domel31 Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Mam problem i niewiem jak sobie znim poradzic, otóż mam model szachownicy razem z wymodelowanymi szachami. Chodzi o to ze ustawiam renderowanie w brazilu tak jak tutaj: oraz to sa ustawienia w renderze natomiast na scenie nie mam zadnego swiatla omni ani innego. Szachy maja nalozone texturki na siebie car paint ktore po renderze w edit matrial wygladaja tak: Problem: Po wyrenderowaniu scenki nie widze odbic swiatla i mozna powiedziec ze bump mapingu. PYTANIE: Jak ustawic scene jakie dodac swiatla do niej, aby materialy wygladaly jak by byly po lakierowane. Moze powinienem miec inna texturke. Prosze o wytlumaczenie łopatologiczne. Mile widziane screeny do poszczegolnych ustawien. Dziekuje z góry wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam
Marcin Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 pytanie retoryczne : co sie w nich ma odbijac jak masz czarny evoirment ? i daj jakiegos target spota w strone tej sceny tylko kolor nie biały (lekko beżowy) i zmniejsz indensity ...
Salvator Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 chyba mu chodzi o specular Marcin :> a nie widzisz, ponieważ masz rozproszone światło.
domel31 Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 Chodzi mi o to zeby sie nawet swiatlo odbijalo?? Jak to zrobic!! Ps: Co sadzicie na temat tych szaszków??
Wjr Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 bo trzeba dodac swiatla brazila albo jakies inne. Samo skylight ci nic nie da. Jak widze na screenach nawet nie zaznaczyles zadnej opcji bump mappingu(a tak sie o niej rozpisujesz i biadolisz), a tak pozatym to bylo pare artykulow na ten temat, wiec moze poszukaj czegos a nie od razu gotowe rozwiazania. I odznacz caustics, a juz na pewno volumetrics, bo nie przypuszczam, bys uzywal jakichs snopow swiatla w scenie. Do odbijania uzyj materialu Brasil Basic Mtl, bo chyba daje najlepsze rezultaty
domel31 Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 No znalazlem kilka artykulow ale niewiem czemu jak daje omni i wlanczam w nim Brazil Ray Shadow to mam czarny ekran :( Boze pozatym tak duzo jest postow ze sam niewiem juz o co chodzi. Pozatym na brazilu siedze 2 dzien:( Update 18:19 Pasnowie dodalem swiatło omni ustawilem jakies dziwne ustawienia i wyszedl mi taki render. Czyli widac juz odbicie swiatla o ktore mi chodzilo nie widze jeszcze takie jakie chcialem uzyskac ale akos do tego dojde. Pojawil sie problem taki ze nie mam przy omni takich miekkich cieni jak przy skylight Co moge zrobic aby uzyskac Miekki CieN?? POMOCY
mirach Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Zeby miec miekki cien to uzyj Area Light I jedna uwaga, zmien sobie probkowanie Global Ilumination na -3, 0 bo przy 0,0 to bedziesz mial strasznie dlugie rendery
domel31 Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 mam dlugie rendery ale ladniej wychodza cienie :] a oto mi chodzi UPGRADE: Ale dokladnie jaki arena light i gdzie?? Chodzi o to ze mam dac Omni swiatlo i w zakladce wybrac zamiast Brazil Ray Shadow- cos innego Czy Po wybraniu Brazil Ray Shadow - jakis modyfikator zmienic na arena Light ??? Prosze napiszcie mi dokladnie jakby kroczkami gdzie co mam dac?? Wtenczas zapamietam juz i bede wiedzial.
mirach Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Zamiast spota czy cos takiego tworzysz Brazil Light i w typie wybieraasz Rectangle Area lub Disc Area. Im wieksze wymiary bedzie mialo te swiatlo tym cienie beda bardziej rozmyte. Skoro lubisz dlugie rendery i dobre cienie to musisz pamietac ze Area Light ma jeszcze ilosc probek i wielkosc bledu, im wiecej probek i mniejszy dopuszczalny blad tym lepsze cienie i dluzszy render. A co do probkowania. To o wiele bardziej sie oplaca ustawic -3,0 czy -3,1 jak kto tam lubi i zwiekszyc kontrast. Wtedy powinno byc szybciej ciut a cienie nadal powinny byc dobre. Ale jak masz czas i dobry sprzet to poeksperymentuj sobie, to chyba najlepszy sposob na nauczenie sie.
domel31 Napisano 9 Marzec 2005 Autor Napisano 9 Marzec 2005 Panowie robie tak ze do scenki dorzucam 3 swiatla Omni ->brazil ray shadow i w type zmieniam na Rectangle Area lub Disc Area ustawnia zostawiam standardowe. I niewiem dlaczego ale swiatlo mi sie generuje tylko na pionkach a na blat juz swiatlo nie pada dlaczego?? Ponizej jest render najnizszym poziomem wykonany zebyscie zobaczyli o co chodzi, nic nie daje zwiekszenie opcji renderu na wieksze. Zawsze swiatlo jest tylko na pionkach. Pomozcie Mi prosze
mirach Napisano 9 Marzec 2005 Napisano 9 Marzec 2005 Zmienianie opcji renderu na wieksza jakosc nic nie daje w takich wypadkach. A prawde moowiac nie mam zielonego pojecia co namieszales w scenie. I taka drobna uwaga, zamieszczaj mniejsze rendery na forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się