Poison mar Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 Witam, mam problem, chce zrobić DOF'a w szopie, czyli nakladam filtr unsharp, tylko że on zostanie zastosowany dla calej warstwy, czy mozna stworzyc w jakis sposób maskę tego filtru i zostal zastosowany przejsciem gradientowym... mam na to swój sposób, ale to taki roboczy, bo nie wiem czy jest jakas inna metoda, moj sposób to kopiowanie warstwy, zastosowanie filtra i nalozenie maski z gradientowa przeźroczystością... jeżeli są jakieś sposoby inne to chętnie sie z nimi zapoznam
Reanimator Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 Jezeli z softu 3d wypuscisz kanal Z-Depth, to mozesz go uzyc w PSie CS jako maska dla Lens Blur. Inaczej pozostaje Ci chyba tylko maskowanie skopiowanej i zblurowanej warstwy. EDIT: zaleta Lens Blur jest to, ze naklada rozny stopien rozmycia w zaleznosci od maski, ktora nota bene mozesz sobie sam namalowac. Efekt jest zdecydowanie lepszy i bardziej naturalny.
MareG Napisano 18 Listopad 2004 Napisano 18 Listopad 2004 No właśnie w taki sposób się to robi jak napisałeś:) Ale unsharp nie rozmywa tylko wyostrza, no chyba że stosujesz odwrotną kolejność -> maskujesz "ostrość" nad "nieostrością", ja robię odwrotnie czyli Guasian blury i spółka na warstwie maskowanej... Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi