Gość screemer Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 Witam !!! To moj pierwszy post, wiec witam wszystkich serdecznie. Od jakiegos czasu maltretuje sie kilka godzin dziennie przy pomocy Rhino3D. Program jest fenomenalny, a nurbsy, to dokladnie to co tygryski lubia najbardziej ;). Powiem szczerze, modelowanie w Rhino to bajka w porownaniu do innych ( 3d maxy itp. ). Problem jest taki - W Rhino brakuje mapowania UV. Wiec co robie - jak w tutorialu - export selected do Wavefront OBJ, wczytuje do UVmappera - robie w photoshopie texture - potem AccuTrans i konwersja do 3ds i insert mesha do Rhino. 1.Dlaczego taki mesh zawsze jest na layerze default, i nawet jak sie go probuje przeniesc to i tak zostaje na default ? 2. Staralem sie przydzielic mu material z textura i du... ;( jak przydziele calej warstwie to jest ok, ale kazdy mesh ma ten sam material wiec totalnie to nie to o co chodzi. Nic nie daje zmiana materialu w preferencjach obiektu. Niby pokazuje ze jest na innym layerze i ze ma wlasny material, ale jak render idzie w Rhino render albo flamingo to zawsze te meshe maja material warstwy default. 3. Skad wziac jakies gotowe materialy/shadery do Rhinomana ??? Chcialem zrobic render w Aqsis i materialy z Flamingo sie nie przenosza do Rhinomana i wszystko jest w default material. Przyznam szczerze ze jesli chodzi o materialy, to to zawsze byla moja slaba strona.
Hindus Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 przydzielic texture z materiałem w rhino ? witam ;)
Gość screemer Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 Hmm przydzielenie tekstury to akurat nie problem, gorzej ze zrobieniem UV-mappingu, czyli nalozeniem prawidlowo tekstury na objekt. Nie wiedzialem ze mozna gdzies ustawiac w Rhino wspolzedne tekstury. Moze napiszesz mi w jaki sposob moge to zrobic ??? Bo na stronie Rhinocerosa pisza jedynie o dodatkowym programie o wdziecznej nazwie Deep Paint 3D, ktorego niestety nie posiadam ;(.
Hindus Napisano 14 Czerwiec 2005 Napisano 14 Czerwiec 2005 hmm no ja sie osobiscie nie spotkałem z czyms takim jak nakładanie textur w rhino :o ani tez nic takiego nie słyszałem, nie wydaje mi sie zeby miał uvwmap czy cos takiego, jak renderuje modele to exportuje je do maxa i tam sie bawie, deep paint to tez swojego rodzaju soft ze importujesz swój model i za pomoca narzedi tworzysz na jego powierzchni texture, potem zapisujesz, odpalasz 3dsmax, importujesz model i texture i składasz w całosc i renderujesz. Zresztą modele z rhino po imporcie do maxa nie czesto potrzebuja uvmapingu, exportowałes juz swoje modele spod rhino do 3ds ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się