Skocz do zawartości
  • News

    Artykuły redakcji

    Podcast: Izabela Poznańska - animacja twarzy w Avatarze 2

    Zapraszamy od obejrzenia/odsłuchania nowego odcinka podcastu Klaudii Borowiec. Gościem specjalnym odcinka jest  Izabela Poznańska, doświadczona facial modeler i blendshape artist, która miała okazję pracować przy największych produkcjach filmowych, w tym przy "Avatarze: Istocie wody" reżyserii Jamesa Camerona!
    Podczas rozmowy, Izabela opowie nam o kulisach swojej pracy, wyzwaniach, z którymi musiała się zmierzyć, oraz porówna pracę nad produkcjami polskimi i zagranicznymi. Będziemy mieli okazję poznać drogę, którą przeszła, aby osiągnąć sukces w branży filmowej, oraz dowiemy się, jakie umiejętności są niezbędne dla facial modelerów i blendshape artistów.
    Jeśli interesuje Was praca w branży filmowej, animacja twarzy czy kulisy tworzenia największych produkcji, to ten odcinek jest dla Was! Nie przegapcie tego wyjątkowego spotkania z ekspertką. 
     
     

    4 komentarze

    AI - Perspektywy i zagrożenia dla branży graficznej - podcast

    Pojawił się właśnie nowy odcinek podcastu Klaudii Borowiec - poświęcony sztucznej inteligencji i grafice. Zaproszonymi gośćmi do rozmowy są: Grzegorz Przybyś i Magda Śleboda, którzy omawiają przyszłość sztucznej inteligencji w branży graficznej. Dyskusja koncentruje się na kwestiach dotyczących wpływu AI na twórców grafiki, w kontekście narzędzi takich jak DALL-E i Midjourney, jak również problemów związanych z ochroną własności intelektualnej.
    Grzegorz Przybyś, były concept artist z Techlandu i założyciel studia grafiki i animacji Division48, przekazuje swoje doświadczenia i poglądy jako doświadczony art director. W swoim portfolio ma takie tytuły jak "Witcher 3", "Dead Island", czy "Dying Light".
    Magda Śleboda, która swoją karierę zaczęła w Ten Square Games, a teraz związana jest z Murka Games, wnosi perspektywę animatora i freelancerki. Magda jest nie tylko pasjonatką grafiki, ale całego procesu tworzenia gier i branży game devu jako całości.
    Zapraszamy do odsłuchania najnowszego odcinka, w którym dyskutujemy o wyzwaniach, możliwościach i zagrożeniach, jakie niesie ze sobą postępująca automatyzacja w dziedzinie grafiki komputerowej.
     

    0 komentarzy

    Adobe Firefly - zitegrowane z Photoshopem

    Jest to pewnego rodzaju "gamechanger" jeśli chodzi o Photoshopa. Adobe Firefly to jeden z projektów, których wersja testowa okazała się ogromnym sukcesem. Czy jest to kolejne narzędzie do generowania grafik? Nie do końca. To na co warto zwrócić uwagę - Adobe przekonuje, że ich narzędzie (model AI) jest trenowany wyłącznie za pomocą licencjonowanych obrazów z Adobe Stock, grafik na otwartej licencji oraz należących do domeny publicznej.
    Od wczoraj dostępne jest w Photoshopie jako funkcja "beta".
    Zachęcam zapoznać się z oficjalnym wpisem na blogu Adobe. Poniżem zamieszczę jego streszczenie w języku polskim.
    Adobe zintegrowało Generative AI i Adobe Firefly z Photoshopem, dostarczając twórcom nowe możliwości i przyspieszając pracę. Subskrybenci Photoshopa mogą teraz korzystać z Firefly, rodziny generatywnych modeli AI, bezpośrednio w aplikacji Photoshop desktop (beta), używając własnego, naturalnego języka, aby nakłonić Photoshopa do tworzenia niezwykłych obrazów za pomocą Generative Fill. Te komendy mogą być używane do dodawania treści, usuwania lub zastępowania części obrazu oraz rozszerzania krawędzi obrazu.
    Generative Fill jest zasilany przez Firefly, który został uruchomiony sześć tygodni temu i szybko stał się jednym z najbardziej udanych beta testów w historii Adobe. Firefly jest najbardziej zróżnicowaną usługą generatywnej AI na rynku, a jednocześnie jedyną, która generuje komercyjnie opłacalne, profesjonalnej jakości treści bezpośrednio z istniejących przepływów pracy twórców.
    Firma podejmuje w ten sposób kroki, aby zapobiec wykorzystywaniu nazwisk artystów w działaniach generatywnej AI Adobe i przyspiesza otwarte standardy branżowe za pośrednictwem Inicjatywy Autentyczności Treści (CAI).
    Wprowadzono również nowe narzędzia do Photoshopa, które znacznie przyspieszają codzienne twórcze przepływy pracy, umożliwiając użytkownikom wykonanie skomplikowanych edycji i tworzenie unikalnych projektów, oszczędzając przy tym czas.
    Nowe funkcje obejmują:
    Presety regulacji (Adjustment Presets):
    Filtry, które przyspieszają złożone zadania, pozwalając na podgląd i zmianę wyglądu obrazów w kilku krokach, aby osiągnąć natychmiastowy, charakterystyczny wygląd i uczucie. Istnieją 32 nowe presety w panelu regulacji, które można podglądnąć, zanim zdecydujesz się na ich zastosowanie.
    Narzędzie usuwania (Remove Tool):
    Funkcja zasilana przez AI, która pozwala zastąpić niechciany obiekt, po prostu go zamalowując, zachowując integralność pobliskich obiektów i zapewniając nieprzerwane przejście na skomplikowanych i zróżnicowanych tłach.
    Pasek zadań kontekstowych (Contextual Task Bar):
    Menu na ekranie, które sugeruje najbardziej odpowiednie następne kroki w kilku kluczowych przepływach pracy,redukuje liczbę kliknięć potrzebnych do ukończenia projektu i ułatwia dostęp do najczęściej wykonywanych akcji.
    Gradienty (Gradients):
    Funkcja, która została znacznie ulepszona, a przepływ pracy został przyspieszony. Pozwala ona na tworzenie gradientów w kilku prostych krokach i teraz obejmuje nowe kontrolki na płótnie, które pomagają precyzyjnie kontrolować wiele aspektów gradientu w czasie rzeczywistym. Można teraz również dokonywać nieinwazyjnych edycji gradientów, co oznacza, że można wrócić i dokonać zmian w gradientach bez trwałego modyfikowania oryginalnego obrazu.

    Zobacz wideo: Gradients - Photoshop  
    Co sądzicie o Firefly? 

    2 komentarze

    Arch Wiz: przyszłość branży, zmiany, trendy, zarobki i prognozy

    Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu Klaudii Borowiec. Tym razem odcinek dotyczy branży związanej z wizualizacjami architektonicznymi. 
    Odkryj tajniki branży arch-wiz z Michałem Nowakiem - artystą 3D i specjalistą od wizualizacji. Dowiedz się, jak możesz zarabiać na wizualizacjach i jakie perspektywy czekają na grafików i wizualizatorów. Zobacz, jak Polacy radzą sobie na tle innych krajów. Czy AI jest realnym zagrożeniem dla branży? Odpowiedzi na te pytania i wiele więcej znajdziesz w fascynującej rozmowie z Michałem Nowakiem, założycielem studia wizualizacji i organizatorem konferencji BW3.
     
     

    0 komentarzy

    Motörhead – Enter Sandman - teledysk

    Motörhead – Enter Sandman - teledysk/animacja polskich twórców pojawił się właśnie w internecie. 
    Jego twórcami są Kamil Wójcik - animacja, montaż, za koncepty postaci, lokacji i tła odpowiadała natomiast Cat Kaczmarek. Za color grading odpowiadał natomiast Szymon Kraszewski. Producentką była natomiast Marta Brodacka.
    Kamil i Cat współpracują ze sobą od lat i znani są właśnie z "horrowych" animacji i teledysków. 
    Zapraszam do wątku na forum gdzie Kamil dzieli się warsztatem i powstaje tam mały making of.
    Teledysk
     

    2 komentarze

    3D WARSAW - 23/03/2023 - meetup

    23 marca odbędzie się kolejne spotkanie z cyku 3D WARSAW - 23/03/2023

    Gośćmi tej edycji będą:
    Fabio Palvelli Alexander Riedel Zapisy oraz więcej szczegółów / register now: 3dwarsaw.com
    3D WARSAW to platforma integrująca różnorodne środowiska kreatywne, która w sposób nieformalny tworzy nową sieć komunikacyjną. Stawiamy na drzwi otwarte dla wszystkich zainteresowanych oraz każdego tematu do dyskusji. Jednocześnie chcemy wspierać się w obszarach twórczych i tworzyć podstawy pod nowy biznes.
    3D WARSAW is a recurring event dedicated to people from the Arch - Viz and 3D graphics industry in Poland. Hosted by the international studio MOTIV, it creates a new networking place to exchange the artistic, technical and design experiences.
    The variety of topics and ideas will guarantee a valuable knowledge and experience for each participant.


    0 komentarzy

    Darek Zabrocki o tworzeniu koncepcji do filmów i gier

    Na weekend zachęcamy was do posłuchania rozmowy Włodka Markowicza z Darkiem Zabrockim - o tworzeniu koncepcji do filmów i gier.
    Myślę, że Darka nie trzeba zbytnio przedstawiać społeczności Max3D.pl bo tutaj również lata temu spędzał długie godziny na nauce (co też w pewnym momencie pojawiło się w rozmowie - pozdrawiamy).
    Myślę, że rozmowa może być bardzo wartościowa dla początkujących lub osoby, które uczą się grafiki (ale nie tylko). 
     
     

    13 komentarzy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności