Jump to content
  • News

    Our website articles

    Klaus - nowy film animowany od Netflixa

    Od 15 listopada 2019 roku na platformie Netflix będzie można obejrzeć film animowany "Klaus". Warto dodać, że po filmach dokumentanych i serialach będzie to pierwsza produkcja sygnowana marką Netflix. 
    Warto tutaj wspomnieć o polskich akcentach (i to nie byle jakich!). Dyrektorami artystycznymi tej produkcji byli byli Szymon Biernacki i Marcin Jakubowski.
    Od 8 listopada film będzie można zobaczyć w wybranych kinach, ale niestety nie mamy na ten moment listy kin w Polsce w którym będzie on pokazywany. Jak tylko ją dostaniemy, wrzucimy ją tutaj.
    Zwiastun filmu
     

    7 comments

    Humble Bundle - Painter i programy graficzne - zapłać ile chcesz

    Dwa dni temu na Humble Bundle pojawiła się możliwość kupienia pakietu dla grafików oraz twórców gier zainteresowanych m.in. silnikiem Unity 3D. Płacąc (w zależności od tego jakiego oprogramowania potrzebujecie) 25$ - otrzymujecie w zamian Corel Paintera, Gravit Designera, PaintShop® Pro Ultimate, Pinacle Studio, zestawy pędzli itp... 
    Cena pakietu 25$ zawiera oprogramowanie za ok. 998$ (prawie 4000zł przy obecnym kursie)
    Pierwszy zestaw, który może was zainteresować to pakiet oprogramowania graficznego. Potrzebujecie Colre Paintera? Gravit Designera? 
     
    Bundle z oprogramowaniem
    https://www.humblebundle.com/software/painter-create-with-confidence?partner=max3d
     
    Unity 2019 Bundle
    https://www.humblebundle.com/software/unity-2019-bundle?partner=max3d
     
    Zauważycie również, że linki zawierają informacje o partnerstwie Max3D. Zgadza się, zostaliśmy partnerem Humble Bundle, a więc kupująć poprzez ten link wspieracie również max3D.pl (dla was nie wiąże się to z żadną dodatkową opłatą, a więc kwota pakietów jest stała)

    1 comment

    Corporate Monster - krótki film

    Kilka dni temu swoją premierę na YouTube miał krótki film (sci-fi) Ruairiego Robinsona pt. "Corporate Monster". To nie pierwszy film tego reżysera. Jeśli komuś przypadnie do gustu warto zapoznać się z pozostałą twórczością Robinsona. Warto dodać, że 2002 roku stworzył on film "Pięćdziesiąt Procent Szarości (Fifty Percent Grey)" (bajkowa historia żołnierza, który trafia do nieba, jednak nie wie, co ma tam ze sobą zrobić). W 2012 roku całkiem sporym sukcesem okazał się również inny film Ruairiego pt. "Blinky".
    Corporate Monster (2019)
    Pozostałe dwa filmy o których pisaliśmy na początku artykułu.
    Blinky (2012)
    Fifty Percent Grey (2001)
     
     

    2 comments

    SHAKE - Festiwal Sztuki Cyfrowej

    SHAKE (shakeshake.org) to nowa inicjatywa, która zawiera to, co najistotniejsze w wydarzeniach dedykowanych sztuce cyfrowej. 
    Zaproszeni przez nas goście reprezentują różne nurty artystyczne przez co spektrum zagadnień przedstawianych podczas SHAKE, jest nieograniczone. Naszym celem jest połączenie całej społeczności artystycznej, wymiana doświadczeń i wartościowych uwag na temat sztuki cyfrowej i wszystkich zagadnień z nią związanych. Łączymy twórców z branży graficznej 2D, 3D, VFX i DTP.
    Dzięki SHAKE poruszamy sprawy związane z pracą zawodową - pokazujemy, jak pracują najlepsi profesjonaliści w kraju oraz poznajemy ich sposoby na tworzenie projektów na najwyższym poziomie. Rozmawiamy o tym, jakich błędów nie popełniać i czego unikać w pracy przy najbardziej wymagających zleceniach. Dzięki wymianie doświadczeń, a także budowaniu sieci kontaktów po prostu poszerzamy horyzonty. Wszystko po to, żeby praca "w sztuce" była jeszcze przyjemniejsza, jeszcze bardziej inspirująca, a także efektywna. SHAKE!
    Poczuj się częścią SHAKE'a! Zmieszaj się z nami 5-6 października 2019 r. w Krakowskim Parku Technologicznym (ul. Podole 60, Kraków).
    LINE UP:
    Marek Madej Sylwia Bomba Tomasz Strzałkowski Bartek Kalinowski Forin Alek Sajnach Michał Lisowski Więcej: http://www.shakeshake.org/
     

    0 comments

    SIGGRAPH 2019 - podsumowanie (wideo)

    Eloi Andaluz Fullà na swoim kanale YouTube podsumował tegoroczny SIGGRAPH 2019, który zakończył się kilka dni temu. Jeśli macie chwilę to warto zobaczyć. Można zobaczyć jak wygląda konferencja, ale oprócz tego Eloi w dosyć przystępny i skondensowany sposób wyłapał pewne trendy panujące w tym roku na tym wydarzeniu. Sporo newsów od 3ds max, Bifrosta po Blendera.
    Warto wspomnieć, że konferencja SIGGRAPH 2019 miała miejsce w Los Angeles i trwała od 28 lipca do 1 sierpnia. 
     

    1 comment

    Tańszy 3ds max i Maya - nowe licencje Indie

    Wprowadza testowo w kilku krajach licencje Indie dla 3ds max'a i programu Maya. Na ten moment oferta przeznaczona jest tylko dla użytkowników mieszkających w Australii, Kanadzie, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii. Na stronie zaznaczono, że jest to oferta czasowa. Ta "czasowość" może jednak oznaczać, że jest to pewnego rodzaju pilotaż i firma sprawdza jakie będzie zainteresowanie tego typu licencjami.
    Jest jednak kilka warunków, które określają możliwość skorzystania takiej licencji:
    Zarobek roczny powinien być poniżej $100 000 Możliwy jest zakup tylko jednej licencji na osobę/firmę Oferta (tak jak pisałem wcześniej dotyczy tylko: Australii, Kanadzy, USA, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii Warto dodać, żę wersje programów z licencją "Indie" nie są w żaden sposób ograniczone.
    Ceny mogą różnić się w niektórych krajach np. Maya na Maca kosztuje $250 na rok, a w Wielkiej Brytanii jest to już koszt 275 funtów.
    Strony oficjalne (niestety wchodząc na nie z Polski zobaczycie obrazek użyty jako grafika newsa)
    3ds max Indie Maya Indie  
    Aktualizacja: Jak podaje CGPress.org, jest tutaj pewna pułapka, której da się uniknąć. Kupując licencję Indie po roku przechodzi ona w standardową licencję jeśli po kupnie nie usuniemy subskrypcji.
     

    257 comments

    AMD z nowościami dla Radeon ProRender

    Dziś na targach SIGGRAPH 2019 firma AMD ogłosiła nowe implementacje, ulepszenia wtyczek i bazującej na otwartych standardach funkcjonalności renderingu dla Radeon ProRender, czyli silnika, który w oparciu o zasady fizyki realizuje rendering i tym samym umożliwia profesjonalistom CAD i deweloperom 3D łatwą produkcję oszałamiających fotorealizmem grafik. Ponadto firma MAXON zapowiedziała kolejną dużą aktualizację pakietu Cinema 4D™ (Release 21), która zostanie udostępniona jesienią i wprowadzi szereg nowych funkcji Radeon ProRender, jak wsparcie dla renderingu (rekonstrukcji) objętościowego i nowe opcje dla rozmyć ruchu.
    Radeon Pro Render jest teraz natywnie zintegrowany w następujących aplikacjach:
    ACCA® Edificius, czyli oprogramowaniu do modelowania informacyjnego budynków wspierającego odszumianie akcelerowane przez sztuczną inteligencję i wyposażone w złożoną bibliotekę materiałową PBR, dzięki czemu można tworzyć foto-realistyczne wizualizacje nowej architektury.
    InstaLOD® Studio XL, czyli pakiecie, który umożliwia szybkie i łatwe tworzenie foto-realistycznych wizualizacji, aby ułatwić pracę w Studio XL. Biblioteka Radeon Image Filter Library z akcelerowanymi przez sztuczną inteligencję filtrami odszumiającymi towarzyszy mapowaniu tonacji i rozmyciu ruchu (spodziewana dostępność w 3 kwartale 2019 roku).
    Z-Emotion Z-Weave, czyli następnej generacji silniku do tworzenia wirtualnych próbników, który przekształca dwuwymiarowe wzory w trójwymiarowe próbki do oglądania zarówno na tradycyjnych wyświetlaczach jak i zestawach VR. Integracja Radeon ProRender pozwala uzyskiwać fotorealistyczne rendery przy zachowaniu wiernej fizycznie symulacji wyglądu ubrań, która może odwzorować wiele faktur (spodziewana dostępność w drugiej połowie 2019 roku).
     
    Deweloperom Radeon ProRender oferuje nową technologię AMD Full Spectrum Rendering (FSR), która może działać na każdym etapie procesu renderingu (zapowiedziana na serii konferencji NAB 2019). Technologia ta uwzględnia rasteryzację, rendering hybrydowy, fotorealistyczny rendering z nastawami i path-tracing. FSR jest obecnie dostępny w wersji testowej dla programistów w zestawie SDK Radeon ProRender, tj. części pakietu Radeon ProRender Developer Suite. Wkrótce zostanie też udostępniony w wersji beta dla rozszerzenia do programu Blender.
    Ponadto biblioteka Radeon Image Filter Library została wzbogacona o filtry odszumiające i skalujące, które bazują na akceleracji w oparciu o sztuczna inteligencję oraz Microsoft® DirectML. Interaktywność viewportów dzięki nim może wzrosnąć nawet 18-krotnie.
    Wśród nowości rozszerzeń jest też nowa, produkcyjna wersja Radeon ProRender 2.0 dla programu Blender 2.80, która oferuje rendering włosów, akcelerowane przez sztuczną inteligencję odszumianie i adaptacyjne próbkowanie. Ulepszenia zostały także dodane do rozszerzeń dla pakietu Autodesk Maya, które otrzymały wsparcie dla renderingu kafelkowego i oświetlenia przejść (portal light), a także lepszą interaktywność viewportu.

    0 comments

    Max3D 2019 - Reanimacja

    Max3D.pl towarzyszy wam już od ponad 20 lat! Tak zgadza się, serwis tak naprawdę w tym roku miał 20 urodziny. Ostatnie lata nie były najlepsze. Od dłuższego czasu zastanawiałem się co dalej, czy to koniec. Facebook zrobił swoje. Wiele osób przeniosło się właśnie tam i automatycznie z forum powoli upływało życie (warto jednak dodać, że upływało - nigdy nie wygasło). Natomiast my (ja i moderatorzy) nie mieliśmy już na to wszystko tyle czasu co kiedyś. W dalszym ciągu tak jest, Max3D.pl nie jest do końca "komercyjnym tworem". 
    Miałem nie lada dylemat w ciągu ostatnich lat, co dalej, co z forum, co z serwisem, co z domeną. Newsy zamarły, na forum ruch nie był zbyt duży. Z zewnątrz nie wyglądalo to dobrze. Prawdę mówiąc byłem bliski pogodzenia się już z tym, że to koniec. Jakby nie było, 20 lat. Przez prawie połowę życia Max3D.pl zawsze było gdzieś obok. 
    Czy news w tym tonie oznacza właśnie koniec? Nie! (duża w tym zasługa Marcina (Klicek) - który przekonał mnie, że jeszcze warto spróbować). Ale to nie kosmetyczna zmiana. Zmieniamy wszystko, zaczynamy jakby od nowa - zmieniamy silnik serwisu, strukturę forum. Wszystko zostało uproszczone, a w jakim kierunku pójdzie - to zależy tylko od Was, od ruchu w serwisie. 
    Zanim całkowicie odłączymy wtyczkę tutaj, warto spróbować (inaczej chyba ciągle zadawałbym sobie to pytanie).
    Do Waszej dyspozycji oddajemy forum i serwis w nowej postaci, na nowym silniku.
    Pracuje nad tym, aby stara wersja serwisu pojawiła się pod archiwalnym adresem (poinformujemy o tym), ale w tej chwili zachęcam Wam do dyskusji i dzielenia się pracami w nowej odsłonie Max3D.pl.
    Jesteśmy ciekawi Waszych opinii, sugestii. Potraktujcie to jako wersję beta i mam nadzieję, że w miarę upływu czasu opracujemy jeszcze lepszą formę tego co mamy dzisiaj. Jeśli ta próba się nie uda, trudno, po 20 latach wyjmiemy wtyczkę zyskując w ten sposób trochę więcej czasu.
    Migracja ze starego serwisu
    Wszystkiego konta do połowy maja 2019 roku udało się przenieść. To samo tyczy się postów i tematów z forum. Niestety nie byliśmy w stanie przenieść ostatnich dwóch tygodni z poprzedniego forum (sama migracja forum trwała 2 tygodnie). 
    Struktura forum
    Uprościliśmy wszystko. Zostaliśmy tylko działy w których na starej wersji "pozostało życie". Pamiętajcie jednak, że tutaj jesteśmy elastyczni i jeśli pojawi się taka potrzeba jesteśmy gotowi na zmiany (nowe działy, kolejne uproszczenia). 
    Newsy
    Te od redakcji będą się pojawiać co jakiś czas, ale aktualny silnik pozwolił nam zbudować stronę główną tak, aby wyświetlać również najciekawsze wątki dodane przez Was. Na stronie głównej będą wyróżniane wątki dodane przez Was. Tutaj naprawdę możliwości konfiguracji mamy spore. A tak to w ostatnich latach działało,
    Galeria
    To dział, który zmienił się całkowicie. Nie wrzucamy ukończonych prac do wątku - oczywiście możecie, jeśli chcecie zbierać feedback, zasady działu W.I.P nie zmieniły się. Spośród wrzuconych prac nareszcie mamy narzędzia do tego, aby wyróżniać w lepszy sposób najlepsze prace, macie oceny, możliwość śledzenia osób, których prace wam się podobają, powiadomienia...
    W.I.P dodatkowo został połączony (2D, 3D, GameArt). Uprościliśmy jak tylko mogliśmy działy i zostawiliśmy te w których ruch w ostatnich latach pozostał.
    Pytania i odpowiedzi
    Dział pomocy zmienił się całkowicie. Zmniejszyliśmy liczbę działów, jeśli będzie potrzeba dodamy nowe, ale najważniejsze jest to jak ten dział będzie funkcjonował. Jeśli spotkaliśmy się z serwisami typu StackOverflow - zasada teraz będzie podobna - autor pytania może na końcu oznaczyć prawidłową odpowiedź, za odpowiedzi przyznawane są punkty - będzie to duże czytelniejsze.
    Archiwum
    Większość starych wątków została przeniesiona do archiwum. Jeśli miałeś teczkę 2D/3D i chcesz, aby była ona przeniesiona do aktualnego działu W.I.P - napisz.
    Nie przedłużając, do zobaczenia na forum!

    16 comments
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy