzeźbiarskich renderingów dla popularnych filmów, takich jak Avatar, Władca Pierścieni, Star Trek, Piraci z Karaibów, czy Jak ukraść księżyc. Stosowany jest również przez twórców gier w studiach takich jak Blizzard, Electronic Arts, Epic Games i Activision.
Dzięki połączeniu SpaceMouse i ZBrush artyści mogą również płynnie zmieniać i dodawać tekstury i kształty do środowisk za pomocą jednego kliknięcia, tworzyć makra ulubionych pędzli rzeźbiarskich, materiałów i efektów alfa w celu udoskonalania postaci i rekwizytów oraz tworzyć modele i ilustracje z niezrównaną prędkością przy jednoczesnym zachowaniu płynnej nawigacji.
„Podczas pracy projektowej, zwłaszcza przy tworzeniu zasobów, często nie można pozwolić sobie na luksus korzystania z jednego programu 3D z jedną metodą nawigacji – od modelowania warstw 3D, poprzez aplikacje specjalizujące się w mapowaniu UV lub retopologii, programy symulacji tkanin, efekty cząstek stałych, renderowanie, silniki gier komputerowych, po modele CAD czy programy do tworzenia materiałów i tekstury... prawdopodobnie każdego dnia patrzysz na co najmniej 2 lub 3 zupełnie różne metody nawigacji. Możliwość korzystania z jednego narzędzia nawigacyjnego, które działa tak intuicyjnie, jakby się przekręcało, obracało i przesuwało model trzymając go w dłoni, może usprawnić przechodzenie między aplikacjami” – wyjaśnia Michael Pavlovich, niezwykle wpływowy dyrektor ds. kreowania postaci i zagorzały zwolennik ZBrush, który ma wielu fanów w mediach społecznościowych.
Dodatkowo twierdzi, że otrzymuje „swobodę poruszania się i wolność pozwalającą na skupienie większej uwagi na tworzeniu, w miejsce zmagania się z pamięcią mięśniową, próbując przypomnieć sobie sposób nawigacji, w zależności od tego, które 3 lub 4 programy zostały danego dnia otwarte”. Przyznaje, że ma satysfakcję „wiedząc, że odpowiednie narzędzia mogą poprawić jakość procesu twórczego”.
Antonio Pascucci, dyrektor generalny 3Dconnexion, wyjaśnia, dlaczego zaangażował się w nowy segment rynku: „SpaceMouse oferuje możliwość pracy oburęcznej, co ułatwia tworzenie treści cyfrowych w każdym środowisku 3D, od inżynierii produktu po projekty z zakresu architektury, a zwłaszcza mediów i rozrywki. Umiejętne poruszanie się po szczegółach treści cyfrowych ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia złożoności geometrii i trzeciego wymiaru kreacji plastycznych.”
Artyści używający SpaceMouse nawigują w sposób ciągły i intuicyjny, ponieważ nie wymaga to wysiłku oraz określenia dominującej ręki i nie przerywa procesu modelowania. Uzyskują ogromną liczbę widoków dzieła, które tworzą. Oznacza to, że zdobywają nowe immersyjne, trójwymiarowe doświadczenie, które zdecydowanie wzmacnia ich kreatywność.
„Jak tylko zauważyliśmy, jak wielu użytkowników ZBrush chciałoby móc korzystać ze SpaceMouse, naszym priorytetem stało się rozpoczęcie współpracy technologicznej z Pixologic. Dzisiaj cieszymy się, że udało nam się osiągnąć doskonałą nawigację SpaceMouse w środowisku ZBrush z korzyścią dla naszych wspólnych klientów. Pragniemy podziękować kierownictwu i inżynierom Pixologic za ich zaangażowanie w sukces projektu.”
Ofer Alon, założyciel Pixologic, mówi: „Kiedy zobaczyłem SpaceMouse po raz pierwszy, byłem pod wrażeniem wysokiej jakości urządzenia i funkcjonalności, jaką może ono zaoferować artystom korzystającym z ZBrush. Dlatego zdecydowałem się współpracować z 3Dconnexion i zintegrować to świetne narzędzie z ZBrush. Jestem bardzo zadowolony z tego połączenia, dzięki któremu artyści ZBrush uzyskują płynną nawigację w przestrzeni 3D, a tym samym bardziej intuicyjny i wydajny proces tworzenia.”