Skocz do zawartości

czemu to jest takie wolne???


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej. Własnie przesiadam się z brasila na mentala, no bo jest zintegrowany więc nie ma co.

A więc problem jest taki, gdy zaznaczam gi to nie generuje mi i tak odbić świateł, obiekty dalej są ciemne z odwrotnej strony niz pada na nie bezpośrednio światło. Gdy zaznaczam final gather to jest tak potworne zwolnienie renderingu że szok!! i tak nie widze poprawy w renderach.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Własnie przesiadam się z brasila na mentala, no bo jest zintegrowany
To nie jest żaden powód.

 

zaznaczam gi to nie generuje mi i tak odbić świateł, obiekty dalej są ciemne z odwrotnej strony niz pada na nie bezpośrednio światło.

Musisz ustawić odpowienio dużą ilość energii, utworzyć w scenie światło generujące photon`y i włączyć [GI] w F10.

 

Gdy zaznaczam final gather to jest tak potworne zwolnienie renderingu że szok!!
"Ten typ tak ma" :/

ale można to trochę ograniczyć, odpowiednio ustawiając parametry (razem z [GI])

- - - -

Mental ray to nie jest renderer, w którym po włączeniu wszystkiego dostaniesz doskonałą jakość, trzeba się przy nim trochę zmęczyć, by osiągnąć zamierzony rezultat.

= = = =

 

ps. jeżeli chcesz się trochę nauczyć: .:kliknij tutaj:.

Napisano

a do tego wysztkiego należałoby używać materiałów z bibliotek mentala

poprawia to np. interakcje z fotonami itp. no i sa poprawne fizycznie (dgs, dialectric)

Napisano

Wbrew pozorom Mental ray nie jest az taki wolny jak sie wydaje. Uzywam Brazila i Mental raya mozna powiedziec sluzbowo wiec nie tylko do zabawy i dochodze do takich wnioskow: Brazil owszem jest szybki ale jesli mamy do wyrenderowania animacje to mental ray okazal sie szybszy a to za sprawa jego mozliwosci zapisywania fg pointsow a w max 7 takze gi pointsow. Komputer bazujacy na na wygenerowanym juz pliku fg i gi nastepne klatki liczy juz bardzo szybko doliczajac sobie tylko czesc fg punktow wynikajacych z ruchy w kadrze. Na potrzeby szybkiego renderingu probowalem takze aby kilka kompoterow liczacych ta sama animacje ale w innych przedzialach klatkowych ( nie jest to rendering sieciowy) kozystaly z jednego pliku fg point umieszczonego na serwerze. Po zlozeniu okazalo sie ze nie ma zadnych bledow zwiazanych z przeliczaniem global illumination i final ghater. Z moich doswiadczen wynika ze Mental Ray niegdy nie popelnil takich bledow co zdazalo sie rzadko Brazilowi a bardzo czesto (o ile pamietam to zawsze!:) Final Renderowi.

Pozdrawiam

Napisano

Ładowanie FG z pliku przy animacji nie wygląda tak różowo, gdy obiekty w scenie poruszają się względem siebie- powstają "bug`i", przynajmniej w wersji 6, którą posiadam.

Napisano

greg: w wersji z maxa 7 nie zauważyłem bugów, ale jak się porusza to zdaje się, że prawie od nowa liczy punkty, ale to jescze zależy jak dużo się rusza, jeśli jeździ tylko box po wielkiej skomplikowanej scenie, to nie jest długo i bugi nie powstają :)

Napisano

zauważyłem ze ze skylightem ejst tak samo jak u ciebie, ale zanimowałem sobie scenke prostą, boxy w boxie z odwróconymi normlami, jedno omni -> ruszające się, kamerka się rusza i GI + FG, i jakichś tam bógów nie wynikających z jakości samplowania nie zauważyłem, aczkolwiek przy używaniu skylighta faktycznie coś jest nie tak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności