Napisano 9 Luty 200520 l cze, robie scenke gdzie obiekty w dalszej części planu to zwykła fotka. Wstawiona w materiał editor jako environment, mapping screen i przeciągnięta do okienka (tego pod klawiszem 8). Łdanie sie to komponuje z obiektami ale przy renderingu (max6 + mental ray), szklany walec nie załamuje obrazu z tła... szkło robiłem z materiału raytrace, glass phen i mental material i zawsze to samo, szklanego walca na tle environment map nawet nie widac (tylko lekie refleksy), natomiast obiekty z texturami załamują się i odbijają jak trzeba. Wygląda to jak by odcięto moją szklaną bryłę na styku obiektów i bitmapki z tła... Co zrobić żeby szkło załamywało tło?? światło mam skylight z kolorem z mapy env. cylinder maping) + jakieś spoty dla refleksów. final gather 500 sampli reszta default z góry dziękówa!!
Napisano 9 Luty 200520 l Autor ta, probowalem z Use scene env. dla skylighta i tez kupa, na dodatek mapka z tla naklada sie na obiekty i wygląd sceny jest fatalny... wsadzilem do skylighta oddzielna mape (ten samobrazek ale z mapowaniem sferycznym) i scena jest poprawnie oswietlona ale tlo nadal sie nie zalamuje... bieda :( Trace depth dla gatera i renderingu mam wysoki (sum kolo 20 bo w moim szkle plywa woda a w wodzie plywa szklo i w nim tez cos chluypocze :)
Napisano 9 Luty 200520 l no nie wiem moze to nire pro sposob ale mozesz dac plane'a z tlem z opcja selfillumination-powinno zadzialac
Napisano 9 Luty 200520 l Autor powinno, ale jak wykluczyc plane z iluminacji skylighta??? bo ja go musze miec zeby swiecil wlasnie z bitmapy a nie konkretnego koloru a od tego swiatla plane robi sie fioletowy... w properitesach wywalilem wszytsko z mental ray zakladki i adv illumination a plane nadal jest oswietlany przez sky lighta...
Napisano 9 Luty 200520 l ja wywalilem z zakladki mr wszystkie globale i chyba wyglad a na to ze jest oswietlony ok...
Napisano 9 Luty 200520 l Tlo nie zalamuje sie na szklanym walcu poniewaz envirnament mnie moze byc mapowany screenem. Wystarczy zmienic mapowanie na cylindryczne lub inne.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto