Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

Przedstawiam addon który opracowałem aby ułatwić retopologię modeli powstałych z użyciem Marvelous Designera. Zasada działania pluginu bazuje na narzędziu "Transfer Attributes" z Mayi i umożliwia przeniesienie geometrii z jednego modelu na powierzchnię drugiego na podstawie współdzielonej przestrzeni UV przyspieszając tym samym retopologię modelu. Proces bazuje na poniższym tutorialu z wykorzystaniem Mayi:

 

Narzędzie oferuje 2 główne funkcje:

 

"Shape -> UV": Przenosi mapę UV z zaznaczonego obiektu na podstawie współdzielonej przestrzeni 3D obiektu aktywnego.

"UV -> Shape": Przenosi topologię zaznaczonego obiektu na powierzchnię obiektu aktywnego na podstawie współdzielonej przestrzeni UV.

 

Opcje dodatkowe:

 

Merge: usuwa podwójne wierzchołki pozostałe po projekcji geometrii.

Smooth: Wygładza topologię powstałą w wyniku działania narzędzia.

 

https://gumroad.com/l/WlEKi

 

77b3eaf97a3ca489cd2f78dfd9a5ca7dbea524fc_1_690x357.png

 

ee51dab82f21e5cede154f3a5d04ca88e5059d94.gif

 

Narzędzie to nie oferuje całkowitego zautomatyzowania procesu retopologii podobnie jak Zremesher, niemniej jednak daje pełną kontrolę nad ostateczną topologią modelu lowpoly i jest szybsze niż ręczna retopologia bezpośrednio na modelu High-poly.

 

Skrócony opis kroków przedstawionych we wspomnianym tutorialu z uwzględnieniem Blendera zamiast Mayi:

1. Export modelu high-poly z Marvelous Designera z zaznaczoną opcją UV przy exporcie,

2. Export modelu high-poly w postaci płaskiej reprezentacji mapy UV z zaznaczoną opcją UV przy exporcie (aby rozłożyć model do projekcji 2D: PPM na modelu -> "Reset 2D Arrangement"),

3. Import obu modeli do Blendera,

4. Utworzenie topologii modelu low-poly na powierzchni płaskiej wersji modelu highpoly reprezentującej wyspy mapy UV. Istotne jest aby oba modele dzieliły tą samą przestrzeń 3D. Dopuszczalne jest przybliżenie a graniczne wierzchołki modelu low-poly mogą wykraczać poza granice modelu high-poly, uzyskany w ten sposób rezultat będzie lepszy niż w przypadku gdyby wierzchołki znajdowały się wewnątrz granic wysp modelu high-poly.

5. Przeniesienie mapy UV z płaskiej wersji modelu high-poly na model low-poly. Aby to zrobić należy najpierw zaznaczyć rozłożony model high-poly, następnie dzielący tą samą przestrzeń model low-poly i kliknąć "Shape->UV" z panelu narzędzi w zakładce "Shaper"

6. Przeniesienie geometrii z modelu low-poly na model high-poly poprzez zaznaczenie w pierwszej kolejności modelu low-poly, następnie gotowego modelu high-poly którego kształt ma przyjąć model low-poly; kliknąć przycisk "UV -> Shape". Proces może potrwać kilka minut w zależności od poziomu złożoności modeli.

  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności