Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam parę modeli locków lego - ze wszystkimi szczegółami. Chciałbym je udostępnić w postaci plugin'u - pokazane są miniaturki wszystkich i po kliknięciu pojawia się ten obiekt, jak to jest w programie BlockCAD. W jaki sposób mogę zrealizować mój pomysł?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli chcesz je udostepnic to najprosciej przekonwertowac do formatu czytanego przez maxa. Jesli koniecznie chcesz robic to pluginem to musisz z poziomu kodu tworzyc cala geometrie od zera. Nie polecam tej metody, bo plik ze zrodlem moze zrobic sie strasznie duzy jesli modele sa skomplikowane i jest ich duzo. W helpie do max scriptu zerknij do rozdzialu "Scripted SimpleObject Plug-ins", tam jest pokazane jak robi sie takie rzeczy.

Mozesz to zrobic jeszcze inaczej, nacisniecie konkretnej miniaturki powoduje zaimportowanie pliku z tym modelem, wydaje mi sie ze tak byloby najprosciej.

Napisano

Na przyklad tak:

utility test01 "test"
(
button imgTest images:#("c:/temp/pic.bmp",undefined,1,1,1,1,1)

on imgTest pressed do importFile "c:/temp/box.3ds"
)

Wystarczy ze pozmieniasz odpowiednie sciezki i zrobisz guzik i bitmape dla kazdego obiektu.

Napisano
  • Autor

To w takim razie, jeśli mam np. 20 obiektów to muszą być w oddzielnych plikach, jeśli chcę zaimportować tylko wybrane? Czy da się jakoś je wywołać przez Maxscript?

Napisano

O ile wiem nie mozna zaimportowac tylko czesci obiektow z jakiegos pliku, ale mozna zrobic merge wybranych obiektow z pliku max.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności