Dead Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 witam, zrobilem taki oto modelik (jeszcze nie dokonczony ale mniejsza z tym) i mam problem. Żarówki sa podzielone na 2 części na świecąca i nie świecąca :) i w środku każdej żarówki jest vraylight plane 2x2cm z invisible i double sided (reszta tak jak bylo standardowo). Dałem także exclude cześci świecącej i teoretycznie powinno dzialać... (przynajmniej tak mi sie wydaje). 1 obrazek: całość oświetlona omni bez cieni + vraylights w zarowkach 2 obrazek: same vraylighty włączone (jak widac jedyne co oświetla to vraylightmtl na częsciach swiecących zarowek) I co byście poradzili żeby to chciało świecic ?
AGmakonts Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 Może włącz GI?? a zresztą podaj ustawienia rendera
Bobby_digital Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 wszystko dziala jak nalezy. wez pod uwage ze intensity maleje wraz z odlegscia. i to kwadratowo. chyba ze zaznaczysz no decay.
Dead Napisano 10 Kwiecień 2005 Autor Napisano 10 Kwiecień 2005 wszystko dziala jak nalezy. wez pod uwage ze intensity maleje wraz z odlegscia. i to kwadratowo. chyba ze zaznaczysz no decay. no decay dziala :) thx tylko teraz troche dlugo sie renderuje...
Dead Napisano 11 Kwiecień 2005 Autor Napisano 11 Kwiecień 2005 kożystajac z okazji ze już tu jest topic i zeby niezaśmiecać ma ktoś jakis patent na szkło które zrobilo się troche zabardzo ciemne ?
Bobby_digital Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 sprawdz czy masz zaznaczone affect shadows. oraz czy fog color niezmieniles
Dead Napisano 11 Kwiecień 2005 Autor Napisano 11 Kwiecień 2005 sprawdz czy masz zaznaczone affect shadows. oraz czy fog color niezmieniles fog color jest ustawiony na biały, affect shadows tez jest wlaczone, jak wyłączylem affect shadows to przy 2x omni bylo tak samo :( acha material szkła jest sciagniety z vray.info EDIT: http://www.vray.info/topics/t0068.asp - to tez nie pomaga :/
Bobby_digital Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 jak renderujesz ? tzn z gi on ? i jaka gi method ?
Dead Napisano 11 Kwiecień 2005 Autor Napisano 11 Kwiecień 2005 jak renderujesz ? tzn z gi on ? i jaka gi method ? ten render wyzej byl z gi przez to tak dlugo ;] co do method to ..emm... nie wiem co zabardzo napisac :) znaczy sie jesli chodzi ci o to co mam w first i second bounces to w first irradiance map a second to photon map. mialo byc na podstawie tego tutoriala (ta część z The CornelBox) -> http://www.vrayrender.com/stuff/PMapTutorial/ a czy to to moze byc wina tego ze ta zarowka jest podzielona na 3 czesci i tam jest szkło - chrom - szkło ? moze ten chrom cos nie teges. jutro sproboje bez chromu
Bobby_digital Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 moze.. IOR daj na 1 bo pewnie nie ma grubosci to szklo. tzn model tej zarowki.
Dead Napisano 11 Kwiecień 2005 Autor Napisano 11 Kwiecień 2005 moze.. IOR daj na 1 bo pewnie nie ma grubosci to szklo. tzn model tej zarowki. heh thx znowu :) dziala, co do żarówki... jeśli bym dał pomniejszoną zarówke do srodka i to poskladal w jedno z tym samym materialem i z IOR 1.5 albo cos kolo tego to powinno byc dobrze ? czy moze wyjść jakies szkło podobne do tego ?
Bobby_digital Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 no bedzie poprawniej :) ale duzej roznicy nie bedzie... bo jaka grubosc moze miec to szklo w zarowce ? 0.5 mm ? no ale mozez sprobowac :) tymbadziej jesli planujesz jakies zblizenia robic na zarowki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się