Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Ja dopiero zaczynam zabawe z grafiką 3D i jestem w tym temacie zielony...

Potrzebuje pomocy w jednej sprawie otóż: chciałbym zrobic nieduże logo dla mojego kolegi, wymysliłem ze była by to taka nieduza planetka np. Ziemia i zeby wokoł niej kreciłsie tekst jesgo Ksywka Bardzo prosiłbym o porady jak to zrobić. Z gory dziekuje Rafał

 

Ps. moj nr. gg

2743290

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

 

1) Stwórz sferę, oteksturuj ją

 

2) Stwórz tekst, wytłocz go

 

3) Wygnij tekst tak, aby pasowal do krzywizny okręgu, po którym będzie latał

 

4) Ustaw punkt obrotu tekstu w środku sfery

 

5) Włącz Auto Key

 

6) Przesuń suwak czasu do 50 klatki i obróć tekst o 180 stopni wokół osi obrotu

 

7) Teraz przesuń do 100 klatki i obróć o następne 180 stopni w tym samym kierunku (powrócisz do pozycji wyjściowej, obiegając całą orbitę)

 

8) Wyłącz Auto Key i odtwórz animację

 

To oczywiście najprymitywniejsza metoda, ale powinna dać efekt o który Ci chodzi. Jednak sugerowałbym, abyś coś sobie poczytał, np. tutoriale dołączone do 3ds, lub jakąś książkę. Osobiście doradzam (jeśli chcesz się zająć 3ds na poważnie) "3ds max 5. Projekty i Rozwiązania" wydaną przez Helion. Kosztuje 99 zł, ale w/g mnie warta jest każdej złotówki.

Napisano

a jakby kolega nie wiedzial, to:

wytloczenie -> modyfikator Extrude

wygiecie -> modyfikator Bend

punkt obrotu -> Pivot Point

 

teraz wystarczy poszukac w Helpie maxa (znasz chyba angielski) i znalezc dodatkowe informacje o uzywaniu tych narzedzi :)

Napisano

hmm nie wiem jak ustawic tego punktu obrotu tekstu,tak by sie obracal wokol planety :/ mi sie obraca wokol wlasnej osi :(

Napisano

Jeśli jeszcze nie znalazleś jak przesunąć pivot point, to na listwie z prawego boku ekranu, tam gdzie masz zakładkę do tworzenia (create) różnych rzeczy jest też zakładka hierarchy, a w niej jednym z pierwszych przycisków jest "affect pivot only". Klikasz ten przycisk, pojawi Ci się wtedy (w polach widokowych) taki inny układ współrzędnych, przesuwasz go gdzie chcesz (czyli w obecnym wypadku do środka kuli), ponownie klikasz na "affect pivot only" aby go odznaczyć i gotowe, przemieściłeś własnie środek układu współrzędnych dla napisu. Aha, to wszystko robisz mając zaznaczony napis.

 

Jakby coś jeszcze było niejasne to pisz

 

Pozdrawiam

Napisano

Juz wiem ! Dzieki Wielkie Naprawde :)

Napisano

Nie ma sprawy :))

 

Tak przy okazji, to zerknij na tutoriale dołączone do 3ds 7. W dziale animation and effects (czy jakoś podobnie) jest tutorial o robieniu animowanego loga. Myślę, że mogłby Ci się przydać, bo jest to projekt bardzo podobny do Twojego i pokazane jest jak uzyskać parę fajnych efektów (światło wolumetryczne, efekt mgły i parę innych fajnych rzeczy).

 

Pozdrawiam

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności