Skocz do zawartości

  • BuildingGen: rewolucja w tworzeniu budynków 3d

    adek Dodany przez adek, w Artykuł, , 1 komentarz, 208 wyświetleń

    Reallusion wprowadziło na rynek BuildingGen, nowe narzędzie ułatwiające projektowanie budynków 3D. Wyróżnia się ono na tle innych generatorów modułowych budynków tym, że zamiast skomplikowanej edycji "nodami" oferuje elastyczne schematy (Blueprints).

    Użytkownicy wprowadzają podstawowe jednostki, określają liczbę pięter i układają komponenty, aby skonstruować budynek. Narzędzie to umożliwia także modyfikacje w czasie rzeczywistym oraz podgląd projektu podczas pracy.

    Podstawowy pakiet zawiera bibliotekę ponad 210 próbek i komponentów, w tym 10 zaprojektowanych budynków i liczne materiały. Dla użytkowników, którzy chcą spersonalizować budynki, dostępne są narzędzia umożliwiające modyfikację lub tworzenie nowych stylów. Użytkownicy mogą dostosowywać struktury budynków, dodając lub usuwając elementy takie jak filary czy ogrodzenia, oraz ulepszać zewnętrzne wykończenia, zmieniając materiały i dekoracyjne składniki. Dostępne są również dodatkowe płatne pakiety rozszerzeń.

    Oprogramowanie to zawiera również funkcję optymalizacji, która poprawia wydajność poprzez konsolidację tekstur i modeli. BuildingGen oferuje także funkcję jednoklikowego przełączania między dniem a nocą, dodając dynamiczne efekty świetlne.

    BuildingGen posiada narzędzia do pakowania, które umożliwiają użytkownikom integrację zewnętrznej zawartości oraz dostosowanie pakietów budynków do określonych stylów lub epok. Ułatwia to architektom i projektantom zachowanie spójności w różnych projektach.
     

    Więcej informacji: https://www.reallusion.com/iclone/building-gen/


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    Z tą rewolucją to bym się tak nie zapędzał, rewolucją to by było z 15 lat temu teraz to już prawie wszędzie są mniej lub bardziej dopracowane takie proceduralne generatory i narzędzia 🙂 

    Chyba pierwszy duży i dedykowany program to był Esri CityEngine, do tego proceduralne budynki w houdinim a teraz to nawet w blenderze na geomtry nodach czy unrealu na PCG  

    • Like 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności