Gość dv_kzn Napisano 21 Listopad 2004 Napisano 21 Listopad 2004 Czesc, zapoznalem sie z fajnym tutorialem na temat robienia mieczy swietlnych ["]http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs152/index.html] i wpadlem na pomysl pozyczenia od kogos cyfrowki i zrobic amatorki filmik jak star wars. Czy technika robienia mieczy [a animowania ich] moze sie przydac w robieniu tego filmiku ? [da sie wykonac tylko 3dsm=adobe after effects?] jesli nie to wie ktos w jakim programie mozna wykonac taki filmik? moze ktos bardzo zaawansowany w robienie takich rzezy zechcial by wykonac dla potrzeb max3d.pl taki tutorial chetnie bym go przeczytal :] Za okazji ze to moj 1 temat tutaj chcialbym oficjalnie przeprosic za rzeczy niezgodne z regulaminem w tym temacie [jesli sa jakies:D] z gory dzieki.... a i jeszcze jedno jako ze nie jestem doswiadczonym zbyt uzytkownikiem czemu animacja z ww. tutoriala zjamuje kilkanascie kb a moja 2x krutsza z 40 mega?:^_^
Darthapul Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Zobacz dzial o fanfilmach http://www.theforce.net tam bedziesz mial troche na ten temat :-) I troche "kryptoreklamy" Z rodzimych produkcji wigner.fuw.edu.pl/~holocron Acha - nie czepiajcie sie aktorstwa. Zaden z wystepujacych nie ma zadnego w tym doswiadczenia ani nie twierdzi, ze ma talent.... :-)
Gość dv_kzn Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Fajna stronka thx!^_^ ale nie ma czegos w rodzimym jezyku ? bo wiecie ja po polsku nawet nie wiem czy bede wstanie to zanimowac a co dopiero z instrukcja gdzie nie rozumiem co 10 slowa:D ale w zasadzie choicaz sa dobre ujecia miecza ^_^ jeszcze raz thx napewno sie przyda
Darthapul Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Wiesz, to w zasadzie pismo obrazkowe... jakby co masz slownik na http://www.onet.pl no i jak nie kumasz angielskiego to wkuwaj poki masz czas...
pawel Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 maly off topic..bo tutaj jest wzmianka o HOLOCORN, a nie znalem tej produkcji wczesniej..(sie sciaga;) ale obejrzalem foty ... nieee no Panowie!! Komnikator!! to jest cos.. 10pkt za pomyslowosc:D
Darthapul Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Taki sam jak w I epizodzie :-) A scena z cieciem "przez kamer" byla wczesniej niz w Lucasowym epizodzie II - wiec Lucas ma na koncie plagiat ;-)
Gość dv_kzn Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Wiesz, to w zasadzie pismo obrazkowe... jakby co masz slownik na www.onet.pl no i jak nie kumasz angielskiego to wkuwaj poki masz czas... Nie no wiesz nie twierdze ze kompletnie nie znam ang ale tez wizja tlumaczenia xyz stron nie specjalnie mnie bawi dlatego wolal bym jakis pl link no a jesli nikt nie ma/nie chce dac to zacznie sie moze zabawa :]
Darthapul Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Praktyka - jedyne co pozostaje... :-) Miałem ten sam problem na poczatku... ZObacz w google strone Epizodu XIII 9polskie) i strone EFIX (tez pl) http://www.efix.pl
ldv_kzn Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Ok zrobuilem meicz swietlny tzn ostrze ale animacja przeskakuje b dziwnie tzn. w TEORI miecz mial sie obracac o 360o jakims cudem udalo mi sie ten kat zrobic ale puzniej animacja w *.avi przestakakiwala mniej wiecej o kat 40o i to wyglada jak by chodzilo jak prosty.tutka po nalonocnej zmienia :( ma ktos jakis tutek zeby zrobic dobrze animacje bo w tutorialu o meiczu napisano tyle o animacji "machijcie sobie mieczem na klatce 15 przesuncie o kat x w prawo na 30 o y wlewo]
Darthapul Napisano 22 Listopad 2004 Napisano 22 Listopad 2004 Zapewne chodzi o utawienie kluczy w poszczególnych klatkach. Musisz wyedytować w oknie Track view (ta ikonka co wyglada jak wykres - jest w menu po prawej stronie, druga w lewo od material editora.
ldv_kzn Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Nie no klucze ustawiam [podobnie zreszta jak w flashu] i mam puzniej wplyw na przesyniecie wzgledem osi x,y,z ale nie moge wykonac plynnego obrotu wogule nie moge obrotu...muglby ktos zamiescic albo przeslac na meila [[email protected]] jakas figure ktora plynnie robie kulko?
Darthapul Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Hmmm...... nie jarze - moze wzuc animke to zalapie. Moze zmi3en polozenie pivota? Albo pusc go po sciezce (path constarint czy jakos tak)
ldv_kzn Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Sorka ale nie puszcze animacji bo to dno+metr mułu nie ma co sie osmieszacale postaram sie wytlumaczyc a wiec animacja ktora che osiagnac =>animacja ostrza obracajacego sie o 360o plynnie animacja ktora wychodzi => animacja ktora powiedzmy robi 360o ale jak by sie cielo tzn jak by co 3 kadry byla przerwa na 5 kadrow no nie wiem jak to inaczej wyjasnic jesli grales w strzelanki przez net to tak jak bys mial ping999 niby sie rusza ale tnie sie....pozatym animki nie mam jak wzucic zajmuje 80 mega oO
Darthapul Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Skompresuj DIVX i zrób rozdzialke powiedzmy 320. Bez krepacji. Nikt nie jest od razu genialny. 90% to ciezka robota. PS. nie twierdze ze jestem the best of the best.... bo nie jestem :-) Ewentualnie jesli uzywasz maxa 5 lub 5.1 to pchnij gdzies uproszczona scenke maxowa. A jak ktos wyjedzie z tekstem "stary, z czym do ludzi" to sie nie zrazaj - nie jest istotne czy zaczynasz tylko czy chcesz sie czegos nauczyc - to kazdy rozsadny czlowiek szanuje i takiemu pomaga.
ldv_kzn Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 a ja nie napisalem nigdzie ze jestes thebest of the best ale jestes o wiele lepszy odemnie i to wystarczy [swoja droga jest ktos gorszy odemnie w 3dsm? hmm no ok ale ci ci jeszcze instaluja 3dsm sie nie licza;)] a co do animacji moze byc w flashu? [jedyne 1 mega]
Darthapul Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Jasne. Moze to pozwoli zobaczyc. CHoc w kwestii technicznej wydaj emi se ze komplikujesz sobie zycie... Ja bym puscil z maxa (chocby uproszczona) animke od razu z kompresja. Przy prostych testach mozna. Przy bardziej skomplikowanych obiektach (dluzszy rendering) robie klatki (sekwencja np. w jpg lub tiff bez kompresji i rzodzierleniem alfy - mam jakby co animowalna maske) i montuje w czyms zewnetrznym. Jak masz jakis obiekt bardziej zlozony (mowa o mieczu) to podluz uproszczona siatke. Chodzi przeciez o ruch a nie model. No i zmniejsz rozdzialke do 320 - powinno wystarczyc. Ale w zasadzie wielkosc mi nie przeszkadza.
Darthapul Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Zobaczylem tutka z ktorego korzystales. Zobacz, ze robisz ruch do materialu video - nikt nie widzi, ze ruch jest np. w jednej plaszczyznie - musi on pasowac do materialu video, ktory tutaj juz masz 2D. Istotne jest ustawienie Pivota "miecza". Bedzie sporo zabawy z kluczami (zaleznie od oczekiwanego efektu). Wydaje mi sie, ze wazne jest ustawienie odpowiedniego rodzaju krzywych przy wejsciu i wyjsciu z klatki kluczowej - to w sumie decyduje o ruchu i moze byc zrodlem problemu.
ldv_kzn Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Wiem ze to material do filmu bo planowalem zrobic film ale im wiecej problemu z animacja tym bardziej mnie to zniecheca:D a co do 1 wypowiedzi komplenie nie czaje jej:D sorx
Darthapul Napisano 23 Listopad 2004 Napisano 23 Listopad 2004 Nikt nie twierdzil ze to latwe zobacz ile powstawal Holocron :-) Rzecz w byciu konsekwentnym. Czasem przy jakim ujeciu musisz powiedziec "dosc", bo nie mozna zmarnowac calego czasu na szlifowanie jednego kawalka... i isc dalej. Jesli idzie o rendering do klatek: ustawiasz zakres renderingu (np od klatki 23 do 78) i jako format wyjsciowy ustawiasz jpg lub tiff. Max puszcza ponumerowana sekwencje klatek. Mozesz ja nawet zlozyc potem w videopost - ustawiasz image input event na ponumerowane klatki renderingu, zazanczajac image sequence, potem usatwiasz image output event na plik w formacie avi i ustawiasz kompresje (np. konfigurujac DiVXa). I nacieskasz render.
ldv_kzn Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 zaraz walne na server ta poszczesc boze """"animacje""" ale otrzegam wez nerwosol czy cos w tym stylu:D www.ldv3dsm.republika.pl/ostrzebeta.zip animka spakowana w zipie skompresowana we flashu
Darthapul Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Z tego co widze, to musisz troche pokombinowac nad blurem no i dziwi mnie ten "skok" pod koniec. ALe to mozna usunac w trackview. Wydaje mi sie ze problem musi lezec gdzies tu. Zrob sobie rendering do klatek, jak opisywalem wczesniej, potem obejrzyj klatka po klatce i zobacz w ktorej konkretnie sie wali. No i zobacz jaki kontroler ma przypisany ruch (obrot) miecza - czy jest to XYZ czy cos innego - ewentualnie zmien go. Sprawdz typ krzywych na wejsciu i wyjsciu z klatki kluczowej (prawy klawisz mysz na kluczu i properties). I walcz dalej.
ldv_kzn Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Ja mysle ze problem lezy w tym ze nie mam zielonego jak sie tu animuje co kolwiek sam wdizisz ze przeskakuje troce nie? pozatym to swiatlo to tez nie to co mialo byc nie wiem naprawde jak to zrobic
Darthapul Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Pzreskakiwanie to prawie na pewno efekt ustawien blura - kiedys usilowalem zrobic ladengo blura smigla wiec wiem jak to jest :-) A co do jarzenia to wstaw w videopost lens effects glow.
ldv_kzn Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 ja dodalem ten efekt jest on sutawiony tak czyli jak w tutorialu a i tak wogule co innego wychodzi:(
Darthapul Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Hmmm myslalem raczej o glowie maxowym, nie AE... noi motion blur we wlasciwosciach obiektu i w zakladce render A kniga o której pisałem to: 3D Studio MAX 3.x. Techniki i narzędzia animacyjne. Biblia http://helion.pl/ksiazki/max3ab.htm
ldv_kzn Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Hmmm no wiesz ale w tutku bylo o tym programie a co do ksiazki thx za linka ale za 65 zlotych ja sie sam anucze robic animke i jeszcze tanczyc baletmongolski;) wogule mialby ktos czas zeby zrobic ajkas animke tkaiego meicza i udostepnic plik .3dsm ?bylbym w dzieczny:D
Darthapul Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Czasem warto zainwestowac,a le to UP2Ju
ldv_kzn Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Nie no inwestycja inwestycja ale autorzy tej ksiazki chyba zabrdzo sie cenia bo jesli bym wydal ta kwote za to co mozna zobaczyc w ksiazkach tego wydawnictwa w versji pdf to to z 10 zlotych warte jest no chyba ze pdf ma jakas okrojona wersje:D
Darthapul Napisano 24 Listopad 2004 Napisano 24 Listopad 2004 Jedne knigi sa dobre inne do bani - roznie bywa. Ale jak chcesz miec glebszy opis po polskiemu to tylko tak...
Bilay Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 ldv_kzn napisz do mnie na gg: 5555413, - pokombinujemy z tym AE ^_^
Leru Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 ldv_kzn -> możesz pokazać Twój efekt który Ci wyszedł z takimi ustawieniami ? Plik flash`owski nie istnieje już na serwerze :/
ldv_kzn Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 Dobra animacja wzucona ponownie na starym adresie
Darthapul Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 A jednak sie kreci! I gdzie lezal problem?
Leru Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 to co zrobiłeś to tylko podstawa miecza. Animacja jest... no dziwna, ale z tego już można zrobić miecz. Teraz musisz cofnąć się do takiego punktu w tutorialu, w którym zaczyna się praca z AE i użyć tego filmiku jako podstawy. Życzę powodzenia :)
ldv_kzn Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 kreci sie ale problem w tym ze to w 2% wyglada jak ostrze miecza i kreci sie jak to leru powiedzxial dziwnie a ma byc normalne:D
ldv_kzn Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 Blur wyglada dziwnie bo ta animacja byla b dziwna teraz jest juz a maire ok animacja [link ponizej] ale ejszcze nie ma efektow z Adobe After Effects 6.0 www.ldv3dsm.republika.pl/mieczol.avi ej ludzie mam big problem robie animacje miecza w 3dsm zpaisuje np na pulpicie wlaczam Adobe After Effects 6.0 robie efekt ktory mnie interesuje i.....jak sie to zapisuje na film z 3dsm? lol normalnie robilem to ale teraz nie cche wyjsc biore w ae rendering ale nie zapisuje;/
ldv_kzn Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 moze ktos napisac roz. mojego problemu? ja wruce za kilka dni do prac w 3dsm bo sa problemy z lciencja z gory thx ######################################################## fałszywy alarm trzeba bylo tylko reset zrobic:D ale prosba wyzej nadal aktualna
ldv_kzn Napisano 25 Listopad 2004 Napisano 25 Listopad 2004 www.ldv3dsm.republika.pl/mb.rar link do animacji ktora udalo mi sie zrobic najlepiej chociaz to raczej nie wyglada jeszcze zbyt realistycznie [imo chyba lepiej od tej 1...] moze ktos wytknac wszechobecne wady tej animacji i jakos powiedziec jak poprawic je?
Darthapul Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 Co do pytania do AE to otwierasz w AE nowy projekt, wciagasz klip z mieczem do AE, ladujesz go na timeline jaka warstwe i dalej dzialasz .....no troszke podobnie jak w photoshopie... na warstwach z ta roznica ze jeszcze dostosowujesz w funkcji czasu... No i zapisujesz projekt... Chyba o to ci chodzilo? Jak nie to sprecyzuj.
ldv_kzn Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 No o to ale thx wczesniej sma doszedlkem do tego czego dowodem jest link wyzej:D moze ktos wytknac wady?
ldv_kzn Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 www.ldv3dsm.republika.pl/niebieski.rar www.ldv3dsm.republika.pl/start.rar ok koniec juz dzieki wieeeeelkieeeejj pomocy lera
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się