Pawel XX Napisano 21 Listopad 2020 Napisano 21 Listopad 2020 Witam wszystkich forumowiczów - jest to mój pierwszy post, gdyż zaczynam przygodę z 3ds MAX (wcześniej korzystałem i nadal korzystam ze Sketchupa). Mam duży problem z nakładaniem tekstur na obiekty - głownie na fronty meblowe i blaty. Posiadam wiele tekstur wysokiej rozdzielczości płyt meblowych lub laminatów. Większość tekstur( bez względu na rozdzielczość) jak wrzucam do 3ds MAX powinny mieć rozmiar jak płyty meblowe - czyli po dłuższym boku 280 cm - po krótszym w zależności czy to płyta czy laminat 200 lub 130 cm. W 3ds-ie mam wyłączone na stałe Real World Scale. 1. Jak sobie poradzić aby tekstura którą nakładam na np. front meblowy miała po dłuższym boku 280 cm a po krótszym zachowanie proporcji z pliku tekstury. 2. Jak zrobić aby po nałożeniu tej tekstury na np. front meblowy mający 71.3 cm x 60 cm - był tylko wycinek tej pełnej tekstury(czyli mającej 280 cm po dłuższym boku). Gdyż zależy mi na rzeczywistym odwzorowaniu usłojenia materiałów na teksturowanych elementach. 3. Jak już to uda się osiągnąć - to jak dodać materiał do biblioteki z zachowaniem rozmiarów tekstur - tak abym wykorzystując ten materiał z biblioteki przy nowym projekcie nie musiał już ustalać rozmiarów tekstury - tylko abym teksturował formatki i w ostateczności przesuwał wycinek na inną część całej płyty meblowe aby mieć inne usłojenie ? Próbowałem z UVW Map - ale chyba robię coś nie tak, albo nie tędy droga. Ogólnie zaczynam od stworzenia materiału w Slate Material Editor (ja używam renderera Fstorm) - po stworzeniu materiału - czyli wczytanie map diffuse, specular, normalmap itp. i ustawienia parametrów materiału - używam go dany element i zaczyna się problem. Może jest jakiś fajny plugin który ułatwia tę pracę ? PS. W Sketchupie nie ma z tym problemu - wczytuję teksturę - od razu pobierane są jej proporcje - wpisuję rozmiar dłuższego boku na 280 cm - i tekstura ma zachowane proporcje i jak nią teksturuję fronty meblowe to bez względu na ich rozmiar zawsze " rzeczywisty rozmiar tekstury" jest na nie nałożony - chcę zrobić kontynuację słoja też z tym nie ma problemu. A w 3ds MAX, tekstury nie wyglądają tak jakbym chciał - i nie mogą nad tym zapanować i sprawić aby praca była przyjemna :( Z góry dzięki za pomoc. PS. Pooglądałem na YT troche filmików, ale w żadnym nie znalazłem rozwiązania swojego problemu.
Oscar Niemeyer Napisano 21 Listopad 2020 Napisano 21 Listopad 2020 Przy nadawaniu modyfikatora zaznacz "Real World Map Size".
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się