Napisano 28 Kwiecień 200519 l No więc tak. Mogli byście mi napisać o cio chodzi z tymi wagami ? (mapy wag?) o co tutaj chodzi ? , po co takie coś i jak to działa ? I jakbyście mogli jeszcze podać jakieś ważne wskazówki bez których animacja jest lipna :] Z góry dzięki.
Napisano 28 Kwiecień 200519 l 1. Co to są wagi i z czym to się je? Kości to parametryczne obiekty, które kontrolują deformacje siatki. Siatka składa się między innymi z wierzchołków. Dzięki wagowaniu siatki możemy przypisywać fragmenty siatki do konkretnych kości. Vierzchołek z wagą 1,0 dla danej kości oznacza, że należy do tej kości w 100% i gdy kość się poruszy, wierzchołek podąży za nią... waga 0,0 oznacza, że wierzchołek nie jest przypisany do kości. To tak w skrócie :) Narzędzi do wagowania jest sporo.. można malować wagi pędzlami, można je odbijać symetrycznie, można wypalać, eksportować, itp. 2. Kiedy animacja jest lipna.... gdy nie ma POMYSŁU!! gdy jest NUDNA!! gdy postaci nie mają charakteru i osobowości gdy ruch nie jest przemyślany i przekonywujący gry dramaturguicznie i emocjonalnie nie robi na widzu wrażenia jest jeszcze wiele powodów dla których można anmację nazwać lipną... ale te wydają mi się najważniejsze... pozdrawiam Kris
Napisano 29 Kwiecień 200519 l yo wizz.. kris oswiecil mnie takze kilka dni temu jak bardzo wazne sa wagi w rigowaniu.. bez odpowiedniego ich ustawienia np masz efekt jak noga sie zweza przy przysiadaniu i inne kiksy zrob sobie proste ramie z kosci , dwa boxy, daj skina i w edycji kopert pobaw sie wagami, tam sa tez wlasnie te rozne sposoby o ktorych kris wspomnial, ja narazie poprostu zaznaczam grupami vertxy i przypisuje im wage a efekty odrazu widac :) pozdrufki
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor No tak teraz to już wiem o co biega mniej więcej ale nadal nie wiem jak w Lightwave te wagi przypisać :/ Może ktoś wie ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto