Penny Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 Witam Poruszony nowym newsem na stronie z serii "making of" a konkretnie jak zrobic hotel. Chcialem nabyc troche wiedzy na ten temat.. bo w/w tutorial jest baaardzo lakoniczny. Otoz zadziwilo mnie to ze model zostal najpierw wykonany w autocadzie a nie wczytany z rzutow na maxie... Widze ze autorowi zamierzony efekt w 100% sie udal i wg. jego modelowanie w autocadzie na duzy sens.. a juz tylko texturowanie i oswietlanie jest w maxie. Jak to jest u was? jakie sa za i przeciw? Ja do tej pory robilem wszystko w maxie na podstawie wczytanego rzutu za pomoca wall door winow itd...(max6). Jak jest prosciej? no i szybciej? Gdzie moge znalezc jakies tutoriale nt. modelowania architektury na podstawie rzutow w autocadzie 200x ??? Wg. mnie ciecie klockow booleanowskimi operacjami w maxie.. mija sie troche z celem.. wychodzi ok jesli siatki obiektow sa tej samej gestosci... a jak widoac w tym making of tam hotel jest dosc zgrabnie pociety a raczej jego sciany itd.. nie ma niepotrzebnych linii itd.. wsystko jakby pozniej optymizowane.. super i to te same operacje!!! booleanowskie dzieki Penny
buczer Napisano 3 Grudzień 2004 Napisano 3 Grudzień 2004 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=9714 troche opinii
MareG Napisano 7 Grudzień 2004 Napisano 7 Grudzień 2004 Jak to jest u was? jakie sa za i przeciw? Ja do tej pory robilem wszystko w maxie na podstawie wczytanego rzutu za pomoca wall door winow itd...(max6). Jak jest prosciej? no i szybciej? Penny Przepraszam, to w ogóle da się cokolwiek zrobić używając maxowych doors / windows? Zwykle trudności zaczynają się gdy mam coś takiego narysować - i to mówię jak najbardziej serio. Po prostu nie jestem w stanie zapanować nad tymi narzędziami. Faktem jest, że na kasecie szkoleniowej, którą dostałem kiedyś do 3ds VIZa tak ładnie to wszystko pokazano - wszystko jednym ruchem myszy wstawiało się tam gdzie powinno - hmm pomyślałem, że chyba kupiłem jakiś wybrakowany software :\ W każdym razie wymodelowanie drzwi z boxa czy okna z maxowego splajna to czysta przyjemność, w ACadzie robiłem kiedyś okna głównie z brył, ale po konwersji wszystkich okien jako jednego obiektu (By Layer) niestety swoboda manipulacji w maxie znikała, zarzuciłem ten sposób dawno temu. W chwili obecnej zawsze 1okno = 1obiekt (lub jedna grupa obiektów)(lub obiekty linkowane do obiektu parent), co z tego, że namnoży się dziesiątki czy setki obiektów - wystarczy nadać odpowiednie nazewnictwo i po sprawie... tyle o moich sposobach:) Wg. mnie ciecie klockow booleanowskimi operacjami w maxie.. mija sie troche z celem.. wychodzi ok jesli siatki obiektow sa tej samej gestosci... a jak widoac w tym making of tam hotel jest dosc zgrabnie pociety a raczej jego sciany itd.. nie ma niepotrzebnych linii itd.. wsystko jakby pozniej optymizowane.. super i to te same operacje!!! booleanowskie dzieki Penny Rozumiem entuzjazm, ale nie ma się czym podniecać - modelowanie bryłowe ACIS jest w AutoCADzie już od wersji R13, a jeszcze bardziej usprawnione od wersji 2000 i nie nalezy go nawet próbować porównywać do klasycznego modelowania ściankowego (jak w 3dsmax)... ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się