Gość Dragon223 Napisano 2 Grudzień 2004 Napisano 2 Grudzień 2004 Witam!! jest taka sprawa :-) wiem jak mniej więcej zrobić ogień i całą reszte ale jak można zrobić efekty oświetleniowe palącego się ognia próbowałem to zrobić za pomocą projektora w omni, jednak w czasie animacji łuna na ścianach się nie porusza proszę o pomoc.
Batou Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 Z tego co wiem tego typu efekty robi się ruszającym (drgającym, zależy jaki rodzaj ognia) omni z animowanym parametrem intensywności. Całą resztę efektu budują cienie i temperatura barwy światła. Np. w przypadku świecy będzie to 1800 K (piszę to bo w maxsie z tego co pamiętam jest możliwe podawanie barwy w ten właśnie sposób) Oczywiście do uzyskania super realistycznych efektów trzeba by było się posłużyć znacznie bardziej wyszukanymi metodami które wydłużają znacznie czas renderingu. Ale animowane omni jako źródło światła ogniska czy świeczki raczej wystarczy. Do tego warto włączyć cienie area i wygaszanie wraz z kwadratem odległości (w xsi nazywa się to light exponent). Zresztą wygaszania powinno się zawsze używać o ile nie jest to światło słoneczne czy światło księżyca.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się