Napisano 28 Maj 200519 l Witam. Mam problem, otoz w ogole nie wiem o co chodzi z tym reactorem, otwieram ruzne tutoriale wchodze na strony z pomocami, sam prubuje ale wogole to nie dziala. Chcialbym zrobic cos takiego np. ze box spada na podloge realistycznie. Za pomoc dzieki
Napisano 28 Maj 200519 l A to może ja pomoge. Mam nadzieję że masz maxa 5. Rozumiem ze chodzi Ci o wyłożenie pokolei co i gdzie klikać:P(ale pamietaj ze najwiecej sie nauczysz klikajac wszystko co mozliwe i sprawdzajac co sie dzieje:P)Jak odpalisz maxa to po prawej stronce masz menu z 6 ikonkami. Klikasz ostatnia(z mlotkiem) Masz liste "utilities", wybierasz reactor jezeli go tam nie ma poszukaj w "more". OK wstaw w scence 1 boxa dla podlogi i drugiego(ten co ma spadac).W tym menu po prawej wroc do 1 ikonki "create" i z podmenu wybierz "helpers"(obok kamerki). Z listy (gdzie jest standard) wybierz reactor. Nastepnie wybierasz "RBCollection" i klikasz gdzies w scenie. Przechodzisz do zakladki modify( w menu po prawej 2 ikonka) zaznaczasz w scenie RBCollection i w modify widzisz RB Collection properties dajesz "add"-> na liszcie wybierasz obydwa boxy i klikasz "select" Teraz przechodzisz do zakladki reactora (ten młotek). W scenie zaznaczasz boxa tego co ma spadac i reactorze wybierasz guzik properties i zmieniasz mass na np 10. Boxa co ma byc podlogą zostawiasz w spokoju:P. teraz kliknij guzik Animation&export i robisz perform simulation(Jak zaznaczysz ptaszka przy Update viewporst bedziesz widzial jak sie liczy. To tyle jak masz jakies pytania to pisz. Chyba jasno napisalem co i jak. Powinna to zrozumiec nawet osoba ktora nie ana maxa:P Życzę powodzenia.
Napisano 28 Maj 200519 l Autor Serdeczne dzieki !!! Wszystko opisales az za dokladnie bo maxa to dosyc dobrze znam tylko po prostu nigdy nie mialem doczynienia z reactorem. Jeszcze chcialbym prosic o opisanie do czego kazdy reactor sluzy. Aha i jak zrobic zeby np kula sie odbijala jak pilka na boisku
Napisano 28 Maj 200519 l "Każdy reactor" czyli chodzi Ci pewnie o "Collection". RBCollection to ciała sztywne boxy, ziemia itp... SBCollection ciała miękkie, sprezyste CLCollection to tkaniny, ubrania RPCollection to lina, lancuchy DMCollection to... a no tak dokladnie nie wiem ale chodzi o cos jak skin chyba:P Spring to coś na kształt niewidzialnej gumy, którą mozesz polaczyc ze soba sprezyscie 2 obiekty Motor nadaje obroty podczepionym obiektom CSolver tu tesh sie nie popisze wiedzą:P Chodzi mniej wiecej o obliczanie lancuchowo polaczonych obiektow czy cuś... (ale ja tego akurat nie uzylem jescze nigdy:P) Wind to .... wiatr:P Plane to podloga(sciana, sufit) ktora nie ma konca:P Fracture słuzy do uzyskania efektu rozerwania polaczenia miedzy obiektami Dashpot to sprezyste(chyba ze da sie ogromna sile to sztywne) polaczenie miedzy 2 obiektami Point-cośtam Tych nie uzywam..... Toy Car pomaga symulowac autka czyli... nadwozie, koła, zawieszenie i silnik. To tyle. Chyba o to chodziło:P
Napisano 28 Maj 200519 l Autor uuu... jest ok ale jak ma sphere i SB-collection i w modify klikam add to tam nie ma tego sphere ani innego obiektu.
Napisano 28 Maj 200519 l AAAAA. bo do tej sfery musisz nadac modyfikator reactor soft body!!(w menu modify) PS. I rozpracowałem CSolver. Służy on do tworzenia polaczen point-cośtam. Np jak chcesz przyczepic niespreżyście obiekt do czegoś to robisz point-nail i gotowe. Potem tylko CSolver zapodajesz. PS2 Często przydają sie helpery typu point. (w tej samej zakladce co "render"[W HELPERSACH] tylko że "standard")
Napisano 29 Maj 200519 l Autor ten modyfikator soft body nic nie daje nadal nic nie moge wyselekcjonowac do CL-collector
Napisano 29 Maj 200519 l Jeżeli chcesz coś wyselekcjonować do CL-collector to musisz nadać np. plane'owi modyfikator Reactor-cloth Edit: Ja mam natomiast taki problem, że gdy nadam obiektowi Meshsmootha, a potem Reactor cloth i daje create animation i play to ten plane zaczynam latać i wyginać się po całej scenie:|
Napisano 29 Maj 200519 l Autor dzieki kolejna wazna rzecz umiem dotyczaca reactora. Nastepnie chcialbym wiedziec jak zrobic zeby spadajace przescieradlo jako box opadlo na cylinder tak zeby go owinelo
Napisano 29 Maj 200519 l to trzeba dac CLCollection i do niego przescieradlo i na przescieradlo modyfikator reactora i cylindra do RBCollection i policzyc animacje i juz ;p
Napisano 29 Maj 200519 l Autor ok dzieki i jeszcze jedno jak zrobic zeby mozna bylo obiekty group np sphere z boxem bo wszystko niby prawie dziala tylko w reactor > properties nic nie moge wpisac.
Napisano 29 Maj 200519 l Akurat group nie mozna uzywac w reactorze jako obiektów "ruchomych" bo nie wiadomo jaka ma byc kolizja itp. jak chcesz te obikety połączone wrzucic do reactora to wez je collapsnij np. albo zboleanuj
Napisano 2 Czerwiec 200519 l a jakbym chcial zeby kilka box spadola i sie od siebie odbijalo to jest mozliwe ???? to kazdego trzeba dodac tylko collection ??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto