Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

banner_regulamin.jpg

 

Witamy w nowej odmienionej edycji konkursu portalu www.max3d.pl jakim jest Bitwa!

Wielu z Was zapewne pamięta poprzednie edycje Bitew i wielu z Was kojarzy pamięta emocje jakie towarzyszyły prowadzeniu wątków, nominacjom, głosowaniom i przy samych wynikach. Teraz też tak będzie. Co więcej, możemy Was zapewnić, że ta edycja Bitwy będzie jeszcze bardziej emocjonująca!

 

Tym razem organizujemy dwie Bitwy naraz. Zarówno Bitwa 3D jak i Bitwa 2D jednocześnie. Jednak uważajcie! Nie wolno mieszać ze sobą tych obydwu technik.

 

W przypadku Bitewników 3D: fotomontaże nie wchodzą w grę. Jedynie co możecie zrobić to poprawić kontrast pracy, wydobyć inne kolory lub zmiksować ze sobą wyrenderowane warstwy. Domalówki są dozwolone ale w niewielkim stopniu (nie więcej niż 10% obrazka).

 

W przypadku Bitewników 2D: renderowanie obiektów, malowanie na gotowych podkładach zdjęciowych etc. jest zabronione. Jesteście tylko Wy i czysty Canvas w waszym ulubionym programie do malowania :)

 

 

Zapytacie zapewne:

 

Dlaczego Bitwa jest odmieniona? Bo nowa Bitwa to zupełnie inne i jeszcze bardziej abstrakcyjne podejście do tematu. Temat ten otwiera przed wami nowe możliwości w zrozumieniu i przedstawieniu takiego motywu.

 

Dlaczego bardziej emocjonująca? Bo postaraliśmy się oto aby Wasze wysyłki zostały docenione. Janusz Rupik, Pixologic, Realviz, Transit, Corel, PSD magazyn, Platige Image, Evermotion, CD projekt, Ambient Light, Duber Studio i City Interactive,Connect3D postarają się, aby wasz zapał nie osłabł. Postarają się dając Wam niesamowicie wartościowe dla każdego grafika nagrody!!

I tak nasi wspaniali i jakże hojni sponsorzy postarali się aby nagrodami były:

Sami więc widzicie, że jest o co walczyć! Wartość tych wszystkich nagród przekracza średnią zarobkową przeciętnego Polaka, ale nie to przecież jest najważniejsze. Liczy się tylko dobra zabawa i podniesienie poziomu swoich umiejętności :)

 

Do Waszej dyspozycji oddajemy zatem temat:

MAŁE JEST PIĘKNE

 

 

Na co dzień widzimy wielkie budynki, ogromne drzewa, ogrom świata nas otaczającego. Ale czy dostrzegamy te małe rzeczy, szczegóły w których przecież tkwi przysłowiowy diabeł?

W tej Bitwie zachęcamy właśnie do zatrzymania się na chwilę i dostrzeżenia piękna rzeczy małych, mniejszych niż dorosły człowiek, może nawet niż główka szpilki.

 

Puśćcie wodze fantazji, wykroczcie poza granice tego świata, ucieknijcie się do krain wymyślonych lub po prostu pokażcie jak pyłki kwiatowe mogą dorównać splendorem "Słonecznikom" Van Gogha!

 

***

 

Jak wziąć udział w Bitwie Czyli 7 kroków do sławy:

  • Zarejestruj się pod adresem: http://max3d.pl/forum/register.php? Potrzebne Ci to będzie do założenia swojego wątku i aktywnej prezentacji postępów pracy na forum.
  • Załóż wątek w dziale: Challlenges poprzez kliknięcie przycisku „Nowy Temat”
  • Temat wpisz zgodnie ze schematem: Nazwa tematu: "Tytuł swojej pracy"np: Bitwa 3D: Czołg Tygrys
  • Dodaj krótki opis wybranej przez ciebie interpretacji tematu. Maksymalnie 3 zdania opowiadającego co praca przedstawia. Opis powinien być w języku angielskim. Jeśli masz kłopoty z tłumaczeniem – poproś moderatora Bitwy o translację tekstu.
  • W trakcie realizacji swojego projektu powinniście dodawać możliwie dużo obrazków z pracy (postępy w modelowaniu, tekstury, próbne rendery, szkice itd.). Jest to konieczne, żeby na bieżąco móc konsultować swoje postępy z rzeszą obserwujących Wasze poczynania grafików. Pamiętajcie: krytyka (nawet ta najbardziej bezlitosna) jest nieoceniona – to dzięki niej możemy spojrzeć na naszą pracę z innego punktu widzenia i obiektywnie ocenić jej jakość i interpretację tematu.
  • Zamieść obrazek poprzez: Attach (dostępna na dole panelu tworzenia tematu/odpowiedzi) lub Link (Ikonka gór w tymże panelu). Pamiętajcie o nie przekraczaniu 80 KB przy korzystaniu z Attach. Oczywiście jeśli nie można utworzyć pliku bez widocznych zniekształceń wprowadzonych przez algorytm kompresji wtedy korzystajcie z metody Link. Umieszczajcie prace na jednym z serwisów oferujących darmowy hosting zdjęć takich jak np.: http://www.imageshack.us http://www.fotosik.pl lub swoich własnych serverów.
  • Zamieść miniaturkę:
    Podczas tworzenia nowego wątku w sekcji Dołączone pliki kliknij na przycisk Zarządzaj załącznikami.
    W okienku które się otworzy kliknij przycisk Przeglądaj i wybierz obrazek z dysku.
    Po wskazaniu odpowiedniego obrazka kliknij Wyślij
    Nazwa pliku powinna się pojawić w okienku załączników i w sekcji Dołączone pliki Możesz zamknąć okienko Zarządzaj załącznikami. Miniaturka została dodana, teraz tylko kliknąć "Zatwierdź nowy wątek" i gotowe.

W razie wątpliwości pytania można kierować do prowadzących bitwę, lub zadać je w temacie "Małe jest piękne - Uwagi/Propozycje"

 

 

***

 

Regulamin:

  • W konkursie mogą brać udział zarówno pojedynczy graficy jak i zdeklarowane zespoły.
  • Każda osoba czy drużyna przystępująca do konkursu może do procesu nominacji wystawić tylko jedną pracę. Wystawienie więcej niż jednej pracy wiązać się może nawet z wykluczeniem z konkursu.
  • Do konkursu może przystąpić każdy, bez względu na ograniczenia. Zgłoszenie może nastąpić najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem procesu nominacji.
  • Wszystkie projekty muszą być prowadzone w wątku na forum. Zaleca się także możliwie częste aktualizacje prezentujące postępy w pracy (siatki, renderingi próbne, pomysły, szkice etc.)
  • Dozwolone jest częściowe (nie więcej niż 10%) podmalowanie pracy wykonanej techniką 3D. Można jednak poprawiać kontrast, łączyć warstwy renderu itp. Nie dozwolony jest fotomontaż oraz renderowanie części pracy jako podkład do Bitwy 2D.
  • W prowadzonej Bitwie w pierwszym poście (można dodać później poprzez edycję) należy umieścić króciutki tekst (max. 3 zdania), który będzie widoczny dla Jury razem z pracami do oceny. Należy w nim przybliżyć założenia swojego projektu, określić czy jest się twórcą projektu czy też opiera się go na czyimś projekcie i czy w scenie zostały użyte zdjęcia (jako tekstury, jeśli były tylko referencjami to nie należy tego pisać). Tekst ten będzie widoczny dla jury w języku angielskim. W razie nie znajomości tego języka wystarczy go napisać w języku polskim i poinformować o tym moderatorów Bitwy, a tekst ten zostanie przetłumaczony na język docelowy.
    Tekst ten należy umieścić w swojej Bitwie najpóźniej na cztery dni przed podsumowaniem (czas potrzebny dla tłumacza).
  • Prace muszą być zgodne z założeniami/zasadami tematu. Często specyfika danego tematu będzie wprowadzać pewne ograniczenia i wymuszać kierunek rozumowania twórcy, prace niezgodne z tymi zagadnieniami nie będą brane pod uwagę podczas podsumowania (autor zostanie wcześniej uprzedzony i dostanie czas na zmianę pracy).
  • Prace można wykonywać w dowolnym wybranym przez siebie programie do 3D lub 2D, a także dowolną, wybraną przez siebie metodą. Pokazywane prace nie mogły być również wcześniej publikowane.
  • Po nominacjach każdy może kontynuować swój projekt (trzeba o tym poinformować moderatorów prowadzących Bitwę).
  • Autorzy przystępując do konkursu wyrażają zgodę na ewentualne wykorzystanie prac przez sponsorów oraz organizatorów w celach marketingowych (np. strony sponsorów, ulotki, reklamy).
  • Prezentowane prace powinny być nowe, zabronione jest wystawianie do konkursu prac publikowanych wcześniej na łamach innych serwisów czy biorących wcześniej udział w innych konkursach. Zabronione jest zmienianie lub wykorzystywanie prac innych autorów.

***

 

Terminy:

  • 3 marca - Rozpoczęcie dwunastej edycji Bitwy 3D
  • 3 maja - Nominacje, które wyłonią ścisłą czołówkę użytkowników biorących udział w finale
  • 20 maja - Zakończenie Bitwy i oddanie prac jurorom, wyniki Bitwy zostaną ogłoszone w ciągu 3 tygodni od rozpoczęcia obrad jury.

***

 

Jury i dokładniejsze informacje:

Poniżej znajdują się informacje techniczne oraz tzw. lista płac czyli szybki kontakt z moderacją Bitwy

 

Lista Jurorów:

  • Tomek Bagiński - Platige Image
  • Rafał Wojtunik - Platige Image
  • Martin Krol - Technicolor
  • Steven Stahlberg
  • Julianna Kolakis
  • Rafał Kidziński
  • Mathias Verhasselt
  • Nicolas Bouvier - id software
  • Rod Seffen oDDity
  • Philip Straub
  • Tim Miller - Blur
  • Krzysztof Kundicz - Evermotion team
  • Daniel Markowicz - Lighcraft
  • Loocas Duber
  • Robert Siejka -thefarm51
  • Daniel Basta - WARP 2.0
  • Piotr Zwierzchowski - Labirynt Boox

Lista moderatorów prowadzących bitwę:

 

Leru (wyślij PM)

KLICEK (wyślij PM)

Jaras (wyślij PM)

Tweety (wyślij PM)

Vorek (wyślij PM)

Leander (wyślij PM)

  • Like 1
  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności