Skocz do zawartości

Edycja splinow - dwa problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na poczatek zaznacze, ze jestem poczatkujacym maxiowcem. To znaczy jakies tam podstawowe podstawy juz lykam. Jakies prymitywy, czy podstawowa edycje polygonow. Ale mam dwa problemy ze splajnami, ktore mi spedzaja sen z powiek. Oto one:

 

1. Probuje z tutoriala:

 

http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs137/elise.htm

 

stworzyc auto. Tylko mam rzuty innego auta - Audi TT. Obrysowuje je splinami w rzucie z boku, przechodze do widoku z gory, i... okazuje sie, ze spliny uciekly gdzies daleko w bok. Przesuwam pracowicie wszystkie punkty na wlasciwe miejsca, dorysowuje obrys w widoku z gory, przechodze do widoku z przodu lub z boku i znow okazuje sie, ze splajny pouciekaly w diably. Znow trzeba przesuwac o cale kilometry. Czy istnieje jakas metoda, zeby one tak nie uciekaly? Jak rysuje w widoku z gory, to w widoku z gory sa OK, a w ionnych widokach po prostu sa nie tam, gdzie powinny.

 

2. Drugi problem - Obrysowuje jakis ksztalt. Chce dodac do niego jakies szczegoly. Wstawiam punkty narzedziem Refine, nastepnie wlaczam Snap 3D a w jego ustawieniach przyciaganie do Vertexow. Teraz w panelu edycji vertexow wybieram Create Line. Chce stworzyc nowa linie miedzy wstawionymi vertexami, ale okazuje sie, ze... Snap widzi vertexy stworzone w czasie tworzenia krzywych, ale nie widzi vertexow stworzonych przy pomocy Refine. I nie moge nowej linii do nich przyciagnac :( Jak w pierwszym problemie - krzywa wychodzi gdzies calkiem z boku i musze recznie bardzo precyzyjnie ja przesuwac we wszystkich widokach :(

Co robie zle? Jak zmusic te krzywe do pojawiania sie tam, gdzie ja chce?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

heh ... wlasnie snapem ... tylko i tylko snapem ... jak ci nie dziala to moze masz ten radius snapa za maly ustawiony ...

 

snap vertex przyczepi sie do kazdego wertexa ... po refine czy tez przed ...

Napisano

W takim razie jeszcze jedno pytanko. Czy istnieje mozliwosc poprawienia wyswietlania tekstur we viewportach? Mam jakiegos tam bluprinta (tak to sie chyba nazywa). Jak wyswietlam go w windowsie, to jest piekny. Idealnie wyrazny. A jak go naloze na plane i umieszcze w maxie, to robi sie rozmyty ze ledwo cos widac.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności