Skocz do zawartości

  • Katana 7.0 - ze splash screenem stworzonym przez Polaka

    adek Dodany przez adek, w Artykuł, , 10 komentarzy, 494 wyświetleń

    Pojawiła się nowa wersja oprogramowania Katana oznaczona numerem 7 od The Foundry. A piszę o tym również z tego względu, że coraz więcej osób będzie mogło kojarzyć grafikę tytułową wykorzystaną w tym artykule. Została ona stworzona przez Dawida Cencora, który wrzucił kilka jej wersji również u nas. Zapraszamy do galerii.

    Wracając do samej Katany - chyba o niej wcześniej nie pisaliśmy. 

    "Katana" od The Foundry to zaawansowane narzędzie do oświetlania i tworzenia tzw. look developmentu  w procesie produkcji filmów i animacji. Jego główne zastosowania to:

    Look Development: Katana pozwala artystom na tworzenie, testowanie i udoskonalanie wyglądu assetów, takich jak postacie czy elementy środowiska, w kontekście produkcyjnym. Zapewnia narzędzia do zarządzania teksturami, materiałami i oświetleniem, co jest kluczowe w produkcji filmów animowanych i efektów wizualnych.

    Oświetlenie: Katana specjalizuje się w zaawansowanym oświetleniu scen. Umożliwia tworzenie złożonych schematów oświetleniowych, które mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane. Dzięki wydajnemu zarządzaniu scenami, Katana jest idealna do pracy nad dużymi scenami z wieloma źródłami światła.

    Efektywność Workflow: Katana jest zaprojektowana, aby wspierać procesy pracy w dużych studiach, gdzie wiele osób może pracować nad różnymi aspektami tego samego projektu. Posiada funkcje umożliwiające łatwe współdzielenie i aktualizację pracy pomiędzy różnymi działami.

    Zgodność z Innymi Narzędziami: Katana łatwo integruje się z innymi programami używanymi w produkcji filmowej i gier, takimi jak programy do tworzenia animacji 3D (np. Maya, Houdini) czy systemy renderowania (np. Arnold, RenderMan, V-Ray).

    Non-Destructive Workflow: Pozwala na nie-destrukcyjne podejście do look development i oświetlenia, co oznacza, że można wprowadzać zmiany bez wpływu na wcześniej wykonaną pracę.

    Skalowalność: Jest szczególnie ceniona w dużych produkcjach za jej zdolność do obsługi bardzo dużych i złożonych scen, nie tracąc przy tym na wydajności.

    Katana jest często wybierana w profesjonalnych studiach filmowych i produkcyjnych ze względu na jej mocne strony w zakresie zarządzania oświetleniem i look development w skomplikowanych scenach. Jest to narzędzie kluczowe w procesie tworzenia efektów wizualnych wysokiej jakości.

     


    Opinie użytkowników

    Rekomendowane komentarze

    @Xaia Klasa!
    Zawsze mnie zastanawiało jak działa przenoszenie scatterów do Katany. Jest tam jakiś instance system, bo przecież nie eksportujesz chyba tysięcy obiektów z takiego Houdiniego.

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    51 minutes ago, Skyrush said:

    @Xaia Klasa!
    Zawsze mnie zastanawiało jak działa przenoszenie scatterów do Katany. Jest tam jakiś instance system, bo przecież nie eksportujesz chyba tysięcy obiektów z takiego Houdiniego.

    Zwykłe instancje to możesz nawet fbxem przenieść między programami i też zadziałają. Nie wiem jak w katanie bo nigdy nie używałem ale pewnie można wyeksportować nawet jakiś zestaw punktów z atrybutami transformacji i powinna sobie poradzić bo to wielka kobyła organizacyjna i to jej główne zadanie 🙂 

    https://learn.foundry.com/katana/Content/ug/instancing/rendering_instances.html 

    • Like 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    5 hours ago, Skyrush said:

    @Xaia Klasa!
    Zawsze mnie zastanawiało jak działa przenoszenie scatterów do Katany. Jest tam jakiś instance system, bo przecież nie eksportujesz chyba tysięcy obiektów z takiego Houdiniego.

    Dzieki!

    Na scatter jest pare sposobow. Do tej pory wieksze studia uzywaly point clouds, a instance byly rozsiewane w katanie. Ja exportowalem z Hudego bezprosrednio instancje USD. Bardzo male i bardzo szybkie pliczki. Zero problemow jesli juz sie ogarnie jak Hudy exportuje USD zeby w katanie smigalo. 

    Export z pol milionem instancji zajmuje moze 20 sekund max. 

    Edytowane przez Xaia
    • Like 1
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    47 minut temu, Xaia napisał:

    Na scatter jest pare sposobow. Do tej pory wieksze studia uzywaly point clouds, a instance byly rozsiewane w katanie. Ja exportowalem z Hudego bezprosrednio instancje USD. Bardzo male i bardzo szybkie pliczki. Zero problemow jesli juz sie ogarnie jak Hudy exportuje USD zeby w katanie smigalo. 

    Export z pol milionem instancji zajmuje moze 20 sekund max. 

    Czaję, a jaka przewagę ma Katana nad Solaris w Hudym według Ciebie?

    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach

    7 hours ago, Xaia said:

    Dokladnie, Solaris jeszcze raczkuje, karma sie nie nadaje do produkcji. Jeszcze H20 nie testowalem, ale chlopaki robia dobra robote.

    Blue Sky Studios używało od początku do produkcji ale niestety się zamknęło pocovidowo bo pewnie by to przyspieszyło rozwój i testowanie 😕 Już 4 lata minęły od pierwszej publicznej wersji solarisa i trochę drogi przeszedł choć miałem wrażenie że ze dwa lata minęły, no cóż starość 🙂 Pierwsza wersja solarisa jak i Karmy nie były najlepsze i trochę się sparzyłem tak jak bifrostem w mayi ale teraz chyba pora znowu spróbować 🙂 

    Edytowane przez Destroyer
    Odnośnik do komentarza
    Udostępnij na innych stronach



    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności