Shakar Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 Witam. Mam problem, otoz w ogole nie wiem o co chodzi z tym reactorem, otwieram ruzne tutoriale wchodze na strony z pomocami, sam prubuje ale wogole to nie dziala. Chcialbym zrobic cos takiego np. ze box spada na podloge realistycznie. Za pomoc dzieki
Pawkiller Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 A to może ja pomoge. Mam nadzieję że masz maxa 5. Rozumiem ze chodzi Ci o wyłożenie pokolei co i gdzie klikać:P(ale pamietaj ze najwiecej sie nauczysz klikajac wszystko co mozliwe i sprawdzajac co sie dzieje:P)Jak odpalisz maxa to po prawej stronce masz menu z 6 ikonkami. Klikasz ostatnia(z mlotkiem) Masz liste "utilities", wybierasz reactor jezeli go tam nie ma poszukaj w "more". OK wstaw w scence 1 boxa dla podlogi i drugiego(ten co ma spadac).W tym menu po prawej wroc do 1 ikonki "create" i z podmenu wybierz "helpers"(obok kamerki). Z listy (gdzie jest standard) wybierz reactor. Nastepnie wybierasz "RBCollection" i klikasz gdzies w scenie. Przechodzisz do zakladki modify( w menu po prawej 2 ikonka) zaznaczasz w scenie RBCollection i w modify widzisz RB Collection properties dajesz "add"-> na liszcie wybierasz obydwa boxy i klikasz "select" Teraz przechodzisz do zakladki reactora (ten młotek). W scenie zaznaczasz boxa tego co ma spadac i reactorze wybierasz guzik properties i zmieniasz mass na np 10. Boxa co ma byc podlogą zostawiasz w spokoju:P. teraz kliknij guzik Animation&export i robisz perform simulation(Jak zaznaczysz ptaszka przy Update viewporst bedziesz widzial jak sie liczy. To tyle jak masz jakies pytania to pisz. Chyba jasno napisalem co i jak. Powinna to zrozumiec nawet osoba ktora nie ana maxa:P Życzę powodzenia.
Shakar Napisano 28 Maj 2005 Autor Napisano 28 Maj 2005 Serdeczne dzieki !!! Wszystko opisales az za dokladnie bo maxa to dosyc dobrze znam tylko po prostu nigdy nie mialem doczynienia z reactorem. Jeszcze chcialbym prosic o opisanie do czego kazdy reactor sluzy. Aha i jak zrobic zeby np kula sie odbijala jak pilka na boisku
Pawkiller Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 "Każdy reactor" czyli chodzi Ci pewnie o "Collection". RBCollection to ciała sztywne boxy, ziemia itp... SBCollection ciała miękkie, sprezyste CLCollection to tkaniny, ubrania RPCollection to lina, lancuchy DMCollection to... a no tak dokladnie nie wiem ale chodzi o cos jak skin chyba:P Spring to coś na kształt niewidzialnej gumy, którą mozesz polaczyc ze soba sprezyscie 2 obiekty Motor nadaje obroty podczepionym obiektom CSolver tu tesh sie nie popisze wiedzą:P Chodzi mniej wiecej o obliczanie lancuchowo polaczonych obiektow czy cuś... (ale ja tego akurat nie uzylem jescze nigdy:P) Wind to .... wiatr:P Plane to podloga(sciana, sufit) ktora nie ma konca:P Fracture słuzy do uzyskania efektu rozerwania polaczenia miedzy obiektami Dashpot to sprezyste(chyba ze da sie ogromna sile to sztywne) polaczenie miedzy 2 obiektami Point-cośtam Tych nie uzywam..... Toy Car pomaga symulowac autka czyli... nadwozie, koła, zawieszenie i silnik. To tyle. Chyba o to chodziło:P
Shakar Napisano 28 Maj 2005 Autor Napisano 28 Maj 2005 uuu... jest ok ale jak ma sphere i SB-collection i w modify klikam add to tam nie ma tego sphere ani innego obiektu.
Pawkiller Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 AAAAA. bo do tej sfery musisz nadac modyfikator reactor soft body!!(w menu modify) PS. I rozpracowałem CSolver. Służy on do tworzenia polaczen point-cośtam. Np jak chcesz przyczepic niespreżyście obiekt do czegoś to robisz point-nail i gotowe. Potem tylko CSolver zapodajesz. PS2 Często przydają sie helpery typu point. (w tej samej zakladce co "render"[W HELPERSACH] tylko że "standard")
Shakar Napisano 29 Maj 2005 Autor Napisano 29 Maj 2005 ten modyfikator soft body nic nie daje nadal nic nie moge wyselekcjonowac do CL-collector
acre117 Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Jeżeli chcesz coś wyselekcjonować do CL-collector to musisz nadać np. plane'owi modyfikator Reactor-cloth Edit: Ja mam natomiast taki problem, że gdy nadam obiektowi Meshsmootha, a potem Reactor cloth i daje create animation i play to ten plane zaczynam latać i wyginać się po całej scenie:|
Shakar Napisano 29 Maj 2005 Autor Napisano 29 Maj 2005 dzieki kolejna wazna rzecz umiem dotyczaca reactora. Nastepnie chcialbym wiedziec jak zrobic zeby spadajace przescieradlo jako box opadlo na cylinder tak zeby go owinelo
Master Kiełbaster Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 to trzeba dac CLCollection i do niego przescieradlo i na przescieradlo modyfikator reactora i cylindra do RBCollection i policzyc animacje i juz ;p
Shakar Napisano 29 Maj 2005 Autor Napisano 29 Maj 2005 ok dzieki i jeszcze jedno jak zrobic zeby mozna bylo obiekty group np sphere z boxem bo wszystko niby prawie dziala tylko w reactor > properties nic nie moge wpisac.
Pawkiller Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 Akurat group nie mozna uzywac w reactorze jako obiektów "ruchomych" bo nie wiadomo jaka ma byc kolizja itp. jak chcesz te obikety połączone wrzucic do reactora to wez je collapsnij np. albo zboleanuj
misiekp Napisano 2 Czerwiec 2005 Napisano 2 Czerwiec 2005 a jakbym chcial zeby kilka box spadola i sie od siebie odbijalo to jest mozliwe ???? to kazdego trzeba dodac tylko collection ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się