Jump to content
  • News

    Our website articles

    Flowbox 1.7 - nową wersja aplikacji

    Flowbox, firma tworząca platformę VFX skupioną na procesie rotoskopii, wydała nową wersją z natywnie zintegrowanym Planar Trackerem Mocha.
    “Flowbox has hurdled past ANY competitive Rotoscoping solution with this final puzzle piece. The fastest, smoothest UI on the planet for VFX, intuitive and flexible node-based workflow and now coupled with the “best in class” planar tracking solution—today Flowbox instantly becomes the de-facto standard for professional quality Rotoscoping.”- Mikołaj Valencia CEO, Flowbox.
    O nowo wydanej wersji wypowiedział się również Chief Product Officer for Mocha: “Mocha's Academy-award winning Planar Tracking engine is widely recognized for accuracy and time savings. Flowbox's rotoscoping tools - paired with integrated Mocha tracking, now delivers powerful new workflows for the professional visual effects community!" - Ross Shain, Chief Product Officer, Boris FX.
    Zespół Flowbox spędził setki godzin rozmawiając z artystami rotoskopii z całego świata — Indii, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Singapuru, Europy i Chin — i stworzył najbardziej intuicyjny i wygodny interfejs, wyposażony w autorskie technologie takie jak rotoDraw i rotoSnap.
    Integracja Planar Trackera Mocha w Flowbox 1.7 jest w pełni natywna, dzięki czemu w aplikacji nie uświadczymy żadnych wyskakujących okien zewnętrznych aplikacji. Tracker został zintegrowany z istniejącym interfejsem użytkownika, zgodnie z filozofią firmy — by proces rotoskopii był jak najprostszy i najbardziej efektywny.
    Nowe wydanie przynosi także dojrzałość, szybsze działanie i liczne optymalizacje kodu, jak również — nieoczekiwanie — permanentne licencje. Flowbox śmiało płynie pod prąd obecnie dominującego w przemyśle nurtu, wprowadzając do oferty licencje permanentne, preferowane przez wielu klientów. Flowbox zachował w ofercie również licencje subskrypcyjne (w cyklach miesięcznym i rocznym), wskazując, że firmy i projekty różnią się potrzebami i ważne jest zachowanie elastyczności.
    Opinie klientów o najnowszej wersji:
    "Guys, you really outdid yourselves. This tracker is spectacular and it's so easy to use!!" ~Jhan Harp (USA)
    "Overall I am "Wow!"  Finally a great Mocha implementation. It's very intuitive and easy to use. The best of both worlds." ~Tony Hudson (USA)
      Wideo prezentujące najnowsze funkcje:
    Linki:
    shop.flowbox.io
    Pełny changelog 1.7
    Flowbox jest firmą software’ową działającą w branży VFX z siedzibą w Krakowie. Znana jest ze stworzenia platformy VFX, która upraszcza i przyspiesza żmudny proces rotoskopii.   

    0 comments

    Twój Vincent - making of wyjątkowej animacji nominowanej do Oscara

    "Twój Vincent", w reżyserii Doroty Kobieli i Hugh Welchmana, to pierwszy na świecie pełnometrażowy film wykonany w technice animacji malarskiej. Polsko-brytyjska produkcja stworzona została z niemal 65 000 obrazów, namalowanych farbami olejnymi przez 125 malarzy. Film realizowany m.in. we Wrocławiu w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA zdobył już szereg wyróżnień i nagród na całym świecie, a teraz ma także szansę na Oscara. 
     
    Realizowane w Centrum Technologii Audiowizualnych prace obejmowały wsparcie na wszystkich etapach produkcji. W studiu filmowym CeTA realizowane były zdjęcia z udziałem aktorów, podczas których zaaranżowano sceny z obrazów van Gogha, a przy stanowiskach PAWS pracowali malarze, którzy tworzyli kolejne obrazy do filmu. W produkcję zaangażowany był również zespół Studia VFX CeTA, który brał udział przy pracach badawczych, preprodukcji (previs) oraz przygotowaniu materiałów referencyjnych ponad 700 ujęć (co stanowi ok. 2/3 wszystkich ujęć).   
    Prace badawcze prowadzono w ścisłej współpracy z producentem Breakthru Films oraz samymi malarzami. Polegały one na wypracowaniu metod i technologii pozwalających możliwie najbardziej zautomatyzować i uprościć późniejszą pracę malarzy. Najodpowiedniejszym formatem dla malarskich referencji okazał się zestaw obrazów: rzucana za pomocą projektora na podobrazie czarno-biała wersja z konturami ruchomych obrazów, a także kolorowa wersja referencyjna do podglądu na monitorach, zestawiana w kilka kolejnych klatek animacji. Do automatyzacji tych procesów powstały dedykowane narzędzia.  
    Nagrania aktorskie, zarejestrowane w studiu filmowym, poddane były odpowiedniej obróbce, aby malarze otrzymali ujęcia gotowe do przemalowania tzw. obrazy referencyjne. Pierwszym etapem było kluczowanie, a następnym - stworzenie cyfrowej scenografii 2D oraz 3D, w tym modelowanie, teksturowanie, symulacje wody i cząsteczek, efekty świetlne oraz matte painting. Kolejnym krokiem był tracking w przypadku ruchu kamery oraz compositing. W pracach stosowano programy Maya, After Effects, Nuke, Photoshop, PFtrack.  
    Przygotowany materiał był wykorzystywany przez malarzy podczas tworzenia kolejnych obrazów, a następnie na ich podstawie klatek filmowych, których łącznie na potrzeby projektu powstało ok. 65 000.

    Następnym etapem była obróbka zdjęć namalowanych obrazów, które wymagały ostatecznego ustabilizowania w kadrze i ujednolicenia balansu bieli. Problem ten był szczególnie widoczny podczas łączenia sekwencji malowanych przez kilka osób jednocześnie lub w różnych odstępach czasu. Usunięcia wymagały odbicia otoczenia z połyskującej, świeżej farby oraz przedmioty, które przypadkowo znalazły się w kadrze.    

    0 comments
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy