Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Poruszony nowym newsem na stronie z serii "making of" a konkretnie jak zrobic hotel. Chcialem nabyc troche wiedzy na ten temat.. bo w/w tutorial jest baaardzo lakoniczny. Otoz zadziwilo mnie to ze model zostal najpierw wykonany w autocadzie a nie wczytany z rzutow na maxie... Widze ze autorowi zamierzony efekt w 100% sie udal i wg. jego modelowanie w autocadzie na duzy sens.. a juz tylko texturowanie i oswietlanie jest w maxie. Jak to jest u was? jakie sa za i przeciw? Ja do tej pory robilem wszystko w maxie na podstawie wczytanego rzutu za pomoca wall door winow itd...(max6). Jak jest prosciej? no i szybciej?

 

Gdzie moge znalezc jakies tutoriale nt. modelowania architektury na podstawie rzutow w autocadzie 200x ???

 

Wg. mnie ciecie klockow booleanowskimi operacjami w maxie.. mija sie troche z celem.. wychodzi ok jesli siatki obiektow sa tej samej gestosci... a jak widoac w tym making of tam hotel jest dosc zgrabnie pociety a raczej jego sciany itd.. nie ma niepotrzebnych linii itd.. wsystko jakby pozniej optymizowane.. super i to te same operacje!!! booleanowskie

 

dzieki

Penny

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 5,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  Penny napisał:

Jak to jest u was? jakie sa za i przeciw? Ja do tej pory robilem wszystko w maxie na podstawie wczytanego rzutu za pomoca wall door winow itd...(max6). Jak jest prosciej? no i szybciej?

Penny

Przepraszam, to w ogóle da się cokolwiek zrobić używając maxowych doors / windows? Zwykle trudności zaczynają się gdy mam coś takiego narysować - i to mówię jak najbardziej serio. Po prostu nie jestem w stanie zapanować nad tymi narzędziami.

Faktem jest, że na kasecie szkoleniowej, którą dostałem kiedyś do 3ds VIZa tak ładnie to wszystko pokazano - wszystko jednym ruchem myszy wstawiało się tam gdzie powinno - hmm pomyślałem, że chyba kupiłem jakiś wybrakowany software :\

 

W każdym razie wymodelowanie drzwi z boxa czy okna z maxowego splajna to czysta przyjemność, w ACadzie robiłem kiedyś okna głównie z brył, ale po konwersji wszystkich okien jako jednego obiektu (By Layer) niestety swoboda manipulacji w maxie znikała, zarzuciłem ten sposób dawno temu. W chwili obecnej zawsze 1okno = 1obiekt (lub jedna grupa obiektów)(lub obiekty linkowane do obiektu parent), co z tego, że namnoży się dziesiątki czy setki obiektów - wystarczy nadać odpowiednie nazewnictwo i po sprawie...

tyle o moich sposobach:)

 

  Penny napisał:

Wg. mnie ciecie klockow booleanowskimi operacjami w maxie.. mija sie troche z celem.. wychodzi ok jesli siatki obiektow sa tej samej gestosci... a jak widoac w tym making of tam hotel jest dosc zgrabnie pociety a raczej jego sciany itd.. nie ma niepotrzebnych linii itd.. wsystko jakby pozniej optymizowane.. super i to te same operacje!!! booleanowskie

 

dzieki

Penny

Rozumiem entuzjazm, ale nie ma się czym podniecać - modelowanie bryłowe ACIS jest w AutoCADzie już od wersji R13, a jeszcze bardziej usprawnione od wersji 2000 i nie nalezy go nawet próbować porównywać do klasycznego modelowania ściankowego (jak w 3dsmax)... ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności