Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witamy serdecznie!

 

Rusza kolejna, ósma, edycja Bitwy3D. Znów jest to Bitwa w której Waszym zadaniem jest stworzenie nieruchomego renderingu, który będzie najlepiej przedstawiał owoc długotrwałej pracy.

 

Z wcześniej przygotowanych tematów został przez Was wybrany jeden. Grono moderatorów postanowiło dodać również jeden temat od siebie, który również został wyłoniony w drodze głosowania.

 

 

Tematami pierwszej w 2005 roku Bitwy3D są

 

"Zapomniane Miejsca"

 

"Wyścig"

 

 

Nie chcemy Wam nic narzucać, zatem tematy nie są opatrzone żadnym komentarzem. Tu działa tylko i wyłącznie Wasza wyobraźnia, a temat przedstawiacie tak jak tylko to sobie wymarzycie. Dobór techniki tworzenia jak i narzędzi również należy do Was.

 

Podobnie jest i z charakterem pracy. Może być zarówno smutny jak i wesoły, jak i każdy inny pomiędzy tymi dwoma.

 

 

Warto również zastanowić się nie tylko nad samym procesem modelowania, ale również i oświetleniem oraz ciekawą kompozycją. Na pewno sprawne połączenie tych walorów uatrakcyjni efekt końcowy Waszych dzieł.

Wszystkie elementy pracy będą brane pod uwagę podczas oceniania, zatem prace jak zawsze powinny być dopieszczone i zapięte na ostatni guzik. Pamiętajcie, że czujnym oczom jury żadne niedociągnięcie nie umknie.

 

Niech zatem nowa edycja ruszy z nowymi tematami, nowymi pomysłami, nowymi uczestnikami i nowymi, jeszcze lepszymi małymi dziełami sztuki :).

 

Życzymy powodzenia, udanych renderów i zapraszamy serdecznie do wzięcia udziału :)

EDIT: Ze wzlgędu na nową opcję forum jaką są miniaturki, prosimy osoby zakłądające wątek o aktualizowanie pierwszego postu i jego załącznika co jakiś czas.

 

 

Jury/Zespół zajmujący się bitwą

 

Oto skład jury, które dokona oceny prac po ukończeniu Bitwy3D:

- Pascal Blanche

- Adrian Kajda (Adek)

- Rafał Kidziński (Gotham)

- Łukasz Pazera (Pazur)

- Steven Stahlberg

- Marcin Waśko

- Rafał Wojtunik (biglebowsky)

 

Zespół zamjujący się bitwą:

- Leru - organizacja bitwy, kontakt z jury

- VGT - pomoc w przygotowaniu

- Leander - przygotowanie panelu jury, pomoc w przygotowaniu, ochrona VIP`ów

 

 

Terminy

 

18-01-2005 - rozpoczęcie bitwy

18-04-2005 - z wątków uczestników zostanie pobrany plik prezentujący aktualny stan pracy i jury przyzna nominacje w ilości zależnej od poziomu prac. Lista osób nominowanych zostanie ogłoszona w ciągu tygodnia, a czas pozostały do zamknięcia konkursu będzie można wykorzystać na dopieszczenie swojej pracy.

 

02-05-2005 - termin zamknięcia tej edycji. Nominowane prace trafią do jury i w ciągu 3 tygodni na stronie www.max3d.pl zostaną ogłoszone wyniki.

 

Grand Prix. Jest to główna nagroda. Praca autora zostaje dodana do

specjalnej galerii (zwycięzców).

 

Dwa wyróżnienia. Są to odpowiedniki dwóch kolejnych miejsc. Prace autorów są

umieszczane w galerii zwycięzców jako prace wyróżnione.

 

Dodatkowo po zamknięciu bitwy, równolegle z odbywającym się głosowaniem jury, na forum zostanie utworzona sonda, w której użytkownicy będą mogli głosować na ich zdaniem najlepszą prace (spośród nominowanych) tym samym wręczając nagrodę publiczności.

 

 

Jak wziąć udział w bitwie:

 

Aby moc uczestniczyć w bitwie musisz mięć swoje konto na forum, w tym celu wejdź na forum, skorzystaj z opcji stworzenia nowego użytkownika (http://max3d.pl/forum/register.php?). Po czym w katalogu 3D Challenge skorzystaj z opcji dodaj nowy temat. Temat wpisz zgodnie ze schematem:

 

Nazwa tematu: Tytuł swojej pracy

 

W trakcie realizacji swojego projektu powinieneś (powinnaś) dodawać możliwie dużo obrazków z pracy (postepy w modelowaniu, tekstury, próbne rendery itd.). Masz do dyspozycji dwie metody Attach (dostępna na dole panelu tworzenia tematu/odpowiedzi) i Link (Ikonka gór w tymże panelu). Pamiętaj o nie przekraczaniu 80 KB przy korzystaniu z Attach. Oczywiście jeśli nie można utworzyć pliku bez widocznych zniekształceń wprowadzonych przez algorytm kompresji wtedy korzystajcie z metody Link to umieszczajcie je na jakimś darmowym FTP. Założenie takiego konta zajmuje nie więcej niż 5 min. (z zegarkiem w ręku), a ogranicza się do założenia e-maila i rozszerzenia jego o konto FTP.

 

Taka ofertę ma np. onet. Po założeniu takiego konta dostajecie kilka MB do użytkowania. Potem możecie tam umieszczać pliki praktycznie bez ograniczeń, a w swojej bitwie dodawać ich URL. Baza linków do darmowych serwerów znajduje się tu http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=5899.

 

W razie wątpliwości pytania można kierować do prowadzącego bitwę, lub zadać je w temacie "propozycje przyszłych tematów / uwagi".

 

 

Regulamin:

 

W konkursie. mogą brać udział zarówno pojedynczy graficy jak i zdeklarowane zespoły. Ze względu na długi czas przeznaczony na bitwę jak i charakterystykę tematu wszystkie prace będą oceniane w ten sam sposób.Wszystkie projekty musza być prowadzone na forum w zakładce z tematem odpowiadającym wybranemu przez użytkownika. Zaleca się także możliwie częste aktualizacje prezentujące postępy w pracy (siatki, renderingi próbne, pomysły etc.) W prowadzonej bitwie w pierwszym postcie (można dodać później poprzez edycję) należy umieścić króciutki tekst który będzie widoczny dla Jury razem z pracami do oceny. Należy w nim przybliżyć założenia swojego projektu, określić czy jest się twórcą projektu czy też opiera się go na czyimś projekcie i czy w scenie zostały użyte zdjęcia (jako tekstury, jeśli były tylko referencjami to nie należy tego pisać). Tekst ten będzie widoczny dla jury w języku angielskim. W razie nie znajomości tego języka wystarczy go napisać w języku polskim i poinformować o tym moderatora bitwy a jeden z tłumaczy współpracujących z serwisem max3d.pl przetłumaczy go na język docelowy. Tekst ten należy umieścić w swojej bitwie najpóźniej na cztery dni przed podsumowaniem (czas potrzebny dla tłumaczy).

 

Do konkursu może przystąpić każdy. Zgłoszenie może nastąpić najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem podsumowania.

 

Po podsumowaniu każdy bogatszy o ocenę i komentarze Jury może kontynuować swój projekt (trzeba o tym poinformować jednego z moderatorów działu bitwa).

 

Prace musza być zgodne z założeniami/zasadami tematu. Często specyfika danego tematu będzie wprowadzać pewne ograniczenia i wymuszać kierunek rozumowania twórcy, prace niezgodne z tymi zagadnieniami nie będą brane pod uwagę podczas podsumowania (autor zostanie wcześniej uprzedzony i dostanie czas na zmianę pracy).

 

Prace można wykonywać w dowolnym wybranym przez siebie programie do 3d, a także dowolną, wybraną przez siebie metodą.

 

 

Nagrody:

 

Na zwycięzcę lub jeden z zespołów czekają materiały szkoleniowe mental4ever (http://www.max3d.pl/art16-mental4ever/index.php) oraz film" Katedra" na DVD z własnoręcznym podpisem Tomka Bagińskiego. Pysznie!

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności