ciapaty Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 cze, robie scenke gdzie obiekty w dalszej części planu to zwykła fotka. Wstawiona w materiał editor jako environment, mapping screen i przeciągnięta do okienka (tego pod klawiszem 8). Łdanie sie to komponuje z obiektami ale przy renderingu (max6 + mental ray), szklany walec nie załamuje obrazu z tła... szkło robiłem z materiału raytrace, glass phen i mental material i zawsze to samo, szklanego walca na tle environment map nawet nie widac (tylko lekie refleksy), natomiast obiekty z texturami załamują się i odbijają jak trzeba. Wygląda to jak by odcięto moją szklaną bryłę na styku obiektów i bitmapki z tła... Co zrobić żeby szkło załamywało tło?? światło mam skylight z kolorem z mapy env. cylinder maping) + jakieś spoty dla refleksów. final gather 500 sampli reszta default z góry dziękówa!!
Piotr Dobosz Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 a zaznaczyles w skylightcie enviroment? pozdrawiam
ciapaty Napisano 9 Luty 2005 Autor Napisano 9 Luty 2005 ta, probowalem z Use scene env. dla skylighta i tez kupa, na dodatek mapka z tla naklada sie na obiekty i wygląd sceny jest fatalny... wsadzilem do skylighta oddzielna mape (ten samobrazek ale z mapowaniem sferycznym) i scena jest poprawnie oswietlona ale tlo nadal sie nie zalamuje... bieda :( Trace depth dla gatera i renderingu mam wysoki (sum kolo 20 bo w moim szkle plywa woda a w wodzie plywa szklo i w nim tez cos chluypocze :)
Tomek Kosiorek Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 no nie wiem moze to nire pro sposob ale mozesz dac plane'a z tlem z opcja selfillumination-powinno zadzialac
ciapaty Napisano 9 Luty 2005 Autor Napisano 9 Luty 2005 powinno, ale jak wykluczyc plane z iluminacji skylighta??? bo ja go musze miec zeby swiecil wlasnie z bitmapy a nie konkretnego koloru a od tego swiatla plane robi sie fioletowy... w properitesach wywalilem wszytsko z mental ray zakladki i adv illumination a plane nadal jest oswietlany przez sky lighta...
Tomek Kosiorek Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 ja wywalilem z zakladki mr wszystkie globale i chyba wyglad a na to ze jest oswietlony ok...
southside Napisano 9 Luty 2005 Napisano 9 Luty 2005 Tlo nie zalamuje sie na szklanym walcu poniewaz envirnament mnie moze byc mapowany screenem. Wystarczy zmienic mapowanie na cylindryczne lub inne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się