Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Animacja mimiki twarzy w Cyberpunk 2077 (SIGGRAPH 2020)

    W serwisie YouTube pojawiła się ciekawa prezentacja z tegorocznej konferencji SIGGRAPH. Przedstawia ona osiągnięcia kandyjskiej firmy JALI Inc., która wraz z twórcami gry Cyberpunk 2077 stworzyła algorytmy mimiki twarzy do tej gry.
    Algorytmy naprawdę robią wrażenie i mają też zastosowanie do animacji twarzy podczas mowy postaci. Tutaj warto zwrócić uwagę na pokazanie animacji twarzy postaci w różnych językach. Animacja jest w stanie bardzo dobrze odwzorować ruch ust podczas mówienia i dostosuje się do różnych języków dostępnych w grze.
    Prezentacja developerów JALI Inc. oraz CD PROJEKT RED na Siggraph 2020:
    Pif Edwards JALI Research Inc.U of T
    Chris Landreth JALI Research Inc.U of T
    Mateusz Popławski CD PROJEKT RED
    Karan Singh JALI Research Inc.U of T
    Eugene Fiume JALI Research Inc.Simon Fraser University
    Robert Malinowski CD PROJEKT RED
    Sarah Watling JALI Research Inc.
     

    0 komentarzy

    Darmowe assety do gier - modele 3d, tekstury, brushe

    Dzisiaj chcielibyśmy wyróżnić jednego z naszych użytkowników, który pracując od dłuższego już czasu nad swoją grą podczas jej tworzenia dzieli się niektórymi swoimi rzeczami, które udało mu się stworzyć.
    Chodzi tutaj o Rafała Urbańskiego i jego wątek na forum:
    Do dnia dzisiejszego materiałów udostępnianych za darmo uzbierało się naprawdę sporo. Zachęcamy tam zerknąć lub na GumRoad Rafała.
    Kilka słów od samego autora
    Nazywam się Rafał Urbański (Link do portfolio: https://www.artstation.com/brainchild ), od 10-12 lat tworzę grafikę 2d i 3d - pierwsze lata spędziłem na projektowaniu szablonów do gier (ręcznie malowane elementy UI/interface-ów do gier) i tworzeniu ikon. Teraz zajmuję się głównie modelami 3d low poly, malowanymi i stylizowanymi teksturami - ostatnie lata spędziłem także nad rozwijaniu się w PBR (substance painter/designer). Pracuję w blenderze, zbrushu i na pakiecie substance.

    Ostatnio spędzam swój czas głównie na tworzeniu własnej gry (Pelagos: Rise of Greece - city builder w Starożytniej Grecji - Link do tematu z grą na max3d.pl i tworzeniu własnych paczek z assetami.
    Mam wiele darmowych assetów do pobrania. Cały czas dodaję nowe - możecie je znaleźć na https://gumroad.com/brainchildpl
    Wątek poświęcony grze:
    Zachęcamy do rzucenia okiem na te dwa wątki Rafała.
     

    0 komentarzy

    Cyberpunk 2077 - nowy zwiastun, materiały zza kulis, rozmowa z Keanu Reevsem...

    CD Projekt RED wypuściło dzisiaj sporo nowych materiałów związanych z Cyberpunkiem 2077. Na początku oczywiście trzeba wspomnieć o nowym zwiastunie (The Diner), ale zachęcam również do rzucenia okiem na pozostałe materiały.
    Nowy zwiastun - Cyberpunk 2077 - The Diner
    Fury z Cyberpunk 2077 - materiał poświęcony samochodom z gry!
    Rozmowa z twórcami na temat samochodów w grze, za kulisami, Keanu Reeves...
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: O Arch Motorcycle z Keanu Reevesem i Gardem Hollingerem
    Cyberpunk 2077 — Za kulisami: Night City na najwyższych obrotach
    Cyberpunk 2077 — Style 2077 roku
    Cyberpunk 2077 — Wielki Finał Konkursu Cosplayowego
    Ufff.. to chyba wszystko co dzisiaj przesłało prasie CD Projekt RED. Miłego oglądania!
    Przypominamy, że premiera gry juz 19 listopada!
     

    145 komentarzy

    Houdini 18.5 Launch Event

    Dzisiaj o godzinie 18.00 na specjalnej konferencji (która oczywiście będzie się odbywać w formie online) zostaną zaprezentowane nowości jakie znajdą się w programie Houdini 18.5.
    Stream będzie dostępny w serwisie YouTube. Będzie go można oglądać również tutaj.
     

    0 komentarzy

    Piernikowski - Horyzont - feat. Brodka - nowy teledysk od DOBRO

    Dzisiaj swoją premierę miał nowy teledysk piosenki, która jest efektem współpracy Piernikowskiego i Moniki Brodki -"Horyzont".  Dlaczego o tym piszemy? Bo nawet jeśli nie jest to wasz ulubiony gatunek muzyczki warto zwrócić uwagę na oprawę graficzną i efekty specjalne.
    Za produkcję teledysku odpowiada studio DOBRO, a za postprodukcję Platige Image.
    Lista osób odpowiedzialnych za niego jest naprawdę spora, a wśród nich znajduje się kilka osób, które pojawiają się tutaj od czasu do czasu.
    Credits
    Written & Directed by
    Sebastian Pańczyk
    Cinematography
    Piotr Sobociński Jr
    PRODUCTION DOBRO
    Executive Producers
    Ewa Brzózka, Jarosław Sawko, Piotr Sikora, Karol Żbikowski
    Producer    
    Anna Pietkun
    Production Assistants
    Monika Ossowska, Piotr Kołodziej
    Edited by  Wojtek Włodarski PSM
    Set Designer
    Marcin Płaszczyk, Weronika Masalska
    Costume Designer
    Maria Górska, Karolina Rodanowicz
    Costume Designer Assist.
    Sonia Ziółkowska, Andzia Moes, Flora Kamusińska
    Makeup    
    Liliana Gałązka, Ludmiła Krawczyk
    Special Makeup & Hair Effects
    Liliana Gałązka
    Publisher: Asfalt Records
    POSTPRODUCTION PLATIGE IMAGE
    VFX Supervisor
    Rafał Sadowy
    VFX Producer
    Magdalena Gnaś-Szymaniak
    Head of Production
    Justyna Supernak 
    On Set Supervisor
    Rafał Sadowy
    VFX Artists
       
    Michał Bereś, Piotr Borowski, Michał Grądziel, Jarosław Kapuściński, Marcin Klicki. Adrian Klimczak, Grzegorz Mazur, Zofia Nagy, Michał Niewiara, Łukasz Nowicki, Rafał Sadowy, Bartek Sławiński, Oleh Ridzel, Rafał Szyc, Paweł Szczęsny, Klaudiusz Wesołowski, Waldemar Woźniak
    Online Artist
    Piotr Popielawski
    Grading    
    Piotr Sasim
    DI Piotr Dutkiewicz
    DI Support
       
    Maciej Żak, Kamil Steć, Cezary Musiał
    CTO Tomasz Kruszona
    Pipeline TD
       
    Jarosław Zawiśliński, Witold Duraj, Tomasz Krugan, Maksim Kuzubov, Marta Nowak
    Head of IT
       
    Piotr Getka
    IT Jakub Dąbrowski, Łukasz Olewniczak, Damian Sobczyk, Kamil Słupecki
    SOUND 
    JUICE SOUND
    Kuba Pietrzak
    Michał ‚Jurgen’ Jaroszewicz
    STARRING:
    Robert Piernikowski
    Monika Brodka
    Sumo   
    Michał Zbroja
    Białasy   
    Agnieszka Michułka
    Wojtek Grzesiak
    Daniel Rasielewski
    Iwo Świłło
    Fans   
    Dawid Kosmal, Zuzanna Czerczak, Maxime Cresseaux, Jan Szalasny, Orhidee, Marrec, Michał Szczepaniuk, Kacper Siemaszko, Maria Szydłowska, Alicja Łabądź, Wiktoria Łuczak, Marta Pop, Gładki, Agata Gołąb, Adrian Ambeatz, Paulina Sokołowska, Rootshot, Bartosz Biniek, Dawid Quinones-Kulisz, Jan Anusz, Katarzyna Brzozowska, Patryk Wancerz, Bartosz Biniek, Adam Rajkiewicz, Jan Dawidowicz, Jan Antosiewicz, Natalia Cybulska
    1AD Bartosz Jarzębski
    Focus Puller
    Tomasz Habrewicz
    DIT Marcin Boguszewski
    Video   
    Józek Grzymała
    Steadicam Operator
    Mateusz Wasążnik
    Steadicam Assist.
    Fryderyk Ślęzak
    Drone   
    Marcin Kukla
    Props   
    Łukasz Pypno, Rafał Rusin
    Gaffer    
    Bogusław Modzelewski
    Spark   
    Janek Wojtczak, Dominik Banasiuk
    Grip   
    Jarosław Pawłowski, Tomasz Sternicki
    Pyrotechnist
    Tomasz Bykowski
    Set Menager
       
    Łukasz Wiewiórski
    Stage Hand
       
    Marcin Skajnowski, Łukasz Hlebek
    Cars   
    Head2Head Team
    Krzysztof BRYLANT Szymański, Jakub WARIAT Siemczuk
    Motion Control
    Alan Blackfish & Phantom Gravity Motion Control
    Bartosz Dąbrowski
    Grzegorz Najder
    Robert Obiała
    Leszek Obiała
    Leszek Adwent
    Bartłomiej Stempień
    Maciej Żemojcin
    Camera Equipment
    ATM System 
    Light Equipment 
    FireFly
    Special Thanks
    Anna Błachnia
    PTAK Expo Warsaw
    Klub Progresja
    ---

    Piernikowski & Brodka "Horyzont", długo oczekiwany teledysk doczekał się swojej premiery! Follow the primeshit. Autorem klipu jest Sebastian Pańczyk z ekipą, czyli załoga stojaca za fryderykowym sukcesem klipu Synów "Nag Champa". Wraz z premierą teledysku rozpocznie się przedsprzedaż kasetowego wydania albumu "The best of moje getto". Nagranie pochodzi z płyty Piernikowskiego „The best of moje getto”. Premiera kolejnej solowej płyty 1/2 Synów miała miejsce 17 października 2019 r.
    Creditsy:
    Piernikowski - Horyzont ft. Brodka
    Głos, słowa: Piernikowski, Brodka
    Muzyka, produkcja: Piernikowski
    Mastering: Mark Bihler at Calyx Mastering

    3 komentarze

    Max3D.pl 2020 - Reanimacja 2.0

    Zacznę od małego podsumowania. Można powiedzieć, że rok temu wskrzesiliśmy Max3D.pl do życia na nowo. Zakupiliśmy nowy  silnik, kupiliśmy skórkę (błąd), coś tam staraliśmy się jeszcze pozmieniać. Kilka rzeczy nam się udało, ale też kilka rzeczy nie ma co owijać w bawełnę - nie udało się. I więcej było tych drugich. Troszkę byliśmy ograniczeni przez zasoby, które mamy jak i brak pewnym modyfikacji systemu. Wszystkie te wady wymieniliście w osobnym wątku na forum jakiś czas temu.
    Podjęliśmy z @KLICEK rękawicę po raz drugi. Nareszcie coś więcej mogę na ten temat napisać - jakie są nasze plany, co udało się poprawić. Zacznę może od tego co widać.
     
    Nowy wygląd (jasna i ciemna skórka)
    Odchudziliśmy serwis, usunęliśmy skórkę którą zakupiliśmy jakiś czas temu. Skorzystaliśmy z nowej skórki IPS, która zmodyfikowaliśmy. Różnica? W szybkości jest niesamowita! Ale też naprawdę uprościliśmy stronę główną i na razie będziemy się trzymać tego kierunku.
    Stawiamy na ten moment na kilka rzeczy:
    Galeria (grafiki) i W.I.P-y - czekamy i liczymy na Was. W dalszej części rozwinę temat mocniej
      Newsy - no cóż, niestety sam osobiście nie mam czasu na pisanie newsów "technologicznych" codziennie, być może za jakiś czas znajdziemy kogoś kto nam w tym pomoże. Na dzień dzisiejszy stawiamy na treści własne - promocję waszych rzeczy. Skupimy się na informacjach związanych naszym polskim podwórkiem (aczkolwiek na pewno będą też wyjątki od tego). Dzisiaj myślę, że nie ma sensu przepisywać newsów z zachodnich serwisów, bo zapewne jak tylko pojawi się wersja jakiegoś softu - przeczytanie o tym na Facebooku lub w zachodniej prasie (co nie zmienia faktu, że fajnie czasami o czymś takim podyskutować - newsy społeczności zostają i te połączone z forum sprawdzają się dobrze).
    Tutaj mały apel - jeśli zrobiliście coś fajnego, czy to sami, po godzinach, czy to firmowo, chcecie się podzielić making ofem, animacją - śmiało. Zakładajcie wątki, piszcie wiadomości. 
    Tutaj małe przykłady jak to może działać: Statek Piracki - Cinematic, Podcasty z polskimi artystami
      Praca - chcemy rozwinąć ten dział mocniej. Na razie będziemy zachęcać firmy do zamieszczania ogłoszeń. Tutaj osobiście wiem od wielu osób, że Max3D.pl pomógł wielu osobom w zatrudnieniu, zdobyciu pierwszej pracy. Być może w przyszłości uda nam się dodatkowo ten temat zmonetyzować. 
      Forum - dyskusje. No cóż. Nie ukrywam, że o te coraz trudniej i zdajemy sobie sprawę, że forum schodzi na dalszy plan. Zostało ono mocno uproszczone, większość działów zniknęła. Natomiast główne działy zostają. Tutaj bez wątpienia najaktywniejszym działem jest Hardware oraz Dyskusje ogólne. Te kilka działów pozostaje do Waszej dyspozycji, silnik naprawdę do tego jest świetny, ale tak jak napisałem. Wiemy jak jest 🙂  
    Galeria - albumy, profile i W.I.P
    Tutaj zmieniło się najwięcej. Wysłuchaliśmy Was i poprawiliśmy błędy z którymi wystartowaliśmy w 2019 roku. Wiem, że przy poprzedniej wersji było sporo zamieszania.
    Jak to teraz działa i co się zmieniło
    Zachęcamy Was do wrzucania prac do tzw. albumów (galerii). W 2019 roku gdy uruchomiliśmy galerię wprowadziliśmy osobne kategorie, można było wrzucać prace pojedynczo lub w albumach (no i te rzeczy było zupełnie różne od siebie). Sam widok galerii był też wtedy problematyczny, wy nie wiedzieliście co i jak wrzucać. Okazało się też, że przez wrzucenie czegoś do galerii najczęściej mieliście na myśli wrzucenie kilku ujęć jednego tematu, pracy (album). 
    Był też problem z nawigacją - rozwiązany 🔥
    Galeria znajduje się pod adresem: https://max3d.pl/galeria/

    Jest to taka "ściana", wyświetlająca ostatnio wrzucone albumy. I nie jest jak ostatnio, jeśli wrzuciliście album np. z pięcioma pracami - na tej stronie zobaczycie pierwszą pracę, po kliknięciu jednak można przeglądać wszystkie 5 prac nawigując po galerii strzałkami. 
    A więc w tej chwili nawet jeśli chcecie wrzucić jedną pracę - tworzycie dla niej osobny album. Dzięki temu jest to później uporządkowane, nam łatwiej promować takie rzeczy no i dostajecie nowy wygląd profili.
    Profile
    Wrzucając prace w albumach dodatkowo tworzycie swój nowy profil na Max3D.pl, który może wyglądać tak


    Lub tak:

     
    Dział W.I.P - czyli Teczki 2D/3D, prace nieukończone, speedy...
    Nie rezygnujemy z teczek. Te nadal są również promowane na stronie głównej, wątki z teczkami dostały nowe statystki po prawej, łatwiej nawigować po grafikach wrzuconych do nich. 
    Nadal cieszą się popularnością i wiele osób z nich korzysta. Niech tak zostanie. A więc w serwisie macie dwie możliwości zamieszczania swoich prac. Albumy i teczki. Zachęcamy do wrzucania do albumów ukończonych prac, a w teczkach eksperymentowania, dyskutowania. 
     
    Inne zmiany
    Zachęcamy do przeklikania sobie ustawień profilu, serwisu, obserwowania twórców, których prace Wam się podobają.
     
    Wyzwania
    Wiemy, że nadal nie jest idealnie, ale w porównaniu z wersją z 2019 - różnica jest olbrzymia i mam nadzieję, że to odczujecie. Największym wyzwaniem będzie odzyskanie części ruchu, który mieliśmy kiedyś oraz monetyzacja.
    Monetyzacja
    Na ten moment wyświetlamy reklamy Google i zachęcamy do odblokowania AdBlocka dla Max3D.pl. Reklamy nie będą Wam przeszkadzać. Nie ukrywamy jednak, że dzisiaj z tych reklam nie da się nawet opłacić serwera. 
    Mamy nadzieję jednak na znalezienie innych modeli zdobycia środków na rozwój (liczymy na zdobycie partnerów). Przeszły nam przez myśl opcje wyłączenia reklam za drobną opłatę, ale to na razie odkładamy na przyszłość i liczymy na odzyskanie pewnej części ruchu. Liczymy tak jak pisałem też wcześniej na dział z pracą.
    Czekamy na Waszą aktywność!
    Ojciec prowadzący od roku 1999 🙂
     

    22 komentarzy

    Autodesk Media & Entertainment Days 2020 - zobacz materiały z konferencji

    Na stronie Autodesk udostępnione zostały materiały z konferencji Autodesk Media & Entertainment Days 2020. Przypominamy, że konferencja odbyła się we 23 i 24 września tego roku.
    Materiały dostępne są za darmo po wypełnieniu krótkiego formularza imiennego. 
    Spis wszystkich udostępnionych materiałów (prezentacje oraz wideo)
    Dzień I
    Sesja plenarna. Kreatywność wspierana technologią
    Magdalena Lubas | Autodesk
    Codzienne wyzwania w pracy artysty 3D w studiu postprodukcji
    Piotr Kujko | Platige Image
    Wykorzystanie fotogrametrii do tworzenia fotorealistycznej zawartości 3D w grach i aplikacjach VR
    Wojciech Pazdur | The Farm 51 
    Maya® 2020 – New Features And Improvements
    Roland Reyer | Autodesk 
    Wykorzystanie narzędzi Autodesk przy produkcjach trailerów do gier
    Mariusz Radomski, Łukasz Kubiński | Dash Dot Creations
    Ask the Expert - Maya session
    Roland Reyer | Autodesk
     
    Dzień II
    Increase your rendering power with Arnold 6
    John Paul Giancarlo | Autodesk
    Latest and Future Workflows for Games, Design and TV in Autodesk 3ds Max®
    Alex Horst | Autodesk
    Tworzenie Arnold Shadera dla modelu smoka w 3ds Max
    Łukasz Banaszkiewicz | Procad
    Ask the Expert - Arnold & 3ds Max
    Alex Horst, John Paul Giancarlo | Autodesk 
    Kontrola chaosu w ujęciu postprodukcyjnym - czyli realia pracy przed i po wprowadzenie Shotgun'a
    Tomasz Dyrduła | Juice
    Import i obróbka danych z systemów MoCapowych z wykorzystaniem Motion Builder®
    Jakub Baran, Michał Chmielewicz | PCC Polska
    Najnowsze propozycje od Dell Precision ułatwiające pracę z domu dedykowane dla przemysłu media & entertainment
    Konrad Pleban | Dell
    Wirtualna produkcja - VR w branży filmowej
    Bartosz Żuk | HTC Vive
     
    Materiały z konferencji znajdziecie pod tym adresem: https://www.autodesk.pl/campaigns/me-days/library
     

    0 komentarzy

    Statek Piracki - CG Cinematic Shot and Breakdown

    Na naszym forum pojawił się wątek autorstwa Artura Teodorczyka, który podzielił projektem wykonanym na pracę licencjacką w Wyższej Szkole Informatyki i Umiejętności w Łodzi.
    Jest to krótki cinematic ze statkiem pirackim wraz z jego kilkoma etapami tworzenia. 
    Bez wątpienia jest to projekt, który zasługuje na wyróżnienie go tutaj na stronie głównej.
    Kilka słów o projekcie od samego autora:
    Animacja
    Breakdown
    Oryginalny wątek zamieszczony przez autora znajdziecie tutaj:
     

    0 komentarzy


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności