Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam problem, otoz w ogole nie wiem o co chodzi z tym reactorem, otwieram ruzne tutoriale wchodze na strony z pomocami, sam prubuje ale wogole to nie dziala. Chcialbym zrobic cos takiego np. ze box spada na podloge realistycznie. Za pomoc dzieki

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A to może ja pomoge. Mam nadzieję że masz maxa 5. Rozumiem ze chodzi Ci o wyłożenie pokolei co i gdzie klikać:P(ale pamietaj ze najwiecej sie nauczysz klikajac wszystko co mozliwe i sprawdzajac co sie dzieje:P)Jak odpalisz maxa to po prawej stronce masz menu z 6 ikonkami. Klikasz ostatnia(z mlotkiem) Masz liste "utilities", wybierasz reactor jezeli go tam nie ma poszukaj w "more". OK wstaw w scence 1 boxa dla podlogi i drugiego(ten co ma spadac).W tym menu po prawej wroc do 1 ikonki "create" i z podmenu wybierz "helpers"(obok kamerki). Z listy (gdzie jest standard) wybierz reactor. Nastepnie wybierasz "RBCollection" i klikasz gdzies w scenie. Przechodzisz do zakladki modify( w menu po prawej 2 ikonka) zaznaczasz w scenie RBCollection i w modify widzisz RB Collection properties dajesz "add"-> na liszcie wybierasz obydwa boxy i klikasz "select" Teraz przechodzisz do zakladki reactora (ten młotek). W scenie zaznaczasz boxa tego co ma spadac i reactorze wybierasz guzik properties i zmieniasz mass na np 10. Boxa co ma byc podlogą zostawiasz w spokoju:P.

teraz kliknij guzik Animation&export i robisz perform simulation(Jak zaznaczysz ptaszka przy Update viewporst bedziesz widzial jak sie liczy. To tyle jak masz jakies pytania to pisz. Chyba jasno napisalem co i jak. Powinna to zrozumiec nawet osoba ktora nie ana maxa:P Życzę powodzenia.

Napisano
  • Autor

Serdeczne dzieki !!! Wszystko opisales az za dokladnie bo maxa to dosyc dobrze znam tylko po prostu nigdy nie mialem doczynienia z reactorem. Jeszcze chcialbym prosic o opisanie do czego kazdy reactor sluzy. Aha i jak zrobic zeby np kula sie odbijala jak pilka na boisku

Napisano

"Każdy reactor" czyli chodzi Ci pewnie o "Collection".

RBCollection to ciała sztywne boxy, ziemia itp...

SBCollection ciała miękkie, sprezyste

CLCollection to tkaniny, ubrania

RPCollection to lina, lancuchy

DMCollection to... a no tak dokladnie nie wiem ale chodzi o cos jak skin chyba:P

Spring to coś na kształt niewidzialnej gumy, którą mozesz polaczyc ze soba sprezyscie 2 obiekty

Motor nadaje obroty podczepionym obiektom

CSolver tu tesh sie nie popisze wiedzą:P Chodzi mniej wiecej o obliczanie lancuchowo polaczonych obiektow czy cuś... (ale ja tego akurat nie uzylem jescze nigdy:P)

Wind to .... wiatr:P

Plane to podloga(sciana, sufit) ktora nie ma konca:P

Fracture słuzy do uzyskania efektu rozerwania polaczenia miedzy obiektami

Dashpot to sprezyste(chyba ze da sie ogromna sile to sztywne) polaczenie miedzy 2 obiektami

Point-cośtam Tych nie uzywam.....

Toy Car pomaga symulowac autka czyli... nadwozie, koła, zawieszenie i silnik.

To tyle. Chyba o to chodziło:P

Napisano
  • Autor

uuu... jest ok ale jak ma sphere i SB-collection i w modify klikam add to tam nie ma tego sphere ani innego obiektu.

Napisano

AAAAA. bo do tej sfery musisz nadac modyfikator reactor soft body!!(w menu modify)

PS. I rozpracowałem CSolver. Służy on do tworzenia polaczen point-cośtam. Np jak chcesz przyczepic niespreżyście obiekt do czegoś to robisz point-nail i gotowe. Potem tylko CSolver zapodajesz.

PS2 Często przydają sie helpery typu point. (w tej samej zakladce co "render"[W HELPERSACH] tylko że "standard")

Napisano
  • Autor

ten modyfikator soft body nic nie daje nadal nic nie moge wyselekcjonowac do CL-collector

Napisano

Jeżeli chcesz coś wyselekcjonować do CL-collector to musisz nadać np. plane'owi modyfikator Reactor-cloth

 

Edit: Ja mam natomiast taki problem, że gdy nadam obiektowi Meshsmootha, a potem Reactor cloth i daje create animation i play to ten plane zaczynam latać i wyginać się po całej scenie:|

Napisano
  • Autor

dzieki kolejna wazna rzecz umiem dotyczaca reactora. Nastepnie chcialbym wiedziec jak zrobic zeby spadajace przescieradlo jako box opadlo na cylinder tak zeby go owinelo

Napisano
  • Autor

ok dzieki i jeszcze jedno jak zrobic zeby mozna bylo obiekty group np sphere z boxem bo wszystko niby prawie dziala tylko w reactor > properties nic nie moge wpisac.

Napisano

Akurat group nie mozna uzywac w reactorze jako obiektów "ruchomych" bo nie wiadomo jaka ma byc kolizja itp. jak chcesz te obikety połączone wrzucic do reactora to wez je collapsnij np. albo zboleanuj

Napisano

a jakbym chcial zeby kilka box spadola i sie od siebie odbijalo to jest mozliwe ???? to kazdego trzeba dodac tylko collection ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności