Maff Napisano 7 Maj 2003 Napisano 7 Maj 2003 Kratę, kratownicę, etc... chodzi o to ze chcialbym np. zrobić BOX\'a zeby zamiast kostki mieć po prostu same krawędzie przekroju np. walca... wiem ze mozna uzyc tekstury Wireframe, ale wtedy nie mam kontroli nad tym jak to ma wygladac.. I dlatego pytanie czy jest funkcja do robienia takich rzeczy? Bo wtedy to kretę można zrobić np. tworząc plane\'a z segmentami (np. 5x5) i juz mammy ladna krate....
MareG Napisano 7 Maj 2003 Napisano 7 Maj 2003 Jesli nie zalezy Ci na tym by wszystkie scianki konstrukcji (szkieletu) byly polaczone to zrob to na dwa sposoby: 1. stworz BOX,a np 5x5x5, przekonwertuj na Editable Mesh lub Poly, przejdz do struktury EDGE, zaznacz wszystkie krawedzie i uzyj \"Create shape from edges\" - uzyskasz siatke ze splajnow na podstawie krawedzi obiektu, dalej wlacz Renderable w ustawieniach Editable spline i otrzymasz szkielet boxa z prawdziwych obiektow 3d. Mozesz to potem przeksztalcic na Poly albo Mesh i dalej dzialac, deformowac itd. Gdybys chcial polaczyc wszystkie \"rurki\" szkieletu to musisz uzyc Booleana, ale obawiam sie ze dojdzie do strasznej rzezni wtedy - wiesz jak dziala maxowy Boolean [no] 2. Jest plugin o nazwie Surf-It, ktory tworzy bryly takie jak standardowe prymitywy (box, cylinder itd.) jednak tworzy je tylko ze splajnow, wiec po narysowaniu bryly BOXa, przekonwertuj go na editable Spline i rowniez wlacz RENDERABLE, dlalej jak w pkt. 1 Mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo - to tylko tak skomplikowanie wyglada \"na pismie\", w rzeczywistosci to bardzo prosty zabieg. pozdr Marek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się