Skocz do zawartości

Star Wars miecze swietlne


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc, zapoznalem sie z fajnym tutorialem na temat robienia mieczy swietlnych ["]http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs152/index.html]

i wpadlem na pomysl pozyczenia od kogos cyfrowki i zrobic amatorki filmik jak star wars.

Czy technika robienia mieczy [a animowania ich] moze sie przydac w robieniu tego filmiku ? [da sie wykonac tylko 3dsm=adobe after effects?] jesli nie to wie ktos w jakim programie mozna wykonac taki filmik? moze ktos bardzo zaawansowany w robienie takich rzezy zechcial by wykonac dla potrzeb max3d.pl taki tutorial chetnie bym go przeczytal :]

Za okazji ze to moj 1 temat tutaj chcialbym oficjalnie przeprosic za rzeczy niezgodne z regulaminem w tym temacie [jesli sa jakies:D] z gory dzieki....

 

a i jeszcze jedno jako ze nie jestem doswiadczonym zbyt uzytkownikiem czemu animacja z ww. tutoriala zjamuje kilkanascie kb a moja 2x krutsza z 40 mega?:^_^

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zobacz dzial o fanfilmach http://www.theforce.net tam bedziesz mial troche na ten temat :-)

I troche "kryptoreklamy"

Z rodzimych produkcji

wigner.fuw.edu.pl/~holocron

 

Acha - nie czepiajcie sie aktorstwa. Zaden z wystepujacych nie ma zadnego w tym doswiadczenia ani nie twierdzi, ze ma talent.... :-)

Napisano

Fajna stronka thx!^_^ ale nie ma czegos w rodzimym jezyku ? bo wiecie ja po polsku nawet nie wiem czy bede wstanie to zanimowac a co dopiero z instrukcja gdzie nie rozumiem co 10 slowa:D

 

ale w zasadzie choicaz sa dobre ujecia miecza ^_^ jeszcze raz thx napewno sie przyda

Napisano

maly off topic..bo tutaj jest wzmianka o HOLOCORN, a nie znalem tej produkcji wczesniej..(sie sciaga;) ale obejrzalem foty ... nieee no Panowie!! Komnikator!! to jest cos.. 10pkt za pomyslowosc:D

Napisano
Wiesz, to w zasadzie pismo obrazkowe... jakby co masz slownik na www.onet.pl no i jak nie kumasz angielskiego to wkuwaj poki masz czas...

Nie no wiesz nie twierdze ze kompletnie nie znam ang ale tez wizja tlumaczenia xyz stron nie specjalnie mnie bawi dlatego wolal bym jakis pl link no a jesli nikt nie ma/nie chce dac to zacznie sie moze zabawa :]

Napisano

Ok zrobuilem meicz swietlny tzn ostrze ale animacja przeskakuje b dziwnie tzn. w TEORI miecz mial sie obracac o 360o jakims cudem udalo mi sie ten kat zrobic ale puzniej animacja w *.avi przestakakiwala mniej wiecej o kat 40o i to wyglada jak by chodzilo jak prosty.tutka po nalonocnej zmienia :( ma ktos jakis tutek zeby zrobic dobrze animacje bo w tutorialu o meiczu napisano tyle o animacji "machijcie sobie mieczem na klatce 15 przesuncie o kat x w prawo na 30 o y wlewo]

Napisano

Zapewne chodzi o utawienie kluczy w poszczególnych klatkach. Musisz wyedytować w oknie Track view (ta ikonka co wyglada jak wykres - jest w menu po prawej stronie, druga w lewo od material editora.

Napisano

Nie no klucze ustawiam [podobnie zreszta jak w flashu] i mam puzniej wplyw na przesyniecie wzgledem osi x,y,z ale nie moge wykonac plynnego obrotu wogule nie moge obrotu...muglby ktos zamiescic albo przeslac na meila [[email protected]] jakas figure ktora plynnie robie kulko?

Napisano

Sorka ale nie puszcze animacji bo to dno+metr mułu nie ma co sie osmieszacale postaram sie wytlumaczyc a wiec

 

animacja ktora che osiagnac =>animacja ostrza obracajacego sie o 360o plynnie

animacja ktora wychodzi => animacja ktora powiedzmy robi 360o ale jak by sie cielo tzn jak by co 3 kadry byla przerwa na 5 kadrow no nie wiem jak to inaczej wyjasnic jesli grales w strzelanki przez net to tak jak bys mial ping999 niby sie rusza ale tnie sie....pozatym animki nie mam jak wzucic zajmuje 80 mega oO

Napisano

Skompresuj DIVX i zrób rozdzialke powiedzmy 320. Bez krepacji. Nikt nie jest od razu genialny. 90% to ciezka robota.

PS. nie twierdze ze jestem the best of the best.... bo nie jestem :-)

Ewentualnie jesli uzywasz maxa 5 lub 5.1 to pchnij gdzies uproszczona scenke maxowa.

A jak ktos wyjedzie z tekstem "stary, z czym do ludzi" to sie nie zrazaj - nie jest istotne czy zaczynasz tylko czy chcesz sie czegos nauczyc - to kazdy rozsadny czlowiek szanuje i takiemu pomaga.

Napisano

a ja nie napisalem nigdzie ze jestes thebest of the best ale jestes o wiele lepszy odemnie i to wystarczy [swoja droga jest ktos gorszy odemnie w 3dsm? hmm no ok ale ci ci jeszcze instaluja 3dsm sie nie licza;)] a co do animacji moze byc w flashu? [jedyne 1 mega]

Napisano

Jasne. Moze to pozwoli zobaczyc. CHoc w kwestii technicznej wydaj emi se ze komplikujesz sobie zycie... Ja bym puscil z maxa (chocby uproszczona) animke od razu z kompresja. Przy prostych testach mozna. Przy bardziej skomplikowanych obiektach (dluzszy rendering) robie klatki (sekwencja np. w jpg lub tiff bez kompresji i rzodzierleniem alfy - mam jakby co animowalna maske) i montuje w czyms zewnetrznym.

Jak masz jakis obiekt bardziej zlozony (mowa o mieczu) to podluz uproszczona siatke. Chodzi przeciez o ruch a nie model. No i zmniejsz rozdzialke do 320 - powinno wystarczyc. Ale w zasadzie wielkosc mi nie przeszkadza.

Napisano

Zobaczylem tutka z ktorego korzystales. Zobacz, ze robisz ruch do materialu video - nikt nie widzi, ze ruch jest np. w jednej plaszczyznie - musi on pasowac do materialu video, ktory tutaj juz masz 2D. Istotne jest ustawienie Pivota "miecza". Bedzie sporo zabawy z kluczami (zaleznie od oczekiwanego efektu). Wydaje mi sie, ze wazne jest ustawienie odpowiedniego rodzaju krzywych przy wejsciu i wyjsciu z klatki kluczowej - to w sumie decyduje o ruchu i moze byc zrodlem problemu.

Napisano

Wiem ze to material do filmu bo planowalem zrobic film ale im wiecej problemu z animacja tym bardziej mnie to zniecheca:D a co do 1 wypowiedzi komplenie nie czaje jej:D sorx

Napisano

Nikt nie twierdzil ze to latwe zobacz ile powstawal Holocron :-) Rzecz w byciu konsekwentnym. Czasem przy jakim ujeciu musisz powiedziec "dosc", bo nie mozna zmarnowac calego czasu na szlifowanie jednego kawalka... i isc dalej.

 

Jesli idzie o rendering do klatek: ustawiasz zakres renderingu (np od klatki 23 do 78) i jako format wyjsciowy ustawiasz jpg lub tiff. Max puszcza ponumerowana sekwencje klatek. Mozesz ja nawet zlozyc potem w videopost - ustawiasz image input event na ponumerowane klatki renderingu, zazanczajac image sequence, potem usatwiasz image output event na plik w formacie avi i ustawiasz kompresje (np. konfigurujac DiVXa). I nacieskasz render.

Napisano

Z tego co widze, to musisz troche pokombinowac nad blurem no i dziwi mnie ten "skok" pod koniec. ALe to mozna usunac w trackview. Wydaje mi sie ze problem musi lezec gdzies tu. Zrob sobie rendering do klatek, jak opisywalem wczesniej, potem obejrzyj klatka po klatce i zobacz w ktorej konkretnie sie wali. No i zobacz jaki kontroler ma przypisany ruch (obrot) miecza - czy jest to XYZ czy cos innego - ewentualnie zmien go. Sprawdz typ krzywych na wejsciu i wyjsciu z klatki kluczowej (prawy klawisz mysz na kluczu i properties). I walcz dalej.

Napisano

Ja mysle ze problem lezy w tym ze nie mam zielonego jak sie tu animuje co kolwiek sam wdizisz ze przeskakuje troce nie? pozatym to swiatlo to tez nie to co mialo byc nie wiem naprawde jak to zrobic

Napisano

Pzreskakiwanie to prawie na pewno efekt ustawien blura - kiedys usilowalem zrobic ladengo blura smigla wiec wiem jak to jest :-)

A co do jarzenia to wstaw w videopost lens effects glow.

Napisano

Hmmm no wiesz ale w tutku bylo o tym programie a co do ksiazki thx za linka ale za 65 zlotych ja sie sam anucze robic animke i jeszcze tanczyc baletmongolski;)

 

wogule mialby ktos czas zeby zrobic ajkas animke tkaiego meicza i udostepnic plik .3dsm ?bylbym w dzieczny:D

Napisano

Nie no inwestycja inwestycja ale autorzy tej ksiazki chyba zabrdzo sie cenia bo jesli bym wydal ta kwote za to co mozna zobaczyc w ksiazkach tego wydawnictwa w versji pdf to to z 10 zlotych warte jest no chyba ze pdf ma jakas okrojona wersje:D

Napisano

to co zrobiłeś to tylko podstawa miecza. Animacja jest... no dziwna, ale z tego już można zrobić miecz. Teraz musisz cofnąć się do takiego punktu w tutorialu, w którym zaczyna się praca z AE i użyć tego filmiku jako podstawy. Życzę powodzenia :)

Napisano

Blur wyglada dziwnie bo ta animacja byla b dziwna teraz jest juz a maire ok animacja [link ponizej] ale ejszcze nie ma efektow z Adobe After Effects 6.0

 

www.ldv3dsm.republika.pl/mieczol.avi

 

ej ludzie mam big problem robie animacje miecza w 3dsm zpaisuje np na pulpicie wlaczam Adobe After Effects 6.0 robie efekt ktory mnie interesuje i.....jak sie to zapisuje na film z 3dsm? lol normalnie robilem to ale teraz nie cche wyjsc biore w ae rendering ale nie zapisuje;/

Napisano

moze ktos napisac roz. mojego problemu? ja wruce za kilka dni do prac w 3dsm bo sa problemy z lciencja z gory thx

########################################################

fałszywy alarm trzeba bylo tylko reset zrobic:D ale prosba wyzej nadal aktualna

Napisano

Co do pytania do AE to otwierasz w AE nowy projekt, wciagasz klip z mieczem do AE, ladujesz go na timeline jaka warstwe i dalej dzialasz .....no troszke podobnie jak w photoshopie... na warstwach z ta roznica ze jeszcze dostosowujesz w funkcji czasu...

No i zapisujesz projekt...

 

Chyba o to ci chodzilo? Jak nie to sprecyzuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności